15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Onspring

Onspring vous aide à rester organisé, à travailler efficacement, à vous conformer aux normes de l'IIA et à vous concentrer sur les aspects importants. Grâce au logiciel d'audit interne basé sur le cloud, vous pouvez aligner les plans d'audit sur les risques et objectifs les plus importants de votre entreprise. Gérez les journaux, les résultats, les notes de révision et les jalons à l'aide de tableaux de bord conviviaux. Coordonnez les propriétaires de processus, la direction et d'autres fonctions de certification et rendez compte en temps réel de l'état et des résultats de l'audit. Regardez la vidéo de démonstration maintenant !

Qui utilise Onspring ?

Ce logiciel s'adresse aux clients qui ont besoin de plus d'efficacité, de transparence et de contrôle dans leur fonction d'audit interne. Ils cherchent peut-être à automatiser des processus manuels ou à remplacer des outils obsolètes ou inadaptés.

Onspring Logiciel - 1
Onspring Logiciel - 2
Onspring Logiciel - 3
Onspring Logiciel - 4

Onspring ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Onspring

Onspring

4,8 (59)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
148
3
4,7 (59)
4,8 (59)
5,0 (59)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
66
Intégrations introuvables
4,2 (80)
4,3 (80)
4,4 (80)

Alternatives à Onspring

Diligent HighBond
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des audits
Rapports et analyses
Tableau de bord
TeamMate+ Audit
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la conformité
Gestion des audits
Évaluation des risques
Ideagen Internal Audit
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes/Notifications
Planification d'audit
Évaluation des risques
Risk Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la conformité
Stockage sécurisé des données
Évaluation des risques
ServiceNow
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des accords de service
Gestion des billets
Gestion des incidents
RSA Archer Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes/Notifications
Gestion de la conformité
Tableau de bord
Wdesk
Fonctionnalités les mieux notées
Compte de résultat
Gestion des audits
Visualisation de données
AuditBoard
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des audits
Gestion des problèmes
Suivi de la conformité
ZenGRC
Fonctionnalités les mieux notées
Archivage et rétention
Conforme HIPAA
Gestion des audits

Avis sur Onspring

Note moyenne

Note globale
4,8
Facilité d'utilisation
4,7
Service client
5,0
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
4,8

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
80%
4
17%
3
3%
Michelle
Michelle
Vendor Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Assurance, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Great tool and easy to use

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : OnSpring has allowed us to manage projects, contracts, and vendors in a whole new way. No longer are items stored in multiple areas, they are all right in here in one easy to use tool. The team at OnSpring is extremely helpful and the best group of people to work with. They are extremely flexible and understood our needs from the start. I cannot say enough about this company overall.

Avantages :

OnSpring is honestly THE easiest software to use. Right from the start the layout is appealing and not overwhelming at all. Without any formal training, a user can quickly figure out how to use it and be up and working in no time.

Inconvénients :

At this point, I cannot think of a downside to the software. Everything we have needed OnSpring to do, it does!

Réponse de l'équipe de Onspring

il y a 3 ans

Thank you for providing such a great review of Onspring! We are glad to hear the software platform has been so beneficial for your organization. And, we're just as delighted to hear about your positive experience with our team. We appreciate your partnership with us and always, your feedback.

Michael
Michael
Global Infosec Risk Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services financiers, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Straightforward and flexible

5,0 il y a 3 ans

Avantages :

The licensing model is simple and straightforward that allows for post-deployment flexibility and growth. This is very valuable in the SaaS space, as it becomes increasingly more complex. It comes with a lot of functionality built out of the box, but can be reshaped to fit most processes you can think up. The education and support from the OnSpring team is outstanding. They are truly partnered in understanding your problem and helping you build a solution to meet it. It's very easy to learn and use. Within a week of purchasing we were able to launch simple processes in the platform and realize immediate value. This was instrumental in gaining executive buy-in with the product, as most are burnt out on 6-12 month implementations before realizing an ROI.

Inconvénients :

It misses some of the logic functions you see in more advanced platforms. The licensing approach can be a double-edged sword as you can't allow for read-only access without utilizing a full license. Feature releases are done roughly quarterly, which means there is a significant delay between when feature need is realized and when it's delivered. Lacks the functionality to build a public facing user portal. They use surveys to accomplish this, but they are unwieldy since the URL changes every time you update the survey.

Réponse de l'équipe de Onspring

l’année dernière

Michael - Thank you for taking the time to post such a thorough review of Onspring. We take pride in our ability to fully deliver on customer needs and use cases. We also appreciate you providing input on functionality we could improve upon; this is invaluable to our product team, which is constantly looking for additional ways to add value and improve your experience.

malika
Analyst (É.-U.)
Gestion de l'enseignement, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

My Onspring review

3,0 l’année dernière

Commentaires : Not bad

Avantages :

easy to use, appealing to the eye, central location for all projects

Inconvénients :

Needs more dashboard elements, Burndown charts, the metrics needs to change accordingly with selection in report

Réponse de l'équipe de Onspring

l’année dernière

Malika - Thanks for taking the time to post this review; we really appreciate it. I'm going to ask your Customer Success Manager to contact you to help with dashboard elements, as I believe there are ways he can help you create exactly the type of reports and metrics you're looking to show. And if not, we'll take it up with our product team!

Drew
IT Audit Manager (É.-U.)
Biens de consommation, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Best in Class Audit Management Software

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Our team is able to work in a single system that includes all facets of their job responsibilities, including risk assessment, engagement planning, project management, and fieldwork. Reporting is streamlined and extremely easy to modify as needs change.

Avantages :

Onspring is exceptionally easy to deploy and use with minimal training. The intuitive nature of the product and customizable functionality meant we were able to quickly spin up experiences for our internal auditors, managers, and business stake holders that are tailored to their needs and functions.

Inconvénients :

Onspring uses a common text field functionality that, like almost all others that I am aware of, occasionally has issues in rendering copy/paste text from MS Word. This is not just an Onspring-specific issue and the Onspring editor does include a "clear formatting" button that fully addresses this concern.

Réponse de l'équipe de Onspring

l’année dernière

Drew - Thank you for posting a thorough review on the Onspring platform and your experience utilizing our solutions to fit your organization's needs.

Daniel
Director of Internal Audit (É.-U.)
Banque, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Review

5,0 l’année dernière

Commentaires : I use this product for internal audit at the bank I work at. We store our workpapers in it for audits we perform. We do our risk assessment in it. We track findings and do our schedule in Onspring. We use it to maintain our list of key internal controls for COSO and document our testing of those controls monthly in this tool.

Avantages :

The product is very customizable and easy to understand once you learn it is a relational database with a user interface of easy to understand charts/graphs on top of it.

Inconvénients :

Mapping feature - this one is new but additional features to customize map overlays based on census tract information would be useful in mapping.

Réponse de l'équipe de Onspring

l’année dernière

Daniel - Thank you for providing such a thorough review of Onspring. We truly appreciate you taking the time to post this and also appreciate your suggestion on the geographical mapping use case. Our product team will be looking into this!