Pour qui ?

Calamari est conçu pour divers types d'entreprises, des start-up axées sur la croissance aux PME traditionnelles, dont la planification nécessite des informations détaillées sur le télétravail et le suivi des absences.

Notes moyennes

300 avis
  • Note globale 4.5 / 5
  • Facilité d'utilisation 4.5 / 5
  • Service client 5 / 5
  • Fonctionnalités 4.5 / 5
  • Rapport qualité-prix 4.5 / 5

Informations sur le produit

  • À partir de 1,00 $US/mois
    Consulter les tarifs
  • Version gratuite Non
  • Version d'essai gratuite Oui, obtenez un essai gratuit
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Formation présentielle
    Formation en ligne en direct
    Documentation
  • Ressources d'aide Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Calamari
  • http://calamari.io
  • Fondé en 2014

En savoir plus sur Calamari

Calamari simplifie la gestion du personnel. Cet outil vous permet de planifier et de suivre tous les types de congés, les absences et les congés maladie. Vous pouvez désormais suivre les absences à l'aide d'ibeacons et d'applications mobiles. Calamari est utilisé par les entreprises ayant des bureaux dans plusieurs pays ou régions et offre des fonctions de sécurité basées sur les responsabilités. Il s'intègre à des outils de gestion des projets, tels que JIRA, Slack, Office 365, Toggl, G Suite, Basecamp et Asana.

Calamari - Fonctionnalités

  • Calcul des heures supplémentaires
  • Gestion des calendriers
  • Planification du personnel
  • Portail libre-service
  • Rapports et analyses
  • Suivi FMLA
  • Suivi du temps
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des politiques de congés
  • Planification du personnel
  • Portail libre-service
  • Rapports sur les congés et les absences
  • Suivi FMLA
  • Budgétisation et prévision
  • Gestion des recrutements
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion du cycle de vie des employés
  • Main-d'œuvre variable
  • Planification
  • Pointage
  • Projection du travail
  • Suivi des compétences
  • Évaluation des performances
  • Base de données des employés
  • Calcul des heures supplémentaires
  • Facturation
  • Gestion des feuilles de temps
  • Heures facturables et non facturables
  • Saisie automatique du temps
  • Suivi des vacances/congés
  • Suivi du temps hors ligne
  • Suivi du temps mobile
  • Taux de facturation multiples
  • Accès mobile
  • Carte perforée
  • Carte perforée en ligne
  • Gestion de la paie
  • Gestion des feuilles de temps
  • Messagerie
  • Rapports et analyses
  • Reconnaissance biométrique
  • Suivi des congés maladie
  • Suivi des postes de travail
  • Suivi des salariés
  • Suivi des vacances/congés
  • Base de données des employés
  • Feedback à 360 degrés
  • Gestion de la paie
  • Gestion des avantages
  • Gestion des congés
  • Gestion des performances
  • Gestion des rémunérations
  • Gestion du recrutement
  • Gestion du temps et des absences
  • Intégration des employés
  • Portail libre-service
  • Profils des employés
  • Suivi des candidatures

Logiciels similaires

Logiciels équivalents

Avis les plus utiles sur Calamari

Great Service!

Publié le 05/12/2018
Jessica B.
Office Manager
Services et technologies de l'information, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
3 / 5
Support client
3 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: I like that I don't have to think about it much, love the Slack integrations for my team and how easy it was to transition from our old process into Calamari. It's simple, clear, and for a small team it has everything I need. The customer support team has always responded promptly when I need anything, and we were even able to extend our trial period in the beginning and converted to a paying customer shortly after.

