Qui utilise Copper ?

Les entreprises à la recherche d'un CRM attrayant, intuitif et simple qui automatise les tâches répétitives et s'intègre avec les outils qu'elles utilisent déjà (Gmail, calendrier, documents, tableurs).

Description de Copper

Copper est un CRM (Customer Relationship Management) facile à utiliser pour les petites entreprises qui ont besoin de gérer plus de leads commerciaux et de développer leurs relations clients, mais qui n'ont pas le temps de saisir des données, d'effectuer des tâches administratives répétitives ou d'utiliser des outils complexes. Ne perdez pas de temps à saisir des informations. Copper s'intègre à Gmail et à d'autres applications Google pour enregistrer à votre place tous vos e-mails et autres échanges dans le bon contact. Vous pouvez également consulter vos ventes et relations commerciales, y compris des fils de discussion par e-mail, des interactions passées, des tâches, etc. le tout en un seul endroit.

Informations sur Copper

Copper

https://www.copper.com/

Fondé en 2013

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À partir de

25,00 $US/mois
14,00 $US/mois
s/o
12,50 $US/mois

Version gratuite

Version gratuite Non
Version gratuite Oui
Version gratuite Non
Version gratuite Non

Essai gratuit

Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui

Déploiement et prise en charge de Copper

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • FAQ/forums
  • Base de connaissances
  • Support téléphonique
  • Service de support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Mac (ordinateur)
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formation

  • Formation présentielle
  • En ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation
  • Vidéos

Copper - Fonctionnalités

  • API
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Automatisation du marketing
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • Champs personnalisables
  • Devis
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion des activités
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des contacts
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des leads
  • Gestion des opportunités
  • Gestion des pipelines
  • Gestion des tâches
  • Gestion du pipeline de ventes
  • Gestion du territoire
  • Génération de leads
  • Importation et exportation de données
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégration du chat interne
  • Intégrations de tiers
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Projections
  • Prévision
  • Prévision des ventes
  • Qualification de leads
  • Rappels
  • Rapports de ventes
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Saisie de leads
  • Segmentation
  • Stockage de documents
  • Suivi des activités
  • Suivi des interactions
  • Suivi des interactions
  • Suivi des références
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  • Système de calendrier et de rappel
  • Tableau de bord d'activités
  • e-mail marketing

Logiciels CRM : afficher la liste complète

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Logiciels CRM en ligne : afficher la liste complète

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Logiciels CRM immobilier : afficher la liste complète

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Logiciels d'aide à la vente : afficher la liste complète

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Logiciels de CRM pour PME : afficher la liste complète

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Logiciels de CRM pour la construction : afficher la liste complète

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Logiciels de SFA (Sales Force Automation) : afficher la liste complète

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Logiciels de gestion de contacts : afficher la liste complète

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Logiciels de gestion des leads : afficher la liste complète

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Logiciels de predictive lead scoring : afficher la liste complète

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Copper - Alternatives

Plus d'alternatives à Copper

Avis sur Copper

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Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,5
Service client 4,3
Fonctionnalités 4,1
Rapport qualité-prix 4,1

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Scott G.
General Manager
Services et technologies de l'information, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/07/2020

"The CRM for sales team on Gsuite"

Commentaires: I've used a lot of CRMs, from Salesforce to Pipedrive. Copper is hands down the best. Easy to use, easy for the team to adopt but still very powerful under the hood.

Avantages: Automated data entry. Pre-populates a lot of my contacts data so adding new leads is a simple point and click.
The gmail integration is amazing. I can get a clear picture of my entire relationship from where I work - gmail.
Im really starting loving the workflow automations and cool calculated fields I can make now.

Inconvénients: I'd like to see a better native integration with an email automation software

  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/07/2020
Luis manuel F.
VP Of Sles
Services aux consommateurs, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 17/06/2020

"Copper nos ahorra tiempo"

Commentaires: La apropiacion de la herramienta en el equipo de trabajo nos permitido entender los datos comerciales que a su vez nos permitio mejorar las ventas

Avantages: La integracion con Gsuite nos ahorra tiempo teniendo todo en un sola pantalla nos permite actualizar el CRM mientras trabajamos en el correo electrónico

Inconvénients: Lo que mas me gusta es lo simple de la herramienta pero es super robusta

  • Source de l'avis 
  • Publié le 17/06/2020
Porchia C.
Childcare Worker
Services à la personne et aux familles, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Source : GetApp
  • Publié le 28/05/2021

"Copper Investment"

Commentaires: I excel in using copper and will continue to use it.

