Description de Fusion

Si vous êtes un pédiatre, vous savez déjà à quel point traiter des adultes et traiter des enfants est différent. Ne vous contentez donc pas de n'importe quel dossier médical informatisé. Choisissez Fusion, le seul dossier médical informatisé spécialement conçu pour les ergothérapeutes, kinésithérapeutes et orthophonistes pédiatriques.

Des milliers de thérapeutes dans tout le pays font confiance à la solution de dossier médical informatisé à visée pédiatrique de Fusion pour accroître leur efficacité et celle de leurs cabinets.

Inscrivez-vous dès aujourd'hui pour voir une démo gratuite de Fusion et découvrir comment passer moins de temps à effectuer des tâches administratives et plus de temps à traiter les patients.

Qui utilise Fusion ?

Fusion Web Clinic est destiné aux cabinets de kinésithérapie, d'ergothérapie et d'orthophonie pédiatriques aux États-Unis.

Informations sur Fusion

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Fondé en 2010

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Déploiement et prise en charge de Fusion

Ressources d'aide

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Déploiement

  • Cloud, SaaS, web

Formation

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Fusion - Fonctionnalités

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  • Gestion des dossiers
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  • Gestion des réclamations
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Electronic Medical Records : afficher la liste complète

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  • Gestion des dossiers
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  • Gestion des plans de soins
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Occupational Therapy : afficher la liste complète

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Pediatric : afficher la liste complète

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Physical Therapy : afficher la liste complète

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Speech Therapy : afficher la liste complète

Fusion - Alternatives

Plus d'alternatives à Fusion

Avis sur Fusion

Lire les 82 avis

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,5
Service client
4,8
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par note

5
57
4
23
3
1
2
1

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001
Utilisateur vérifié
Speech Language Pathologist
Santé, bien-être et fitness, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/01/2019

"Love this EMR!!"

Avantages: Fusion is very streamlined, easy to customize and very professional looking. I love how reports look when printed! The POC is automatically created based on the evaluation report and also look very professional. The goals are automatically filled in on the SOAP notes with progress graphs for progress reports. Work is easy to keep track of with the tasks bar on the main schedule page. You can assign different tasks to a therapist and the daily soap note reminder automatically shows up once you check a patient in. Great EMR system.

Inconvénients: I wish it was easier to create a POC when you receive an evaluation from a different clinic. The only other con I have is that it is the most expensive EMR system I have seen.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/01/2019
Jasmine P.
Speech Pathologist/Owner
Santé, bien-être et fitness, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/05/2020

"Fusion Makes Life Easier"

Commentaires: Time. Being a business owner is a time suck, anything that saves time for me is great it means that I have more time to do other things pertaining to the business. Fusion helps me to take care of a lot on the patient side so that I can focus on more administrative tasks and for that I am grateful.

Avantages: I do not even want to begin with what I was doing BEFORE Fusion, I have blocked out that part of my life. In all seriousness, I have not looked back since implementing Fusion for my practice needs. It is a TIMESAVER, it is efficient, it is well thought out, it is FANTASTIC. The billing feature, amazing. The home resources are so easy to add which is so helpful for your patients and just already there. Customization is so easy with Fusion, and you will not even realize that type of forethought (from a team of awesome professionals) is what you've needed all along. Scheduling is so easy and the reminders take care of themselves. Documentation is a breeze. I have no regrets. This software has grown my practice while simultaneously covering all of my needs. There are help articles and tutorials for almost everything pertaining to the product, but customer care is still within reach. Access on multiple devices and platforms is so great and now they have added Teletherapy! Issues if any, have been minimal and always addressed promptly and courteously. I cannot thank the Fusion team for having such a wonderful product. I tried MANY softwares prior to finally going to Fusion and none compare. I am not getting paid to say this, it's just really THAT incredible. If you're looking for a system that does it all, this is it!

Inconvénients: I honestly do not have any complaints. One thing I could say is that sometimes, I am not able to get a live person on the phone, but I cannot even complain about that because I rarely have to call and if I leave a message they will either call or email very promptly after.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/05/2020
Yael G.
speech-language pathologist
E-learning, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/03/2019

"Billing program for all medical fields"

Avantages: I like that it keeps my appointments organized as per date and time and allows me to check in the students and then go ahead and bill for them. Its simple and easy to use.

