Alpega TMS

Alpega TMS

par Alpega

Qui utilise Alpega TMS ?

Les fabricants, les distributeurs et les prestataires de services logistiques transportant des matières premières en vrac ou dans de "grands conteneurs" (par exemple : TL, LTL, navires, barges et transport ferroviaire).

Description de Alpega TMS

Plateforme en ligne pour la planification des expéditions sortantes et/ou des livraisons entrantes, twSlot permet à vos transporteurs de réserver des créneaux horaires dans vos installations tout en respectant vos contraintes en termes de ressources physiques, opérationnelles et humaines. Définissez des stratégies standard pour les rendez-vous avec les transporteurs. Limitez le nombre total de véhicules par heure/jour afin de maintenir un trafic homogène des véhicules dans le site. Saisissez et enregistrez les pistes d'audit et les horodatages du magasin pour la planification, la collecte, la livraison et les événements de déchargement.

Informations sur Alpega TMS

Alpega

https://na.alpegagroup.com/

Fondé en 2000

Prix de Alpega TMS

Alpega TMS n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Alpega TMS est disponible à partir de 500,00 $US/mois.

À partir de

500,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Service de support permanent (réponse directe)

Support en horaire de bureau

En ligne

Alpega TMS - Fonctionnalités

Logiciels d'agenda
Accès mobile
Base de données de clients
Emplacements multiples
Gestion des réservations de chambres
Paiements en ligne
Planification automatisée
Planification des groupes
Rappels de rendez-vous
Rendez-vous récurrents
Réservation en ligne
Synchronisation du calendrier
Devis
Facturation
Gestion de la flotte et des équipements
Gestion des charges
Gestion des clients
Gestion des commandes
Gestion des expéditions
Gestion des expéditions
Gestion des opérateurs
Gestion des pilotes
Planification
Routage
CRM
Codes-barres et RFID
Cross-docking
Gestion 3PL
Gestion de la flotte
Gestion des commandes
Gestion des expéditions
Gestion des fournisseurs
Gestion des stocks
Gestion des transports

Avis sur Alpega TMS

Afficher 5 avis sur 60

Note globale
4,1/5
Facilité d'utilisation
3,9/5
Service client
4,2/5
Fonctionnalités
4/5
Rapport qualité-prix
4/5
Nandkumar B.
Import Manager
Mode et vêtements, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    3/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 24/06/2019

"Translot"

Commentaires: The overall experience has been great. Executives have been of great support during the implementation phase of the software. It has allowed us for smoothly transitioning all the parts of the delivery process over this tool.

Avantages: ITs easy to use and provides visibility to all stakeholders. Furthermore, it reduces our work as it links the company make the delivery and the team internally who receives it.

Inconvénients: That it is not capable to report multiple shipments under one delivery

Réponse de l'éditeur

envoyé par Alpega le 26/06/2019

Thank you for taking the time to review Alpega (Transwide)! We appreciate you sharing your positive feedback.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 24/06/2019
Dave P.
Transportation Coordinator
Production alimentaire, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 28/06/2019

"Roquette-1st in the U.S. to use Transwide"

Commentaires: We use just the Call-Off product now, but looking at the TMS product also.
Excellent Support in the U.S.

Avantages: ease of use for shippers and carriers
information organized in a logical format
great visibility
filter function helps manage shipments

Inconvénients: system goes down and that creates major issues, all visibility is lost, don't know what tenders went through and what didn't.
Every day there are Error messages meaning a problem with someone's call-off, I receive all errors (Roquette sites all over the world). Would be great if we could see only U.S. call-off errors.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Alpega le 03/07/2019

Hi Dave,
Thank you for taking the time to review Alpega (Transwide)! We appreciate you sharing your positive feedback.
Our support team will reach out directly regarding the email notifications.
We acknowledge the inconvenience of our recent system downtime, resulting from our transition to Amazon Web Services (AWS Cloud). This upgrade will improve our users' experience moving forward and help us maintain our 99.5%+ up-time standards.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 28/06/2019
Peter J.
Material Handler Lead
Entreposage, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    3/5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 25/06/2019

"Review Software"

Commentaires: Controlling daily trucks is greatly organized, just needs to be updated.

Avantages: Organized, informational, Changeable, Very User friendly.

Inconvénients: Slow, Too many steps, Have to click too many pages to get what information is needed.
Needs to have quick access to Daily Schedule upon logging in.
Needs to be faster at loading up pages.
It would be nice to have an App on phones for easy logging on delivery times and or changes.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Alpega le 26/06/2019

Hi Peter, Thank you for taking the time to review Alpega (Transwide)! We appreciate you sharing your feedback.
You are able to set Current Schedules as your homepage. I will contact you directly to explain.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 25/06/2019
Dave P.
Transportation Coordinator
Biens de consommation, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 15/07/2016

"Excellent Communication Tool"

Commentaires: We were the first U.S. company to start using Transwide. We utilize the tendering product to get our orders to truckload carriers. It saves us a lot of time and errors in the tendering process. Our carriers like it a lot with the 24/7/365 system availability.

Avantages: Simplicity of use and clear organized transport order information for the users.
Login is fast, easy to add users, TW Support is very reactive and helpful for both Shipper and Carriers. Don't have to keep changing password like a lot of systems.
System updates are always done on weekends.

Inconvénients: Screen changes are a bit slow (about 15-30 seconds per screen).
Scheduled down time is always planned for best time in Europe so is always during U.S. business hours.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Wolters Kluwer Transport Services le 15/07/2016

Thanks for the great review and feedback. WE appreciate our lengthy relationship with Roquette. You never forget your "first" ;-)

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 15/07/2016
Aimie T.
Supply Planning Coordinator
Logistique et chaîne d'approvisionnement, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 25/06/2019

"Alpega (Transwide)"

Commentaires: Alpega(Transwide) has given me a good experience. It is user friendly and allows my company to conduct business in the manner it needs to, to best serve our customers. The customer service team in Pittsburgh is always willing to help, and make it a priority to help find ways to make the system work more for our needs. CSR is always on top of finding solutions, and if she doesn't know the answer she makes sure to search one and get back to us.

Avantages: This software makes it easier for my department to conduct business. It gives a line of communication between our customer service department and truckers in order to ensure the customer is getting their shipments. It is eye appealing and user friendly.

Inconvénients: The notifications are sometimes delayed, on when they are going to have outages.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Alpega le 26/06/2019

Hi Aimie, Thank you for taking the time to review Alpega (Transwide)! We appreciate you sharing your positive feedback and we're happy to hear our support team has been helpful.
We are currently working on improving our communications around system access.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 25/06/2019