Pour qui ?

DealCloud est un produit idéal pour les entreprises de toutes tailles et présentes sur tous les marchés.

Notes moyennes

12 avis
  • Note globale 4.5 / 5
  • Facilité d'utilisation 4.5 / 5
  • Service client 4.5 / 5
  • Fonctionnalités 4.5 / 5
  • Rapport qualité-prix 4.5 / 5

Informations sur le produit

  • Version gratuite Non
  • Version d'essai gratuite Non
  • Déploiement Installation (Mac)
    Cloud, SaaS, web
    Installation (Windows)
    Mobile (iOS natif)
    Mobile (Android natif)
  • Formation Formation présentielle
    Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Service de support permanent (réponse directe)

Informations sur l'éditeur

  • DealCloud
  • https://www.dealcloud.com
  • Fondé en 2010

En savoir plus sur DealCloud

DealCloud fournit une plateforme, des services et une expertise permettant de renforcer les capacités de négociation des banquiers et des équipes de private equity. La plateforme est spécialement conçue dans cet objectif. Avec une équipe de mise en œuvre qui intègre les clients sur la plateforme, ainsi qu'une équipe de gestion de compte qui les accompagne dans leur développement. Les créateurs de DealCloud viennent du monde de la gestion des fortunes et de la banque d'investissement, et comprennent donc ce dont les clients ont besoin pour exécuter une transaction.

DealCloud - Fonctionnalités

  • Affectations d'équipe
  • Alertes de compte
  • Gestion des leads
  • Gestion des ressources
  • Gestion du marketing
  • Gestion du territoire
  • Suivi de l'influence
  • Suivi des frais
  • Suivi des ménages
  • Suivi des relations
  • Analyse ad hoc
  • Analyse prédictive
  • Analyse qualitative
  • Analyse quantitative
  • Budgétisation et prévision
  • Consolidation et regroupement
  • Fiches d'évaluation (scorecards)
  • Indicateurs clés de performance
  • Planification stratégique
  • Rapports ad hoc
  • Tableau de bord
  • Distribution de leads
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des pipelines
  • Lead nurturing
  • Lead scoring
  • Outils de prospection
  • Saisie de leads
  • Segmentation de leads
  • Suivi des activités
  • Suivi des sources
  • Analyse de corrélation
  • Analyse de l'évolution des ventes
  • Analyse des concurrents
  • Analyse statistique
  • Mesure des performances
  • Modélisation dynamique
  • Modélisation et simulation
  • Présentation graphique des données
  • Rapports sur les exceptions
  • Tableau de bord
  • Bilan comptable
  • Comptes de résultat
  • Consolidation et regroupement
  • Entreprises multiples
  • Gestion de la trésorerie
  • Grand livre général
  • Piste d'audit
  • Prise en charge de plusieurs départements/projets
  • Prévision
  • Relevé des profits et des pertes
  • Scénarios possibles
  • Collaboration
  • Gestion des demandes d'information ou de devis
  • Gestion des dépenses
  • Gestion des enchères
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des modèles
  • Gestion du budget
  • Gestion du risque fournisseur
  • Gestion du sourcing international
  • Portail Web des fournisseurs
  • Qualification des fournisseurs

Logiciels similaires

Logiciels équivalents

Avis les plus utiles sur DealCloud

DealCloud - highly configurable. Excellent support team

Publié le 18/11/2016
Rob C.
Managing Director
Services financiers, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: The DealCloud platform is architected for a number of deal making verticals such as PE, IB, specialty lending, etc. But the beauty of the platform is that these "out of the box" use cases can be further configured to our specific business workflows. We have continued to evolve our DealCloud solution as our business evolves. For example, for our first fundraise we did not use a Placement Agent. On our second fundraise, we did. We changed DealCloud to show prospective LPs brought to us from the Placement Agent. In addition, we further customized DealCloud to marry the data elements that our Placement Agent was tracking in their system to the data elements we wanted to show in our system. We also customized DealCloud for a custom deal sourcing methodology we use internally. The system was extremely flexible to accommodate that workflow process. Finally, we have found the DealCloud support team to be very responsive, including addressing our needs after-hours and over the weekend. They understand that we are in a 24x7 business, particularly when we are in diligence on a potential deal. They are available to support us and are fluent in our industry. We aren't speaking with an offshore help desk but rather to the individuals that build and implement solutions.

Avantages: Configurability of the software

Inconvénients: Looking forward to updates to the user interface

2016 New DealCloud User

Publié le 21/11/2016
Chris J.
Managing Partner
Services financiers, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: We started our private equity firm in 2016 and the first investment we made was in DealCloud in order to have a cutting edge CRM system for our business. The implementation process was completed on time and on budget, and the customer service to date has been outstanding. DC has become a core operating system used firm wide every day, and is an integral tool for our marketing programs and deal origination efforts. The mobile app is functional, but has plenty of room to improve, and I understand that development work is in process. DealCloud has been a great investment for our firm, in large part due to the very responsive customer service team and how easy the system has been to tailor to our firm's needs.

Avantages: Easy implementation, highly customizable for the needs of our firm, outstanding customer support - as responsive as any CS team that I've worked with to date. DC is the only CRM that we found that was really designed for a lower middle market private equity firm.

Inconvénients: The mobile app needs to be improved to improve the GUI and ease of adding notes and accessing historical data. Datasheets should be easy to use in any browser and I'd like to get away from the requirement to use Internet Explorer for that functionality.

The Tool I Needed for PE

Publié le 15/09/2019
Utilisateur vérifié
Analyst - Portfolio Management Group
Services financiers, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Our search fund runs our entire business through DealCloud. It has all the features we need, and combines what was needed from multiple pieces of software into just one product.

Avantages: Our company goes through an unusual amount of intermediaries, and having the ability to split up our communication and deal flow with them versus our proprietary search is great. The ability to filter our information and statistics from our growing pipeline is also great, as it got quite complex with our last CRM.

Inconvénients: Slightly difficult to use the mobile application versus on the computer. I believe this is a function of the sheer amount of information packed into DealCloud, but it can be pretty difficult to fully navigate on the app at times.

Great CRM for Finance Professionals

Publié le 25/04/2019
Daniel K.
Managing Director
Banque d’investissement, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: It's been a great contact and process management tool for us as a middle market investment bank.

Avantages: A ton of useful feature functionality but not too much. The team has been great with customizations of features to meet our unique needs. The platform is super fast in comparison to others we have used historically.

Inconvénients: Nothing from the company's perspective. Like any CRM, the value get is based on the time / effort put into using it by the organization.

Does what you need, but not seamless

Publié le 07/06/2017
Mike H.
Vice President
Gestion des investissements, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
3/5
Note globale
3 / 5
Facilité d'utilisation
3 / 5
Fonctionnalités
3 / 5
Support client
2 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: CRM

Avantages: The software performs its core function, and the support team is available and responsive to help with customizations

Inconvénients: The integration of the platform into other programs is far from seamless and requires a wholesale commitment from team members in order to achieve value

Lire d'autres avis