Pour qui ?

Events2HVAC is used in universities, community colleges, K-12 schools, churches, convention centers, government buildings, and corporate conference rooms.

Notes moyennes

22 avis
  • Note globale 5 / 5
  • Facilité d'utilisation 5 / 5
  • Service client 5 / 5
  • Fonctionnalités 5 / 5
  • Rapport qualité-prix 5 / 5

Informations sur le produit

  • À partir de 1 000,00 $US
  • Prix Pricing is based on the number of rooms controlled.
  • Version gratuite Non
  • Version d'essai gratuite Non
  • Déploiement Installation (Windows)
  • Formation Formation présentielle
    Formation en ligne en direct
    Documentation
  • Ressources d'aide Support en horaire de bureau

Informations sur l'éditeur

  • Streamside Solutions
  • http://www.streamsidesolutions.com
  • Fondé en 1998

En savoir plus sur Events2HVAC

Events2HVAC is the easy way to save energy, time, and money. It reduces energy use 20-40% by returning HVAC to unoccupied settings between events. Pre-start times ensure rooms are comfortable when the next event begins. Managers save 2-20 hours/week by NOT entering exception schedules for special events. Energy costs are reduced an average of $0.50 per square foot annually. Events2HVAC is powerful, flexible, and compatible with many systems. This software is the facility manager's autopilot!

Events2HVAC - Fonctionnalités

  • Fonctions pour bureaux
  • Fonctions pour vente au détail
  • Gestion de l'occupation
  • Gestion de la conception
  • Gestion des changements
  • Planification des étagères
  • Planogrammes
  • Plans et cartes de sol
  • Réservation d'espace
  • Suivi et analyse de l'utilisation
  • Analyse du prix de l'énergie
  • Audit des factures
  • Base de données des factures
  • Benchmarking
  • Budgétisation et prévision
  • Contrôle des charges
  • Gestion de la conformité
  • Gestion des contrats
  • Gestion des risques
  • Importation de factures
  • Normalisation météorologique
  • Planification des installations
  • Prévision des charges
  • Rapports sur les coûts et l'utilisation
  • Suivi des compteurs
  • Suivi des gaz à effet de serre
  • Suivi des émissions
  • Accès mobile
  • Base de données de clients
  • Devis
  • Facturation
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Gestion des techniciens
  • Gestion des tâches
  • Planification
  • Planification de la maintenance
  • Routage
  • Suivi de l'historique des services
  • Biens commerciaux
  • Gestion de l'espace
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des immobilisations
  • Gestion des incidents
  • Gestion des inspections
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Gestion des visiteurs
  • Gestion des équipements
  • Maintenance préventive
  • Planification des installations
  • Planification des salles
  • Pour écoles
  • Propriétés résidentielles
  • Gestion de l'aide financière
  • Gestion des admissions
  • Gestion des aptitudes et du personnel
  • Gestion des collectes de fonds
  • Gestion des logements
  • Gestion des programmes d'enseignement
  • Gestion des évaluations
  • Gestions des anciens élèves
  • Informations sur les étudiants et dossiers scolaires
  • Planification
  • Portail étudiant
Information non fournie

Avis les plus utiles sur Events2HVAC

Events2HVAC Testing and Rollout

Publié le 28/02/2017
Adam M.
Application Developer
Gestion de l'enseignement, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Events2HVAC is a very well thought out software that provides great functionality and safe checks. The customer service is outstanding, they remoted into our network and assisted with the implementation of the software. They respond quickly to questions we have and were able to help adapt their software to our college's needs. The software is very self explanatory and easy to use. The connection between CollegeNet's 25Live room scheduling software and the Events2HVAC software is seamless and will save our school many man hours in updating the HVAC schedules every term.

Avantages: Easy to use. Has safe guards in place to ensure the HVAC system still operates if connection is lost to the 25Live room scheduling servers. Has additional pre-start and post-start times that can be set for specific rooms.

Inconvénients: There is no ability to automatically detect the optimal pre-start time of a room. You have to manually change the pre-start times for each room when changing from heating to cooling months.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Streamside Solutions le 02/03/2018

Thank you for your review, Adam!

Regarding the optimal start issue in the Cons section, in v1.5.1 we added a push schedules feature for BACnet/IP-enabled systems that sends 24-hours of schedules to a BACnet schedule object. The schedules can then be used for optimal start features in the BAS, solving the issue Adam raised.

For each zone setup in Events2HVAC, users will make a choice between sending occupied/unoccupied commands, or using the push schedule feature. So you can push schedules for large auditoriums, and send commands to small conference rooms or classrooms. This provides a lot of flexibility in how spaces are brought up to setpoint prior to the start of an event.

Events2HVAC Review

Publié le 10/08/2016
Joe F.
Gestion d'organisme à but non lucratif, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Events2HVAC takes our facility schedule and uses it to activate our HVAC equipment at the appropriate times. No longer does a person have to constantly keep our facility schedule and our HVAC schedule in sync. It happens automatically. The results is far fewer errors and much more time spent by our facility staff tending to the many other needs of our building, ministry staff and volunteers.

Avantages: Decreased errors, emailed reports, good customer service (Brian is very helpful), works with a variety of event providers (we use EMS Lite), saves TONS OF TIME, very reliable

Inconvénients: The user interface is pretty simple for someone used to using many different types of software, but could be overwhelming for a non-computer person. The company has a small staff, so getting on the phone with support can take some time. There is a positive side to this, though, because they really do take all the time they need to help you and once you talk to support, they very competent to assist.

Lire d'autres avis