
Qui utilise MeisterTask ?
MeisterTask a été conçu en tenant compte des besoins des équipes de projet Agile. Il s'adapte à tous les types de flux de travail, des simples comités de projet statiques aux sprints de logiciels, systèmes Kanban et bien plus encore.
Description de MeisterTask
MeisterTask est l'outil de gestion des tâches le plus intuitif du web. Ses aperçus de projet flexibles s'adaptent parfaitement au flux de travail de votre équipe, que vous soyez un programmeur travaillant sur un sprint, une équipe de marketing utilisant le système Kanban ou un gestionnaire d'événements à la recherche de listes de tâches simples mais efficaces. L'intégration avec tous vos outils préférés tels que Slack, GitHub et Zendesk vous permet de créer un flux de travail continu, alors que les automatisations intelligentes assurent un travail cohérent et efficace.
Informations sur MeisterTask
Meister
http://www.meister.co
Fondé en 2007











Présentation des tarifs de MeisterTask
Consulter les tarifsMeisterTask est disponible en version gratuite et propose un essai gratuit. La version payante de MeisterTask est disponible à partir de 8,25 $US/mois.
À partir de
8,25 $US/mois Consulter les tarifs
Version gratuite
Oui
Essai gratuit
Oui
Déploiement et prise en charge de MeisterTask
Ressources d'aide
- Service de support permanent (réponse directe)
- Support en horaire de bureau
- En ligne
Déploiement
- Installation (Mac)
- Cloud, SaaS, web
- Installation (Windows)
- Mobile (iOS natif)
- Mobile (Android natif)
Formation
- Webinaires
- Documentation
MeisterTask - Fonctionnalités
Logiciels d'amélioration de la productivité
- Collaboration
- Conversation d’équipe
- Création de bases de données
- Création de documents
- Gestion de projets
- Gestion des notes
- Gestion des tâches
- Outils de présentation
- Partage des fichiers
- Suite Office
Logiciels d'amélioration de la productivité : afficher la liste complète
Logiciels de gestion de projet informatique
- Définition des priorités
- Gestion des exigences
- Gestion des portefeuilles
- Gestion des problèmes
- Gestion des ressources
- Gestion des tests et de l'assurance qualité
- Gestion des tâches
- Prise en charge de la méthode Agile
- Prise en charge de la méthode Scrum
- Roadmap stratégique de produits
- Suivi des bugs
- Suivi des statuts
- Suivi des étapes
- Suivi du pourcentage de progression
- Suivi du temps et des dépenses
Logiciels de gestion de projet informatique : afficher la liste complète
Logiciels de gestion de projets
- Diagrammes de Gantt
- Gestion des idées
- Gestion des portefeuilles
- Gestion des ressources
- Gestion du budget
- Modèles personnalisables
- Méthodes Agiles
- Méthodes classiques
- Outils de collaboration
- Portail client
- Suivi des étapes
- Suivi du temps et des dépenses
- Suivi progression/coût
- Tableau kanban
Logiciels de gestion de projets : afficher la liste complète
Logiciels de gestion de tâches
- Accès mobile
- Aperçu de Gantt/du calendrier
- Creation de sous-tâches
- Gamification
- Gestion des tâches récurrentes
- Liste des tâches
- Outils de collaboration
- Rapports et analyses
- Suivi du pourcentage de progression
- Suivi du temps
- Tableau des tâches
- Tableur
Logiciels de gestion des produits
- Collaboration
- Définition des priorités
- Enquêtes et feedback
- Gestion des exigences
- Gestion des flux de travail
- Gestion des idées
- Gestion des ressources
- Planification de lancement
- Roadmap stratégique de produits
- Suivi des étapes
Logiciels de gestion des produits : afficher la liste complète
Outils Kanban
- Définition des priorités
- Gestion des tâches
- Outils de collaboration
- Planification de projets
- Prise en charge de la méthode Scrum
- Roadmap stratégique
- Suivi de la dépendance
- Suivi des indicateurs clés de performance
- Suivi des étapes
- Suivi du temps
- Tableaux multiples
Outils collaboratifs
- Brainstorming
- Conférences vidéo
- Correction en temps réel
- Forums de discussion
- Gestion de contenu
- Gestion de projets
- Gestion de versions
- Gestion des calendriers
- Gestion des contacts
- Gestion des documents
- Gestion des tâches
Outils de gestion de projet agile
- Aperçu de Gantt/du calendrier
- Définition des priorités
- Gestion d'équipe
- Gestion des backlogs
- Gestion des commentaires négatifs
- Gestion des demandes
- Gestion des flux de travail
- Gestion des modèles
- Gestion des ressources
- Gestion des rétrospectives
- Prise en charge de la méthode Scrum
- Suivi des statuts
- Tableau kanban
Outils de gestion de projet agile : afficher la liste complète
MeisterTask - Alternatives
Plus d'alternatives à MeisterTaskAvis sur MeisterTask
Lire tous les avisNote globale
Note moyenne
Évaluer le logiciel
Partagez vos expériences avec d'autres acheteurs de logiciels.
Écrivez votre avis !
Mutegeki R.
-
Note globale5 /5
-
Facilité d'utilisation5 /5
-
Fonctionnalités5 /5
-
Support client5 /5
-
Rapport qualité-prix5 /5
-
Probabilité de recommander le produit
- Source de l'avis
- Publié le 09/09/2019
"Improved project planning and management"
Commentaires: Before Meister Task, having a centralized Project management system that allowed us to keep track of projects, assign tasks and reporting on progress was a nightmare. We find it a lot easier these days because of MT.
