UserVoice

Qui utilise UserVoice ?

Directeurs de produits et responsables de produit, en particulier dans les grandes entreprises et les entreprises SaaS.

Description de UserVoice

UserVoice est le logiciel leader dans la gestion des opinions sur les produits. Conçu en 2006, UserVoice vise à aider les entreprises à prendre des décisions basées sur les données et à hiérarchiser les demandes de fonctionnalités en convertissant les opinions des commentaires en informations exploitables. Aujourd'hui, plus de 3 500 entreprises utilisent UserVoice pour prendre des décisions stratégiques sur les produits et améliorer l'engagement des utilisateurs et la fidélisation de la clientèle tout en utilisant efficacement leurs ressources de développement.

Informations sur UserVoice

UserVoice

http://www.uservoice.com

Fondé en 2008

Vidéo de UserVoice
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Présentation des tarifs de UserVoice

UserVoice n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit.


Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement et prise en charge de UserVoice

Ressources d'aide

  • Service de support permanent (réponse directe)
  • En ligne

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web

Formation

  • Formation présentielle
  • Formation en ligne en direct
  • Documentation

UserVoice - Fonctionnalités

  • Gestion de la conception
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de projets
  • Gestion des changements
  • Gestion des documents
  • Gestion des exigences
  • Gestion des fournisseurs
  • PDM (product data management)
  • Suivi des coûts

Logiciels PLM (Product Lifecycle Management) : afficher la liste complète

  • Analyse de texte
  • Analyse des sentiments
  • Analyse prédictive
  • Analytique
  • Collecte de données multicanal
  • Gestion des commentaires négatifs
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des enquêtes et sondages
  • Segmentation de la clientèle
  • Tableau de bord

Logiciels d'expérience client : afficher la liste complète

  • Classement des idées
  • Collaboration
  • Fils de discussion
  • Gamification
  • Gestion des commentaires
  • Idéation et production participative
  • Sondages et votes
  • Suivi des engagements
  • Suivi des tendances
  • Workflow d'évaluation

Logiciels d'innovation : afficher la liste complète

  • Collaboration
  • Définition des priorités
  • Enquêtes et feedback
  • Gestion des exigences
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des idées
  • Gestion des ressources
  • Planification de lancement
  • Roadmap stratégique de produits
  • Suivi des étapes

Logiciels de gestion des produits : afficher la liste complète

  • Carte heuristique
  • Classement des idées
  • Collaboration
  • Fil d'activités et d'actualités
  • Gestion des flux de travail
  • Idéation
  • Suivi des statuts

Logiciels de management des idées : afficher la liste complète

  • Collaboration
  • Définition des priorités
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion des exigences
  • Gestion des flux de travail
  • Importation et exportation de contenu
  • Suivi des étapes

Logiciels de roadmap : afficher la liste complète

UserVoice - Alternatives

Plus d'alternatives à UserVoice

Avis sur UserVoice

Lire tous les avis

Note globale

4,2/5

Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,2
Service client 4
Fonctionnalités 3,7
Rapport qualité-prix 3,7

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Écrivez votre avis !
Jessica M.
Curriculum Coordinator
E-learning, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/11/2018

"Gives us almost everything we need for a great price"

Commentaires: UserVoice is used by our support team to answer users' questions and provide information as needed. It helps us manage our support tickets and provides a way for our learners to easily provide feedback.

Avantages: We've used UserVoice for a number of years now and it's really been almost everything we've needed from a support ticket system. It allows us to quickly and easily manage users' questions and provide answers and feedback. One great thing we've gotten from it is creating our "knowledge base," which helps us both answer frequent questions more quickly (by using the drop down feature to pre-fill a response with an answer from the knowledge base) as well as providing a ready-made FAQs page for our site. Agents can easily be assigned to different tickets and it's clear who is responding to what ticket, which was problematic in our old system and we often had multiple people answering the same question at the same time.

Inconvénients: On the other hand, UserVoice hasn't always been great about catching obvious spam and we have to do a fair amount of blacklisting manually. We offer content in Spanish, Portuguese, and English but you can only set it to one language, so right now we have a completely separate support system for our Spanish and Portuguese learners. And oddly, they have no online/email tech support available. You have to call if you have an issue. :(

  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/11/2018
Megan H.
Product Owner
Gestion de l'enseignement, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/03/2019

"We and our clients love UserVoice, big improvement to feedback loop & transparency!"

Commentaires: Benefits have been getting a better pulse from our clients on what matters to them most (more than just the squeaky wheels), gives me a pool of clients that have interest on a topic and are engage to do customer interviews with, makes our clients happy to have somewhere that they can see their voice being heard!

Avantages: The best part of UserVoice is getting more and consistent feedback from our users. Right away we had things that got voted to the top that were not even on our radar from client conversations/interviews and other internal feedback. Gives me a pool of people invested in our product to contact for interviews and digging into the 'why's' around their requests. Our internal folks love it as they have somewhere to point our users to that they know will get them heard without them having to be the go between. We have an annual conference, and i had numerous clients come up and tell me that they absolutely love UserVoice.

Inconvénients: The main struggle is getting the time to keep on top of it, we get so many ideas! The dashboard doesn't give me much information, may be due to our set up, I always head right into a view of the ideas so would love to be able to bypass that page.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 06/03/2019
Ching-mei C.
CoFounder, Head of Product
Logiciels
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3,5 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 03/12/2015

"Using Uservoice as our app's main ticketing service since 2011."

Avantages: Canned responses that can easily be turned into public FAQ responses and Instant Answers.

Inconvénients: It's a bit slow (loading time) when clicking on links within the dashboard. No mobile app for ticket agents. When you cc someone on a ticket, the cc-ed recipient cannot see the customer's email address. Quite hard to navigate through the interface. Can only upload profile picture through Gravatar :(

  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 03/12/2015
Ekaterina T.
Senior Product Owner
Logiciels, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/03/2019

"It's time to leverage your product management"

Commentaires: We use UserVoice for constant communication with customers and collecting their requests and votes. It works really great for planning roadmap, not only by gut feelings but real numbers also. The really smart and powerful tool of analysing and visualizing insights.

Avantages: UserVoice is not only a great tool to manage clients request and communicate with them. It also helps the product management team to communicate with others in a company. It helps to analyse and visualize this communication. I like the constant updates, a great knowledge base. The most amazing part for me that guys are using their own tool for their product management.

Inconvénients: Sometimes it's hard to navigate in so many coloured numbers on the screen.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/03/2019
Jean-philippe B.
User researcher
Services et technologies de l'information, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/05/2019

"Great feedback/suggestion/feature request forums!"

Commentaires: With UserVoice we easily gather feedback from our user, use the threads to make discussions happen and also communicate with our users when new feature are up and ready.

Avantages: The forum moderation options are crucial for feature request/suggestion forums and with UserVoice, they are all there and simple to use. Also we use the widget to gather user feedback directly in our tools.

Inconvénients: You need to know how to code CSS and HTML if you want to customize the forums.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 28/05/2019