Pour qui ?

SimplyBook.me convient à toutes les entreprises de services qui prennent des réservations et rendez-vous horodatés, tels que les salons de coiffure, les spas, les établissements scolaires, les chargés d'événements, les salles de sport, les entraîneurs sportifs pour particuliers, les conseillers, les conseillers financiers et bien d'autres.

Notes moyennes

715 avis
  • Note globale 4.6/5
  • Facilité d'utilisation 4.4/5
  • Service client 4.6/5
  • Fonctionnalités 4.4/5
  • Rapport qualité-prix 4.5/5

Informations sur le produit

  • À partir de 10,00 $US/mois
    Consulter les tarifs
  • Version gratuite Oui
  • Essai gratuit Oui, obtenez un essai gratuit
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Formation en ligne en direct
    Webinaires
  • Ressources d'aide Service de support permanent (réponse directe)
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • SimplyBook.me
  • http://www.simplybook.me
  • Fondé en 2008

En savoir plus sur SimplyBook.me

SimplyBook.me offre un système simple et complet de réservation en ligne, adapté à toutes les entreprises qui gèrent des réservations et rendez-vous. Vos clients peuvent enfin effectuer des réservations et prendre rendez-vous quand ils le souhaitent, puis recevoir des rappels pour éliminer les problèmes de non-présentation. Vous bénéficierez d'une page web de réservation et prise de rendez-vous, d'un bouton à cet effet sur Facebook, de la synchronisation avec votre calendrier Google Calendar, de statistiques concernant vos réservations et rendez-vous, d'un bouton de réservation et prise de rendez-vous sur votre site web (si vous en avez un) et d'une fonction de prise en charge des paiements à l'avance. Rendez-vous sur leur site web pour découvrir toutes les fonctionnalités de cette solution !

SimplyBook.me - Fonctionnalités

  • Accès mobile
  • Base de données de clients
  • Emplacements multiples
  • Gestion des réservations de chambres
  • Paiements en ligne
  • Planification automatisée
  • Planification des groupes
  • Rappels de rendez-vous
  • Rendez-vous récurrents
  • Réservation en ligne
  • Synchronisation du calendrier
  • Emprunt et restitution en libre-service
  • Facturation
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des classes et horaires
  • Gestion des contrats
  • Gestion des employés
  • Gestion des stocks
  • Gestion des événements
  • Gestion du marketing
  • Réservation en ligne
  • Suivi des présences
  • Traitement des paiements
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion des dossiers patients
  • Gestion des enseignants et du personnel scolaire
  • Gestion des médecins
  • Gestion des non-présentations
  • Planification des gardes
  • Planification des rendez-vous
  • Portail libre-service
  • Rendez-vous récurrents
  • Alertes/Notifications
  • Emplacements multiples
  • Gestion des réservations de chambres
  • Planification automatisée
  • Planification des cours
  • Planification des groupes
  • Planification des installations
  • Planification des rendez-vous
  • Planification des ressources
  • Planification du personnel
  • Planification en temps réel
  • Gestion des calendriers
  • Planification des rendez-vous
  • Rappels d'appels
  • Rappels de paiement
  • Rappels par SMS
  • Rappels par e-mail
  • Rendez-vous récurrents
  • Replanification
  • Réservation en ligne
  • Suivi de confirmation de rendez-vous
  • CRM
  • Gestion des promotions
  • Gestion des réservations de chambres
  • Gestion des taux
  • Notes de réservation
  • Réservation d'activités
  • Réservation de tiers
  • Réservations de groupe
  • Support client
  • Gestion de la paie
  • Gestion des étudiants
  • Paiements en ligne
  • Planification des conducteurs
  • Rappels de rendez-vous
  • Réservation en ligne
  • Suivi du temps
  • Conforme HIPAA
  • Forfaits de soins
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des clients
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des stocks
  • Photos avant/après
  • Emplacements multiples
  • Facturation
  • Gestion de cabinet
  • Gestion des cartes cadeaux
  • Gestion des clients
  • Gestion des employés
  • Gestion des rendez-vous
  • Notes SOAP
  • Point de vente (PDV)
  • e-mail marketing
  • Gestion des stocks
  • Gestion du personnel
  • Paiements en ligne
  • Planification des installations
  • Gestion des cours
  • Gestion des présences
  • Gestion des rangs
  • Gestion des étudiants
  • Gestion des événements
  • Inscription en ligne
  • Planification
  • Facturation
  • Gestion des clients
  • Gestion des commissions
  • Gestion des stocks
  • Gestion du personnel
  • Liste des services
  • Planification des rendez-vous
  • Point de vente (PDV)
  • Rappels de rendez-vous
  • Rendez-vous récurrents
  • Toilettage mobile
  • Carte de fidélité
  • Emplacements multiples
  • Gestion de la paie
  • Gestion des employés
  • Gestion des locations de stands
  • Gestion des stocks
  • Point de vente (PDV)
  • Profils client
  • Rendez-vous récurrents
  • Carte de fidélité
  • Gestion de la paie
  • Gestion des employés
  • Gestion des listes d'attente
  • Gestion des stocks
  • Planification des rendez-vous
  • Point de vente (PDV)
  • Profils client
  • Rappels de rendez-vous
  • e-mail marketing
  • Carte de fidélité
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des clients
  • Gestion des employés
  • Gestion des rendez-vous
  • Gestion des stocks
  • Paie et commissions
  • Point de vente (PDV)
  • Réservation en ligne
  • Gestion des capacités
  • Gestion des membres
  • Gestion du marketing
  • Gestion du personnel
  • Paiements en ligne
  • Planification des cours
  • Point de vente (PDV)
  • Suivi des présences
  • Facturation
  • Gestion de la concurrence
  • Gestion des cours
  • Gestion des instructeurs
  • Gestion des présences
  • Gestion des récitals
  • Gestion des stocks
  • Gestion des étudiants
  • Inscription en ligne
  • Paiements en ligne
  • Planification
  • Point de vente (PDV)

