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Description de Nintex Process Platform

Nintex Workflow automatise et améliore les processus quotidiens et complexes. Conçu pour les utilisateurs professionnels comme pour les professionnels de l'informatique, Nintex Workflow transforme vos processus métiers en regroupant vos collaborateurs, vos processus et votre contenu, de manière simple, rapide et transparente.

Informations sur Nintex Process Platform

Nintex

http://www.nintex.com

Fondé en 2006

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Déploiement et prise en charge de Nintex Process Platform

Ressources d'aide

  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web

Formation

  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

Nintex Process Platform - Fonctionnalités

  • Archivage et rétention
  • Examen périodique
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la remontée des problèmes
  • Gestion de versions
  • Gestion des changements
  • Routage automatisé
  • Signature électronique

Logiciels GED (gestion électronique de documents) : afficher la liste complète

  • Archivage et rétention
  • Automatisation des processus et flux de travail
  • Collaboration
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Création et conception de formulaires
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion de versions
  • Recherche en texte intégral

Logiciels de création de formulaires : afficher la liste complète

  • Contrats formalistes
  • Contrats gouvernementaux
  • Côté achat (fournisseurs)
  • Côté vente (clients)
  • Gestion de cycle de vie des contrats
  • Gestion de versions
  • Gestion des flux de travail
  • Modèles prédéfinis
  • Recherche en texte intégral
  • Signature électronique
  • Suivi de la conformité
  • Suivi de la progression

Logiciels de gestion de contrats : afficher la liste complète

  • Accès hors ligne
  • Archivage de documents
  • Assemblage de documents
  • Conversion du type de fichier
  • Gestion de versions
  • Indexation de documents
  • Outils de collaboration
  • Reconnaissance optique de caractères
  • Récupération des fichiers
  • Rétention de documents
  • Signature électronique
  • Suivi de la conformité

Logiciels de gestion documentaire : afficher la liste complète

  • Gestion des formulaires
  • Gestion des études cliniques
  • Imagerie de documents
  • Indexation de documents
  • Piste d'audit
  • Saisie de données
  • Saisie de données à distance
  • Saisie décentralisée
  • Suivi des dossiers
  • Vérification de données

Logiciels de saisie électronique de données : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Automatisation des processus métiers
  • Configuration des workflows
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des documents
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des tâches
  • Intégrations de tiers
  • Sans code
  • Suivi de la conformité
  • Tableau de bord personnalisable
  • Éditeur graphique de workflow

Logiciels de workflow : afficher la liste complète

Nintex Process Platform - Alternatives

Plus d'alternatives à Nintex Process Platform

Avis sur Nintex Process Platform

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Note globale

4,1/5

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,2
Service client 3,6
Fonctionnalités 4,1
Rapport qualité-prix 3,7

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Chadd S.
Principal Consultant
Services et technologies de l'information, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/11/2019

"The Best Process Automation Tool on the Market"

Commentaires: I've been an avid user of Nintex products since 2013. I started out as a basic user of the platform, to then building workflows and forms, to now consulting on it. Nintex is a really simple product to use. When you compare it other tools like SharePoint Designer Workflows/InfoPath, or even newer products from O365 like Flow/PowerApps, Nintex still stands above the rest. It's just a super simple product to use. A lot of the functionality is drag and drop. You can easily drag and drop controls into the designer. It's then easy to construct the settings within those action to fit your needs. The logic easily flows together. This can all be done without any in-depth IT experience. Any user in the company can be trained to use Nintex and create workflows and forms for their business needs.

Avantages: The entire Nintex suite is unlike any other process automation product out there. Not only is it a low-code, easy to use tool for building processes in environments like SharePoint or Salesforce, they have really started to expand their tool-set by offering tools to manage other things like process mapping, RPA, mobile. This list goes on. Nintex can do it all.

Inconvénients: To be honest, there aren't many things I dislike about Nintex. One complaint I hear a lot from clients is the pricing of the tool. It can be expensive, but like you always hear, you get what you pay for.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/11/2019
Jordan D.
Lead Developer
Services et technologies de l'information, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/01/2021

"Simple workflow for everyone"

Commentaires: Here are some process we have dematerialized :
- Internal Purchase Order
- Approval of none business working hours
- Customer order approval
- Availability planning resources
- Employee Annual review
- Word generation
- Multiple forms of customer data creations

Avantages: With Nintex, you can easily create workflows and forms. Without any software / development skills, you can create powerfull forms and workflows.
For example, we have created a purchase order application that send email (lazy-approval) to manager asking their approval for the PO, and simply by answering the email, the PO can be approved of rejected.
We are using Nintex inside our Intranet (SharePoint) platform.
Features I like :
- lazy approval
- Word generation (based on data in SharePoint)
- Call Webservice (simple query / update in another system)
- History
- Wysiwyg forms (and responsive)
- And a lot more !

Inconvénients: There is not so cons about Nintex (maybe it's pricing ?)

  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/01/2021
Utilisateur vérifié
Business Systems Analyst
Semi-conducteurs, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    1 /5
  • Rapport qualité-prix
    3 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    4/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/12/2019

"Good product with poor account management"

Commentaires: This review is for the Nintex Workflows on-prem server licenses. It does a better job than SharePoint Designer on the process automation in SharePoint and different applications/servers. However, due to the drama on the account management side and the higher pricing to the cloud, I will not consider implement it in the cloud environment.

Avantages: The workflow design canvas also works as a documentation platform for the project release or even the audit review. With the purchase of license, we can create unlimited workflows with the old pricing model. We learned the new subscription model prices based on the number of workflows on the cloud, and the price is higher than what we would like to afford. I am glad that we only use Nintex Workflows in the on-prem environment.

Inconvénients: The thing that I dislike Nintex most is their horrendous customer service. Within a year of the license purchase, I have been contacted consistently with 6 different account managers and ALL of them wanted to know our company and learn how we used Nintex!?! Initially I talked to them, then I realized every of them is new to Nintex and I just kept repeating the same conversation to different account manager! This company has high employee turnover rate and is very unorganized. They provided me a wrong quote and blamed it to an employee no longer with the company. Though the quote had not expired, Nintex refused to honor it. After we paid. the tech support also issued our renewed server licenses to a wrong person... There is so much drama on the account / license management side of Nintex, which really ruins the reputation of their products.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/12/2019
Matt V.
Intranet Administrator
Enseignement supérieur, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/12/2020

"Nintex Workflow and Forms - Do you need the bleeding edge?"

Commentaires: Generally positive. As a long time customer, we have been happy and successful with them.

Avantages: The best thing about both the forms and the workflow is how you can get detailed and fine grained with it. It goes beyond generic

Inconvénients: The pricing is increasing and the value is dropping over time. The basic and included features and functions of Office 365 are rapidly getting better and more inclusive of the types of things most solutions require (making forms look good and responsive, approvals, etc).

  • Source de l'avis 
  • Publié le 22/12/2020
Gary T.
Continuous Improvement Specialist
Administration publique, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/06/2020

"Review of Promapp"

Commentaires: Only used Promapp so the overall experience for that is very good. We are documenting process to ensure staff (and the organisation) know what they are or should be doing, to training new people, to capture institutional knowledge, and of course push accountability for process and Risks into the right business area and to the right people

Avantages: Ease of use, presentation of content (except Risk Module), the methodology for content

Inconvénients: Administration tasks for updating Roles, Users, etc needs to have more bulk load and update functionality. The Risk module is causing a bad name within our organisation for Promapp in general. It needs work and our person who manages that module is already in discussion with our Customer Success Manager

  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/06/2020