Description de Glofox

Ce logiciel de gestion de salle de sport est conçu par des professionnels du fitness, pour les professionnels du fitness. Ce logiciel de gestion de salle de sport spécialisée est un système tout-en-un qui gère tout, de la planification des cours au traitement des paiements, grâce à une application mobile de marque et des intégrations de sites web. Augmentez les leads et fidélisez davantage de membres avec des intégrations marketing à Facebook, MailChimp et bien d'autres. Offrez à vos membres la meilleure expérience en réduisant les tâches administratives tout en augmentant les recettes.

Qui utilise Glofox ?

Si vous êtes une salle de sport ou un studio soucieux de votre marque et souhaitez réduire les tâches administratives sans intérêt et améliorer votre expérience client, Glofox est le logiciel de gestion qu'il vous faut.

Où peut-on déployer Glofox ?

Basé sur le cloud
Sur site

À propos de l'éditeur

  • Glofox
  • Fondé en 2014

Assistance Glofox

  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Allemagne, Arabie saoudite, Australie, Autriche, Belgique et 40 autres

Langues

anglais

Glofox - Prix

À partir de :

110,00 $US/mois
  • Non, pas de version gratuite

Glofox n'est pas disponible en version gratuite. La version payante de Glofox est disponible à partir de 110,00 $US/mois.

Plans de tarification

À propos de l'éditeur

  • Glofox
  • Fondé en 2014

Assistance Glofox

  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Allemagne, Arabie saoudite, Australie, Autriche, Belgique et 40 autres

Langues

anglais

Glofox en vidéos et en images

Glofox Logiciel - 1
Glofox Logiciel - 2
Glofox Logiciel - 3
Glofox Logiciel - 4
Glofox Logiciel - 5
En voir 6 de plus
Vidéo de Glofox
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Glofox Logiciel - 5

Fonctionnalités - Glofox

  • Accès mobile
  • Automatisation du marketing
  • Base de données de clients
  • Base de données de membres
  • Communication avec les membres
  • Confirmation et rappels
  • Facturation
  • Gestion d'équipe
  • Gestion de la communication
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des applications
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des clients
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des cotisations
  • Gestion des cours
  • Gestion des employés
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des présences
  • Gestion des stocks
  • Gestion des visiteurs
  • Gestion des étudiants
  • Gestion des événements
  • Gestion du personnel
  • Inscription en ligne
  • Paiements en ligne
  • Paiements électroniques
  • Planification automatisée
  • Planification des cours
  • Point de vente (PDV)
  • Portail client
  • Portail des membres
  • Portail parent
  • Pour les arts martiaux
  • Pour salles de sport
  • Pour studios de danse
  • Pour studios de yoga et pilates
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Renouvellement d'abonnements
  • Répertoire de membres
  • Réservation en ligne
  • Suivi des présences
  • Synchronisation du calendrier
  • Traitement des paiements
  • Types de membres
  • e-mail marketing

Alternatives à Glofox

Pour vous, vos stylistes et votre personnel de salon, MINDBODY facilite la planification, la mise à jour ou le traitement des rendez-vous, à partir d'un seul écran. En savoir plus sur Mindbody
TeamUp simplifie le lancement et la gestion d'une salle de sport, d'un box ou d'un studio.
Suivi du temps entièrement automatisé : le moyen le plus rapide et le plus précis pour suivre le temps des personnes et des entreprises
ClubRight est un logiciel de gestion de salles de sport conçu par des propriétaires de salles de sport, pour des propriétaires de salles de sport.
Un logiciel et une application pour aider à la croissance de votre centre de fitness ou de sport. Rationalisez vos processus et opérations.
EVO Payments vous aide à établir un compte de traitement de carte de crédit marchand, à intégrer une application de point de vente, etc.
Square sécurise les paiements même lorsque vous n'utilisez pas de lecteur. Un terminal virtuel pour les transactions par téléphone, les factures et plus encore.
Administration simple et rationalisée pour les salles de sport, les studios de yoga et de pilates, les écoles de musique et de danse, etc.
Automatisez les rendez-vous, les annulations, les rappels et les paiements de vos clients avec ce logiciel convivial de planification en ligne. En savoir plus sur Acuity Scheduling

Avis sur Glofox

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,5
Service client
4,5
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,3

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
74%
4
15%
3
4%
2
2%
1
5%
Romain
Gérant (France)
Sports, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Des milliers d'euros perdus

1,0 il y a 6 jours Nouveau

Avantages :

Logiciel très bien lorsqu'il fonctionne.

Inconvénients :

Plusieurs bugs nous ont fait perdre des membres et des paiements récurrents/automatiques. Un en particulier offre des séances depuis plus d'un an à nos clients, et Glofox n'a rien mis en place pour le résoudre. Désormais, un nouveau bug empêche le renouvellement des abonnements et nos clients ne peuvent plus réserver et venir. La réponse du service client ? "Nous transferons votre demande et vous dirons quand nous aurons un retour". Un client ne peut plus travailler, mais aucune urgence chez Glofox, cela fait bientôt une semaine. Nous n'en pouvons plus.

andrew
andrew
Utilisateur LinkedIn vérifié
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis
Source : GetApp

