15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de FileInvite

FileInvite automatise le processus de collecte d'informations et de documents auprès de vos clients. L'interface sécurisée simplifie le processus. Tout ce que vous avez à faire est de créer et d'envoyer un FileInvite avec les informations dont vous avez besoin. Le client télécharge ensuite les fichiers sur un portail sécurisé sur lequel vous pouvez approuver ou refuser les informations soumises. Avec FileInvite, vous pouvez configurer des rappels, des modèles et synchroniser avec votre stockage cloud préféré, tel que Google Drive. Envoyez un FileInvite aujourd'hui !

Qui utilise FileInvite ?

Utilisé par des milliers de professionnels qui ont besoin de collecter de la documentation auprès de leurs clients. L'interface simple et sécurisée automatise ce processus. Inscrivez-vous pour une version d'essai gratuite aujourd'hui !

FileInvite Logiciel - 1
FileInvite Logiciel - 2
FileInvite Logiciel - 3
FileInvite Logiciel - 4
FileInvite Logiciel - 5

FileInvite ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

FileInvite

FileInvite

4,7 (99)
0,00 $US
Version gratuite
Version d'essai gratuite
113
4
4,6 (99)
4,6 (99)
4,8 (99)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
79,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
42
16
4,7 (74)
4,8 (74)
4,9 (74)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à FileInvite

Floify
Fonctionnalités les mieux notées
Candidatures en ligne
Gestion des documents
Traitement des prêts
OneDrive
Fonctionnalités les mieux notées
Contrôles/Permissions d'accès
Partage des fichiers
Stockage de documents
Docusign
Fonctionnalités les mieux notées
Authentification
Signature de plusieurs parties
Signature électronique
Abacus Private Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Assistance à distance
Outils de collaboration
Partage d'écran
Dropbox Business
Fonctionnalités les mieux notées
Partage des fichiers
Stockage de documents
Stockage sécurisé des données
Bryt
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des emprunteurs
Gestion des prêts
Traitement des prêts
ShareFile
Fonctionnalités les mieux notées
Partage des fichiers
Stockage de documents
Stockage sécurisé des données
TUIO
Fonctionnalités les mieux notées
Paiements en ligne
Sécurité des données
Traitement des paiements
Intelligrow
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.

Avis sur FileInvite

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,6
Service client
4,8
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
74%
4
23%
3
3%
Renee
Renee
Finance Broker (Australie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services financiers, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Brilliant time saving product

5,0 il y a 6 ans

Commentaires : Very easy to work with, excellent customer service and always available when needed.

Avantages :

I loved the fact that all the documents that I needed from a client were not only sent to the client in one actionable file but also that the clients had a clear visual of what they had and hadn't sent. The auto follow ups for documents not yet received was also a valuable time saver. Clients have given me nothing but positive feedback on the ease of use from end user experience as well.

Inconvénients :

Nothing to fault with the product at all.

Réponse de l'équipe de FileInvite

il y a 6 ans

Thanks so much for the review Renee. Having a good idea where everyone and every file is at can be handy, and automatically following gets results. We are so glad that clients are finding it easy to use as well. Nick @ FileInvite.com

Zuhairah
Zuhairah
Marketing Communications Specialist (Malaisie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Internet, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

FileInvite review

4,0 il y a 3 ans

Avantages :

First, the application can maintain the filename you installed the theme with, so you won't have to waste time renaming the file once it's downloaded. Second, if a customer uploads a photo, you may opt to get the PDF version instead of having to convert the image to PDF.

Inconvénients :

If a customer uploads all of the files and downloads them to get them all, it will save into one merged PDF file with ID, bank statement, and everything together. I will have to split them and rename them manually, and we couldn't just get the combined files for one file.

Réponse de l'équipe de FileInvite

il y a 2 ans

Thanks for your review Zuhairah. We have a solution to your problem! This article shows how you can select only certain files to be exported out in your collate, which may help: https://help.fileinvite.com/en/articles/3631936-download-selected-files-from-an-invite-into-a-single-collated-pdf If you have further questions please reach out to us at support@fileinvite.com"

Fukekila
Enrolled Agent (É.-U.)
Services financiers, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

My experience is an open book. LOFY

3,0 il y a 2 ans

Avantages :

To begin with the trial is always nice to see if this is a software that you can work with immediately, or catch on by way of use. I was able to reach out to the team and get some shared files that would point me in the right direction to how I needed to use certain features, but really my learning experience came from the trial and error. Once I learned how the software operated, I was able to smoothly go throughout my day sharing data with my clients.

Inconvénients :

To my knowledge there was no on boarding orientation only videos and reaching out to the team for help as needed. So, with me being new to the use of portals and software it would’ve been really helpful if a team member could have walked me through the process via Zoom or Google meets so I could be taught the steps to take and learn where and what to do. The time that it took for the team to respond to me I didn’t care for too much, because of the nature of the flow of my assignment I needed help right standing on site but because I was unable to get it I had to shell my productivity until someone became available then they were available and I was unavailable so was some tag teaming going on.

Jared
Jared
Market President (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Banque, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

A Great Solution for Document Collection

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : The Fileinvite team has been very responsive. They are willing to listen and if it makes sense implement certain changes to the platform.

Avantages :

The software (app) is easy to use and set up, taking only a few minutes. The 'templates' feature make it easy to quickly send document requests to my clients / customers. The software also offers a quick video tutorial for those clients / customers familiar with such software, showing end users how to use the app. FileInvite just added a "forms" feature allowing the user to create quick and easy fillable form templates.

Inconvénients :

I would like to see some additional functionality added to "forms" like simple math functions. It would also be very beneficial to "replaceable fields" to the templates allowing for automatic naming of certain documents.

Réponse de l'équipe de FileInvite

il y a 5 ans

Thanks for the feedback Jared, We're hoping to expand on the forms functionality soon...

Mark
Director of Homeownership Services (É.-U.)
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

A bargain for what you get

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Overall I think the system is great! I believe in time, with technology advances, it will even get better.

Avantages :

Being able to send documents for signature along with having the customer securely upload their personal information has been very beneficial to our organization. Being a non-profit requires us to watch our costs and this has been very cost-friendly.

Inconvénients :

A little tedious having to go into each form separately to get it "Live" for signing. Also having to remember to change the date layout as it is pre-set as year-month-day and we need it to be month-day-year. It won't automatically default to this.

Réponse de l'équipe de FileInvite

il y a 2 ans

We really appreciate your feedback. We've shared it with the product team and they will be in touch to get more details.