17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Proficio and Proficio Elements

Proficio and Proficio Elements

Description de Proficio and Proficio Elements

Grâce au système de gestion des collections et des archives de musées Proficio, simplifiez vos tâches quotidiennes d'encodage des données, de mise à jour, de recherche, de création de rapports ou d'étude. Utilisez le module web pour partager vos collections en ligne. L'éditeur de cet outil n'est pas un simple fournisseur de logiciel de gestion des collections, mais toute une équipe de professionnels des musées et des archives renforcée par d'excellents ingénieurs spécialisés dans le logiciel. Le système est régulièrement mis à jour et un support client est mis à votre disposition. Conversions fluides et hébergement cloud disponibles.

Qui utilise Proficio and Proficio Elements ?

Musées, fonds d'archives, sciences naturelles, sites historiques, sociétés d'histoire, bibliothèques de recherche, collections universitaires, collections d'entreprise, collections privées, agences publiques.

Proficio and Proficio Elements Logiciel - 1
Proficio and Proficio Elements Logiciel - 2
Proficio and Proficio Elements Logiciel - 3

Proficio and Proficio Elements ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Proficio and Proficio Elements

Proficio and Proficio Elements

4,5 (4)
65,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
43
1
3,8 (4)
4,5 (4)
4,8 (4)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
600,00 SEK
Version gratuite
Version d'essai gratuite
13
Intégrations introuvables
3,7 (3)
4,0 (3)
5,0 (3)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Proficio and Proficio Elements

Axiell Collections
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Argus
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contacts
Gestion des événements
Rapports personnalisables
PastPerfect
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
ARGUS Enterprise
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Artwork Archive
Fonctionnalités les mieux notées
Création de catalogues
Gestion des stocks
Pour galeries d'art
Art Galleria
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des contacts
Gestion des stocks
ArtCloud
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des stocks
Pour galeries d'art
Davinci Art Gallery Software
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion de site web
Pour galeries d'art
Artsystems
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des contacts
Gestion des stocks

Avis sur Proficio and Proficio Elements

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
3,8
Service client
4,8
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,5

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
50%
4
50%
Ava
Ava
Operations Manager (Canada)
Bibliothèques, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Complex software, but great investment

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : We have moved our archives and collections records on to Proficio Management. This has brought a lot of information on artifacts and archival material into one place. It is really easy to attach information to an item, search an item, make reports, and use on different computers.

Avantages :

How thorough it is, the customer support, the manual, accessible by multiple staff or volunteers at the same time with different permissions.

Inconvénients :

It takes a while to learn all of the details and functions available, and I'm sure we'll be constantly learning, but that is a bonus as well. Paired with lots of tech support and the easily accessibly manual this learning curve is manageable.

John
Director (É.-U.)
Musées et institutions, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Revamping Access

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : As a museum that is starting to grow and expand its programs, collections scope, and outreach, all while trying to come to terms with a very diverse collection, Proficio Elements has been a great tool for us to have at our disposal and has let us be far more flexible in our day-to-day tasks than before. We greatly appreciate being able to go to a shelf or drawer with our computer and work on tasks with ease and find that we can be more productive with this system.

Avantages :

Having everything in the cloud has allowed us to gain easier access to our database when not within the walls of the museum or tethered to the network via a hardwired line. We are still learning some of the features, but the fact that everything works together means the information is easier to access in one place without coming in and out of screen options. We added the website side of things too and that has helped us spread the word about our collection and develop a new audience than we could have had before.

Inconvénients :

This is not Re:discovery's fault, but the network connection can sometimes be slow, but usually when there are heavy times of use like mid-semester or near finals week. The initial layout was a bit hard to figure out coming from a very different database, but even that was easy to get used to after a while.

Jennifer
Visual Arts Coordinator, Arts & Health at Duke (É.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Offers A Lot of Modules We Didn't Need

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : Customer service was good. Enjoyed the online workshops to learn about new ways to do things. For us, it ultimately came down to inability to offer a public portal in order to share our collection, the restricted number of users (you can add more for additional costs), and the system was ultimately much larger and complicated than we needed.

Avantages :

This system was in place before I started managing this collection. Although we did end up going to a new system, for the past 10 + years, the ReDiscovery software (and later, cloud-based system) was instrumental in managing our collection in the early years.

Inconvénients :

Not very user friendly. Clunky. Required going through a lot of processes to share information, and to retreive images and documents.

Ashley
Collections Manager (É.-U.)
Musées et institutions, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Exactly what we needed!

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : I've worked with several other collections softwares in the past. When I was brought on in my current role, my immediate goal was to get a collections management software. I wanted something easy to use, so that I could teach it to others, and something that would allow for a wide array of items. My supervisor and I sat through several demos, and did a test-drive on a few other options. We did not have a large budget, but did have a large need. Ultimately, we chose to go with Re:Discovery Proficio for several reasons- the price was great (the software offered a wider selection than others in its price category), and we were assured that should we need something, we could get help pretty quickly. Two years later, and I can safely say that this was one of my better decisions. Anytime I need anything, a rep is quick to answer. There are monthly trainings/refreshers, and videos of past sessions are available online. I love that I can fully catalog an item in a short period of time, and I'm able to use the keyboard almost entirely (rather than having to repeatedly click on different windows- small, but it makes it easier to use for me, making my workflow more efficient). I've had to reach out to ask about a particular category for an item, and it was added, allowing us to catalog different types of items in the archives. The flexibility is great!

Avantages :

Ease of use, easy to learn, and the customer service is so great.

Inconvénients :

The two logins needed- one for the software itself, and the second, individual login (although I completely understand the security concern behind that).