15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Fusion

Si vous êtes un pédiatre, vous savez déjà à quel point traiter des adultes et traiter des enfants est différent. Ne vous contentez donc pas de n'importe quel dossier médical informatisé. Choisissez Fusion, le seul dossier médical informatisé spécialement conçu pour les ergothérapeutes, kinésithérapeutes et orthophonistes pédiatriques.

Des milliers de thérapeutes dans tout le pays font confiance à la solution de dossier médical informatisé à visée pédiatrique de Fusion pour accroître leur efficacité et celle de leurs cabinets.

Inscrivez-vous dès aujourd'hui pour voir une démo gratuite de Fusion et découvrir comment passer moins de temps à effectuer des tâches administratives et plus de temps à traiter les patients.

Qui utilise Fusion ?

Fusion Web Clinic est destiné aux cabinets de kinésithérapie, d'ergothérapie et d'orthophonie pédiatriques aux États-Unis.

Fusion Logiciel - 1
Fusion Logiciel - 2
Fusion Logiciel - 3
Fusion Logiciel - 4
Fusion Logiciel - 5

Fusion ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Fusion

Fusion

4,6 (88)
89,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
59
Intégrations introuvables
4,5 (88)
4,3 (88)
4,7 (88)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
99,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
97
5
4,3 (467)
4,1 (467)
4,2 (467)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Fusion

WebPT
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Gestion des rendez-vous
Pour la kinésithérapie
TherapyNotes, LLC
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Dossier médical informatisé et partagé
Pour la santé comportementale/mentale
TheraNest
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Dossier médical informatisé et partagé
Pour la santé comportementale/mentale
ClinicSource
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de cabinet
Gestion des rendez-vous
Gestion des évaluations
SimplePractice
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Gestion des rendez-vous
Planification des rendez-vous
EpicCare
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Graphiques
Planification des patients
TheraOffice
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation médicale
Graphiques
Planification des patients
TherapyPMS
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Gestion des calendriers
Rapports et analyses
Qualifacts Insync
Fonctionnalités les mieux notées
Conforme HIPAA
Gestion des réclamations
Graphiques

Avis sur Fusion

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,5
Service client
4,7
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,3

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
68%
4
30%
3
1%
2
1%
Shari
Shari
Office Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Cabinets médicaux, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Fusion is great!

5,0 il y a 5 mois

Commentaires : Overall it meets our needs very well. We see children and adults for physical medicine services.

Avantages :

Fusion allows us to manage so many areas of our practice from one place! I love the integration between profiles, patient records, claims, billing, portal. The new customized intake forms are a BIG bonus!

Inconvénients :

It is improving, but I wish there was more flexibility in the reports. I wish that any field from the profile could be pulled into a report.

Jasmine
Speech Pathologist/Owner (É.-U.)
Santé, bien-être et fitness, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Fusion Makes Life Easier

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Time. Being a business owner is a time suck, anything that saves time for me is great it means that I have more time to do other things pertaining to the business. Fusion helps me to take care of a lot on the patient side so that I can focus on more administrative tasks and for that I am grateful.

Avantages :

I do not even want to begin with what I was doing BEFORE Fusion, I have blocked out that part of my life. In all seriousness, I have not looked back since implementing Fusion for my practice needs. It is a TIMESAVER, it is efficient, it is well thought out, it is FANTASTIC. The billing feature, amazing. The home resources are so easy to add which is so helpful for your patients and just already there. Customization is so easy with Fusion, and you will not even realize that type of forethought (from a team of awesome professionals) is what you've needed all along. Scheduling is so easy and the reminders take care of themselves. Documentation is a breeze. I have no regrets. This software has grown my practice while simultaneously covering all of my needs. There are help articles and tutorials for almost everything pertaining to the product, but customer care is still within reach. Access on multiple devices and platforms is so great and now they have added Teletherapy! Issues if any, have been minimal and always addressed promptly and courteously. I cannot thank the Fusion team for having such a wonderful product. I tried MANY softwares prior to finally going to Fusion and none compare. I am not getting paid to say this, it's just really THAT incredible. If you're looking for a system that does it all, this is it!

Inconvénients :

I honestly do not have any complaints. One thing I could say is that sometimes, I am not able to get a live person on the phone, but I cannot even complain about that because I rarely have to call and if I leave a message they will either call or email very promptly after.

yael
speech-language pathologist (Israël)
E-learning, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Billing program for all medical fields

2,0 il y a 5 ans

Avantages :

I like that it keeps my appointments organized as per date and time and allows me to check in the students and then go ahead and bill for them. Its simple and easy to use.

Inconvénients :

It can be timely to put all students in the system and bill with all the required information. If you forget to check the student in then you will have to save the soap note go back and check in the student and then submit the bill.

Cinthia
Administrator (É.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Great product

5,0 il y a 5 mois

Commentaires : I think fusion is a great product and can use just a little bit of customization. I will add some features too to keep up with 2023-24 technology.

Avantages :

Fusion has great customer service. Is a very clean and user-friendly system. Easy to learn or teach someone.

Inconvénients :

I wish you could customize things inside Fusion. We suggest a lot of ideas and not much has changed since I started using this product 5 years ago.

Anna
Speech-Language Pathologist (É.-U.)
Hôpitaux et soins de santé, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Potential to be great

4,0 il y a 5 mois

Commentaires : It has been ok. If you don't log in to your account you should offer a reduced pricing.

Avantages :

Appearance, some-what easy to use/customize, customer support

Inconvénients :

The PRICE firs and foremost. It is much more expensive than other EMRs. Also it's lack of built in's.