Description de Booqable

Booqable est un logiciel de location tout-en-un pour les petites et moyennes entreprises de location. Avec un back-end intuitif, une boutique en ligne et une application iOS, vous obtiendrez tout ce dont vous avez besoin pour accepter les réservations et gérer plus efficacement votre quotidien. Rejoignez plus de 2 000 chefs d'entreprises qui gagnent déjà du temps et offrent de meilleures expériences de location grâce à Booqable. Réservez une démo personnelle ou commencez une version d'essai gratuite dès aujourd'hui.

Qui utilise Booqable ?

Petites et moyennes entreprises de location. Les clients louent avec succès des vélos, des appareils photo, des articles de fête, des décorations d'événements, des outils, des équipements d'extérieur, des skis, des kayaks, des bateaux, des planches de surf, des remorques, etc.

Où peut-on déployer Booqable ?

Basé sur le cloud
Sur site

À propos de l'éditeur

  • Booqable
  • Situé à Amsterdam, Pays-Bas
  • Fondé en 2014

Assistance Booqable

  • Chat

Pays disponibles

Afrique du Sud, Albanie, Allemagne, Andorre, Anguilla et 124 autres

Langues

anglais

Booqable - Prix

À partir de :

29,00 $US/mois
  • Oui, essai gratuit disponible
  • Non, pas de version gratuite

Booqable n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Booqable est disponible à partir de 29,00 $US/mois.

Plans de tarification obtenez un essai gratuit

À propos de l'éditeur

  • Booqable
  • Situé à Amsterdam, Pays-Bas
  • Fondé en 2014

Assistance Booqable

  • Chat

Pays disponibles

Afrique du Sud, Albanie, Allemagne, Andorre, Anguilla et 124 autres

Langues

anglais

Booqable en vidéos et en images

Booqable Logiciel - 1
Booqable Logiciel - 2
Booqable Logiciel - 3
Booqable Logiciel - 4
Booqable Logiciel - 5
En voir 6 de plus
Vidéo de Booqable
Booqable Logiciel - 1
Booqable Logiciel - 2
Booqable Logiciel - 3
Booqable Logiciel - 4
Booqable Logiciel - 5

Fonctionnalités - Booqable

  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Base de données de clients
  • Bons de commande
  • CRM
  • Calcul des pénalités de retard
  • Codes-barres et RFID
  • Devis
  • Données en temps réel
  • Emplacements multiples
  • Entrée et sortie
  • Facturation
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de la flotte
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des clients
  • Gestion des commandes
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des factures
  • Gestion des immobilisations
  • Gestion des inspections
  • Gestion des locations
  • Gestion des remises
  • Gestion des renouvellements de commande
  • Gestion des réservations
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion des taux
  • Gestion des utilisateurs
  • Gestion des éléments
  • Gestion du cycle de vie des ressources
  • Gestion multicanal
  • Géolocalisation
  • Historique des clients
  • Identification des produits
  • Images de ressources
  • Importation et exportation de données
  • Intégrations de tiers
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Notes de réservation
  • Optimisation des stocks
  • Paiements électroniques
  • Planification
  • Prévision
  • Rapport d'utilisation
  • Rapports de ventes
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Recherche/Filtre
  • Réservation en ligne
  • Saisie de commande
  • Signature électronique
  • Suivi des commandes
  • Suivi des ressources
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des commandes
  • Traitement des paiements

Alternatives à Booqable

Possédez-vous un magasin de location ? Facilitez, pour vous et vos clients, la réservation en ligne avec Rentware – le logiciel pour entreprises de location.
Logiciel métier d'événements facile à utiliser avec facturation et paiements, suivi des stocks, gestion de tâches, etc. Réservez une démo gratuite.
Logiciel de création des blogs et de sites web le plus populaire au monde. Il s'agit d'un logiciel open source gratuit.
"Stop your search! This software is hands-down the best I've seen."
Shopify est une plateforme de commerce qui permet à quiconque de vendre facilement en ligne, dans un point de vente et partout ailleurs.
La seule plateforme de gestion de location de vélos en contact direct avec les clients, gestion des stocks, locations en ligne et plus encore.
Puissant logiciel de gestion des biens qui combine toutes les fonctionnalités dont vous avez besoin pour gérer votre entreprise en une solution intégrée.
Logiciel de réservation en ligne pour les entreprises d touristiques te d'excursions. L'objectif est de vous aider à obtenir deux fois plus de réservations, avec la moitié des efforts.
Logiciel de location d'équipement basé sur le web avec des applications mobiles. C'est la seule solution de location qui va jusqu'à suivre chaque équipement. En savoir plus sur EZRentOut

Avis sur Booqable

Note moyenne

Note globale
4,8
Facilité d'utilisation
4,7
Service client
4,8
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
82%
4
16%
3
2%
1
0%
ange
directeur général (France)
Automobile, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

top

5,0 il y a 8 mois

Commentaires : aucun

Avantages :

la fonctionnalité, la rapidité et les options ajoutées

Inconvénients :

lors de la traduction de la page en français le site plante

Justin J
Justin J
President // Cinematographer // Producer (Canada)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Divertissement
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Just the equipment management software I've been dreaming of

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : Time savings and management. Simple as that.

