PracticePanther Legal Software

Description de PracticePanther Legal Software

Découvrez le logiciel juridique LE MIEUX NOTÉ sur Capterra ! Découvrez pourquoi des dizaines de milliers de cabinets d'avocats répartis dans plus de 170 pays utilisent PracticePanther pour automatiser leurs cabinets et gagner en efficacité. Ne manquez jamais vos délais, soyez payé plus rapidement grâce à la facturation en un clic tout en suivant le temps facturable et les dépenses. Travaillez où que vous soyez et sur n'importe quel appareil grâce aux applications mobiles. Une solution simple, conviviale et intuitive. Vous pouvez à présent passer moins de temps à gérer votre entreprise et plus de temps à gagner de l'argent. Essayez Dundas BI gratuitement, sans carte de crédit.

Qui utilise PracticePanther Legal Software ?

Des dizaines de milliers de pratiquants libéraux et de cabinets virtuels de petite ou moyenne envergure dans le monde entier qui ne veulent pas suivre des webinaires de formation pendant des heures. Un logiciel étonnamment simple pour l'avocat moderne.

Où peut-on déployer PracticePanther Legal Software ?

Cloud, SaaS, web, Mac (ordinateur), Windows (ordinateur), Linux (ordinateur), Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

À propos de l'éditeur

  • Paradigm
  • Situé à North Miami Beach, É.-U.
  • Fondé en 2006
  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Allemagne, Australie, Canada, Mexique, Nouvelle-Zélande et 2 autres

Langues

anglais, espagnol

À propos de l'éditeur

  • Paradigm
  • Situé à North Miami Beach, É.-U.
  • Fondé en 2006
  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Allemagne, Australie, Canada, Mexique, Nouvelle-Zélande et 2 autres

Langues

anglais, espagnol

PracticePanther Legal Software en vidéos et en images

PracticePanther Legal Software Logiciel - 1
PracticePanther Legal Software Logiciel - 2
PracticePanther Legal Software Logiciel - 3
PracticePanther Legal Software Logiciel - 4
En voir 5 de plus
Vidéo de PracticePanther Legal Software
PracticePanther Legal Software Logiciel - 1
PracticePanther Legal Software Logiciel - 2
PracticePanther Legal Software Logiciel - 3
PracticePanther Legal Software Logiciel - 4

Comparez le prix du logiciel PracticePanther Legal Software avec ses alternatives

PracticePanther Legal Software

39,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
39,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
29,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
39,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit

Fonctionnalités - PracticePanther Legal Software

  • Alertes/Notifications
  • Application mobile
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • Calcul et validation des frais
  • Calendrier du personnel
  • Comptabilité
  • Comptabilité de fiducie
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Facturation
  • Gestion de cas juridiques
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des cas
  • Gestion des clients
  • Gestion des contacts
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des factures
  • Gestion des leads
  • Gestion des reçus
  • Gestion des tâches
  • Grand livre général
  • Génération de documents
  • Importation et exportation de données
  • Intégration comptable
  • Notes de cas
  • Outils de collaboration
  • Planification basée sur les règles du tribunal
  • Portail client
  • Pour le droit de la famille
  • Pour les avocats
  • Pour les professionnels du secteur juridique
  • Rappels
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports personnalisables
  • Recherche en texte intégral
  • Rédaction de chèques
  • Saisie de documents
  • Stockage de documents
  • Suivi de la progression des tâches
  • Suivi des activités
  • Suivi des frais
  • Suivi des interactions
  • Suivi des projets
  • Suivi des statuts
  • Suivi du temps
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Système de calendrier et de rappel
  • Workflow d'approbation

Alternatives à PracticePanther Legal Software

Gestion de cabinet moderne et robuste avec messagerie et comptabilité intégrées. Superbe interface intuitive et applications pour iOS et Android.
Law practice management solution that helps law firms manage legal documents, billing, matters, reporting, and more.
Outil de gestion de cabinet basé sur le cloud pour les petits cabinets d'avocats qui fournit une solution de bout en bout pour gérer votre cabinet juridique et votre activité.
Tabs3 Billing est une option personnalisable riche en fonctionnalités pour la facturation autonome ou la gestion complète de cabinet.
Un centre d'opérations pour le secteur juridique. Une solution de gestion de projets et de cas juridiques de premier ordre, approuvée par plus de 50 000 professionnels.
Enables organizations to manage contracts, credentials and compliance. Manage contract workflow, track deliverables and much more.
Actionstep est un système de gestion de cabinet juridique de premier ordre, donnant aux avocats le temps libre pour faire la différence envers les clients, chaque jour.
Pérennisez votre cabinet en tirant parti de l'infrastructure évolutive et de la sécurité des données de bout en bout d'Abacus Private Cloud.
Principal logiciel de gestion de cabinet, Amicus intègre vos informations dans un système unique pour améliorer l'efficacité et la rentabilité.
Cleo Integration Cloud est une plateforme d'intégration d'écosystème hybride disponible en tant que service avec déploiement sur site ou dans le cloud.
Système intégré de gestion de cas et de comptabilité qui rationalise les charges de travail en automatisant les tâches et l'administration des cas. Approuvé par le Bareau
AbacusLaw est une solution clé en main de gestion de cas entièrement intégrée pour les entreprises de toutes tailles, dans tous les domaines de pratique et toutes les juridictions.
Solution Saas abordable et facile à utiliser pour garder un suivi du nombre d'heures et des dépenses. Profitez de la version d'essai gratuite de 14 jours !