I'm delighted I chose Glofox... For lots of reasons

5,0 il y a 7 ans

Commentaires : I was just about to sign up to Mindbody when a friend pointed Glofox out to me. After carrying out a demo of the software I was very happy with how easy it was to navigate and my decision was made instantly. Since joining our bookings are up 40%, we're saving heaps of time which was previously spent doing admin and our client base is growing at an incredible rate! If you're looking for a great alternative to Mindbody, these are the reasons why I went with Glofox and made one of my best business decisions to date: On one hand I had Mindbody. If you're looking for software and a custom branded app just as I was (was adamant to make it as simple as possible for people to pay me so wanted an app), you would have to go for their most expensive package at 195 a month. Mindbody also increase your monthly subscription fee when you hit a certain number of members or trainers using the app. My intentions were to use a software package to help us really get a handle on our admin and free time to grow my business. With this growth in mind, expected costs could almost double in the next few months, leaving me with a pricing package I could no longer afford. On the other hand, I had Glofox. Their pricing packages range from 80-140 a month and each package comes with a custom branded app completely matching your business's brand. Not only this, they don't charge you for adding more members or users. As the sales rep I spoke to put it, they want to see your business grow and for this reason, they're not going to penalize you for doing just that. A breath of fresh air if you ask me! Our custom branded app from Glofox gives our members a really simple means of booking and paying for our services. On the backend, I needed a system that would help me minimize admin with as few clicks possible without overcomplicating things. I've found the Glofox Dashboard really clear and simple to use. I tend to set my Dashboard to show weekly bookings, payments due and revenue for ease. I can create and update my schedule, manage memberships including payments, renewals and automated billing in my Dashboard too- really great having everything in one place! Overall, there's nothing better than working with a team of people who really want to see your business grow stronger every day. With such a quick response time to any of our queries, it's safe to say choosing Glofox has been the best business decision I've made. Mindbody won't know what hit them!

Réponse de l'équipe de Glofox

il y a 12 mois

Hey Andrew, Thank you so much for leaving your extensive feedback, it really means a lot! We're happy to hear that Glofox is helping your business. We look forward to continuing to support you in reaching your business goals. - The Glofox Team

Diego
Business owner (R.-U.)
Santé, bien-être et fitness, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Robust software and excellent support

5,0 il y a 5 mois

Commentaires : I use Glofox to manage bookings, payments, databases and communication with my clients. The platform is comprehensive and reliable. The customer's service goes out of its way to help, and it is genuine support, be it software-related or financially related when my business was not so good for personal reasons. They also seem to value long-term relationships with their customers, they never increased my membership and never downgraded my software, even though Glofox kept improving and adding functionalities over the past years.

Avantages :

I've been using Glofox for years and always liked their approach to booking. Unlike in other companies, once my client has logged in to the system, they only have access to my studio, not an entire marketplace and competitors. And I don't have to pay extra for that, it is a built-in feature.

Inconvénients :

I wish the option to have a dedicated app personalised to my studio was more accessible. But that is a broad issue caused by Apple and Google stores.

Alternatives envisagées : Momence, Vagaro, Mindbody, Virtuagym et bsport

Pourquoi choisir Glofox : Outdated and overpriced product.

Logiciel antérieur : Mindbody

Pourquoi passer à Glofox : Initially, it was because Glofox offered me a good package for my business. Now, it is because I've seen how they operate, witnessed how much they improved over the years and so I trust them.

Marnie
Strength & Nutrition Coach (Canada)
Santé, bien-être et fitness, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Do NOT sign any renewal contract before you try

2,0 il y a 2 semaines Nouveau

Commentaires : I spent a decent chunk of money (~$650) to simply try out the program for 3 months; 1 week in I knew it wouldn't work for my needs, but gave it the ol' college try to see if it would grow on me. They didn't have recurring appointments, so I would need to log in daily to add in my recurring clients in advance so those slots didn't fill. Fair enough, it just doesn't suit my needs at the moment.Since I've decided that this program didn't suit my needs/wants, I've been trying to cancel my renewal for over 2 weeks now with no one from customer service getting back to me. There is no way to cancel for myself online, so I've been reaching out to customer service with phone calls & emails, as well as the people who helped me through onboarding (who were wonderful along the way btw) but no one is getting back to me with a solution. The one response I got from my onboarding person was not the answer to my question, but rather a link to book an appointment with her, with her only availability being after my renewal date. Not impressed with the follow through on this! Kinda feels like they do the work to get you into a subscription, but none of the work to keep you happy once you're past onboarding!If the cancelling hasn't been such a hassle, I wouldn't have a negative thing to say about this assuming it meets your needs for your business, it's decent looking, has billing and scheduling etc, but it should NOT be this difficult to talk to someone.

Avantages :

It looked nice (branding etc) it appeared to encompass all aspects of a what a gym would need to operate. Onboarding people were very nice and helpful.

Inconvénients :

Layout of customer app wasn't great, had less tech-savvy customers have issues booking an appointment because it wasn't a super smooth process. Didn't have recurring appointments when I signed on (it's currently in beta), didn't have different location booking for separate training areas when multiple clients need booking for the same timeslot.

Ewa
Founder (Émirats arabes unis)
Santé, bien-être et fitness, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Very satisfied!

5,0 il y a 4 mois

Commentaires : overall I've been very satisfied with Glofox, and the glofox team have always been extremely helpful, during the onboarding process especially and when any issues arose.

Avantages :

I like the ease of booking and enabling payments via stripe. I like that the app has all the necessary features for any business size

Inconvénients :

credits are a bit confusing to users. they don't know where to find them