Avis les plus utiles sur SimplyBook.me

Pas possible de voir le montant de taxes facturées!!!

Publié le 06/11/2019
Jean-sebastien V.
Directeur des opérations
Marketing et publicité, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
1/5
Note globale
1/5
Facilité d'utilisation
1/5
Fonctionnalités
1/5
Support client
1/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: Simple a configurer. Beaucoup de fonctionnalitées.

Inconvénients: Il n'est pas possible d'isoler le montant de taxes facturées dans les rapports. Impossible de savoir combien de taxes on doit remettre au gouvernement! Le service à la clientèle s'en fou complètement et m'a envoyé promener. Ce ne sont pas tout les produits qui son taxables pour notre cas et donc nous ne pouvons pas simplement recalculer les taxes sur le total vendu taxes incluses... C'est une fonction qui devrait venir avec tout système de facturation de pouvoir isoler les taxes facturées. Très décevant.

Réponse de l'éditeur

envoyé par SimplyBook.me le 07/11/2019

Dear Jean -Sebastian

I am very sorry to hear that our support did not address your concerns regarding the tax amount in reports. We totally agree with you that this should be part of our reports and I have now created this as a task for the developers and it will be ready in only a few days.

Hopefully that will change your mind. If there is anything other that you would like to address, please send me an email directly.

All the best
Rut, from the SimplyBook.me team

"Years ahead of it's time thanks to an ingenious underlying database design."

Publié le 12/04/2019
Robert T.
Owner/Operator
Divertissement, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Without SimplyBook.me, we wouldn't be able to offer "same day book & play" along side our counter "walk-in" ticketing system. Based on customer support feedback: I believe (and am very optimistic) about a future update addressing the "default value of 1" setting which can potentially lead to user booking errors as noted above. Nothing is perfect, but honestly: SimplyBook.me comes close. It's "the best of the best."

Avantages: SimplyBook.me is the ONLY "booking engine" which had the capability to integrate "same day book & play" online booking with our in-house "walk-in's" ticketing system. Not only does it "work", but it's a "near perfect fit!" (Largely due to the custom feature "add-ins.") I had done extensive research & tried them all.... Simplybook.me is in a class of it's own. Surprisingly, customer support is also truly "world-class!" Having a fair amount of coding & web design experience, I dug in a lot deeper than the average user. In doing so I uncovered several bugs. Not only was the support phenomenal, but most of the fixes came FAST! Booking is fast, easy & designed to work well with smart phones. (Really well for the most part with proper setup, selecting the right "timeline" & adding the CSS custom feature add-in.)

Inconvénients: "Power comes at a price": Monthly fees are based on "custom feature add-ins." IMO, their tiered pricing needs more flexibility. Pricing model is also based on # of bookings & # of SMS messages (if you use them.) This is not a big deal and actually favors "low volume users." (There is even a 100% free plan that comes with 1 custom feature of your choice.) BUT: If you need more than 3 custom features, monthly fees triple to get to the next tier which is 8 features. (So for a business that only does a few bookings a month but need more than 3 features, SimplyBook.me may be too expensive to use.) ~ However: If you do enough volume", your bringing in enough sales to "more than justify" using the best booking system on the planet! "Custom CSS" custom feature: Had to use the "Weekly Classes" timeline ALONG with this custom feature ("CSS custom feature) to avoid/minimize potential user mistakes in booking. The combination of these two work OK. With a few "simple" modifications to the other timelines, those should work well too. Hopefully the engineers will make two (2) very slight "navigational" & "display" modifications to correct these issues when using the other timelines. "Group Bookings" custom feature: When using "group billing custom feature" (one booking for a group of participants): A default quantity of 1 always displays. (Making it too easy for user to forget to select the correct quantity. And on the review screen, this quantity does not appear.)

Réponse de l'éditeur

envoyé par SimplyBook.me le 23/05/2019

Dear Robert,

Thank you so much for taking the time to leave us your feedback, we appreciate it greatly!

