15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Reftab

Spécialisée pour les services informatiques, Reftab a été élue par Forbes comme la meilleure plateforme personnalisable de gestion des actifs en 2023.

Ce système vous permet de créer des catégories personnalisées pour suivre les immobilisations spécifiques au sein de votre entreprise. Avec un reporting détaillé, des alertes de maintenance et un nombre illimité d'utilisateurs, toute votre équipe peut utiliser Reftab pour suivre tous vos biens.

En mettant l'accent sur la simplicité et l'automatisation, tout le monde, quelles que soient ses exigences ou ses compétences techniques, peut utiliser Reftab pour assurer le suivi des immobilisations.

Qui utilise Reftab ?

Les professionnels de l'informatique, services de bureau, organismes à but non lucratif, gestionnaires d'entrepôts, agences de design, gestionnaires de matériel, gestionnaires d'équipement, écoles et musées.

Reftab Logiciel - 1
Reftab Logiciel - 2
Reftab Logiciel - 3
Reftab Logiciel - 4
Reftab Logiciel - 5

Reftab ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Reftab

Reftab

4,8 (86)
30,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
117
16
4,7 (86)
4,9 (86)
4,9 (86)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
15,00 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
133
28
4,5 (575)
4,4 (575)
4,6 (575)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Reftab

Freshservice
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des incidents
Gestion des tickets de support
Device42
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des ressources informatiques
Gestion des stocks
Suivi des ressources
JIRA Service Management
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des tickets de support
Gestion des tâches
itemit
Fonctionnalités les mieux notées
Entrée et sortie
Gestion des stocks
Suivi des ressources
AssetCloud
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des stocks
Suivi de l'inventaire
Suivi des ressources
Oomnitza
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des achats
Gestion des stocks
Suivi des ressources
Google Sheets
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des documents
Importation et exportation de données
Recherche/Filtre
Spiceworks Cloud Help Desk
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes et remontée des problèmes
Gestion des billets
Gestion des incidents
Asset Panda
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des stocks
Suivi des ressources

Avis sur Reftab

Note moyenne

Note globale
4,8
Facilité d'utilisation
4,7
Service client
4,9
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
4,9

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
78%
4
22%
Claudel
Développeur web (Bénin)
Internet, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : Essai gratuit
Source de l'avis

Logiciel de gestion

5,0 il y a 10 mois

Avantages :

C'est un logiciel très fiable et efficace, pratique et très sécurisé.

Inconvénients :

Je ne vois aucune faillite à cet logiciel. Il est bon juste que la connexion déconne parfois.Je le recommande.

Devin
IT Support Tech (É.-U.)
Télécommunications, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Reftab Review

5,0 il y a 2 mois Nouveau

Commentaires : Overall Reftab has been a five star product. Very easy and simple to use. If you aren't able to figure a task out they have helpful documents explaining each process step by step or customer service is very responsive and friendly to work with.

Avantages :

Easy to understand and use. This software is very simple and straight forward and very customizable.

Inconvénients :

You can't change the fields in the LDAP sync to custom fields such as Screen size etc. If importing machines you can't have the asset status set to in stock automatically. Which means you have to go to each asset and change the status manually. You can make a Workflow Automation that changes the asset status automatically for any new asset added after creation.

MarcAndre
IT Supervisor (Canada)
Jeux vidéos, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Reftab in a quickly changing environment

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Every time we had ideas for features, the developers have been very responsive, very quick to apply them (or mention why it's not possible when that was the case). Reftab has been super flexible and very prone to help our business. We definitely have a before and after Reftab in term of quality of asset tracking.

Avantages :

Reftab made it so much easier for us to adapt to the ever changing environment of our studio and constant movement of assets between desks or employees. It perfectly scaled to our studios worldwide, and allowed us to maintain standards between our studios.

Inconvénients :

There is not much to not like about Reftab. We haven't used the customer portal since it's not very well suited for our kind of environment (where IT has a closer control on assets and accessories), but this doesn't mean I wouldn't recommend it.

Alex
IT Support Technician (É.-U.)
Transport routier/ferroviaire, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Review

4,0 il y a 10 mois

Commentaires : A few things still need some more work, such as offering more ways to automate would be great, some more complex automation would be great like, "If the loan is XYZ and the user is Disabled email Manager (Insert body of the email and allow response) My company is really looking to automate as much as we can so being able to do more complex things in Reftab and make a more friendly API to use (have had some issues with trying to make things work, for example, the API will work fine on one call, I will change one thing and it no longer authenticates.)

Avantages :

The integration and automation, I would like more of these.

Inconvénients :

Manual management can be tricky to use, I would love a cleaner/more streamlined way for things that can not be managed via integrations.

Réponse de l'équipe de Reftab

il y a 10 mois

Thanks for your review Alex! Much appreciated - we'll reach out to you regarding your workflow automation needs. Reftab can be configured to email a person's manager based on conditions like if the person is disabled and has equipment assigned to them, etc. There might be more that you're needing (such as a reply to address), so we're happy to work directly with you for that. Thanks again!

Adam
IT and Digital Manager (R.-U.)
Arts de la scène, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Flirted with alternatives, but Reftab is worth sticking with

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : I really believe that this service should be as well known as the most popular solutions, and it really deserves to be.

Avantages :

Quite simply, the developers are so responsive, that issues and suggestions are acted upon and that makes such a difference to the product today. The flexibility of fields and categories means that it could fit all possible use cases. The self service portal is really handy and user friendly. Settings are plentiful so you can get things as close as you can to how you want it. It's simple, yet powerful and has so so much potential. We were looking at the better known alternatives whilst testing reftab as there were a few niggles and add-on which should be as part of the standard package (when compared to competitors) but this is all resolved and I'm really glad we stuck by it.

Inconvénients :

Reporting is a little lacklustre, it is basically a filter and that's about it. It would be good to see formatted, client friendly reports, as well as checkout receipts, packing lists, hire terms and other handy supplementary paperwork. The accessories feature could do with a bit of TLC as it feels like there is a lot of potential, but doesn't quite integrate with the rest of the ecosystem properly yet. I think the logo looks like a push chair!