15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Molo

Molo est l'outil de gestion de ports de plaisance pour iPad et navigateur web. Il a été conçu en collaboration avec des propriétaires et gérants de ports de plaisance. Réservation rapide avec contrats en ligne, facturation électronique avec paiements en ligne, point de vente mobile avec signatures numériques et reçus par e-mail, gestion des réparations et de la maintenance, intégration de la comptabilité, assistance 24h/24 et 7j/7 : autant de fonctions étonnantes pour votre port de plaisance. Pas de frais de démarrage, le tarif varie en fonction de la taille du port de plaisance, et les taux de carte de crédit commencent à 1,75 %.

Qui utilise Molo ?

Molo est parfait pour les ports de plaisance, les clubs nautiques et les chantiers maritimes de diverses tailles. De nombreux utilisateurs ont adopté Molo à la place de logiciels plus coûteux ou pour se moderniser et ne plus travailler sur papier.

Molo Logiciel - 1
Molo Logiciel - 2
Molo Logiciel - 3
Molo Logiciel - 4
Molo Logiciel - 5

Molo ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Molo

Molo

3,9 (34)
299,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
21
6
3,8 (34)
3,8 (34)
3,8 (34)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
16,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
118
35
4,4 (2 941)
4,3 (2 941)
4,4 (2 941)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Molo

Squarespace
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la conception
Gestion de site web
Sécurité SSL
Marina Master
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
DockMaster
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
DockMaster Anywhere
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Newbook
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des clients
Gestion des réservations
Synchronisation multicanale
BiT Dealership Software
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des stocks
Rapports de ventes
RMS Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des réservations
Gestion des taux
Support client
Blackpurl
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Shipnet
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des documents
Mises à jour en temps réel
Rapports et analyses

Avis sur Molo

Note moyenne

Note globale
3,9
Facilité d'utilisation
3,8
Service client
3,8
Fonctionnalités
3,9
Rapport qualité-prix
3,8

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
50%
4
18%
3
18%
2
6%
1
9%
Matt
Parts Manager (É.-U.)
Secteur maritime, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Pier 1000 Molo review

5,0 il y a 8 mois

Avantages :

Browser based / online, allows access from anywhere. UX design is good and the software is easy to navigate and use. Email and texting through the app. Online payment option for customers.

Inconvénients :

We've experienced the most issues with the mobile app for technicians. Problems logging in, timer functionality, etc. These are mostly problems with android, apple products don't seem to have as many issues. The mobile app is always improving though.

Dave
Marina and Commercial Fisheries Manager (É.-U.)
Secteur maritime, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Molo in a Commercial Fishing Environment

4,0 il y a 9 mois

Commentaires : From the sales, evaluation, installation and support the Molo Team is exceptional in every way. A number of problems/issues we encountered were of our own making but Molo made things right. Molo was purchased by Storables (sic?) a year or so ago. There has been no problems and my original Molo Team is intact.

Avantages :

We migrated from a 20+ years old Sage accounting system. Billing was flawed, reports were of little value. We are public agency within the City of Ventura, CA, Ventura Port District. Our marina is 100% commercial vessels only, primarily commercial fishing vessels. Many of our tenants are seasonal. Molo gave us total control of our marina assets and greatly improved our cash flow and profitability.

Inconvénients :

We essentially migrated from a labor-intensive manual system. There was a learning curve that took my team several months to fully grasp, but tech support has been phenomenal. A lot of features are geared towards typical recreational marinas. There are a couple of reports we are considering contracting for, but overall very satisfied.

Greg
Marina COO (É.-U.)
Secteur maritime, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Captains Wharf Marina review

4,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : I currently use 2 different POS programs in my job. Clover & Molo. Our Clover rep is awful, I legit cant stand him, doesn't help us at all when we call. Doesn't respond back to my calls. I get reviews from clover to review our reps, I give him 1/5 stars every time. In comparison to Molo & [sensitive content hidden], completely different interactions, I know I can count on [sensitive content hidden] helping me out no matter how big the situation is.

Avantages :

The program is very user friendly when you do know what to select . I know for a fact I would be struggling if I didn't have [sensitive content hidden] to help me out. From big problems to the smallest ones he is able to walk me through the issues and ANY possible other outcomes . He gets back with me very fast, creates videos to show me the steps, I couldn't ask for a better person to help me out when dealing with thousands of dollars when it comes to billing. He makes my job easier.

Inconvénients :

If I didn't have [sensitive content hidden] to help me and explain things, this software would be very hard to learn and harder to teach to older marina staff.

Jennifer
General Manager (Canada)
Hôtellerie, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Over all great product.

3,0 il y a 7 mois

Commentaires : when I arrived to manage this porperty, the software that was used was meant for the managing accommodations (as we also rent rooms at our resort). Molo has eased the process of looking for availability of slips, accessing slip size information, making reservations as well as moving vessels. The overview map is a great visual as well the current dockage report very helpful when ensuring all guests are where they should be. As well the managing of guest insurance is now possible to ensure all guests are up to date with providing this information,

Avantages :

Molo made it easy during the set up process and it was all done and functioning in a timely manner. It has made us much more efficient with our moorage bookings than the prior software we were using. The retail portion of Molo is very easy to use and we are able to run reports to show profit margins. The movement of vessels is very easy. The slip availability is easy to manage. Most reports are very good and helpful to gather information quickly.

Inconvénients :

The glitches we experience sometimes seem very one off and random. Something will work one minute and then seem to not work for a brief period. The invoices are not as easy to adjust as they could be when it comes to cancellations, issuing credit notes etc. It would be great if the inventory report also showed inventory increased and decreased. There are too many locations to add files on bookings. They can be added on the vessel, reservation or contact and not all link. There is a glitch when entering monthly moorage that does not commence on the 1st of the month. Would be nice if moorage could start on any day of the month and create invoices correctly. Would also be nice if reoccurring rates could be set up for monthly electricity.

Kathy
OWNER (É.-U.)
Secteur maritime, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

We will continue to use Molo for the foreseeable future.

5,0 il y a 8 mois

Avantages :

Very user friendly, easy to train new users. Like the point of sale options. Everything smoothly integrates into Quickbooks Online for A/P.

Inconvénients :

As with any new product, it takes time to setup users and train employees. The Molo trainers and support staff are awesome!