Avantages: The software platforms are seamlessly integrated and I have access to my tasks on the go.
Inconvénients: I haven't yet found any issues with this software but as soon as I do, I'll definitely bring them up to the dev team. However, providing for the ability to add project level resources (files and attachments) would be nice. Absence of email updates on pending tasks (not calender based) could also be useful.
- Source de l'avis
- Publié le 09/09/2019

Adam C.
-
Note globale4 /5
-
Facilité d'utilisation4 /5
-
Fonctionnalités4 /5
-
Support clientSans note
-
Rapport qualité-prix5 /5
-
Probabilité de recommander le produit
- Source de l'avis
- Publié le 19/07/2019
"Great, Affordable Project Board for Teams"
Commentaires: It's an easy-to-use tool for your entire team. The horizontal layout makes it easy to click and drag projects/tasks from one development stage to another (one board to another), trigger email alerts, and create checklists. That makes task organization easy for a team. We have around a dozen staff using MeisterTask, and they all love it.
Avantages: It's an incredible value for the features. We only need to pay monthly for our administrator account, and all our staff users are free. They don't get to create projects or add/change actions, but their day-to-day use of MeisterTask is free (e.g., creating and completing tasks/tickets, moving tasks around, adding checklists, etc.). I also love the integrations with other services like Zapier, which we use to allow creation of tasks via sending emails, and the MeisterTask plugin for Gmail, which lets you create tasks directly from your Inbox. This adds tons of value for our staff, who again are free users.
Inconvénients: I personally don't like task management that is laid out horizontally on boards (e.g., Trello). The board layout lacks a visual hierarchy that I prefer and see in other free/cheap task management products like ClickUp. Also, while you can upload and attach files to each task, you can't immediately download from the task. You have to wait while MeisterTask fetches them from wherever they are stored in the cloud. There's a short delay, and you need to refresh your browser page to see the notification that contains your download link. That's a slight annoyance.
- Source de l'avis
- Publié le 19/07/2019
Revel A.
-
Note globale4 /5
-
Facilité d'utilisation4 /5
-
Fonctionnalités4 /5
-
Support clientSans note
-
Rapport qualité-prixSans note
-
Probabilité de recommander le produit
- Source de l'avis
- Publié le 03/03/2021
"Serves my purposes"
Commentaires: I use Meistertask in two different jobs. One, with a team, to move individual participation in a larger project through a specific process. The other is to keep tickets on tasks with complex and repetitive "do lists" in order to move those tickets through a larger process involving registration and licensing of machinery. In both cases I am generally satisfied with the flexibility of Meistertask towards my needs and project management style.
Avantages: It's not got a heady learning curve. It's pleasant to look at. New team members catch on at once.
Inconvénients:
Comments should be dated rather than "two days ago" for accuracy.
Data export needs to be more agile.
Task timing needs a label feature (identification of each time frame timed)
- Source de l'avis
- Publié le 03/03/2021
Alexandra M.
-
Note globale3 /5
-
Facilité d'utilisation5 /5
-
Fonctionnalités1 /5
-
Support client1 /5
-
Rapport qualité-prix1 /5
-
Probabilité de recommander le produit
- Source de l'avis
- Publié le 13/04/2020
"Wish they ironed out the bugs"
Commentaires: Started with this software a few years ago and really need to spend some time looking for other software. Run accounting firm and use this software to manage the monthly entry for all clients. As all my workers are remote, I need something dependable to assign tasks and manage timekeeping for each client. Unfortunately Meistertask fails hard on dependability. The backgrounds are pretty and the aesthetic is the best thing about this software. The worst is that every other month I have issues pulling time tracking or some kind of glitch happening. For the last 2 weeks i've been unable to bill clients or access accurate reports for the time period I am trying to bill even though the hours show perfectly fine in the software, what is being downloaded is last month's time tracking which is not the search parameter I put in. Every time I contact Meister it takes a while for them to get back to me and has taken upwards of a week to fix issues with no explanation for why they keep happening. Currently I pay $70+ per month for what? I don't really care that the tasking software is pretty if the software in general stops working and I have to keep asking to fix. This is the 2nd time I've had an issue with the software in the last 3 months either not properly displaying time or not properly downloading. Don't use this if you need accurate and timely time keeping!!!!
Avantages:
-Can track time by task
-Can assign multiple team members
-Team members can view time
-Can set up multiple projects or clients
-Can get notifications when tasks completed
Inconvénients:
-Would be great if all workers couldn't view everyone's time
-Need feature to pull time for a date range
-Time Tracking glitches every other month
-Customer service takes forever to fix issues
- Source de l'avis
- Publié le 13/04/2020
Ken S.
-
Note globale5 /5
-
Facilité d'utilisation5 /5
-
Fonctionnalités5 /5
-
Support clientSans note
-
Rapport qualité-prixSans note
-
Probabilité de recommander le produit
- Source de l'avis
- Publié le 19/02/2021
"Preferred alternative to Trello"
Commentaires: I use MT mostly for managing to-do lists, mapping out project plans, and scheduling tasks.
Avantages: MeisterTask suits me better because it is more visual - other products in this category value function over form, but that leaves them harder for me to use. MT has a better UI experience - colors works better, functions are in the right place, and actions are more intuitive. The Dashboard view is the best part, makes all the difference for me.
Inconvénients: I still find myself choosing the wrong buttons - like completing a task vs just closing a window, but these are trivial.
- Source de l'avis
- Publié le 19/02/2021