Inconvénients: It can be timely to put all students in the system and bill with all the required information.
If you forget to check the student in then you will have to save the soap note go back and check in the student and then submit the bill.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/03/2019
Utilisateur vérifié
President
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    4/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/06/2018

"Does Most Things Great But Support Lacking and Company Inflexible"

Commentaires: Good feature set, easy of use. All of this is in my review.

Avantages: Fusion has created a very good and stable product. The app loads in your browser as one page and you navigate within. This makes it load everything extremely fast and efficiently. Most of the feature are ideal for an slp/ot/pt therapy clinic with clients of any age (I don't know why they market it as pediatric focused). The best part is the ease and speed by which we can get SOAP notes done, one to claims and submitted to insurance.

Inconvénients: First off, its hard to develop software that meets a lot of user's needs. That said, after being with Fusion for 2 years I have noticed a shift. They're people used to be a lot more accommodating and service minded. Our clinic isn't expecting Fusion to develop custom features for us, but even tiny changes that would make a big difference, for us and other clinics, they are unwilling to change/add. As far as support, it's gone down hill. A few months back, the clearing house they used screwed up a lot of claims, but Fusion didn't handle it well. Basically, their support manager sent at least 10 very long emails giving clinics a laundry list of things we needed to do to fit it. The emails were so confusing we had to call them. It was a disaster and we only had a few claims that were effected. My feeling is Fusion is suffering from an inflated ego and or a lack of quality people. They really believe they have amazing support, so when you push back and say that they didn't solve your problem they have an attitude, "That doesn't make sense, we have great support." Thus, for the most part I like the software but as my clinic grows I'm finding it harder to work with Fusion.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Fusion Web Clinic le 02/07/2018

Hello! Thank you for taking the time to share your review. I am truly sorry to hear that you aren¿t completely happy with Fusion and your experience with our team! We recognize that we have areas to improve on and we are working hard to get better. In fact, we've recently hired several new team members to help with that! I would love the chance to connect with you directly on the things you mentioned. If you're open to that, please feel free to send an email to kristen@fusionwebclinic.com with your contact info. Our goal is to serve you so you can serve your patients, so thanks for helping us get better at doing that!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/06/2018
Sophia J.
Office Manager
Cabinets médicaux, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/04/2017

"The Perfect Web Clinic"

Commentaires: Our office's experience with Fusion has been incredible for both administrative personnel and therapists. This review is from the perspective of an office manager and not that of the therapists. Fusion as a program is seamless in it's design and function. From scheduling, to billing, to note taking, Fusion has provided a simple software to manage these different tasks. The software is extremely easy to use and if you are unsure of how to do something there are options to read a "how-to" or the system will take you through the process, similar to a demo. The software itself looks modern, unlike other web clinics available, which still look stuck in 2009, thus making the experience very user friendly and pleasant to deal with. Aside from the software itself, the customer service is where Fusion has one of it's strongest systems. I have yet to have a problem that has not been solved by a customer representative. The problems that have been worked on have ranged from simple quick fixes to more complex issues which have required further investigation on both of our ends. The support staff at Fusion is willing to go the extra mile to ensure that any and all problems are fixed leaving no stone unturned when searching for a solution. Their responses are quick (well under 24 hours) and are laid out in a way that anyone could understand. Rather than fix the problem and leave you unaware of the cause or solution, they make sure to explain each step so that the same problems can be dealt with in the future without their assistance. Fusion's support staff is top notch and will be do everything in their power to make sure that their customers are taken care of. This level of service stands out on it's own but is also appreciated after dealing with various insurance companies. on a daily basis. Overall, I would recommend Fusion with 100% confidence to anyone who was looking to make use of a comprehensive software such as this. The software is easy to use and the support team is always a reliable resource for help. One last reason to go with Fusion is that they are always thinking of new ways to improve their software and are open to all criticisms and/or requests. It seems like once a month there is a new feature that has been added with the intent of creating a smoother experience. Fusion truly is a necessary tool in our office for both administration purposes and for our therapists and it is worth every penny.

Avantages: Easy to use, modern software. Great for scheduling, billing and note taking. The authorization tracker is one of the best features and has helped a great deal in maintaining a clinic.

Inconvénients: If there is something that is missing I cannot think of it. However, every part that I use I am happy with.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Fusion Web Clinic le 10/04/2017

Sophia - Thank you so much for the positive feedback and review! We are so glad that Fusion has brought so much value to your practice.

As always, we are here for you and your patients.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 05/04/2017