Description de Float

Le logiciel de gestion des ressources Float aide les équipes à planifier des projets, à programmer des ressources et à superviser leur capacité. Un système de planification rapide et des outils d'édition faciles à utiliser rendent la planification des ressources simple et intuitive. Obtenez une vue d'ensemble des disponibilités de votre équipe, définissez des heures de travail personnalisées, planifiez les jours fériés et les congés, triez les informations par personne et projet. S'intègre à Jira, Teamwork, Asana, Trello, Google/Outlook, Slack et Zapier. Gérez la planification même en déplacement avec l'application mobile. Version d'essai gratuite de 30 jours.

Qui utilise Float ?

Convient aux agences, studios et entreprises qui cherchent à mieux gérer l'affectation du personnel à certaines tâches.

Float Logiciel - 1 Float Logiciel - 2 Float Logiciel - 3 Float Logiciel - 4

Float ne vous convainc pas tout à fait ?
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Float

4,5 (1 387)
Float
7,50 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
110
12
4,5 (1 387)
4,4 (1 387)
4,5 (1 387)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
63
1
3,4 (13)
3,6 (13)
4,0 (13)
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Alternatives à Float

Planview Portfolios
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des flux de travail
Gestion des portefeuilles
Suivi des statuts
Dynamics 365
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des flux de travail
Rapports et analyses
Recherche/Filtre
Kantata
Fonctionnalités les mieux notées
Heures facturables et non facturables
Reporting et suivi de projet
Suivi du temps
WorkTime
Fonctionnalités les mieux notées
Calcul des heures supplémentaires
Suivi de l'activité des employés
Suivi du temps
Visio
Fonctionnalités les mieux notées
Diagrammes
Fonction de glisser-déposer
Visualisation de données
Trello
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des tâches
Outils de collaboration
Planification et programmation de projets
Toggl Plan
Fonctionnalités les mieux notées
Aperçu de Gantt/du calendrier
Planification et programmation de projets
Reporting et suivi de projet
MeisterTask
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des tâches
Outils de collaboration
Reporting et suivi de projet
Microsoft Teams
Fonctionnalités les mieux notées
Chat en temps réel
Conférences vidéo
Partage d'écran

Avis sur Float

Note moyenne

Note globale
4,5
Facilité d'utilisation
4,5
Service client
4,5
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
57%
4
39%
3
4%
1
0%
Peter
Projectmanager
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Easy Ressource Planning Tool

5,0 l’année dernière
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Thibaud
Concepteur Rédacteur (France)
Marketing et publicité, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Bon logiciel de planning

4,0 il y a 2 ans

Avantages :

Le logiciel me permet de connaître mon planning pour la journée et les semaines à venir. Il est intuitif et facile à lire.

Inconvénients :

Le logiciel pourrait préciser les tâches qui sont partagées avec d'autres personnes.

Thomas
Directeur (France)
Vente au détail, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Convaincant

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : Je suis satisfait

Avantages :

Je trouve que float est très bien pour les programmeurs je suis convaincu dés service proposer

Inconvénients :

Faut ajouter de nouvelle fonctionnalité sur quelque plan

Aidan
Aidan
Chief Product Officer (R.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Beautifully simple and easy to use

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Float is a product I like using, and I wish some of its features and UX elements were in the other software that I use! We use Synergist for job and project management, but Float for scheduling because it UX is so much better than Synergist's scheduler tool.

Avantages :

Float's user interface and logic are inspirational. They have made the activity of coordinating multiple resources on multiple projects about as easy as it can be. They have paid a lot of attention to usability, efficient use of screen real estate and simple navigation. However the killer feature is the intuitive yet clever way that searching and data navigation work. All searching and filtering is done using a single search field, which offers indexed word search on pretty much everything including tags. There is also a well-worked out protocol for handling union and intersect searches.

Inconvénients :

The only real bugbear is that any user that can enter data into the system can define new values for any field. It isn't possible to centrally control lists such as task names, clients, job descriptions etc. This means that if you have more than one person using the system, very quickly you get different versions of the same thing being defined (e.g. job roles being slightly different) which makes it difficult to analyse across records. Not a dealbreaker, but I do think it should be possible to lock down lists of values. Also it would be good if you could zoom out the view a little more - if you're dealing with more than a dozen resources/projects.

Jarmo
Coordination Design in Global Project (Finlande)
Construction navale, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

An Outstanding Float Experience

5,0 il y a 2 semaines Nouveau

Commentaires : Overall, my experience with Float has been overwhelmingly positive. The user-friendly interface and the customer support have made it one of my favorite scheduling tools. I'm able to easily organize and plan my tasks and I'm able to move and adjust my schedule with ease. The only issue I have encountered is the lack of an integrated time tracking feature, which can be a bit of a hassle.

Avantages :

Float is an excellent scheduling tool that I have been using for months now. It is user-friendly, intuitive and the customer service is top-notch. I love the flexibility of the platform, which enables me to easily move and adjust my schedule when needed. It's a great way to keep organized and on top of my tasks.

Inconvénients :

Only negativity I've experienced with Float is the fact that it doesn't have an integrated time tracking feature. This means I have to manually keep track of the time I spend on each task, making it a bit cumbersome.

Laura
Production Coordinator (R.-U.)
Production audiovisuelle, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Great value. Lots of potential

3,0 il y a 3 ans

Commentaires : I've been using CETA scheduling software for the last 4 years in big VFX companies and I must say that Float is not there yet but is actually getting broadly comparable. In the last 4 months that I introduced it into my new team it's proved to be quite useful to keep track of the progression of our projects. During these months I've seen that it has already improved in many areas that I'm excited to see what comes next.
I can see it can become a really powerful software.

Avantages :

There aren't may softwares that let you schedule a team in such an easy and organised way. I think most softwares nowadays are too complex and make you spend more time organising tasks than actually working on them. Float is so clear and simple you can actually use it to manage big projects without spending too much time on it.

Inconvénients :

It's getting better, but it would be very useful if we could: - Right click on a pencil and be able to copy it over into a different person. - Book more than one person on the same project (for example if two workers are on the same project because one of them is doing a training but you don't want to charge twice for that time). - Lately when I try to schedule more than 1 project in one day on the same person I get a message saying I can't schedule anyone for more than 24 hours) even if I'm not exceeding the 8 normal working hours. It'd be great if that could be fixed. - It'd be good if milestones were more visible. - I think reports should be a bit less complicated and more visual. - It'd be really helpful if you could group projects up in folders when you go to the Projects tab as at the moment we have like... 45 different projects going on and although we color code them it's difficult to organise all of them. -I'd like to have more than only three types of view when looking at our schedules a part from 'Days, 'Weeks' and 'Months'. It'd be great if you could 'Archive' users as well as projects. So when a worker it's not working at the company anymore and you don't want to pay for it on Float you can kind of 'Archive' him (so you are not able to book him on anything but still you can see him on the boards so you don't loose what it's been scheduled on him.)