Ontraport

Qui utilise Ontraport ?

Suffisamment sophistiqué pour les grandes entreprises, convient aux petites entreprises. ONTRAPORT est votre lien avec les clients. Il offre la plus grande simplicité, un support client individuel, des services marketing et ventes intégrés.

Description de Ontraport

La suite de fonctionnalités tout-en-un d'Ontraport se concentre autour d'un CRM (Customer Relationship Management) robuste et d'un système de marketing automation qui interagissent de manière transparente grâce à des pages de renvoi intégrées et à des outils d'e-mail marketing, d'e-commerce et d'analytique. Cela permet aux entreprises d'offrir à leurs clients des expériences ciblées et rationalisées pour générer de meilleurs résultats. La plateforme propose également des fonctionnalités de site d'adhérents, de programme de parrainage, d'automatisation de la force de vente et d'automatisation des processus commerciaux qui permettent une meilleure systématisation et mise à l'échelle des opérations.

Informations sur Ontraport

Ontraport

http://ontraport.com

Fondé en 2006

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À partir de

79,00 $US/mois
14,00 $US
25,00 $US
s/o

Version gratuite

Version gratuite Non
Version gratuite Oui
Version gratuite Oui
Version gratuite Oui

Essai gratuit

Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui

Déploiement et prise en charge de Ontraport

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • FAQ/forums
  • Base de connaissances
  • Support téléphonique
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web

Formation

  • Formation présentielle
  • En ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

Ontraport - Fonctionnalités

  • API
  • Actions découlant d'un événement
  • Analyse des campagnes
  • Analyse en temps réel
  • Analytique de l'engagement
  • Base de données de contacts
  • Bibliothèque d'images
  • Bloqueur de spam
  • CRM
  • Campagnes de drip marketing
  • Campagnes multiples
  • Champs personnalisables
  • Conformité CAN SPAM
  • Contenu dynamique
  • Distribution d'e-mails
  • E-mails optimisés pour format mobile
  • Enquêtes clients
  • Fonction de glisser-déposer
  • Formulaires personnalisables
  • Formulaires web
  • Gestion de la liste de diffusion
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des abonnés
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des campagnes e-mail
  • Gestion des contacts
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des listes
  • Gestion des modèles
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Marketing multicanal
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Pages de renvoi et formulaires web
  • Planification des campagnes
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Répondeurs automatiques
  • Saisie de leads
  • Segmentation de la clientèle
  • Segmentation des campagnes
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Suivi des clics
  • Suivi des e-mails
  • Tableau de bord d'activités
  • Tests A/B
  • e-mail marketing
  • Éditeur WYSIWYG

Logiciels d'email marketing : afficher la liste complète

  • API
  • Accès mobile
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • Champs personnalisables
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Fonctions pour organ. à but non lucratif
  • Formulaires personnalisables
  • Formulaires web
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des bénévoles
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des collectes de fonds
  • Gestion des comités
  • Gestion des contacts
  • Gestion des donateurs
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des formulaires
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des subventions
  • Gestion des tâches
  • Gestion des événements
  • Importation et exportation de données
  • Intégration comptable
  • Intégration de sites web
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Modèles d'e-mails
  • Modèles personnalisables
  • Notifications en temps réel
  • Paiements électroniques
  • Planification des campagnes
  • Programmation des tâches
  • Rappels
  • Rapports ad hoc
  • Rapports de synthèse
  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Segmentation des campagnes
  • Stockage de documents
  • Suivi des activités
  • Suivi des dons
  • Suivi des e-mails
  • Suivi des interactions
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • e-mail marketing

Logiciels de CRM pour ONG : afficher la liste complète

  • Automatisation du marketing
  • Devis
  • Gestion des contacts
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des leads
  • Gestion des tâches
  • Gestion du pipeline de ventes
  • Gestion du territoire
  • Intégration des médias sociaux
  • Lecture de cartes de visite et de badges
  • Messagerie instantanée
  • Prévision
  • Qualification de leads
  • Rapports et analyses
  • Segmentation
  • Stockage de documents
  • Suivi des interactions
  • Système de calendrier et de rappel

