Housecall Pro

Qui utilise Housecall Pro ?

Housecall Pro est destiné à tous les professionnels des services de tous les grands secteurs, comme la plomberie, l'électricité, le nettoyage de tapis, le CVC, le nettoyage, l'artisanat, le nettoyage de vitres, la serrurerie, etc.

Description de Housecall Pro

Housecall Pro est une application cloud de gestion des interventions destinée aux professionnels des services afin d'automatiser leurs processus métier et leurs flux de travail. Cette application de pointe est une solution de gestion d'entreprise tout-en-un qui permet aux professionnels des services de diriger et de stimuler la croissance de toute leur activité directement depuis leur smartphone. La plateforme comprend un large éventail de fonctionnalités telles que la planification des tâches, l'expédition, la facturation automatique, les notifications de texte client, le traitement des paiements, le marketing, les réservations en ligne, etc.

Informations sur Housecall Pro

Housecall Pro

http://www.housecallpro.com

Fondé en 2013

Vidéo de Housecall Pro
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Présentation des tarifs de Housecall Pro

Housecall Pro est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de Housecall Pro est disponible à partir de 49,00 $US/mois.


À partir de

49,00 $US/mois

Version gratuite

Oui

Essai gratuit

Oui

Déploiement et prise en charge de Housecall Pro

Ressources d'aide

  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Mobile (iOS natif)
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

Housecall Pro - Fonctionnalités

  • Assemblage préconstruit
  • Base de données des coûts
  • Commerce et industrie
  • Devis et offres
  • Estimation des frais généraux
  • Fonctions pour entrepreneurs
  • Gestion des raccords
  • Importation et exportation de données
  • Ordres de changement
  • Relevé des matériaux

Logiciels de création de devis pour plombiers : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Base de données de clients
  • Devis
  • Facturation
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des tâches
  • Planification
  • Planification de la maintenance
  • Routage
  • Suivi de l'historique des services

Logiciels de gestion de services CVC (chauffage, ventilation, climatisation) : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Base de données de contacts
  • Devis
  • Facturation
  • Gestion des contrats
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Planification
  • Recouvrement des paiements sur le terrain
  • Routage
  • Signature électronique
  • Suivi de l'historique des services
  • Suivi du temps en ligne

Logiciels de gestion des interventions : afficher la liste complète

  • Base de données des coûts
  • Commerce et industrie
  • Devis et offres
  • Entretien des équipements
  • Facturation
  • Gestion du financement
  • Importation et exportation de données
  • Planification
  • Relevé des matériaux
  • Taux de travail

Logiciels pour CVC (chauffage ventilation climatisation) : afficher la liste complète

  • Application mobile
  • Base de données de clients
  • Devis
  • Facturation
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des tâches
  • Planification
  • Routage
  • Suivi de l'historique des services

Logiciels pour plombiers : afficher la liste complète

  • Coût des tâches
  • Facturation
  • Gestion des clients
  • Gestion des contrats
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des stocks
  • Planification
  • Suivi des garanties
  • Suivi des équipements

Logiciels pour volets roulants et portes de garage automatiques : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Devis
  • Facturation
  • Gestion des clients
  • Gestion des contrats
  • Gestion des ordres de travail
  • Planification
  • Pour sous-traitants en commerce et/ou électricité industrielle
  • Suivi du temps

Logiciels pour électriciens : afficher la liste complète

Housecall Pro - Alternatives

Plus d'alternatives à Housecall Pro

Avis sur Housecall Pro

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Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,7
Service client 4,8
Fonctionnalités 4,5
Rapport qualité-prix 4,7

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Rayanne W.
Operations Manager
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/08/2020

"EXCELLENT"

Avantages: HCP is very easy to use and a very intuitive layout. When we tried ProjX360 and D-Tools SI, there was a HUGE initial setup required and a HUGE learning curve to figure out how to use the programs. Not HCP. Easy to use from Day 1 and it's quick and easy for new employees to learn.
One of the best things is the customer service. It's top notch. They always solve the problem, even if they have to go research and get back to me the next day (and they actually DO get back to me). They also make it easy to contact them with a button on the bottom right of the screen. Other softwares I have to scour the internet trying to find out how to contact customer service.

