15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de ResMan

ResMan est une plateforme de gestion immobilière conçue par des propriétaires et des exploitants immobiliers qui ont saisi l'occasion de fournir une solution technologique innovante pour permettre une croissance constante du revenu net d'exploitation, tout en fournissant aux résidents une expérience à couper le souffle. Il existe enfin un logiciel de gestion immobilière qui facilite la comptabilité, la mobilisation des résidents et l'intégration, que vous soyez sur place, sur le terrain ou au siège de l'entreprise. Ceci est une invitation à aimer votre logiciel.

Qui utilise ResMan ?

ResMan est un outil de gestion immobilière conçu pour les opérateurs multifamiliaux abordables et traditionnels, qui fournit des fonctionnalités ou solutions opérationnelles et comptables performantes pour le cycle de vie des résidents.

ResMan Logiciel - 1
ResMan Logiciel - 2
ResMan Logiciel - 3
ResMan Logiciel - 4

ResMan ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

ResMan

ResMan

4,6 (462)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
135
27
4,6 (462)
4,6 (462)
4,4 (462)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
1,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
114
37
4,3 (338)
4,5 (338)
4,6 (338)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à ResMan

Rent Manager
Fonctionnalités les mieux notées
Comptabilité
Suivi des locations
Traitement des paiements
Xero
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de projets
Identification des produits
Suivi 401(k)
Yardi Document Management
Fonctionnalités les mieux notées
Génération de documents
Partage des fichiers
Récupération des fichiers
AppFolio Property Manager
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des biens
Suivi des locataires
Suivi des locations
AppFolio Investment Manager
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des clients
Portail client
Suivi des investissements
QuickBooks Online
Fonctionnalités les mieux notées
Création des factures
Rapprochement bancaire
Reporting financier
QuickBooks Enterprise
Fonctionnalités les mieux notées
Comptabilité
Reporting financier
Revenu et bilan comptable
RealPage IMS
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des clients
Mesure des performances
Suivi des investissements
QuickBooks Online Advanced
Fonctionnalités les mieux notées
Comptabilité
Compte de résultat
Reporting financier

Avis sur ResMan

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,6
Service client
4,4
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
65%
4
28%
3
6%
2
0%
1
0%
Becky
Becky
Vice President (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Immobilier, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Easy, convenient

5,0 il y a 4 ans

Avantages :

I love that I can get an easy overview of my entire portfolio. The dashboard is useful, the reports are great and the software is very intuitive. There is an easy flow between products and everything is included in the monthly price.

Inconvénients :

I would like better reporting for excluded units

Erica
Leasing (É.-U.)
Immobilier, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

ResMan

5,0 il y a 8 mois

Avantages :

Love the thorough reporting Payment processing is easier than ever Support is always very responsive with appropriate timing

Inconvénients :

The onboarding process was undesirable.. we had to basically manually onboard ourselves after the transfer, with most of our questions going unanswered. Our rep, [sensitive content hidden], couldn't really answer anything and would just point us to the knowledge center every time, even though we had exhausted that option already. She would then just put in a support ticket, which was nothing we couldn't do ourselves. Maybe just a more hands on rep for onboarding clients would be helpful!! Other than that, I love the software and am happy with the reports, and accounting abilities.

Réponse de l'équipe de ResMan

il y a 6 mois

Hello Erica, thank you so much for taking the time to review ResMan. We're glad to hear that the platform's reporting, payment, and accounting functionality are user-friendly and our support team has been able to help you with any issues you've come across. I'll be sure to share your additional feedback regarding your onboarding experience with the team to help improve in the future. Thank you for sharing your insights with us. Have a fantastic day!

Michael
Operations Specialist (É.-U.)
Immobilier, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Getting Better, but not there yet

3,0 il y a 6 ans

Commentaires : Overall, I think ResMan is TRYING to get in the game, but I wish it could happen a little(or a lot) quicker. Our account rep and support team are always great, they really do try their best to make all of our Property Management Softeware dreams come true.
I REALLY want to love ResMan, I am hopeful that the future will show some drastic improvements!

Avantages :

It is somewhat easy to use, the dashboard is attractive and doesn't look sterile and cold like OneSite. The support team needs to be larger, but the team they have definitely does their best to react quickly and puts in requests for enhancements when we can not be helped. They are always friendly and upfront on what is coming and what they are trying to improve.

Inconvénients :

Too much double work, for instance to add lease term options you must add the property to the lease terms desired under Admin, Settings AND add the lease term under Property, Unit Type. As an Admin that the Regionals/Site Team depend on it is imperative that requests be taken care of swiftly and almost every task in ResMan requires an absorbent amount of time on the back end. Easy Lease, there is nothing easy about this.... from the set up to the use at the site level. Entarata has been my favorite with inline applications/leasing as far as ease of use and customer experience. Real Page wins over ResMan in this area as well. It feels like the software was designed by out of industry people, alot of things just don't make sense. For example if you want to require that applicant's enter their email address to complete the application(which OF COURSE this should be a required field when you are using online lease forms/apps) you can not exclude non-lease holders or children. Everyone in the household has to have an email entered....

Réponse de l'équipe de ResMan

il y a 6 ans

Hi Michael. Thank you for your review. Everyone at ResMan loves First Choice. We'll be reaching out to you directly to address your concerns. We have some great stuff around the corner that should put a smile on your face. We're working hard to make it the best software you'll ever use. Please always feel free to reach out...we're here to help. --Dennis Behrman, SVP of Marketing

SHAUN
Regional Supervisor (É.-U.)
Immobilier commercial, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

I love Resman

5,0 il y a 3 mois

Avantages :

very user friendly, love the training links

Inconvénients :

wish I would have known about this software years ago

Billi Jo
COO (É.-U.)
Immobilier, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Biggest Fan

5,0 il y a 8 mois

Commentaires : From my Rep on day 1 to the current state of my portfolio my overall experience has been great.

Avantages :

Having been in the industry for 25 yrs and worked on various Property Management Software solutions, I am forever a lover of all things ResMan!

Inconvénients :

I would like to see an app for users. Signing in can be a hassle.

Réponse de l'équipe de ResMan

il y a 6 mois

Hello Billi Jo, thank you so much for taking the time to review ResMan. We're glad to hear that we're the platform of your choice among other alternatives on the market. We're happy that its been a positive experience working with us at ResMan! I'll be sure to share your additional feedback with the team to help improve the experience in the future. Thank you for sharing your insights with us. Have a fantastic day!