15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Service Fusion

Logiciel de gestion des interventions tout-en-un qui fournit des fonctionnalités de niveau entreprise à un prix abordable pour les petites entreprises. Gérez votre entreprise de n'importe où en créant des devis et des tâches, en planifiant et en expédiant, en facturant et en traitant les paiements par carte de crédit. Suivez l'historique des équipements client et générez des rapports sur votre chiffre d'affaires et vos commissions. Envoyez des rappels par SMS et par e-mail à vos clients. Intégré à QuickBooks et sans frais par utilisateur, sans frais d'installation. À partir de 99 $/mois. Demandez votre démo gratuite dès aujourd'hui.

Qui utilise Service Fusion ?

L'éditeur offre ses services à plus de 3 000 entreprises de maintenance sur site de petite et moyenne taille dans le secteur des services CVC, de la plomberie, de l'électricité, de la réparation d'appareils électroménagers, de la domotique, de l'audio, de la vidéo, de la serrurerie, de l'informatique et de nombreux autres services.

Service Fusion Logiciel - 1
Service Fusion Logiciel - 2
Service Fusion Logiciel - 3
Service Fusion Logiciel - 4
Service Fusion Logiciel - 5

Service Fusion ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Service Fusion

Service Fusion

4,3 (191)
Indisponible dans votre pays
195,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
118
4
4,3 (191)
4,3 (191)
4,3 (191)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
376
14
4,0 (721)
4,0 (721)
3,6 (721)

Alternatives à Service Fusion

Odoo
Fonctionnalités les mieux notées
Comptabilité des fonds
Contrôle du processus d'approbation
Devis
Tradify
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Intégration comptable
Planification
Simpro
Fonctionnalités les mieux notées
Autorisations basées sur les rôles
Planification de la maintenance
Planification des tâches
FieldEdge
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des expéditions
Planification
Total Office Manager
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des ordres de travail
Planification
ServiceTitan
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des documents
Intégration comptable
Planification
Square Payments
Fonctionnalités les mieux notées
Sécurité des données
Traitement des cartes de crédit et de débit
Traitement des paiements
Jobber
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des clients
Gestion des rendez-vous
Gestion des tâches
WorkWave Route Manager
Fonctionnalités les mieux notées
Fonction de glisser-déposer
Gestion des conducteurs
Optimisation des itinéraires

Avis sur Service Fusion

Note moyenne

Note globale
4,3
Facilité d'utilisation
4,3
Service client
4,3
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
4,3

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
60%
4
26%
3
5%
2
4%
1
5%
Serge Isidore
Serge Isidore
Gestion clientèle (Bénin)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Gestion d'organisme à but non lucratif, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Logiciel de gestion des interventions et de planning

4,0 il y a 3 mois

Commentaires : Dans l'ensemble , Service Fusion est le meilleur logiciel pour la gestion des interventions et de planning . Facile à utiliser et permettre d'envoyer des rappels par SMS et par e-mail aux prospects. Je le recommande

Avantages :

Service Fusion est un logiciel très utile dans la gestion des interventions et de planning grâce à ses multiples fonctionnalités . Permettant également aux entreprises et aux prospects de travailler et collaborer à distance

Inconvénients :

Service Fusion un meilleur logiciel mais très coûteux et pas disponible dans tout les pays

Réponse de l'équipe de Service Fusion

il y a 3 mois

Thanks so much for being a promotor of Service Fusion! Service Fusion is available to any country, but our support hours are currently only CT.

Brandon
Brandon
Franchise Community Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

If you have a sales team that is mobile and on the road this is an incredible platform.

5,0 il y a 5 ans

Avantages :

It's very intuitive and has more tools and most businesses will need. It's very easy for salespeople to use and if they are not able to use it that's a good sign that you should be looking for a replacement.

Inconvénients :

There are a lot of options that can get a little bit overwhelming. The learning curve is a little high but that's due to the fact that there are so many tools available.

Andrew
Estimator/IT (É.-U.)
Eau/gaz/électricité, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Best Software for running a service-business available. (I would know, I've looked at all of them!)

5,0 l’année dernière

Commentaires : Service fusion is the best software out there that I have seen. We used to use Smart Service and when one of their tech support agents expressed surprise that I had 8 tabs open and the software was still functioning I realized that it was a sub-par product. After that myself and our management sat through multiple software demonstrations to make sure we didn't end up with another sub-par software. Of all the demonstrations we went through, Service Fusion was, by far, the most cost effective and capable software available on the market. It runs on the internet, so we can access it from any computer or tablet without having to download any additional software. It also updates regularly, which, since it's on the web I don't have to visit each work station in the office to update software anymore, which is a huge time saver.

Avantages :

The most impactful features for us are all of the automatic things the software does to communicate with our customers. It emails and texts them automatically the day before an appointment and when the technician is on their way. It has the widest range of features of any service-program I've seen and it is easy to use once the system has been setup to your liking. The Service Fusion team updates the software often, so we're always up-to-date with the latest features.

Inconvénients :

The only things that could be better are: The field application for technicians. It would be easier for us if we could create and edit inspection reports in the service fusion app itself instead of having to leave the app to fill out our reports and then upload them to the job.

Réponse de l'équipe de Service Fusion

l’année dernière

Andrew, we sincerely thank you for taking the time to share your thoughts with us. We are thrilled to hear about your positive experience with our software.

Ken
owner (É.-U.)
Construction, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Not reliable Servers are constantly down , very overpriced for the reliability

2,0 il y a 12 mois

Commentaires : The problem is reliability of their servers. At least several times a week they go down anywhere from 10 minutes to 2 hours to fix. You try running a service company when your techs cant go to the next job because the server is down. I am assured once a week that there server issues are resolved and they are not. I have been using this software for over 2 years, 6 month ago they did something because they are no longer reliable. I am paying top $ for the software . Kickserve was much more reliable and much less expensive.

Avantages :

As a dispatch software it does a good job

Inconvénients :

When it is working it is good , the problem in the last 6 months the server constantly goes down crippling my business

Réponse de l'équipe de Service Fusion

il y a 11 mois

Ken, we understand our software's mission-critical nature and take these issues extremely seriously. I can assure you that our engineering teams are working to reduce and eliminate the risk of any similar events occurring in the future. We sincerely apologize for any inconvenience.

Carla
Owner (É.-U.)
Construction, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Wow, great product and great support!

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : We were skeptical about switching from one online program to another for our dispatch and billing needs but holy cow, so glad we did! From the beginning they have been so helpful. We can now look customers up by address, phone number, etc... We can add contacts for each job location, as many as we want, we can add service locations with notes, as many as we want... The accounting portion, unpaid invoices etc... is great. Being able to figure out what jobs haven't been billed out is simple. This program is helping us be more efficient, collect money faster and thus buy new equipment sooner. There are so many options with this program, it's truly amazing.

Avantages :

It is hard to say what we like most about Service Fusion because all the parts work together to help our business function at it's best. Maybe the customer support. They actually want to help us, can help us and know what they are talking about. They give answers instead of the run around, every single time without fail. It is truly amazing and compared to other programs we have used it is night and day the level of expertise and perfection.

Inconvénients :

The video tutorials. They were a bit torturous. Watching a video of a learning session that lasts a couple of hours while trying to run an emergency service company and take care of customers is asking too much.