Avantages :

Number 1 - Customer support. I've never dealt with a company who works with you on such a personal level and takes care of basically anything you ask for. These guys are true professionals. After that, its all still so great. The fact that I can manage my inventory, while also populating my website and show what equipment is available to rent saves me an insane amount of time. On top of that, it's integrated with quoting and invoicing. You work out of one database and are able to use it over multiple uses. It honestly couldn't be easier or time saving.

Inconvénients :

There aren't many issues that I have with this software. One of things I brought up was to have the calendar subscription for iCal or Google Calendar show not only the Reserved items, but also what items are Concepts. The built in calendar works great when you're on a computer. But when I need to use my mobile, I generally look to my Google Calendar to get a quick glance of whats going on. Going on all of that, a stand alone app would be great as well. These aren't really cons, just things that would improve the experience.

Réponse de l'équipe de Booqable

il y a 5 ans

Thanks for the compliments Justin, both on our rental software and our team, that means a lot to us :-) Regarding the calendar; we just released an update that should make it a lot easier to see the status of your orders on the go. Hope that helps! Cheers!

Abbey
Director (Australie)
Événementiel, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

One of the better booking/ tracking systems I have used

5,0 il y a 4 semaines Nouveau

Commentaires : Myself, a non tech savvy, hairdresser by trade, was able to set up a product hire business! The system allowed me to offer online booking straight away, giving us an upper hand over other businesses in my field! I set up product tracking and basically everything we need, on my own while sitting in the couch!!

Avantages :

The customer service for this software is second to none! I have used many booking platforms across many different businesses. I found this the most straightforward to set up and manage. It is no nonsense and I don’t have to add or complete anything that is not relevant! If I have had any issues or couldn’t find something, the customer service team are always quick to help! Our customers find the booking system super easy to use!

Inconvénients :

I would like to have an option at check our suggesting upsales…. “Would you like to add XXXX to your order for only $XX”Also, an option to view emails that have been sent out and see if people have replied. These may already be available, but I can not find them

Alternatives envisagées : Square Point of Sale, Rentle et Acuity Scheduling

Pourquoi choisir Booqable : Booqable had all the things we needed in one software…. Others only had a few of what we needed and we would have needed multiple programs

Logiciel antérieur : Square Point of Sale et Rentle

Pourquoi passer à Booqable : Booqable had all the things we needed in one software…. Others only had a few of what we needed and we would have needed multiple programs

Jessie Bell
Jessie Bell
Owner (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Hôtellerie, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Great for rental business, but lacks nuance

3,0 il y a 4 ans

Commentaires : It really is great software for helping rental businesses manage their inventory online, and allows customers to shop and reserve those rental items. However, it lacks a bit of nuance and forces you to find work-arounds if you need something that isn't strictly for rentals. Also a huge turn off is the lack of security deposit feature, which seems ridiculous to me.

Avantages :

This software does a great job providing solutions for rental businesses. My client originally had a Woo Commerce account connected to her site to help manage her rental business, and it was basically one big work around. Woo Commerce had a rental option, but it clearly wasn't built for the rental business and was insanely expensive. Booqable solved this and provides great, easy to use software for renting out items to businesses.

Inconvénients :

It lacks nuance - for example, it has no feature to take security deposits. Customers either have to pay for their whole order up front, or you have to invoice them for the security deposit and then for the final payment...for a rental business, this seems silly. Booqable help says they will "take my suggestion" for further development. For payments, you either have to turn payments on checkout on or off - for my client, she offers retail items and rental items. Because Booqable doesn't have a security deposit feature, we had to turn payments on checkout off. But now we cannot allow our customers to buy through our site. Customer support suggested that we turn on Squarespace commerce...which means there would be two different shopping carts on our site: one for rentals and one for retail, which is an absolutely insane suggestion to me.

Réponse de l'équipe de Booqable

il y a 4 ans

Thanks for your honest feedback, Jessie. We appreciate your thoughts on the security deposit and payment features. I can share some more info with you about the development of down payments. It's almost ready for release. Keep an eye on your changelog, as we're planning on shipping within a month. Stay tuned :)

John
Cinematographer (Allemagne)
Films et cinéma, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Just use Booqable.

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Booqable is scalable for no matter the business plan you have. Simple inventory up to running an online shop. If its only part of your business or your core, you can utilize it at any level. It's clean, runs great, and is easy to use. This teamed with their outstanding customer service leads to a great product.

Avantages :

I think this is the simplest, most user-friendly product you can use. What I love the most is that this software doesn't take up too much time or effort to use. They make everything plug and play and in lots of situations, turnkey. I work as a cinematographer and use the software for tracking my equipment, building quotes, and some small rentals to colleagues, but I don't want the mess of running a rental house. Booqable makes it easy to do all I need without the major time investment. If you want to get into the details, go for it, but if you want simple item tracking/webshop/inventory, it's great. Also, the customer service has always been top notch, and I have been a user for years and never had an issue.

Inconvénients :

I would say my only con is there could be a cleaner calendar view, and the app needs a little work, I wish I could send quotes from the app itself instead of having to go to the desktop site.

Alternatives envisagées : sevDesk et Rentman

Pourquoi passer à Booqable : It checked all the boxes I needed and the price was great.