Staffbase

Qui utilise Staffbase ?

L'application Staffbase est un intranet mobile pour les non-travailleurs. Il vous fournit un canal unique pour atteindre tout le monde dans votre entreprise. Il ne nécessite pas d'e-mail d'entreprise.

Description de Staffbase

Votre plateforme d'expérience des employés Staffbase est votre canal pour partager tout ce dont vos employés ont besoin pour obtenir d'excellents résultats : Publiez des nouvelles d'entreprise, diffusez des messages ou créez des pages avec des documents, des images et du texte. Choisissez d'envoyer des notifications push pour vous assurer que tout le monde reçoit le message. Créez des groupes d'utilisateurs pour cibler votre contenu. Fonctionne bien avec votre répertoire actuel et peut importer du contenu à partir de votre intranet de bureau existant. Aucun e-mail d'entreprise requis.

Informations sur Staffbase

Staffbase

https://staffbase.com

Fondé en 2014

Prix de Staffbase

Staffbase n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit.

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Installation (Mac)

Cloud, SaaS, web

Installation (Windows)

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

Staffbase - Fonctionnalités

Logiciels d'employee advocacy
Blogs
Calendrier des événements
Chat et messagerie
Conférences audio et vidéo
Enquêtes et feedback
Fil d'activités et d'actualités
Gestion des connaissances
Gestion des newsletters
Partage des fichiers
Répertoire d'employés
Accès mobile
Alertes/Notifications
Appels audio
Chat en temps réel
Conférences vidéo
Enquêtes et feedback
Fil d'activités et d'actualités
Fils de discussion
Gestion des tâches
Intégration de tiers
Partage des fichiers
Recherche
Base de données des employés
Blogs
Chat en temps réel
Conférences vidéo
Fil d'activités et d'actualités
Gestion des enquêtes et sondages
Gestion des newsletters
Gestion des réunions
Partage d'écran
Photos des employés
Chat et messagerie
Enquêtes et feedback
Fil d'activités et d'actualités
Gestion de contenu
Gestion des calendriers
Gestion des connaissances
Gestion des documents
Gestion des tâches
Partage des fichiers
Répertoire d'employés
Blogs
Discussions et forums
Fil d'activités et d'actualités
Gestion de contenu
Gestion de la base de connaissances
Gestion des calendriers
Gestion des stratégies
Recherche
Wiki

Avis sur Staffbase

Afficher 5 avis sur 19

Note globale
4,8/5
Facilité d'utilisation
4,7/5
Service client
4,8/5
Fonctionnalités
4/5
Rapport qualité-prix
4,4/5
Markus R.
Leiter Marketing
Logistique et chaîne d'approvisionnement, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 15/10/2018

"Best internal comms tool ever"

Commentaires: We have 80% non-deskworker and 20% desk worker. So our challenge was to get in dialogue with all employees. And we are! Furthermore we had an important and new channel to inform about actuall themes like reducing the accidents. And we have done it! -15% than last year!

Avantages: Everything is easy to handle, for admins and also for users.

Inconvénients: There is nothing in my mind ;) maybe a live-streaming tool would be great.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 15/10/2018
Sebastian H.
Lead Digital Experience Manager
Produits chimiques, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 30/04/2020

"Employee Experience on all devices"

Avantages: We started a project with Staffbase to digitalize our employee magazine. During the project our scope evolved to a full-blown employee app containing news, chats and services for all our employees around the globe. For a company with more than 13.000 employees in over 40 countries it's extremely important to have an easy-to-manage but most importantly scalable solution to reach all employees. After the launch of the employee app on Staffbase basis we were able to migrate our old SharePoint intranet in less than 6 months to Staffbase. With this, we now can give all our employees access to all information and processes they need, no matter where, they are, no matter which device they use and no matter if they are inside or outside the company.
With Staffbase, we have a very intuitive solution, which has decreased the time editors have to spend to maintain their content tremendously. Furthermore, we can use the standard plugins Staffbase offers to setup surveys, events and other helpful contents really fast.
Long story short - tl;dr: Staffbase is the #1 choice if you want to have a scalable solution which offers a broad set and tools for your internal communication landscape and entry point for your digital workplace.

Inconvénients: Eventhough there are a lot of plugins which are good to go - some of them are not that far developed to replace existing solutions. If you haven't had anything in the past - all plugins are a perfect fit. If you had some of the tools on other platforms you might lose some features.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 30/04/2020
Utilisateur vérifié
Junior Project Manager Internal Corporate Communications
Fabrication électrique/électronique, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 15/10/2018

"Great tool for internal communication"

Avantages: The application is really easy to use - for administrators as well as for employees. There are a lot of features that could be implemented - and the range of features is continuously increasing.

Inconvénients: There are some small things that could be improved, for example when somebody forgot his password - people get not informed when they entered wrong data, so they wait for the mail to reset their password but they never receive it. It would be better if the system could tell them that they have maybe entered a wrong (or for the system unknown) mail address.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 15/10/2018
Ralph K.
Head of Marketing
Transport routier/ferroviaire, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 10/06/2020

"Ausgereifte und durchdachte Social Intranet-Lösung"

Commentaires: Exzellenter Gesamteindruck, sehr strukturiert und professionell

Avantages: Leistungsstarke App, Instant Messenger, top Usability, einfache Einrichtung, sehr gutes Onboarding, und Unterstützung während der Einführungsphase, Software mit sehr großem Funktionsumfang

Inconvénients: Preisstruktur durch Aufteilung in einzelne Module und Pakete etwas kompliziert

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 10/06/2020
Thorsten S.
Manager
Conseil en gestion, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 09/04/2020

"Software the way you want it"

Commentaires: In around two years of intensive use, I have found both customer service and technical service to be very professional, helpful and extremely friendly. Individual questions and the few technical stumbling blocks were dealt with promptly and always resolved. This is how customer service should work today ...

Avantages: Staffbase's software fulfills almost all requirements from a user perspective as well as the administrator's perspective that can be placed on a modern internal / external communication solution for companies. It is slim in the best sense. That means it has many very useful functions, but at the same time it is not overloaded with things that you don't need in the end anyway. This fact together with a very clear and pleasantly reduced optical design (which can also be adapted to the corporate design) ensures that the software can be used immediately. There is practically no need for separate instructions for front-end and back-end users. In addition, there is permanent further development with new, useful functions and visual improvements. As I said, everything with a sense of proportion, so as not to overwhelm the very good user-friendliness. There are numerous integration options with existing systems e.g. to automate user management. The application is very flexible in terms of its scalability and therefore equally suitable for medium-sized companies and listed heavyweights (as the long list of references confirms).

Inconvénients: It is not so easy to find something that really speaks against this tool. In my view, there would be one or the other functionality that I would still like to see. There is an integrated ideas portal for this, through which users can send ideas and suggestions for improvement directly to the Staffbase team. Since the expansion takes place with a lot of sense of proportion, as mentioned, it can of course be that you wait a long time for your specific additional requests ... However, this is not really dramatic, since in the meantime you simply enjoy using the tool.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Staffbase le 14/04/2020

Hello Thorsten,

Thank you so much for taking the time to review Staffbase.

We really appreciate your fantastic feedback and are glad that you've had so much success with our platform.

Your comments really mean a lot to our entire team but, especially, to our colleagues in customer success. We look forward to continuing to work together!

Thanks again and have a great start to your week!

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 09/04/2020