ComplianceQuest

Qui utilise ComplianceQuest ?

Secteurs de la fabrication, des sciences de la vie et de la restauration collective ; industries manufacturières générales et spécialisées comme l'automobile, le pétrole et le gaz, etc.

Description de ComplianceQuest

CQ, un système de gestion de la qualité d'entreprise (EQMS) basé sur la plateforme Force.com, aide les fabricants et les fournisseurs à atteindre leurs objectifs de qualité et de conformité en reliant tous les processus pertinents au sein de l'entreprise et les réseaux d'approvisionnement à l'échelle mondiale. Leur but est de transformer la qualité et la conformité en un avantage stratégique pour vos clients, à travers l'expérience, l'expertise et la passion.
Audit
CAPA
Change
Plaintes
Document
Équipement
Inspection
NC
Fournisseur
Formation

Informations sur ComplianceQuest

ComplianceQuest

http://www.compliancequest.com

Fondé en 2013

ComplianceQuest Logiciel - 1
ComplianceQuest Logiciel - 2
ComplianceQuest Logiciel - 3
ComplianceQuest Logiciel - 4
ComplianceQuest Logiciel - 5
Vidéo de ComplianceQuest
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À partir de

30,00 $US/mois
1 500,00 $US
600,00 $US/année
s/o

Version gratuite

Version gratuite Non
Version gratuite Non
Version gratuite Non
Version gratuite Non

Essai gratuit

Essai gratuit Non
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Non

Déploiement et prise en charge de ComplianceQuest

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • Base de connaissances
  • Support téléphonique
  • Service de support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Mac (ordinateur)
  • Windows (ordinateur)
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formation

  • Formation présentielle
  • En ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation
  • Vidéos

ComplianceQuest - Fonctionnalités

  • API
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Alertes/Notifications
  • Archivage et rétention
  • Automatisation de documents
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Contrôle de qualité
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Données en temps réel
  • Examen de documents
  • Examen périodique
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la formation
  • Gestion de versions
  • Gestion des audits
  • Gestion des changements
  • Gestion des documents
  • Gestion des fichiers
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des incidents
  • Gestion des tâches
  • Importation et exportation de données
  • Intégrations de tiers
  • Logiciels d'actions préventives et correctives
  • Modèles de documents
  • Modèles personnalisables
  • Notifications en temps réel
  • Piste d'audit
  • Prise en charge de plusieurs formats
  • Rappels
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Recherche en texte intégral
  • Recherche/Filtre
  • Routage automatisé
  • Signature électronique
  • Signature électronique
  • Stockage de documents
  • Stockage sécurisé des données
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Tableau de bord d'activités
  • Taçabilité
  • Workflow basé sur les règles
  • Évaluation des risques

Logiciels GED (gestion électronique de documents) : afficher la liste complète

  • API
  • Accès hors ligne
  • Alertes de risque
  • Alertes/Notifications
  • Analyse des risques
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Contrôle de qualité
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Données en temps réel
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la formation
  • Gestion de la santé au travail
  • Gestion de la sécurité au travail
  • Gestion de versions
  • Gestion des audits
  • Gestion des changements
  • Gestion des documents
  • Gestion des dossiers de formation
  • Gestion des employés
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des incidents
  • Gestion des inspections
  • Gestion des matières dangereuses
  • Gestion des risques
  • Gestion des tâches
  • Importation et exportation de données
  • Intégrations de tiers
  • Logiciels d'actions préventives et correctives
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles personnalisables
  • Monitoring
  • Notifications en temps réel
  • Piste d'audit
  • Programmation des tâches
  • Rappels
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Stockage de documents
  • Suivi des activités
  • Suivi des statuts
  • Surveillance en temps réel
  • Tableau de bord d'activités
  • Tenue des dossiers OSHA
  • Visualisation de données
  • Workflow configurable
  • Évaluation des risques

Logiciels QHSE (qualité hygiène sécurité environnement) : afficher la liste complète

  • API
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Alertes/Notifications
  • Analyse en temps réel
  • Assurance qualité
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Codage et contrôle de documents
  • Contrôle de qualité
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Contrôle qualité des fournisseurs
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Données en temps réel
  • Examen de documents
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la formation
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion de versions
  • Gestion des actions
  • Gestion des audits
  • Gestion des changements
  • Gestion des communications
  • Gestion des documents
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des incidents
  • Gestion des inspections
  • Gestion des normes ISO
  • Gestion des plaintes
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des risques
  • Gestion des tâches
  • Gestion des équipements
  • Importation et exportation de données
  • Intégrations de tiers
  • Logiciels d'actions préventives et correctives
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles personnalisables
  • Monitoring
  • Piste d'audit
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Stockage de documents
  • Suivi des activités
  • Suivi des problèmes
  • Tableau de bord d'activités
  • Visualisation de données
  • Évaluation des risques