Avantages: I use this product because it helps the business I have. It elevates more than just a website its very helpful.

Inconvénients: They could improve a little more quality. Overall their amazing to explore and be a customer of their company.

  • Source de l'avis 
  • Source : GetApp
  • Publié le 28/05/2021
Andrew C.
Manager
Banque, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    2 /5
  • Facilité d'utilisation
    2 /5
  • Fonctionnalités
    2 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 28/03/2018

"Beware, especially when it comes to pricing"

Commentaires: Beware of Prosperworks pricing strategy...of course nobody picks up a CRM system for a few months, not if you are making a serious decision for your company. Then, of course, the pricing decision favours the bigger payment annual plan (as opposed to the smaller monthly payment which is much higher on an ongoing basis) so I expect most businesses to opt for the annual plan. But BEWARE of two things:
1) If you terminate at any time then "All charges are final, non-cancelable, and nonrefundable," This means you can sign on annually, use it for a month, give them their required 60 days termination notice, cancel.....but no refund.
2) AUTO RENEWAL. There is no prior notice on the 12 month mark. We had decided not to renew and thought we would get off the system at end of the 12 month period. Unfortunately, we thought we had commenced in March, but it turns out to be February, by which time the annual fee has been already taken from our account...then we are into the NOT REFUND terms.
Advice: I don't believe any small company can assess a crm for suitability during the 2 week free period after which we were forced to make a purchase decision. To save money (and we intended to be long term users) we signed on for annual plan. We stopped using the system after 6 months. I'm sure that Prosperworks knows this. This doesn't stop them from auto billing 12 months in advance without prior notice. Now we are paying for 2 years usage, having only used the system for 6 months. More advice...the reason why we didn't immediately terminate from Prosperworks after 6 months (when we stopped using it) is obvious: we need to get our customer data out and that takes time. You should be aware of this as well: "All of Your Content on the Service may be permanently deleted by ProsperWorks upon any termination of your account in its sole discretion." The customer service girl, after listening to my story said today "you can cancel on 60 days notice" but she did not tell me 1) that there would be no refunds (as per ProsperWorks terms) and 2) that they would delete all my data. BEWARE BEWARE BEWARE. This is a marketing trap.

Avantages: I thought the gmail integration would be a good idea, it turns out that you have to (almost) click every email attached to the customer to see what is going on and alot of emails are just copies of previous emails. Prosperworks marketing is really good, and the interface and sell looks good. Also, any person who reviews Prosperworks say within 2 months of using the system will likely give 5 starts....I think reviewers should wait a bit and test the system more. In our case, we have now been with the company and the software for over a year.

Inconvénients: I concur with a previous user "3. Messy messy messy. The screen is just jammed packed with data, much of it useless, and it's difficult to find the data you want. Accordions inside of tabs inside of pop-ups? Really? Is that the best way to access the tasks associated with a client? It shouldn't take 3-4 clicks to get to a teeny tiny truncated accordion window of information. We should be able to see and sort through data related to a client within the main window. Bad design."

  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 28/03/2018
Brett W.
Agency Owner
Marketing et publicité, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/03/2021

"Lightweight CRM - great for small to midsize business"

Commentaires: Sales support team was helpful in finding a solution for my UTM needs mentioned above. Great value for the price, especially if you don't need Enterprise-level systems that can overcomplicate and overreach.

Avantages: Being lightweight is a key advantage here for SMB's that don't need (or can't afford) the larger enterprise-tier CRM's. Copper provides just what you need in a streamlined (not complex or difficult to initiate) interface that just works out of the box.

Inconvénients: Better integration with referral UTM parameters would track Lead sources with more granularity. I instead had to integrate Zapier and other 3rd party tools to bring along UTM's from my ad campaigns.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/03/2021