Good to hear that you suggested those changes to our Live Chat which will then discuss it with the developers and hopefully that will be taken forward.

All the best
The SimplyBook.me team

SimplyBook Immediately improved efficiency and performance

Publié le 01/12/2019
Glen A.
Director
Enseignement supérieur, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Exceptional Addition to our service offerings at Limerick City College. We had always been taking bookings the manual way which was relatively cumbersome and resulted in huge inefficiencies. Then we initially researched which online platforms were available and could easily be integrated with our existing website. This was when we discovered SimplyBook.me Genuinely, SimplyBook has made an immediate impact on our business efficiency and performance. An exceptional amount for a small price.

Avantages: The trial was exceptional and allowed us to setup all the services and platform to tailor it to our needs. It was the professional and efficient support SimplyBook provided that also made our decision to purchase a subscription very easy. It is an amazing platform which transformed our booking and office administration within the first week of its implementation and that it can easily be integrated with Paypal made receiving payments hassle-free. Limerick City College would not hesitate in recommending any service providing business to use SimplyBook.me you receive:
- Exceptional Support
- Online Payments
- Website Integration
- Multiple Services
- Calendars
- E-mail notifications

Inconvénients: It was very difficult to find anything to dislike or even comment on as it is a very user friendly and well supported software.

Réponse de l'éditeur

envoyé par SimplyBook.me le 05/12/2019

Dear Glen,

Thank you so much for taking the time to leave us your fantastic feedback, we truly appreciate it.

All the best
The SimplyBook.me team

Great features but the recent price increases have stung a bit!

Publié le 20/09/2019
Becky D.
Director
Gestion d'organisme à but non lucratif, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
4/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Overall, Simplybookit has helped us streamline our appointment booking and monitoring systems. Despite it being a little difficult to set up initially, if you can afford the standard package (or can make do with the basic package) it's worth the time and the customer service is great.

Avantages: It has some really great features that we needed - multiple locations, the ability to take appointment deposits, customise notification emails and having a questionnaire for clients to fill in at the point of booking. The ability to download our daily appointments as a CSV file is really useful - generally speaking, the amount of data we're able to extract from it for our monitoring is fantastic. The customer service is fast and helpful.

Inconvénients: The interface took a bit of getting used to (but once you're used to it, it's fine! We have some single appointments for one person and some workshops with multiple spaces, but they have to be set up in the same way so the workshop booking interface is quite clunky from the customer's perspective. Some of the info (for example the service description) isn't viewable on mobile devices which is a shame. The recent price rises were a bit of a shock when it came to renew our subscription and unfortunately it has now become unaffordable for us to keep using.

Réponse de l'éditeur

envoyé par SimplyBook.me le 24/09/2019

Dear Becky

Thank you so much for taking the time to leave us your feedback, we truly appreciate it.

Regarding your comment on some of the service description not showing on your mobile, can you please send me from what kind of mobile you are checking? I checked your page with iphone and I can read all service descriptions.

We are very sorry to hear that you guys have stopped using our system due to cost. I can see that you are a non profit organization, please contact me directly so that we can see what we can do for you guys.

All the best
The SimplyBook.me team

Refuses to look at features that are obviously necessary

Publié le 29/06/2019
Jeffrey F.
Owner
Événementiel, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
3/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
3/5
Fonctionnalités
3/5
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: I am using this software very reluctantly because my other software wasn't handling another feature very well and the Customer Facing front end wasn't very nice looking. But in doing so I gave up my Deposit feature from my other software company with all the automated payment processing feature and accounting features. With SimplyBook.me there are very unprofessional workarounds and they force the usage of other software products like QuickBooks to do the invoicing, payment processing and to perform the accounting abilities SimpyBook.me should be able to do. I have outlined in detail how this could be accomplished in the past but have been ignored each time I have brought up the issues of not having the Deposit feature. I get a lame answer of it's a lot of work, there are issues with PayPal, there are rules.... etc. If there were all kinds of issues with getting the Deposit feature implemented with many of the other products out there, I hope I don't have to name them, then why are they successful in implementing the Deposit feature!!!!! They just don't listen to people.

Avantages: Customer facing booking system ability to book their service

Inconvénients: This system does not accommodate for a booking deposit fee. Every other online calendar booking system out there has this feature but they don't have the other features that SimpleBook.me as. I as a prospective customer have been asking for this feature for over 3 years now. I have not moved to SimpleBook.me because of this missing feature. They have everything else I need but this one feature!

Réponse de l'éditeur

envoyé par SimplyBook.me le 22/07/2019

Dear Jeffrey,

Thank you so much for taking the time to leave us your feedback, we appreciate it.

Regarding the deposit feature then you are right that we do need to add that and it is currently on our to do list. Unfortunately I can not tell you when it will be ready but I can tell you that we do listen to our users and we have had this request before from many users so it will be developed.

I hope that we can release it later this year.

All the best
The SimplyBook.me team

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