Logiciels de gestion de la qualité : afficher la liste complète

  • API
  • Accès hors ligne
  • Alertes de risque
  • Alertes mobiles
  • Alertes/Notifications
  • Analyse des risques
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Champs personnalisables
  • Contrôle de qualité
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Données en temps réel
  • Enquête sur les accidents
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de la formation
  • Gestion de versions
  • Gestion des audits
  • Gestion des documents
  • Gestion des dossiers de formation
  • Gestion des employés
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des incidents
  • Gestion des inspections
  • Gestion des tâches
  • Importation et exportation de données
  • Intégrations de tiers
  • Logiciels d'actions préventives et correctives
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles personnalisables
  • Monitoring
  • Notifications en temps réel
  • Outils de collaboration
  • Piste d'audit
  • Programmation des tâches
  • Rappels
  • Rapports d'incidents
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Stockage de documents
  • Suivi de la progression
  • Suivi des activités
  • Suivi des statuts
  • Surveillance en temps réel
  • Tableau de bord d'activités
  • Tenue des dossiers OSHA
  • Visualisation de données
  • Workflow configurable
  • Évaluation des risques

Logiciels de gestion de la sécurité : afficher la liste complète

  • API
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Analyse du service client
  • Assurance qualité
  • Champs personnalisables
  • Chat et messagerie
  • Communication multicanal
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Définition des priorités
  • Enquêtes et feedback
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion des affectations
  • Gestion des cas
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des enquêtes et sondages
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des plaintes
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des tickets de support
  • Gestion multicanal
  • Importation et exportation de données
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Logiciels d'actions préventives et correctives
  • Marquage
  • Messagerie instantanée
  • Mises à jour en temps réel
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Monitoring
  • Notifications en temps réel
  • Piste d'audit
  • Portail libre-service
  • Rapports en temps réel
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Routage
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Suivi des interactions
  • Suivi des médias sociaux
  • Suivi des plaintes de clients
  • Suivi des problèmes
  • Suivi des tickets d'assistance
  • Sécurité SSL
  • Tableau de bord d'activités
  • Widgets

Logiciels de gestion des plaintes : afficher la liste complète

ComplianceQuest - Alternatives

Plus d'alternatives à ComplianceQuest

Avis sur ComplianceQuest

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Note globale

4,8/5

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,8
Service client 5
Fonctionnalités 4,8
Rapport qualité-prix 4,8

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Alastair H.
Associate Project Manager
Génie mécanique ou industriel, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/12/2018

"ComplianceQuest...Above and Beyond"

Commentaires: ComplianceQuest take customer relations seriously. I have really enjoyed the professionalism of working with ComplianceQuest. They are very patient and make sure that everything is to our satisfaction. To date we have only implemented Incoming Inspection, but I look forward continue to work with ComplianceQuest to implement non-conformance, deviations, SCARS, Audit, and supplier portal. For years our incoming inspections was a manual process with the use of handwritten notes in folders. Today we no longer use folders and capture all the data in Salesforce using ComplianceQuest. We are able to link to the drawing, we have incorporated skip lot and supplier health plans into our incoming inspections, and it's all completely transparent to the inspectors. The Inspectors look at the queue and see what needs to be inspected and ComplianceQuest manages the rest. The inspection process is more streamlined and only parts that need to be inspected are inspected, allowing the parts to flow much quicker through the system. We also use ComplianceQuest at our other locations in the US and this allows us to better control the quality of the parts and our suppliers.

Avantages: The Inspection module in ComplianceQuest is intuitive and easy to use. The interface is customizable so you can easily set up the look and feel for your users. We were able to set up the Inspection tabs that followed or workflow, and this made it very user friendly. We had a need to develop some custom code for our process and we worked very closely with ComplianceQuest. They listened to our needs and were helpful when asked for recommendations. They were always accessible to answer any questions we had, regardless of the issue, big or small.

Inconvénients: Like any software the initial setup is a chore. You have to follow the steps carefully and make sure you have all the correct permission sets, but ComplianceQuest was there every step of the way to assist.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/12/2018
Lisa F.
eQMS Administrator
Biens de consommation, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/09/2020

"ComplianceQuest - Highly Configuration eQMS with Great Technical & Support Teams"

Commentaires: Our road to implementing ComplianceQuest (CQ) Incident Management, Change Order, Controlled Document, Training, and CAPA has had some detours. We began implementing Change Order, Controlled Document, and Training only to leave it mid-stream to implement Incident Management. Through our changing courses, the ComplianceQuest team was very patient, supportive, and professional, truly a superb team! They listened to our needs and set our configurations, including searching for solutions. When we asked for record attachments to be sent with automated Supplier email notifications, they found a way! We were able to move our historical data into CQ and use the reporting and dashboard tools to analysis prior year data against new year. We will be able to use their Document Migration Utility to upload 1000+ SOPs, Work Instructions, and Forms from our server to CQ. Our IT team was able to work with the ComplianceQuest team to setup auto-syncs with our HR and ERP systems so Personnel and Parts data necessary for the eQMS are available and always current. We are getting ready to auto-sync our Supplier Accounts and Contacts next to Salesforce. The Technical Support team is wonderful for issue that arise after implementation. They are responsive, patient, courteous, knowledgeable, and not above sharing little secrets to make things move a little more smoothly.