Inconvénients: So the most annoying thing, and this is a small issue, is not being able to select a range of dates on the calendar by clicking on the days themselves. Again, it's a small thing, but it's something I'm used to in other situations, and so I frequently make the mistake of forgetting it's not possible on Calamari. I suppose the other thing is that it's not always immediately clear how to make use of some of the finer features, and so I simply haven't been bothered to find out if they're even there. For example, I spent a little while searching once for whether we could only make it possible for employees to request annual leave in the future if they will have accrued it by the specified date (and not just if they have already accrued it, if that makes sense), but it wasn't obvious how to do so or even if it were possible, so I just kind of left it. These relatively minor complications are the kind of thing that someone in a rush will just leave in the moment, because they've more important things to do, but will be annoying over time.

Calamari really helped

Publié le 30/07/2019
Kamila W.
Head of Office Administration
Services et technologies de l'information, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Overall, Calamari definitely did help our HR team to save tons of time spent on monitoring the leaves manually. What is more, our team members can see their history and current leave status live. We can surely see the difference using Calamari brought to our business.

Avantages: Very user friendly interface encourages our team members to use Calamari regularly.
The tool is also very simple to use so all in-house communication is strengtened because of that.
The Success team writes back within minutes and helps with literally everything so the communication between us/ our team and Calamari is great.

Inconvénients: There are still some HR-friendly feautres to add. For now we find that Calamari is more intuitive for team members rather than Administrators.
For example, the ability to see the history of different kind of contracts and calculate the leaves accordingly, or setting reminders about medical check-ups and OHS is something we still hope to see.

Offer great policy integration

Publié le 29/07/2019
Kat J.
Office and Accounting Administrator
Gestion d'organisme à but non lucratif, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: We could build in our leave policies so that Calamari enforces the rules automatically (e.g., who is eligible to take school visitation leave, awarding some leave annually and some by days worked, different minimum durations for different leave types, etc). It offers very granular control over the setup, and is very intuitive and smooth once setup.

Inconvénients: The downside of having such detailed control options is the steep learning curve in the implementation process. Fortunately, the customer support staff are great and really helpful with figuring everything out. I'd like Calamari to implement an "edit" feature for approved leave requests, which would be more convenient than cancelling and resubmitting.

absence management and clock in/clock out were never so easy

Publié le 07/02/2018
Utilisateur vérifié
Architekt rozwiza IT - Departament Rozwoju Infrastruktury
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Super easy leave management and clock in/clock out (using beacon).

Avantages: It's a new way of absence & leave management. You can plan and track all types of vacation, paid time off, sickness and you can do it without old, annoying paper forms. You'r always few mouse clicks from your dreamed vacations ;) Another wery importand feature is clock in/clock out - it's super easy to use especially with bluetooth beacons support. Place a token in your office reception and install/configure calamari app on our phone. That's all! You can forget about clockin in/out ever again. It will by done automaticaly when you enter/leave your offiice. If you don't want to use beacons or when you'r work from home you can still clock in/out "manual" from mobile app. It's worth to mention that calamari has super helpfull customer service.

Inconvénients: Beacon support for Android phone still need some fine-tunning compareing to iOS version. Except that - it's just perfect!

Amazing HR app, saved me from having to hire HR professionals

Publié le 02/02/2019
Camille D.
Partner
Design, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: We were looking for an HR solution for an SME, and we selected this one. We set it up a little over two years ago, and have not really had any glitches since. Once a year, we program the vacations for the whole year, and it does the rest. Employees request leave through the app as well. I highly recommend this software for companies of similar size.

Avantages: Manages employee hours, vacations, and sick days without a glitch. Also works great with iBeacon. I purchased and configured an iBeacon (https://www.amazon.com/gp/product/B019G0VS64/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o06__o00_s00?ie=UTF8&psc=1), and configured it to work with the free Calamari app on each employees mobile. The result is that the software could keep track of every employee the second they walk in, and their last exit from the office every day.

Inconvénients: I have not really had anything that I didn't like. I had trouble deleting employees who left our company, but the support staff were very prompt, helpful, and friendly.

Réponse de l'éditeur

envoyé par CHROBRUS le 04/02/2019

Camille, Thank you for the feedback!

Lire d'autres avis