Pour qui ?

NetSuite est idéal pour les entreprises à la croissance rapide.

Notes moyennes

556 avis
  • Note globale 4.2/5
  • Facilité d'utilisation 3.8/5
  • Service client 3.7/5
  • Fonctionnalités 4.1/5
  • Rapport qualité-prix 3.8/5

Informations sur le produit

  • Version gratuite Non
  • Essai gratuit Non
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
  • Formation Formation présentielle
    Formation en ligne en direct
    Webinaires
    Documentation
  • Ressources d'aide Service de support permanent (réponse directe)
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • NetSuite
  • http://www.netsuite.com
  • Fondé en 1998

En savoir plus sur NetSuite

NetSuite est la solution ERP sur cloud la plus utilisée au monde. Elle fournit une plateforme unifiée pour rationaliser tous les processus administratifs, tels que la comptabilité, le CRM et le commerce électronique. Grâce à la business intelligence, à la création de rapports et à la visibilité en temps réel intégrées dans votre entreprise, NetSuite permet aux entreprises de toutes tailles de stimuler la croissance, de réduire les coûts informatiques et d'éliminer les inefficacités, vous permettant de vous concentrer sur les décisions clés générant des revenus, plutôt que de vous soucier de vos systèmes dorsaux.

NetSuite - Fonctionnalités

  • CRM
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion de la chaîne logistique
  • Gestion de la distribution
  • Gestion de projets
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des commandes
  • Gestion des ressources d'entreprise
  • Gestion des ressources humaines
  • Gestion des stocks
  • Gestion financière
  • Rapports et analyses
  • Gestion de la chaîne logistique
  • Gestion de la qualité
  • Gestion de la sécurité
  • Gestion des commandes
  • Gestion des devis
  • Gestion des documents
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des stocks
  • Nomenclatures
  • Planification de la production
  • Rapports et analyses
  • Analyse de la rentabilité
  • Analyse prédictive
  • Analyse visuelle
  • Benchmarking
  • Fiches d'évaluation (scorecards)
  • Indicateurs clés de performance
  • Indicateurs de tendances et de problèmes
  • Mesure des performances
  • Planification stratégique
  • Publication et partage
  • Rapports ad hoc
  • Tableau de bord
  • Contrôle de qualité
  • Gestion de la chaîne logistique
  • Gestion des devis
  • Gestion des documents
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des ressources
  • Prévision
  • Taçabilité
  • Bons de commande
  • Cabinets d'expertise comptable
  • Comptabilité clients
  • Comptabilité des fonds
  • Comptabilité des projets
  • Facturation
  • Gestion de l'impôt
  • Gestion de la paie
  • Gestion des immobilisations
  • Gouvernement
  • Rapprochement bancaire
  • Suivi des frais
  • À but non lucratif
  • Alerte de paiement en double
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Détection de fraude
  • Extraction de données
  • Formulaire 1099
  • Gestion de la trésorerie
  • Gestion des fournisseurs
  • Paiements récurrents
  • Rapprochement des bons de commande
  • Rédaction de chèques
  • Suivi de l'évolution des factures impayées
  • Traitement des factures
  • Transfert électronique de fonds
  • Achats
  • CRM
  • Facturation
  • Gestion de la formation
  • Gestion de projets
  • Gestion des commandes
  • Gestion des employés
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des stocks
  • Gestion du marketing
  • Gestion financière
  • Mesure des performances
  • Planification
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Achats
  • Codes-barres et RFID
  • Emplacements multiples
  • Gestion 3PL
  • Gestion de la qualité
  • Gestion des commandes
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des retours
  • Gestion des réceptions et entrées
  • Gestion des stocks
  • Prévision
  • Synchronisation en temps réel
  • CRM
  • Carte de fidélité
  • Emplacements multiples
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des commandes
  • Gestion des commissions
  • Gestion des employés
  • Gestion des marchandises
  • Gestion des retours
  • Rapports et analyses
  • Vente par correspondance
  • e-commerce
  • e-mail marketing
  • Diagrammes de Gantt
  • Gestion des idées
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des ressources
  • Gestion du budget
  • Modèles personnalisables
  • Méthodes Agile
  • Méthodes classiques
  • Outils de collaboration
  • Portail client
  • Suivi des étapes
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi progression/coût
  • Tableau kanban
  • Commandes récurrentes
  • Gestion des catalogues
  • Gestion des commandes spéciales
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des nouvelles commandes
  • Gestion des retours
  • Gestion des stocks
  • Saisie de commande
  • Suivi des commandes
  • Traitement des commandes
  • Allocation de ressources
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion de l'utilisation
  • Gestion des capacités
  • Planification du personnel
  • Prévision de la demande
  • Recherche filtrée
  • Suivi des compétences
  • Visualisation de données
  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des renouvellements de commande
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion des stocks pour la fabrication
  • Gestion multicanal
  • Identification des produits
  • Kitting
  • Optimisation des stocks
  • Prévision
  • Rapports et analyses
  • Achats
  • Facturation
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion de la chaîne logistique
  • Gestion de la production
  • Gestion des catalogues
  • Gestion des commandes
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des matériaux
  • Gestion des produits
  • Gestion des retours
  • Gestion des stocks
  • Base de données de membres
  • Comptabilité
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des bénévoles
  • Gestion des collectes de fonds
  • Gestion des comités
  • Gestion des cotisations
  • Gestion des donateurs
  • Gestion des médias sociaux
  • Gestion des événements
  • Achats
  • Codes-barres et RFID
  • Gestion Import/Export
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion des commandes
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des retours
  • Gestion des stocks
  • Prévision des ventes
  • Devis
  • ERP
  • Gestion de la maintenance
  • Gestion de la qualité
  • Gestion de la sécurité
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des expéditions
  • Intégration comptable
  • MES (Manufacturing Execution System)
  • MRP (material resource planning)
  • Rapports et analyses

