Description de Scoop Solar

Scoop est un logiciel d'automatisation et de gestion du travail simple et performant pour les entreprises du solaire. Scoop est un outil convivial doté de fonctionnalités intuitives de flux de travail, d'analytique, de reporting et de collaboration. Démarrez rapidement avec des modèles prédéfinis basés sur les bonnes pratiques du secteur.

Des installations résidentielles aux vastes processus commerciaux de maintenance préventive d'OAM (Operations And Maintenance), Scoop simplifie le reporting, stimule l'efficacité opérationnelle et met en œuvre la collaboration en temps réel pour résoudre rapidement les problèmes en intervention.

Qui utilise Scoop Solar ?

Scoop est idéal pour les entreprises du solaire qui cherchent à s'étendre ou à générer de meilleurs résultats. Cette solution aide les entreprises de toutes tailles à passer des feuilles de calcul et documents papier à une plateforme mobile conviviale.

Où peut-on déployer Scoop Solar ?

Cloud, SaaS, web, Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

À propos de l'éditeur

  • Scoop Robotix
  • Situé à Vancouver, Canada
  • Fondé en 2014
  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Australie, Canada, États-Unis

Langues

allemand, anglais, espagnol, français, portugais

À propos de l'éditeur

  • Scoop Robotix
  • Situé à Vancouver, Canada
  • Fondé en 2014
  • Support téléphonique
  • Chat

Pays disponibles

Australie, Canada, États-Unis

Langues

allemand, anglais, espagnol, français, portugais

Scoop Solar en vidéos et en images

Scoop Solar Logiciel - 1
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Vidéo de Scoop Solar
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Comparez le prix du logiciel Scoop Solar avec ses alternatives

Scoop Solar

695,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
N/A
Version gratuite
Essai gratuit
0,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
1 500,00 $US
Version gratuite
Essai gratuit

Fonctionnalités - Scoop Solar

  • Accès hors ligne
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Aperçu de Gantt/du calendrier
  • Automatisation des processus et flux de travail
  • CRM
  • Checklists et inspections
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Création et conception de formulaires
  • Facturation
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion de la formation
  • Gestion de la santé au travail
  • Gestion des actions
  • Gestion des affectations
  • Gestion des audits
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des documents
  • Gestion des feuilles de temps
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des idées
  • Gestion des incidents
  • Gestion des inspections
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion des tâches
  • Gestions des permis
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Logiciels d'actions préventives et correctives
  • Modèles de rapport
  • Modèles personnalisables
  • Notes et commentaires
  • Outils de collaboration
  • Partage des fichiers
  • Planification
  • Planification et programmation de projets
  • Portail client
  • Pour architecture, ingénierie et construction
  • Programmation des tâches
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Reporting et suivi de projet
  • Scan et analyse d'image
  • Suivi des problèmes
  • Suivi des projets
  • Suivi des statuts
  • Suivi du budget et coût des tâches
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Tenue des dossiers OSHA

Alternatives à Scoop Solar

Logiciel robuste et convivial d'ordonnancement et de planification visuels permettant de suivre tous les types de ressources.
Smart work management, from complex projects to simple jobs . Plan, Schedule and Complete work using a smooth user interface and apps.
Un système de gestion de projet rapide, facile à utiliser et hautement personnalisable pour les équipes de construction, grandes ou petites.
Smartsheet est une plateforme d'exécution du travail en ligne qui permet aux organisations de toutes tailles de planifier, gérer, automatiser et rapporter le travail.
Asana est un moyen simple d'organiser et de gérer l'ensemble du travail de votre équipe. Découvrez pourquoi plus de 9 000 clients lui attribuent 4,5 étoiles sur 5. En savoir plus sur Asana
Autodesk Construction Cloud : des solutions pour mieux communiquer entre bureau et terrain, faire des prédictions fiables et renforcer la sécurité des projets de construction. En savoir plus sur Autodesk Construction Cloud
simPRO est une performante solution logicielle de gestion des interventions qui aide les entrepreneurs spécialisés à rationaliser leurs opérations pour augmenter leurs bénéfices.
Furious est une solution complète et intuitive pour gérer et contrôler vos équipes, votre agence conseil, votre société de services ou votre start-up. En savoir plus sur FURIOUS
Adoddle d'Asite est une plateforme cloud qui facilite la collaboration entre les disciplines impliquées, de la phase de conception à l'achèvement du projet et plus encore.
Une plateforme QHSE tout-en-un de pointe pour répondre à toutes vos exigences en matière de sécurité. Simple à utiliser pour les travailleurs et simple à personnaliser pour les gestionnaires. Essayez-le maintenant
eBASE fournit aux établissements d'enseignement, municipalités et entreprises une suite logicielle de gestion des installations facile d'utilisation.
Rationalisez vos processus commerciaux de sorte qu'ils ne prennent plus que quelques minutes, à l'aide de formulaires, de tâches et de flux de travail automatisés, accessibles sur la plateforme Form.com.
A partir de 20 utilisateurs. Plateforme web-mobile qui centralise les échanges opérationnels avec les équipes terrain au travers d'applications mobiles sur-mesure. En savoir plus sur Daxium-Air

Avis sur Scoop Solar

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,9
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
64%
4
36%
Fletcher
President (É.-U.)
Énergies renouvelables et environnement, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Field Service Reporting Freedom

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : The software is exquisitely designed, very user friendly and flows with what my expectations should be for reporting and their team has been very hands on with bringing my team up to speed on how to best build out and use the platform. Thank you Scoop!!

