Description de dotloop

En moyenne, chaque mois, plus de 150 courtiers immobiliers et équipes passent au logiciel de gestion des transactions de dotloop. Actuellement utilisé par plus de 10 000 courtiers et équipes aux États-Unis et au Canada, dotloop touche plus de 50 % de toutes les transactions immobilières américaines et a obtenu un taux de rétention quasi parfait de 98 %. Sans oublier une application mobile de premier ordre : 4,8/5 étoiles avec plus de 45 000 avis.

Qui utilise dotloop ?

Les courtiers, agents et équipes du secteur immobilier.

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dotloop ne vous convainc pas tout à fait ?
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dotloop

4,7 (593)
dotloop
Indisponible dans votre pays
31,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
63
34
4,5 (593)
4,6 (593)
4,6 (593)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
5
Intégrations introuvables
4,4 (17)
4,3 (17)
3,8 (17)
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Alternatives à dotloop

Transactions (TransactionDesk Edition)
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contrats/licences
Partage des fichiers
Signature électronique
E-Sign
Fonctionnalités les mieux notées
Saisie de signature mobile
Signature électronique
Sécurité des données
Adobe Acrobat Sign
Fonctionnalités les mieux notées
Signature de plusieurs parties
Signature électronique
Sécurité des données
DocVerify
Fonctionnalités les mieux notées
Piste d'audit
Rappels
Saisie de signature mobile
Form Simplicity
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Signable
Fonctionnalités les mieux notées
Piste d'audit
Signature de plusieurs parties
Signature électronique
DigiSigner
Fonctionnalités les mieux notées
Authentification
Signature de plusieurs parties
Signature électronique
TOP PRODUCER
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Gestion des contacts
Suivi des interactions
Contactually
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des e-mails
Lead nurturing
Répondeurs automatiques

Avis sur dotloop

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,5
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,6
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
79%
4
15%
3
3%
2
1%
1
2%
Heather
Heather
dotcertified national trainer (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Immobilier, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

An essential for a real estate agents!

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Excellent!!

Avantages :

The mobile app on this system allows me to create and share documents quickly and from anywhere. Documents auto fill with transaction information When opened and already has signature places assigned for buyers and sellers to sign. I can share to email or text a document to their phone for immediate signatures. The task lists and reminders are essential to my every day business. And activity log helps me track activities of lenders and other transaction parties so I can see if they view documents or when someone has signed. Push notifications from the mobile app let me know immediately when someone has signed a document so I can share it to the appropriate party. Messaging with in the app allows me to be able to keep all transaction emails messages and notes in one place. I can add pictures of deposit checks or scan multiple documents from my phone directly into the file.

Inconvénients :

I have to add an email for each roll including the opposite party which I don’t have access to

Josh
Josh
Director of Operations (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Immobilier, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Making Transaction Management Manageable

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : As mentioned above, Dotloop allowed our small team to transition away from paper-based processing to a fully digital solution. Our team was able to closer over 100 transactions per year with a single adminsitrative transaction coordinator thanks to its templates and task tracking systems.

Avantages :

Dotloop has a clean, intuitive interface (especially after their most recent design update). It helped our small team clear over a big hurdle of allowing our ops team to efficiently manage transactions while simultaneously allowing our agents to check on progress with as little friction as possible. Dotloop made it possible for our team to finally forego paper files and transact fully in the cloud.

Inconvénients :

Despite multiple attempts, our team never really trusted the more complex features of Dotloop (individual user permissioning in particular). Whether user or system error, we had several instances where non-team users were seeing notes, documents, or contact information they should not have seen. As a result, we used Dotloop for internal processing only, which means we had to look elsewhere for client-end solutions.

kimberly
Real Estate Agent (É.-U.)
Immobilier, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

A Real Estate Agent's Perspective on Dotloop

5,0 il y a 2 mois

Commentaires : I use Dotloop every day to ensure that my Real Estate Transactions are handled correctly and all steps that need to be done are done. There is no guessing if I have missed ordering Title Work or Inspections. They are documented, and can be shared immediately.

Avantages :

Being able to organize all of our Real Estate Transactions and their documents, from start to finish, in one file, makes home buying transactions easy to track all aspects of the transaction. It is also easy to share any documents to others, and track the history of each document. One can also create tasks for themselves or others so that there is accountability and follow up.

Inconvénients :

The only Con to this software is that, on contracts, where there is a change needed, due to an error or such, you have to download the documents that needs to be corrected to your computer, then download it again to Dotloop, to make any corrections. If you do not do these steps, all signatures are cleared and the entire process has to be done over.

Merribeth
Real Estate Broker (É.-U.)
Immobilier, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Expensive and Not User Friendly

3,0 il y a 2 semaines Nouveau

Commentaires : My experience is that it is not user friendly. Many agents cringe when having to use it.

Avantages :

It has very good security protocols in place. It also allows an agent to store documents.

Inconvénients :

It is overpriced and not user friendly for agents or clients.

Ray
CEO (Canada)
Immobilier, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

An amazing tool and a must have for every office

5,0 il y a 4 mois

Avantages :

Dot Loop is an easy to use software for project management and for electronic signatures. Griendly, prompt and courteous customer support is always available to assist in any way. It has really simplified routine tasks that would ordinarily take a long time. Besides, having documents available by simply visiting the desired loop is a great convenience.

Inconvénients :

Mostly centered around the real estate industry