Avantages: CQ is highly configurable. Configurations can be as simple or complex as you want. Being cloud-based allows users access from anywhere, anytime, especially the Salesforce 1 mobile app. Excellent implementation and product support teams. If your business does not have a QMS currently, CQ out of the box is a great place to start!

Inconvénients: Since this is a license-based system, it can be expensive for a business with 3,000 employees. We needed to trim down our user base to limit our licenses and stay within budget. Reassigning tasks when employees leave is a chore. There is no “mass” reassign for the entire platform. Reassignment must be managed by each module.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/09/2020
Dhruti S.
Manager, Global Compliance
Appareils médicaux, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/09/2020

"NAMSA review of CQ"

Avantages: The ability to view the progress of a record on the main screen. Tasks being generated directly for users. Linking of root cause and risk assessment tools directly in NC/CAPA records.

Inconvénients: Lack of impact assessment for changes being made to documents or DCR process. Limited use of 'Users' vs. 'Process Users' leading to most functions to be done by Process Users.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/09/2020
Utilisateur vérifié
IT Project Manager
1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/05/2018

"Out of 17 vendors, ComplianceQuest (CQ) was the solution for us."

Commentaires: We went through a very detailed selection process when we decided to replace our other Quality Management System. Out of 17 vendors, ComplianceQuest (CQ) was the solution for us. Began planning in April of 2017, implementing in May 2017 and went live with our first module the first part of September of 2017, with Document Management. We have since been adding modules one at a time. Currently working on our Audit Module, next will be Training Module which will provide eLearning (Scorm) content to the entire enterprise. We have several more modules to go after this, but i expect it to be as smooth as the first and look forward to our continued work together. CQ has very highly skilled and knowledgeable people working on our project to make sure we have what we need and when it is needed. CQ is by far one of the best Quality Management Systems i have seen and or worked with. We liked the fact that it allowed for customization and configuration changes, but don't over think any of that. CQ's out of the box solution is great as it is. If your company has never had a Quality Management System, then it would be a good idea to go with their out of the box solution as it is almost perfect, if not perfect. We had a system in place when we purchased CQ so they helped us configure it so our employees understood it easily without to many changes. But most importantly they were able to take all of our data from the old system and pull it into the new system and we kept all of our historical records. They also helped us transfer all of our Historical Training records from 2 other system. At the end of our work together they will also be pulling all of our CAPA and Non Conformance's from yet another system, which i suspect will be an easy task for them. Honestly i couldn't recommend a better system or a better group of people to work with. Keep up the good work CQ, we have a couple more years to go!

Avantages: System Integrations with other systems
Customization
Configurable
User Automation
CQ helped us pull in our historical data from 5 other systems. So now we have one system of record.
Everyone is very knowledgeable
Support was very fast
Their out of the box system is really all that is needed, but it is highly customizable and configurable.

Inconvénients: From our side we wanted to customize everything, which was possible, but not recommended by CQ. We did do some customization that had to be rolled back, but that was on us.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/05/2018
Donna M.
Sr. Director Quality
Biotechnologie, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 03/07/2017

"Compliance Quest delivers!"

Commentaires: As described in the review. The users love it, thus they will use it

Avantages: I've been using Compliance Quest (CQ) for about 9 months and am extremely pleased with the product, the implementation team and ongoing support.
Functionality and a simple user interface were key requirements. CQ has all the functionality needed in support of a global QMS. Implementation includes; Document control, change order, personnel training, NC/CAPA, equipment management, supplier management, audit management, and customer complaints all on a single platform. As a small biologics company it was critical to find a single solution to meet our GMP quality system requirements. We wanted a cloud-based system, that would be quick to implement, that could be expanded globally and in other languages, all for a reasonable price. The user interface it is exactly what I was hoping for. I constantly hear the staff saying, I love CQ, it's so straightforward to use.
The implementation team has met all my expectations. The CQ product `out of the box' meets the majority of my requirements. No customization required! The implementation team offer many industry best practices as solutions to questions and are also highly competent in listening to your requirements and doing whatever is necessary to fulfill them.
Customer Support is incredibly timely in their responsiveness; addressing most questions or concerns within 24-48 hours, meanwhile communicating along the way.
We are extremely happy with our selection and highly recommend Compliance Quest.

Inconvénients: The 'ownership' concept can make it challenging to manage some tasks. For example, to revise a document one has to own the document. If you are not the owner then the document ownership needs to be given to you by the existing owner (or Admin). A small annoyance.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 03/07/2017