Inconvénients: Would like to see more integrations and there are little things I would change here and there, but I know that's hard to do since the software covers so many different industries. A better way to pull reports would be especially good.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/08/2020
Ryan A.
CEO
Construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/07/2020

"Housecall Pro changed my life!"

Commentaires: My overall experience with Housecall Pro has been fantastic. Even more so since I upgraded to the XL

Avantages: Having the ability to track time, movement, KPI's, reviews, payments, scheduling etc is so powerful!

Inconvénients: There are some things that yhe other juggernauts in the industry have that this software doesn't but I am confident they will get there, and I'm happy to have gotten in at basicalky the ground floor.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/07/2020
Jonathon M.
President
Services aux consommateurs, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/10/2020

"Pros & Cons about Housecall Pro"

Commentaires: My overall experience is GREAT! I've used two other software platforms and HCP by far is more superior!!

Avantages: 1. Reporting 2. User Friendly 3. With the integrated CC processing my techs are receiving 30% higher amount in tips. 4. It actually works in the field.

Inconvénients: 1. My industry doesn't have the correct work flow. 2. Not blocking time out while in the process of booking a job. 3. Refreshing the screen to ensure the schedule is the same. We have a pretty fluid schedule being Junk Removal.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/10/2020
Carla R.
Owner, plumbing co.
Construction, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    2 /5
  • Facilité d'utilisation
    2 /5
  • Fonctionnalités
    2 /5
  • Support client
    1 /5
  • Rapport qualité-prix
    2 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/03/2020

"So much potential...so much that was wrong."

Commentaires: Frustrating, frustrating, frustrating. Best word to describe HousecallPro. The worst thing is when you call for help or do a chat, they give you bad advice, you relay it to the techs in the field, you mess up everything and have to start over and then you figure it out yourself. The tech support crew at HCP doesn't know the program very well. It is highly frustrating to open a chat, get bad advice, get a wrong answer and before they can figure it out you figure it out for them and let them know the correct answer for the next person that chats in with the same issue.

Avantages: Integrated with Quick Books Online. It is hard to say what we liked about it. It had a map built in so we could see where the techs were theoretically but didn't exactly work all the time.

Inconvénients: Frustrating to find out the history they said would be imported only gave us dates of service, not the actual history. We could not see what we had done for the customer only what amounts Quickbooks had received and when. That is not history.
Something that was major for us is that if you have a multiple day job, remodel, tunneling to replace a sewer system, running new water lines in a house you have to add additional scheduling and each occurrence ends up in QuickBooks whether you billed out for that or not. In other words we had multiple no money due invoices in QB's that didn't need to go over because customers should receive one invoice for a job with all the details on the one invoice not multiple invoices with small amounts on them. This was the worst.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/03/2020
Jacob H.
Vice President
Construction, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/07/2020

"Housecall Pro Rocks"

Commentaires: The best part about Housecall Pro is the fact that we have all of our information for the entire business in one spot. It is one stop shop. It also integrates with Quickbooks Online, so we do not have to mess with transferring everything every time. It automatically does it for us. The customer service is also great, as they are quick to find an answer if they cannot fix it right away. I would highly recommend this company and software.

Avantages: This software brings our entire company together. It helps us with all the scheduling needs that we have, and definitely helps keep all of your information together in one spot. You can also access this from your mobile devices too which is huge! We wouldn't be where we are today in our company if it wasn't for Housecall Pro.

Inconvénients: There are a few features missing, that could make some delegations a little easier, but after while, when they hear from a bunch of people that they want this option added, they will add and integrate it to the software.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/07/2020