Avis les plus utiles sur NetSuite

a NetSuite view from the perspective of a user and partner

Publié le 07/11/2017
Martin K.
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
Source : GetApp
5/5
Note globale
5/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
5/5
Support client
5/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Avantages: multi anything: - multi tennancy
- multi currency
- multi language
absolute flexibilty / release secure customisation ALL in ONE product for ALL industries *** real/public CLOUD - Accounting
- financials
- controlling
- reporting
- KPIs
Billing
- recurring billing
Payments
- SEPA
- bank reconciliation
- credit card statement import
- ERP
- LEAD to CASH process
- PROCUREMENT to PAY process
- inventory
Project management
eCommerce
ALL RELEASE SECURE
- 2 x major release changes per year
- since ~20 years
- for 15000 "logos" = 40000+ clients
HUNDREDS of PARTNERS worldwide Customer does not need a special expertise to use NetSuite. An internal NetSuite admin can be trained - she/he needs to have some ERP-economical background through - sure. interface / API / development plattform "in the cloud" Whatever is not fully included so far can be "attached" e.g. global HR
- no ERP with accounting on earth has an HR product fully integrated that can cover the same amount of counties as expected from the accounting side of view. Too many regulations.
same with PAYROLE and BI
- the BI requirements are too diversified that 1 product can cover all. Eithger the internal NetSuite tools will do the job or you attach whatever suits best
and eCommerce
- NetSuite has kind of a "simple" webshop and a SUPER DUPER webshop named SCA = SuiteCommerce Advance that can do everything you need.
Rule of thumb with pricing: probably a 5th to a 10th of the price of DEMANDWARE or HYBRIS but INCLUDING webdesign AND fully integrated REAL TIME solution

Inconvénients: Maybe performance - does not apply in all countries and is very dependant on the amount of individual scripting/programming in the individual system. This can be monitored and maintenanced but still needs to be done. Not as "chique" as "best of bread" solutions The overall ERP problem: make users in their various roles aware of all the options they have ... in most case an internal problem which of course refelcts to supporting professional providersevice

NetSuite can handle most any business

Publié le 12/01/2020
Scott B.
Owner
Comptabilité, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
2/5
Support client
3/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: NetSuite is a very stable and customizable software that can handle almost any business. The software works will for midsize businesses as it can be cost prohibitive for smaller companies.

