17 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Hoopla

Solution de motivation des équipes de vente proposant un compte à rebours, des concours de vente, des classements et des fonctions de gamification des ventes.

Qui utilise Hoopla ?

Logiciel, concessionnaires automobiles, gestion hôtelière, immobilier.

Hoopla ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Hoopla

Hoopla

4,6 (30)
199,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
19
5
4,5 (30)
4,6 (30)
4,7 (30)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
840,00 $US
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
56
38
4,4 (201)
4,4 (201)
4,6 (201)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Hoopla

Spinify
Fonctionnalités les mieux notées
Configuration/suivi des objectifs
Programmes de récompenses des employés
Suivi de la progression
SalesScreen
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des performances
Reconnaissance entre employés
Suivi de reconnaissance
Picnic
Fonctionnalités les mieux notées
Carte de fidélité
Gamification
Gestion des badges
Motivy
Fonctionnalités les mieux notées
Cartes virtuelles
Catalogue de récompenses
Programmes de récompenses des employés
Crewhu
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commentaires négatifs
Suivi de reconnaissance
Tableau de bord
Snowfly
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commentaires
Gestion des performances
Mesure des performances
Engagedly
Fonctionnalités les mieux notées
Certification et licences
Création de cours intégrée
Feedback à 360 degrés
Rallyware
Fonctionnalités les mieux notées
Apprentissage mobile
Gestion des cours
Portail des apprenants
Refresh
Fonctionnalités les mieux notées
Formulaires électroniques
Gestion des objectifs
Reconnaissance des employés

Avis sur Hoopla

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,5
Service client
4,7
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
63%
4
33%
3
3%
Andrew
Andrew
Technical Director (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

A wonderful local library tool!

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : I’ve been using Hoopla now for the past 6 to 12 months and absolutely love it. It has been an awesome way for me and my family to access Books from our local library. It’s especially helpful for listening to audiobooks while on road trips.

Avantages :

I love that I can access my local library through my Hoopla app. It’s seriously awesome! Ebooks, audiobooks, music and movies can be accessed through the app if you have a local library card.

Inconvénients :

You cannot highlight in your borrowed Hoopla books, just like you should highlight in your library books. You also cannot copy, paste or share text from the books.

Nicholas
Sales Development Manager (É.-U.)
Télécommunications, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Strong Product for Engagement, Gamification and Culture-Development

4,0 l’année dernière

Commentaires : With little to compare to, my experience with Hoopla has been 7.5/10.

Avantages :

Many options allow customization as well as "out of the box" utilization. For example, walk off songs, pictures, short video clips, background visuals, etc., make the user experience strong.

Inconvénients :

CRM Integration is decent, but not easy for a non-technical user. Once implementation is completed, it is worth the investment, but the time investment could be lighter from a Hoopla and Hoopla customer standpoint alike.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Internet, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Good idea but lacking in development

3,0 il y a 6 ans

Commentaires : It's good for a small office to visually track sales and performance but limited in the data that can be shown. Slow development has lead to other providers being a better option in my opinion.

Avantages :

I like how easy it was to jump into Hoopla and begin using it, especially that you can feed it from a google sheet/excel. Adding in the users was very easy and training was simple

Inconvénients :

Sometimes it refuses to update and it is not in live time if not linked to a CRM system If would freeze on occasion It's quite expensive in comparison to a competitor we changed to and offers far more functionality

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
E-learning, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

The ease of adding appointments from a variety of different places.

5,0 il y a 3 mois

Commentaires : Overall, I am happy with the media selection, number of rentals, and ease of use.

Avantages :

The ease of adding appointments from a variety of different places.

Inconvénients :

I tried to log in from another device and got a limit error, twice on two different days.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Keeps sales team engaged and energetic

5,0 il y a 6 ans

Avantages :

We have been using hoopla to get the sales team more engaged. Love how a rep can directly call someone else out to compete. Helps drive the competition between the sales team and the music and pictures you can add in are great as well. Since implementing I have noticed our team get more driven in setting goals and competing to beat each other. The gifs are fun too and when someone closes a deal they get to hear the song of their choice and their face light up across every tv in the company.

Inconvénients :

I have no cons for this. It works well for a large sales team but maybe not as well for a smaller one