Qui utilise Seismic ?

Seismic accompagne de grandes entreprises dans de très nombreux secteurs : services financiers, technologie, industrie, assurances, sciences de la vie, etc.

Description de Seismic

Seismic est le chef de file mondial des solutions d'aide au marketing et à la vente. Il permet d'améliorer le taux de conversion et de faire grimper les ventes tout en amplifiant l'impact du marketing sur les résultats. De grandes sociétés utilisent Seismic pour faire croître la productivité de leur force de vente en distribuant automatiquement à tous les commerciaux des informations pertinentes et du contenu personnalisé adaptés à toutes les interactions avec les acheteurs.

Informations sur Seismic

Seismic

http://www.seismic.com

Fondé en 2010

Vidéo de Seismic
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Présentation des tarifs de Seismic

Seismic n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit.


Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement et prise en charge de Seismic

Ressources d'aide

  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Installation (Mac)
  • Cloud, SaaS, web
  • Installation (Windows)
  • Mobile (iOS natif)
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

Seismic - Fonctionnalités

  • Accès mobile
  • Archivage et rétention
  • Gestion de versions
  • Gestion des documents
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des ressources numériques
  • Gestion du cycle de vie du contenu
  • Gouvernance de l'information
  • Outils de collaboration
  • Recherche
  • Signature électronique

Logiciels ECM (Enterprise Content Management) : afficher la liste complète

  • Archivage et rétention
  • Examen périodique
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la remontée des problèmes
  • Gestion de versions
  • Gestion des changements
  • Routage automatisé
  • Signature électronique

Logiciels GED (gestion électronique de documents) : afficher la liste complète

  • Collaboration
  • Gestion de contenu
  • Gestion de la formation
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des leads
  • Gestion des objectifs et des quotas
  • Gestion des offres
  • Gestion des performances
  • Gestion des présentations
  • Gestion des réunions
  • Gestion du territoire

Logiciels d'aide à la vente : afficher la liste complète

  • Collaboration
  • Formats multiples d'édition
  • Modèles
  • Signature électronique
  • Suivi des interactions
  • Traitement des lots

Logiciels de création de documents : afficher la liste complète

  • Contenu audio
  • Contenu vidéo
  • Formulaires Électroniques
  • Gestion SEO
  • Gestion de site web
  • Gestion de versions
  • Indexation de documents
  • Modèles personnalisables
  • Recherche en texte intégral
  • Éditeur d'images
  • Éditeur de texte

Logiciels de gestion de contenu : afficher la liste complète

  • Accès hors ligne
  • Gestion de versions
  • Gestion des autorisations
  • Gestion des documents
  • Modèles
  • Partage des fichiers
  • Personnalisation
  • Recherche
  • Saisie mobile
  • Synchronisation de données

Logiciels de système de gestion de contenu mobile : afficher la liste complète

  • Brainstorming
  • Conférences vidéo
  • Correction en temps réel
  • Forums de discussion
  • Gestion de contenu
  • Gestion de projets
  • Gestion de versions
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des contacts
  • Gestion des documents
  • Gestion des tâches

Outils collaboratifs : afficher la liste complète

  • Archivage et rétention
  • Comparaison des versions
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Entrée / Sortie de documents
  • Historique des révisions
  • Notes et commentaires
  • Piste d'audit
  • Pour les documents d'ingénierie
  • Retour à la version précédente

Outils de versioning : afficher la liste complète

Seismic - Alternatives

Plus d'alternatives à Seismic

Avis sur Seismic

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Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,4
Service client 4,6
Fonctionnalités 4,5
Rapport qualité-prix 4,5

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Henry L.
Sales Operations Manager
Télécommunications, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 10/10/2019

"Seismic for Sales"

Avantages: Seismic offers an unparalleled mobile experience, content engagement analytics and information security

Inconvénients: Currently there is no way to measure mobile app downloads across their user base. The mobile app is one of our favorite features of Seismic. Our company has field reps across the globe who are going into customer locations for meetings and presentations. The functionality of mobile aligns perfectly with the daily life of our sellers and we want to use mobile as a "beachhead" to drive higher adoption of Seismic. The problem is that we have no way of knowing today who has downloaded the app and who has not. Therefore, we cannot hold our sellers accountable for missing push notifications and cannot identify regions with low adoption. Seismic mobile is a fantastic tool, but lacks the insight necessary to drive usage.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 10/10/2019
Utilisateur vérifié
Compliance Training Coordinator
Télécommunications, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/08/2020

"Sales Enablement Made Easy"

Commentaires: We have had an overall great experience with Seismic. We have bi-weekly calls with our customer success manager who helps us understand different features and answer any questions.

Avantages: Seismic makes it easy for B2B Sales employees to review internal and external content for buyers, during all stages of the buying/selling process. Seismic is able to store documents, videos, create pages, and target many business units at once.

Inconvénients: If there was one thing I could change about Seismic it would be the ability to better track usage and logins. This would make it so we could drive adoption to business units that do not use the tool.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/08/2020
Utilisateur vérifié
Proposal Writer
Logiciels, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    2 /5
  • Fonctionnalités
    2 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    2 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    3/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/10/2019

"Friendly, Helpful Staff; Ultimately Not the Right Tool For Our Business Use Case"

Commentaires: We're a small proposals team that is part of a larger sales operations team. We use Seismic to general product-specific proposals for our salespeople to present to customers as part of our larger response to customer RFPs. My understanding is that there is much more functionality available in Seismic, but all we need it for is proposal generation.

Avantages: The Seismic staff we worked with were always friendly and helpful.

Inconvénients: It has been very difficult for us to edit/update the LiveDoc content, and being able to do that is essential to our work. Seismic is in the process of finding a solution for us, but they haven't delivered one yet.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/10/2019
Ashley Y.
Senior Manager, Integrated Marketing
Production audiovisuelle, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/10/2020

"Constantly evolving the product!"

Commentaires: Overall, our company is very happy with Seismic. Where we see weaknesses, our Customer Success team has been able to identify solutions within the platform. When possible, they'll set up demos or put us in touch with a team who can help implement.

Avantages: Our experience with the Customer Success team has been like no other - they are attentive, proactive, and positive. We are constantly hearing about improvements they are making to the platform and how those changes would directly impact our business.

Inconvénients: Based on the way the platform was initially integrated into our company, we are finding it hard to make an overhaul to the sellers' view. Since the algorithms take tagging and content properties into account, it's much harder to reorganize the folder hierarchy.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/10/2020
Lynne S.
Director, Sales & Revenue Enablement
Logiciels, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/03/2020

"Personal customer success is the difference"

Commentaires: I have used Seismic at my last company and brought the platform to my current company. The customer success is the differentiation. In my experience the CSM team is kind, knowledgeable, supportive and the ultimate partners to their customers. They go above and beyond to ensure their customers are happy and successful.

Avantages: I love Seismic! It is easy to implement, continuously update and use daily.

Inconvénients: Some limitations on newscenter, landing page, integrations, highlight, etc. Team is open for feedback and continuously adds things to the roadmap.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Seismic le 30/03/2020

Lynne, thank you so much for taking the time to leave us this great review! We are thrilled you are getting so much value out of our platform. We are constantly working to improve our product for our customers, so your feedback will always be valuable to us. Looking forward to partnering with you throughout 2020 and beyond!

Best,
The Seismic Team

  • Source de l'avis 
  • Publié le 09/03/2020