GeoPal

par GeoPal Solutions

Qui utilise GeoPal ?

GeoPal est utilisé par les entreprises ayant des besoins en matière de saisie de données mobiles, de géolocalisation et de gestion du personnel dans les domaines de la gestion des installations, des services publics, des services de maintenance sur site, des soins de santé, de l'ingénierie et des transports.

Description de GeoPal

GeoPal est un service sur le cloud et une application mobile pour gérer le personnel et les services de gestion des installations. La configuration flexible, qui s'adapte à presque tous les flux de travail, a prouvé qu'elle permettait un ROI (retour sur investissement) complet en sept mois et réduisait les heures de travail nécessaires pour l'administration et la facturation. Fournit des formulaires mobiles personnalisables, des fonctions de planification/distribution et de reporting sans papier, le suivi de la localisation, la conformité en matière de santé et de sécurité, le SIG et la gestion des actifs dans une solution à faible coût pour réduire les coûts de gestion des équipes distantes et fournir un meilleur service aux clients.

Informations sur GeoPal

GeoPal Solutions

https://www.geopal.com

Fondé en 2011

Prix de GeoPal

GeoPal n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit.

Vidéo de GeoPal
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Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

GeoPal - Fonctionnalités

  • Biens commerciaux
  • Gestion de l'espace
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des immobilisations
  • Gestion des incidents
  • Gestion des inspections
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Gestion des visiteurs
  • Gestion des équipements
  • Maintenance préventive
  • Planification des installations
  • Planification des salles
  • Pour écoles
  • Propriétés résidentielles

Logiciels de gestion des installations : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Base de données de contacts
  • Devis
  • Facturation
  • Gestion des contrats
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des ordres de travail
  • Gestion des stocks
  • Planification
  • Recouvrement des paiements sur le terrain
  • Routage
  • Signature électronique
  • Suivi de l'historique des services
  • Suivi du temps en ligne

Logiciels de gestion des interventions : afficher la liste complète

  • Base de données de clients
  • Coût des tâches
  • Entretien des équipements
  • Facturation
  • Gestion de la conformité
  • Gestion de projets
  • Gestion des contrats
  • Gestion des demandes de service
  • Gestion des documents
  • Gestion des immobilisations
  • Gestion des ordres de travail

Logiciels de gestion du BTP : afficher la liste complète

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Avis sur GeoPal

Afficher 5 avis sur 10

Note globale
4,7/5
Facilité d'utilisation
4,6/5
Service client
4,8/5
Fonctionnalités
4/5
Rapport qualité-prix
4,5/5
Morgan M.
Information Systems Project Leader
Administration publique, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/11/2018

"A real world review"

Commentaires: We have transformed & quadrupled our output of home inspections using GeoPal. It's impossible to imagine how that would have been done without this tool.

Avantages: Ease of use facilitated quick uptake and a quicker return on investment. The GeoPAl API made it easy for us to integrate with other systems.

Inconvénients: It would be nice to be able to turn off device tracking globally and/or per user.

Réponse de l'éditeur

envoyé par GeoPal Solutions le 05/12/2018

Hey Morgan,

Thanks a million for the review - it's brilliant to get such great feedback from a client using GeoPal on a daily basis.

In terms of device tracking, it is turned on as a default but can be turned off on each individual device using the handset itself. I will put you in touch with support to run though this.

At present you are not able to turn device tracking on/off globally in the admin section but I will definitely feed this back to the product team.

Thanks a million for the positive words.
Kieran.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 30/11/2018
Richard C.
Technical Director
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    Sans note
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Publié le 03/02/2015

"GeoPal - Improving Business Performance with a Mobile Workforce solution"

Commentaires: Providing customers with a streamlined approach to data capture, mobile workforce management and real time reporting in a digital environment GeoPal is designed to increase productivity, reduce costs, enhance asset management and improve business processes. Allsop Consulting offer the GeoPal platform and provide bespoke solutions tailored to customer needs including accurate proof of delivery, lone worker protection and any form of digital information and multimedia capturing. GeoPal reduces time spent on manual processing, and strengthens team collaboration. It also allows users to capture images, video, diagnostics, and signatures, and, it implements secure data control to protect customers and staff. GeoPal provides the ability to streamline form-based business processes, allowing operatives to spend more time in the field, sending the latest job information directly back to the office for analysis, and reacting to further requests for services without the need to receive paper confirmation. Location mapping allows the administrator to optimally schedule tasks to the most suitable operative. The ability to take photographs, annotate drawings and accept signatures as part of the form filling process ensures an efficient and cost effective solution that dramatically cuts down the amount of administrative duplication of information.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 03/02/2015
John M.
Director
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    Sans note
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/09/2014

"Clearhill Customer Review"

Commentaires: Our first venture into mobile service management could not have been made much smoother due to the expert advise of the Geopal team. Their easy to use templates give excellent flexibility in allowing us to extract vital data from jobs that would otherwise be lost. The visibility of completed jobs has given us information we can rely on and has increased our productivity through analysis. We now identify every asset in our operation through Geopal and can easily perform a range of functions to make us better at what we do and more importantly, better than our competition.

Réponse de l'éditeur

envoyé par GeoForms Software le 25/09/2014

We are delighted to be working with Clearhill, and happy that GeoPal has contributed to the success of your business. Thank you.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/09/2014
Utilisateur vérifié
Community Manager (remote)
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/04/2018

"Flexible, less paperwork, less dependency on staff, & it enhances my workforce management skills."

Commentaires: The best benefit (that was a little unsure of before) is that it works offline too, increase my store and office workers' productivity, and monitoring is easier than before. No more paperwork :-)

Avantages: I love the dedicated approach to capture the data in any form and it works well (if not great) with annotations, electronic signatures, and images. Very happy with template design that include logic script and monitoring of real-time progress is possible.

Inconvénients: Its not for every business vendor. Afterall, efficiency improvement is a must for every enterprise, so better ask the vendor before you buy this. I didn't have any problems, but I've to upgrade my RAM according to manufacturer's recommendations.

Réponse de l'éditeur

envoyé par GeoPal Solutions le 10/04/2018

Dear GeoPal customer,

Thank you for your review, it's always a pleasure to hear from our clients. If there is anything we can do to further improve your experience, don't hesitate to let us know.

Kind regards,

GeoPal support

  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/04/2018
Oren A.
Operations Director
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    Sans note
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    Sans note
  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/09/2014

"Mobile Workforce Data Management"

Commentaires: GeoPal has helped our client base in managing, monitoring and locating their mobile staff. The template design is user friendly with the ability to add enhanced "smart steps" and logic scripts. By using the dispatching and job grid features, our clients are able to schedule jobs, monitor the progress in real time and ensure they have the most up to date information for quality of service and billing. We have written the switches to integrate data from GeoPal to SQL via API and further integration into ERP solutions like SAP. Support by the GeoPal team has been excellent. Help Desk requests are handled timeously with quick resolution and advice.

Réponse de l'éditeur

envoyé par GeoForms Software le 26/09/2014

Azcom Systems have delivered GeoPal to numerous large clients in diverse sectors in South Africa. It is a pleasure working with Oren and his team. Thank you.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/09/2014