Avantages: NetSuite is customizable for most any business. Once set up, the software is easy to use. The software is very stable and reliable. No downtime and you can access it from any web browser.

Inconvénients: Setup can be somewhat complicated. There are so many features to set up you may require professional services to set up the software to be able to use it. NetSuite's licensing fees add up and get expensive with more users and features. Cost can be prohibitive for some smaller businesses.

Powerful but complex

Publié le 30/09/2019
Utilisateur vérifié
Business Operations Administrator
Logiciels, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
3/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
1/5
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Overall we can invoice customers, pay bills, and report on finances - so it works well.
I do feel like I needs more in-depth training now that I've had more time in the system. We also just use a fraction of what I believe it's capable of.

Avantages: It's so intricate and complex that I know I could set it up to do whatever I wanted or needed to report on... Implementation team was very thorough trying to understand how our business processes work.
Integration with Salesforce (via Celigo) is useful.
Keeping track of orders, what's been invoiced and what's been paid, etc. is straight forward.

Inconvénients: ... but it's so complex that even making minor adjustments (I.E. edit the invoice template) that it takes a lot of time to research how to do it. There is a Help site, but it's not very useful. You can buy different levels of Support - which I disagree with. Since we only have the minimal option (only help if something is broken), I have to search online forums to figure out how to make even the minor tweaks. I wish there had been more training on how to make overall setup adjustments. Our implementation ended before some of the smaller/minor parts were setup. We would need to purchase more hours to finish.

Don't Use NetSuite

Publié le 22/10/2019
Stefanie S.
Administrator
Vente en gros, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
1/5
Note globale
1/5
Facilité d'utilisation
1/5
Fonctionnalités
1/5
Support client
1/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Implementation was a nightmare. During Go Live, they lost us tens of thousands of dollars by deleting dozens of sales by accident. Every aspect of it is not user friendly and requires extensive coding knowledge. It is completely the wrong choice for smaller businesses.

Avantages: They sold it really well and their sales team was very enthusiastic and engaging.

Inconvénients: It is absolutely a nightmare to implement. It is way too complicated to function well. You need to be a developer to be able to do even the most basic augmentations. You might as well just build your own system from the ground up and save yourself the expensive NetSuite bill. The cost is huge and you can't make adjustments to licenses without long contracts. Despite their claims they don't know anything about integrating with other systems like Shopify via connectors like Celigo or FarApp. The integration team will not help you avoid even common pitfalls. The user interface is, despite their claims, woefully not intuitive or easy to use for average computer savvy individuals. You cannot easily make or adjust print or email templates and their WYSIWYG editor is garbage. The shipping component of it is far less powerful and customizable than many other shipping softwares like ShipStation. Their manufacturing processes are not customizable enough and don't account for realistic manufacturing challenges. You will absolutely end up doing way more steps for not much gain, making it very inefficient to operate. Their "support" is very limited and after you are past your support phase, help is non-existent unless your entire system is down. They are not appropriate at all for small to medium size businesses (despite their claims) and should only be used if you have an entire IT team that could probably just code a custom system for you anyway. Absolutely would not recommend!

Best ERP System on the market for small to mid-size companies

Publié le 28/10/2019
Josh C.
President
Mode et vêtements, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
4/5
Facilité d'utilisation
5/5
Fonctionnalités
3/5
Support client
4/5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Bringing NetSuite into our environment was the single greatest decision I've made as the President of the company. NetSuite has helped realign our internal processes, make us significantly more efficient, and has saved us a significant amount of money while increasing our margins.

Avantages: Mobility of use
Demand Planning capabilities
Finance depth and management

Inconvénients: Cost
Project managers lack the knowledge of the developers, which brings about frustrations to the end user on deliverabilities not being met.

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