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Description de Oracle Marketing

Automatiser le contenu, le marketing social, le ciblage, la segmentation et la gestion des pistes avec la solution Oracle Marketing Cloud.

Qui utilise Oracle Marketing ?

Non fourni par l'éditeur

Oracle Marketing ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Oracle Marketing

Oracle Marketing

4,1 (49)
Indisponible dans votre pays
2 000,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
12
Intégrations introuvables
3,6 (49)
3,2 (49)
3,9 (49)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
50,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
104
231
4,3 (5 670)
4,2 (5 670)
4,4 (5 670)

Alternatives à Oracle Marketing

HubSpot Marketing Hub
Fonctionnalités les mieux notées
Automatisation du marketing
Base de données de contacts
e-mail marketing
Freshsales
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Gestion des contacts
Gestion du pipeline de ventes
Constant Contact
Fonctionnalités les mieux notées
E-mails optimisés pour format mobile
Gestion des campagnes e-mail
e-mail marketing
Marketing 360
Fonctionnalités les mieux notées
Analyse des comportements
Gestion des flux de travail
Segmentation de la clientèle
Lead Gen & CRM (formerly SharpSpring)
Fonctionnalités les mieux notées
Automatisation du marketing
Gestion des contacts
Gestion des leads
Act!
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Gestion des contacts
Système de calendrier et de rappel
Salesforce Marketing Cloud Account Engagement
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Gestion des leads
e-mail marketing
EngageBay CRM
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contacts
Gestion des e-mails
Suivi de l'engagement
SugarCRM
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Gestion des contacts
Gestion des leads

Avis sur Oracle Marketing

Note moyenne

Note globale
4,1
Facilité d'utilisation
3,6
Service client
3,9
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
3,2

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
22%
4
59%
3
16%
1
2%
Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Expensive and Complex, if you're into that kinda thing

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Very good. I like it because I'm very tecchy. Other might find it confusing and difficult to learn.

Avantages :

If you can imagine it, Eloqua in the OMC can build it. Great integration options. The most developed Custom Data Objects in Marketing Automation. Form fields don't have to be mapped to lead fields.

Inconvénients :

In regard to Eloqua... It's expensive and for anyone who isn't trained in it it's complex. Not super approachable. The email and landing page builders could use some major work.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

A robust marketing automation tool for streamlining digital marketing and contact management

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : Streamlines email marketing, contact management and our Marketing to Sales processes. We have been able to clean up our database, create new processes that provide Sales with the information they need about our new leads, and report on the metrics that help us making ongoing decisions.

Avantages :

OMC (Or Eloqua as I still call it), it extremely deep in its functionality, features and integrations. If what you want to do isn't out of the box, or a plugin available, you can create just about any program or process within the system.

Inconvénients :

The reporting is horrible. It is not intuitive, even the customizable reports are clunky to build and take forever to load. There are even instances where there is "too much" data to load a report! How is that possible for an enterprise-level software?

Chee
Online Marketing & Recruitment Officer (Canada)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Enseignement supérieur, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Workhorse, but not UI friendly.

3,0 il y a 4 ans

Commentaires : Running big and multi-step email campaigns with over 10000 contacts is what I have been using Eloqua for.

Avantages :

Setting up email campaigns and landing pages are quick and easy. The A/B testing on email campaigns is a nice feature and that you can set a time range and once that's up, the winning email will be sent to the rest of your contacts.

Inconvénients :

There's a lot that Eloqua can do, but not many resources you can find to really put Eloqua in good use. The UI changes frequently, so you need to take a moment to familiarize yourself with the dashboard. The text editor provided is atrocious to use - its very glitchy. So if you're familiar with better text editors like Atom, Sublime Text or Dreamweaver - you don't get any options, nothing populates when writing tags etc.

Mark
Mark
Customer Relations Executive (Australie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Textile, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Oracle Marketing Cloud

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : Oracle Marketing has eased our Departments working conventions due to the many functionalities it offers such as data tracking, automated report generation, reminder, hierarchy etc..

Avantages :

My company had purchased a 2 year contract with Oracle package which includes the Marketing Cloud of which was used by me. Changing from an old system to Oracle was done with ease and the functionality Oracle offers along with its UI and troubleshoot is great for its users. Overall i am pleased with this software.

Inconvénients :

The price for the package was quite high in its 2 year contract, also the customer support was not easy to get a hold of, at least for me.

Raghu
Raghu
Sr. Research & Project Analyst (Inde)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Génie mécanique ou industriel, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Oracle Marketing Cloud: A Full fledge marketing automation solution

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : We use it for our marketing automation needs, mainly lead scoring and email marketing.

Avantages :

Seamless integration with third party tools like Dynamics, sales force. Social integration such as twitter and Facebook give you insight of social media campaigns, this has helped us a lot. Also, hyper cloud feature is cool which is used to create personalized micro sites using dynamic user content.

Inconvénients :

Reporting feature can be improvised. Customer support can be improved.