Logiciels de CRM pour PME : afficher la liste complète

  • API
  • Base de données de clients
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  • Base de données de membres
  • Calendrier des événements
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  • Communication avec les membres
  • Comptes de membre
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  • Facturation récurrente et des abonnements
  • Formulaires personnalisables
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de la communication
  • Gestion de site web
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des candidatures
  • Gestion des comités
  • Gestion des cotisations
  • Gestion des factures
  • Gestion des inscriptions
  • Gestion des présences
  • Gestion des événements
  • Importation et exportation de données
  • Inscriptions et intégrations
  • Intégration de sites web
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
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  • Modèles personnalisables
  • Paiements électroniques
  • Partage des fichiers
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  • Portail client
  • Portail des membres
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  • Rapports et statistiques
  • Rapports personnalisables
  • Renouvellement d'abonnements
  • Répertoire de membres
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  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des paiements
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  • e-mail marketing

Logiciels de gestion des abonnements : afficher la liste complète

  • API
  • Actions découlant d'un événement
  • Alertes/Notifications
  • Analyse des campagnes
  • Analytique de l'engagement
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • Campagnes de drip marketing
  • Campagnes multiples
  • Chat et messagerie
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  • Gestion des contacts
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  • Importation et exportation de données
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  • Modèles personnalisables
  • Notifications en temps réel
  • Optimisation des taux de conversion
  • Outils de prospection
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  • Qualification de leads
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  • Segmentation de leads
  • Segmentation des campagnes
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Suivi des conversions
  • Suivi des e-mails
  • Suivi des visiteurs
  • Tableau de bord d'activités
  • Tests A/B
  • Vérification et validation de leads
  • e-mail marketing

Logiciels de génération de leads : afficher la liste complète

Ontraport - Alternatives

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Avis sur Ontraport

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Note globale

4,2/5

Note moyenne

Facilité d'utilisation 3,8
Service client 4,3
Fonctionnalités 4,2
Rapport qualité-prix 3,8

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Annette P.
Product Developer
E-learning, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/09/2020

"Great for coaches, speakers and e-learning products"

Commentaires: It's truly the best software in the industry for companies looking to launch an e-learning / saas product, it seems to be especially geared for people who have a workshop, live event or coaching service business

Avantages: It's very logical and user friendly, as long as you are clear with each step of your process that you are wanting to automate, it will be likely super intuitive for you

Inconvénients: The software does seem to glitch frequently in little minor ways (for example, the bold on rollover for a link text) and with that said, support is amazing and they often resolve these issues super quickly.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Ontraport le 18/09/2020

YAY for user-friendly software that help make running a business smooth and efficient!! Thanks for the positive review, Annette.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 12/09/2020
Matt J.
Director
Marketing et publicité, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/01/2020

"Daily user since 2014"

Commentaires: Like most businesses, we use Ontraport for general email marketing but we also use it track leads and automate follow up of hot leads - this has vastly improved our sales focus, conversion rates, and sales value

Avantages: 1. Ease of use, a great tool for all my marketing and automation. You have to try it to really understand
2. Support, many of whom I now know on first name basis - Ontraport attracts top notch people to be part of their team and they bend over backwards to help, especially if mistakes are made... I find them extremely proactive.
3 Come for the software, stay for the people. Not only are the staff extremely good at what they do but so are the leaders. Every dept head I've spoken with has been extraordinary and a credit to [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] who himself is all over the wider community. All of this plus the Facebook Community which is amazing, no question too dumb or too complex, everyone within the wider community is very helpful.

Inconvénients: The knowledge base could probably do with more detail but I can normally get the answer I need from the community with is very strong and healthy

Réponse de l'éditeur

envoyé par Ontraport le 25/03/2020

Thanks for the kind words, Matt! We're happy to have you as a part of the Ontraport family.

We're constantly making updates and additions to our Support Center, so please let us know if you have any specific feedback or suggestions for information to add!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 15/01/2020
Andra V.
Founder
Marketing et publicité, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/03/2021

"Great for a marketing CRM"

Commentaires: We used it to manage our email marketing campaigns and follow up with B2B leads.