Avis sur PracticePanther Legal Software

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,7
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
82%
4
10%
3
4%
2
1%
1
3%
Scott m. W.
Scott m. W.
Lawyer (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Cabinet d'avocats, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Amazing program!

5 il y a 3 ans

Commentaires : I bought this program when I first opened my practice about 2.5 years ago. I knew going into my own firm that I wanted a comprehensive client management tool. After spending hours online reviewing various programs, I decided to give the 30-day free trial a shot. I think I purchased the monthly subscription immediately after starting to use the program. Since that time, I have built on my knowledge, incorporating the MailChimp and QBO features first, then started learning how to streamline my document preparation through the template feature. What would have previously taken me multiple hours a week to manage, now takes minutes.

Avantages :

PracticePanther is intuitive and very user friendly. It has a ton of features that expedite minuscule tasks and free up admin time. It syncs with all my favorite resources, like QBO, MailChimp, and Box, making communication with clients a lot easier and keeps routine mailings operational. If you use a lot of form templates, the template builder is a major time saver and cuts down on user error and oversights. I use this program every day in my law office and am very grateful for how easy it is. Even better, the customer support team is phenomenal. I rarely have any issues with the program (it is easy to use), but when I run into something I need help with, a quick message to the PP team is responded to within minutes and the problem is solved or at a minimum I am given an update and expected time of completion. I couldn't recommend this program more to a solo or small legal practice.

Inconvénients :

Nothing, the team is constantly updating its software and programs that it connects to. They provide online videos to help and I frequently learn of new ways to use the program from regular updates by the team.

Réponse de l'équipe de PracticePanther Legal Software

il y a 3 ans

Thank you so much Scott for the extra kind feedback!

James H.
Principal (É.-U.)
Cabinet d'avocats, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Great practice management software. The only short-fall is that it doesn't allow auto future billing

5 il y a 4 mois

Commentaires : PracticePanther is a great platform and you should definitely give it a good try during a free trial period.
It also has Rules of Court deadline figuring if you're a Civil firm.
PP has great integration with QuickBooks on-line.
You can print checks directly from PP, or QB online to pay other legal vendors (Chiros, etc.)

Avantages :

Price - either $59/mo or $49/mo if paid the year in full. Fee to bill clients on-line: $.20 per transaction plus 1.95% Workflow customizable - Yes, you can customize the workflow on different case-types. Activity Log - easy access history. Create Contact on the fly as creating matter - easy to create a Contact during the process of creating a matter. Intake form for new clients - Yes, can put a link on your website so new clients can fill-out a new client form, and that info will auto fill into the client's PP account. Time tracking timers - you can have multiple different timers open and running at the same time and assign them. Mobile App - there is no mobile App, but the site is mobile optimized. E-file integration - there is No e-file integration. Color assignments - there are up to 6 colors that you can assign to parties & roles. Task customizable - Yes, you can customize task flows. Easy to create and merge documents - Yes, it's very easy to create and merge documents with the program. PDF-auto convert - No, it cannot auto PDF convert a document. Create documents that can merged - Yes. This program makes it easy to create documents that can be merged. Support - Yes, support seems to be free. Notify client when upload a document - Yes, you can notify a client a document gets uploaded that you want them to review or be aware of. Email syncing - very good syncing with Gmail and Outlook. Emails linked to a matter - Yes. Easy to link emails to a matter. Client Portal - Yes.

Inconvénients :

The only thing that kept me from staying with PracticePanther, is that MyCase allows you to be able to set future billing to go out to a client(s) and forget it. PracticePanther has a bit of a 'workaround' if you get the client's Visa/Debit card on file, but many times clients are uneasy giving you their card number. With Criminal Defense clients that need to make monthly (or future) payments on a retainer amount, MyCase allows you to set-up future dates where a client will be emailed a bill, which they can tap on a button and pay on-line. This is the main thing that made me go with MyCase. But if not for that, I would have stayed with either PracticePanther or Smokeball. Smokeball had/has the slickest software for being able to send emails from (either) Outlook or Gmail, and a small window at the bottom allows you to connect that email to a matter. Smokeball's software also made/makes it very easy to sync a Word document with a Client/Matter.

Tara C.
Partner (É.-U.)
Cabinet d'avocats, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Beats Clio by a mile

5 le mois dernier Nouveau

Commentaires : Its been great, the customer service is responsive and helpful, the software works across all of our devices and platforms, so we've always got it at fingertips.

Avantages :

Easy to set up and use, easy to integrate third party apps like Google Drive and Quickbooks.

Inconvénients :

The workflow automation has a bit of a learning curve if you've never done it before. Highly suggest watching the tutorials.

Eric H.
Eric H.
Attorney (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Cabinet d'avocats, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Terrible customer support

1 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Frustrating. No access to simple problems except through scheduling a zoom meeting

Avantages :

Task reminders are helpful to keep on track

Inconvénients :

No customer support. If you have an issue the support phone line is constantly busy and directs you to voicemail. You then must email a support specialist an schedule a zoom meeting sometime 5-7 days later.

Noah K.
Owner (É.-U.)
Cabinet d'avocats, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Amazing Software

5 il y a 4 mois

Commentaires : Fantastic experience. We started on the lowest pricing tier (which already comes with 90% of what you need) and as our practice grew and we wanted to add some additional efficiencies (like automating through Zapier and ToDoist, etc.), we slowly grew to the highest tier, which adds a lot more integration. Also, their customer service is great.

Avantages :

Being able to integrate all of the features expected of a legal management software in one, but in such a intuitive way.

Inconvénients :

Nothing. I am very happy with it. We've been using it for 2 years and they keep adding great additional features as we and other request them, but its still not clunky.