Avantages :

I really like the ability to build out the content as i see fit and tailor it per client application

Inconvénients :

integration for all in one type platform (Scheduling/Dispatch/Reporting/Billing).

Jason
COO (É.-U.)
Construction, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

All in One - everything in one place

5,0 il y a 12 mois

Commentaires : When we first engaged with Scoop’s customer success team to learn more about the platform, they had a really good understanding of solar operations. They know what it takes from start to finish. There's a lot of things behind the scenes that people don't think about but Scoop seemed to have everything really dialed in for solar projects. So that was really enticing to us. The training that we've received as a company has been wonderful. The customer success team at Scoop is always available and you could tell they want you to succeed.

Avantages :

At a bird's eye view we can see how many projects we have in a site survey phase, how many projects we have in the design and permitting phase and how many projects are currently being installed where we're on site working. Scoop has everything in one place where you can have access to a lot of information where you're just a click or 2 away. We've used many tools over the years and it was always a problem having to log in to different platforms when you're searching for information. Scoop allows us to have everything in one place and you don't have to open 10 different windows and worry about all these different logins. It's just really organized.

Inconvénients :

Nothing comes to mind. It's been a great experience so far.

Réponse de l'équipe de Scoop Robotix

il y a 12 mois

Thank you for your glowing review, Jason! We've enjoyed working with you and your team on getting Scoop's software set up for all the different projects that you do. Our team looks forward to supporting your team and preparing for the next growth phase.

Sally
Engineering Coordinator (É.-U.)
Pétrole et énergies, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Great customer service, takes a while to get used to interface

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : Our application is to have a couple different standard forms that our engineers can easily fill out with textual information and photos while onsite at buildings across the US. We have had a few learning pains with our engineers, but Scoop has worked with us to make the best possible custom forms such that engineers are easily able to use them in a field environment.

Avantages :

Scoop has great customer service. Every time we have a question or want to create a customization that doesn't exist, they're very quick to respond and work with us to make it happen. There are a lot of customization options across different parts of the software, making it possible to create forms that fit nearly any organizational need.

Inconvénients :

The user interface is not very pretty, and takes a while to get used to. There are a lot of customization features that are hard to find or hard to interpret their true importance. If you have a complex and constantly changing structure that you are trying to create forms for, it can take a little more work to set up than seems necessary.

John
Director of QA (É.-U.)
Énergies renouvelables et environnement, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Solar project management platform with customizable interface

5,0 il y a 11 mois

Avantages :

Scoop allows solar contractors to program their processes into the software in a way that ensures all requisite steps are followed in the proper sequence with the right team members involved. Having a tool that can accommodate all phases of a project lifecycle from sales through operations is a key differentiator from having a stack of software for each purpose. The continuity from beginning to end enforces a single source of truth and reduces manual data entry or redundant work across departments. For companies with a well-defined business process, Scoop is an ideal tool to scale up in volume in a manageable way. The flexibility of the interface allows admins to tweak the software in a way that each specific user type can use the tool most effectively, while limiting extraneous noise and clutter. The integration support and customer service of the Scoop team is unparalleled and is absolutely critical to use the tool successfully. Relative to other software in the space, Scoop adopts a partnership mentality with a vested interest in companies success. The quality of training material, dedication to ongoing support, and eagerness to innovate are truly impressive.

Inconvénients :

The engine behind scoops (phases of projects) is not ideally suited to some functions of construction management software (drawing revision control, engineering submittals, time tracking, O&M management). While these functions can be accomplished by configuring forms and workflows within apps, it ends up becoming more cumbersome than having standalone tools that are designed for those specific purposes. Generally speaking, the vast customization potential can be a downside as it is extremely time consuming to understand each layer of the software and how all features must be programmed to accomplish the intended goal.

Jocelyn
Project Coordinator (É.-U.)
Énergies renouvelables et environnement, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Brings many moving project parts to one common spot

4,0 il y a 11 mois

Avantages :

The most useful tools on Scoop Solar for Second Generation Energy are the customizable features to make form fields work the way we run our operations, the automated tasks to ensure accountability and the confidence that people are being assigned tasks at the correct time, and the ability for us to manage projects and our service appointments in the same software, but customized for each need.

Inconvénients :

The least liked feature is the google calendar integration and making sure the crew on the scoop is in the google calendar invite. A lot of time an appointment will be missed because the crew was not on the invite.

Réponse de l'équipe de Scoop Robotix

il y a 11 mois

Thank you for your feedback, Jocelyn. We're glad SGE is using Scoop to manage projects in one spot and keeping the team accountable through assigned tasks and workflows. It's our goal to ensure that teams feel confident in managing projects with Scoop. Regarding the Google Calendar integration issue, our Customer Success team has just sent an email with the solution. We are happy to work with you and the team to improve the experience of your field crews and provide training sessions for how to best optimize using the calendar feature. Thank you for being a great partner!