Avantages: Ontraport is super customizable and intuitive to use. We use the email marketing tool and manage our leads through the sales pipeline. I love the automation component of Ontraport also.

Inconvénients: I wish there was a way that Deals could be auto-created because at the moment we are using the "Contacts" section as this is the only way leads can be auto added via the Zapier integration.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Ontraport le 02/04/2021

Hello Andra! We're so happy to hear Ontraport's robust features have been helpful for your business.

There actually is a way to automatically create Deals using webhooks. In this video around ~58:00 Landon talks about about many-to-many relationships, specifically Deals. https://www.youtube.com/watch?v=Uijq4_tafIg&t=3480s

I hope this video helps, but if you still need more assistance, feel free to reach out to Support or post in the Ontraport User Community in Facebook. :)

And thanks for the review!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 27/03/2021
Utilisateur vérifié
Owner
Médecine douce, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    2 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    2 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    0/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/12/2019

"I Tried It for 6 Months This Is What I Found:"

Commentaires: I had a few really hard sales people; just not very nice. After my first (kind-of) set up call, I just stopped doing it because I was told everything I had been doing (for the last 10 years) was old, wrong, and shoddy. I was informed the only way to fix it was with Ontraport.
In 20+ years of business, that one on-boarding call ranks one of my worst experiences. Just because of that, I can't recommend Ontraport to anyone that I know. I'd never want my business or my name associated with a company that talks to people the way that I had been talked to.
What I've come away with: Ontraport has the best customer service (amazing people and policies, just fabulous!) but they don't pay their affiliates and they use mean, fear-based high pressure sales to get you to upgrade or to keep you from cancelling.

Avantages: The landing pages are fabulous! You can add a sales forms and up-sale sections. If you understand sales funnels, you may really like it. They have great customer service and there's always a way to talk to someone. You can chat with someone, schedule mini-screen share sessions and schedule longer training calls. All of my customer service interactions were fabulous.

Inconvénients: There was a lacking in the template area, for me. It was not a simple as it would seem- my stuff kept crashing; I don't recommend larger images, files, or .gifs. They don't support .html, so if you have things you want to embed, it's a chore and there isn't any technical support. It's a lot of work for one person. This would be better for a mid-size or larger company. I wouldn't recommend it for any sole proprietors, independents or contractors. Beware of the affiliate program, just keep a watch on it: I signed up under a friend of mine. They never got the affiliate pay out. They should have been paid for 6 months. When I complained, they put in a ticket and he was only paid for 4 months. Plus, they hold any commissions for 90 days. If your sign up doesn't stay for over 90 days, you don't get paid at all.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/12/2019
Ksenia B.
HR manager
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/03/2018

"Powerful, multifaceted, intuitive"

Commentaires: It just simplifies so many processes. Being able to build a page, send emails, manage contacts, and set up campaigns all under one roof makes everything so straightforward. We're better able to roll out new ideas and events because multiple team members have learned the simple UI, and because we don't have to juggle amongst several different services for each step of the process.

Avantages: I like how easy it is to create a sequence of events from start to finish--a page for customers to visit, a form to fill out, an email to send them upon form submission, a page to be routed to, a campaign of future emails to be added to... it's all so simple to set up with Ontraport's vastly powerful tools and visually intuitive interface.

Inconvénients: Some quirks and bugs in the page editors can make building a page frustrating--for instance, in the sidebar where you upload a photo for a certain block of the page, your cursor naturally tracks over Ontraport's sample photos on the way to the Submit button--and hovering over one of those images causes it to be chosen, overwriting the image you just uploaded and inserted. I have to take a scenic route in a big C-shape with my cursor to avoid this happening. Little quirks like that stack up and become pretty frustrating.

Réponse de l'éditeur

envoyé par ONTRAPORT le 01/06/2018

Hi Ksenia!

Glad you and your team are using and enjoying the software. We hear you about the page builder. Keep an eye out for updates, we are constantly making the UI and experience better.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 11/03/2018