Calamari

Qui utilise Calamari ?

Calamari est conçu pour divers types d'entreprises, des start-up axées sur la croissance aux PME traditionnelles, dont la planification nécessite des informations détaillées sur le télétravail et le suivi des absences.

Description de Calamari

Calamari simplifie la gestion du personnel. Cet outil vous permet de planifier et de suivre tous les types de congés, les absences et les congés maladie. Vous pouvez désormais suivre les absences à l'aide d'ibeacons et d'applications mobiles. Calamari est utilisé par les entreprises ayant des bureaux dans plusieurs pays ou régions et offre des fonctions de sécurité basées sur les responsabilités. Il s'intègre à des outils de gestion des projets, tels que JIRA, Slack, Office 365, Toggl, G Suite, Basecamp et Asana.

Informations sur Calamari

Calamari

http://calamari.io

Fondé en 2014

Prix de Calamari

Calamari n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Calamari est disponible à partir de 1,00 $US/mois.

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À partir de

1,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

Calamari - Fonctionnalités

Logiciels de gestion des absences
Calcul des heures supplémentaires
Gestion des calendriers
Planification du personnel
Portail libre-service
Rapports et analyses
Suivi FMLA
Suivi du temps
Contrôle du processus d'approbation
Gestion des calendriers
Gestion des politiques de congés
Planification du personnel
Portail libre-service
Rapports sur les congés et les absences
Suivi FMLA
Budgétisation et prévision
Gestion des sous-traitants
Gestion du cycle de vie des employés
Gestion du recrutement
Gestion du temps et des absences
Main-d'œuvre variable
Mesure des performances
Planification du personnel
Prévision du travail
Suivi des compétences
Base de données des employés
Calcul des heures supplémentaires
Facturation
Gestion des feuilles de temps
Heures facturables et non facturables
Saisie automatique du temps
Suivi des vacances/congés
Suivi du temps hors ligne
Suivi du temps mobile
Taux de facturation multiples
Accès mobile
Carte perforée
Carte perforée en ligne
Gestion de la paie
Gestion des feuilles de temps
Messagerie
Rapports et analyses
Reconnaissance biométrique
Suivi des congés maladie
Suivi des postes de travail
Suivi des salariés
Suivi des vacances/congés
Base de données des employés
Feedback à 360 degrés
Gestion de la paie
Gestion des avantages
Gestion des congés
Gestion des performances
Gestion des rémunérations
Gestion du recrutement
Gestion du temps et des absences
Intégration des employés
Portail libre-service
Profils des employés
Suivi des candidatures

Avis sur Calamari

Afficher 5 avis sur 341

Note globale
4,7/5
Facilité d'utilisation
4,6/5
Service client
4,9/5
Fonctionnalités
4,4/5
Rapport qualité-prix
4,7/5
Avishkar P.
Project Director
Conseil en gestion, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 16/11/2017

"Effective timesheet and leave management - we have a very happy HR Department!"

Commentaires: My review pretty much covers it. Resource planning in the Calendar view. Monitoring leave applications and clock in locations. My HR Managers now have confidence in the timesheet information as they can review it in real time and not just at month end.

Avantages: We have decentralized operations, and our managers and HR love being able to see presence and location statuses of our employees in real time, and at a high level.
The Calendar function in the leave module allows for great oversight and enables more efficient resource management and allocation.
The time-sheet and leave reports available are robust and we love the download to excel feature, this perfect tabular format allows for deeper dives on trends, pivot tables etc within Excel.
It really is simple to use for employees and managers. The app keeps things simple to enable clocking in/out and applying for leave.
Really just very easy to navigate, after training our managers, no one has had to come back to us on how to navigate the system.
There are several clock in methods which allows for flexibility, eg smartphone clock-in, QR scans, and browser check-ins.
I must also commend the support team for providing excellent back-end support for our administrators! Keep up the great work and service

Inconvénients: A few improvements could be made, such as allowing for attachment uploads from a smartphone for leave applications and for locations to be tagged when clocking in with a QR code.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 16/11/2017
Parker R.
VP, People, Mission & Culture
Logiciels, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 27/07/2020

"Checks Every Box"

Commentaires: Couldn't have been better. Less than a month after identifying the need for a new PTO management platform we were launched. The reviews from our team members has been exceedingly positive as well. It is a major upgrade in terms of ease of use, reporting, and notifications from the past platform.

Avantages: Months ago, we scoped out our requirements for a PTO management tool. Calamari checked off every box! Coupled with outstanding and responsive customer service, we couldn't have asked for a better experience. The process of requesting and approving time off requests, particularly the Slack integration, are a MAJOR upgrade from our previous platform.

Inconvénients: The .csv upload tool can be a little tricky to figure out, but the customer service response is immediate and helped resolve the issues. Onboarding couldn't have gone any more smoothly.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 27/07/2020
Jimz ..
Project Manager
Production audiovisuelle, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: Essai gratuit
  • Note globale
    1/5
  • Facilité d'utilisation
    1/5
  • Fonctionnalités
    1/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    1/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : GetApp
  • Publié le 20/08/2017

"the sign-up system is faulty, and no one cares in "support""

Inconvénients: i signed up. received the email, followed the link and only get a green screen asking you to "wait for a while". and after a few HOURS ( you get it right, hours ), that so-called "while" is still there. refresh / quit browser do no help. same link goes to same screen with same words. i received the mail at 0100, tried it on 0300, get the same result. so i contacted them via the webform. i checked back on 0700. my mailbox got nothing - not even a acknowledgement of receiving my email, and surely nothing about why the while is still staying. and yes - same signup link still goes to the same page with the same words. i'm still hopeful, so tried again on 1900 on the same day. now the best part arrived - the same link i tried said "my license expired and my account is blocked". so, what Calamari suggesting, is that my signup license is "looking at their green screen and wait for a while" - but hey, i haven't looked at that for 14 days yet, why have my license expired SO SOON??? is Calamari a hoax for getting my email? the other "positive" reviewers sound SO TRUE, i just can't tell how can that be. i'm not suggesting fake accounts with fake reviews, but i doubt for this kind of performance and stability, how can i handle the attendance / leave management thing of my whole company to it ?

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Source : GetApp
  • Publié le 20/08/2017
Monika A.
Finance Manager
Logiciels, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 30/06/2020

"Very simple tool that integrates easily with Jira, Slack and HR payroll software"

Commentaires: All in all the system improved our corporate life. Everyone finally knows how many day-off he can/may use during a year.

Avantages: We like this tool, because it's synchronized with other tools used in our organization (e.g. outlook Calendar, Jira, Optima, Slack, Office365). It is very userfriendly and intuitive and can be customized the way we need. We have a lot of different types of agreements and hence a lot of different absence types - and the system enables to configure everything the way we need. Additionally we are delighted with a customer support.

Inconvénients: Lots of possibilities to customize ( absence types, calendars, working shifts, approval processes etc.) makes the system more complex to configure and it looks difficult at the beggining, but - when you start to udnerstand different dependancies and how it's built - is stops to be a problem. Customer support is of absolutely marvelous, always responsive and very, very helpful.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 30/06/2020
Utilisateur vérifié
Head of HR
Marketing et publicité, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 16/07/2020

"Calamari Review"

Avantages: This is the easiest software there is for my employees, who often struggled with more complicated ones. Also my favourite part is the ease of contact with customer service who are very fast, helpful and friendly and always solve my problems even when it's something specific for my organisation.

Inconvénients: I have no negatives here. I can see that things that might be done a bit better (but don't disturb daily work) are developed and introduced to make everything better :)

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 16/07/2020