15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Mobile Manager Pro

Mobile Manager Pro est une solution logicielle pour automobiles alimentée soit par une tablette, soit par un appareil Android. Elle est équipée de fonctionnalités de lecture et de décodage du VIN et des plaques d'immatriculation et vous permet de mener des inspections multipoints numériques personnalisées. Les utilisateurs peuvent prendre des photos de l'état du véhicule du client et les envoyer par SMS. Ils peuvent faire de même pour les inspections, les demandes de réparation et les estimations afin de démontrer la nécessité de recommandations de service. La solution s'intègre pleinement aux principaux systèmes de gestion d'atelier, éliminant ainsi le besoin de ressaisir les informations.

Qui utilise Mobile Manager Pro ?

Ces solutions logicielles pour automobiles sont conçues dans l'intention de générer des profits, d'économiser du temps et de générer une efficacité globale accrue dans les magasins de réparation automobile indépendants.

Mobile Manager Pro Logiciel - 1
Mobile Manager Pro Logiciel - 2

Mobile Manager Pro ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Mobile Manager Pro

Mobile Manager Pro

4,8 (15)
299,95 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
17
Intégrations introuvables
4,7 (15)
4,6 (15)
4,6 (15)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
41
6
4,7 (559)
4,8 (559)
4,9 (559)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Mobile Manager Pro

AutoLeap
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Facturation
Gestion des ordres de travail
Shopmonkey
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Facturation
Gestion des ordres de travail
AutoFluent
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Facturation
Historique des services
Bay-masteR
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
AutoRepair Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Facturation
Taux de travail
Shop Methods
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Facturation
Taux de travail
Getafix
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Planification des rendez-vous
Recherche par NIV
Shop-Ware
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Gestion des ordres de travail
Historique des services
Workshop Software
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Gestion des ordres de travail
Historique des services

Avis sur Mobile Manager Pro

Note moyenne

Note globale
4,8
Facilité d'utilisation
4,7
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,9
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
80%
4
20%
Nick
Manager (É.-U.)
Automobile, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Mobile Manager Pro has been a great addition to our business!

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : Overall I'm happy with it. We can deliver a greater value to our clients using Mobile Manager Pro and that's really what matters.

Avantages :

It works! We've used another similar program that sort of integrated with our shop management software but broke down often. The Mobile Manager Pro software integrates nicely with our management system and best of all I'm not on tech support all of the time. Our clients love it too! They are amazed by the digital inspection report they receive.

Inconvénients :

It requires fast internet. If you have a slow connection speed you'll likely have to upgrade your internet plan. It's still not as quick as paper.

Gerald
Owner (É.-U.)
Temps d'utilisation du logiciel : Non fourni
Source de l'avis

Take your shop management system to the next level

5,0 il y a 10 ans

Commentaires : We're a family owned and operated auto repair shop in rural southern Illinois. We've been using Bolt-On Technology products since the earliest releases of Lube Sticker Pro and Message Manager Pro. Now, it's hard to imagine being without the ability to do digital multipoint inspections...a link to inspection results that is short enough to text to a client's smartphone is a big plus. Clients will actually see your inspection report and photos on their phone. This is a tremendous communication tool and reduces client objections to repair work when they can actually see what is wrong with their vehicle. Add to this the ability to scroll through repair and service history on a wireless tablet...print lube stickers from the tablet...look up fluid types and capacities...find wiring diagrams in Mitchell...even start new client repair orders. Also I like the responsiveness of Tom and the guys in support to consider improvements and additions to the software. One thing I would like to see yet, is the ability for the software to run on Apple products. I understand there is a limitation with iOS being able to connect to a database on a local network. Hopefully Apple changes this policy so we can use iPads someday. In the meantime, we're using Google's Nexus tablets and Samsung devices. Overall I am happy with my experience with Mobile Manager Pro. Can't wait to see what these innovators come up with next!

Jaqlyn
Operations Manager (É.-U.)
Automobile, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Mobile Manager

4,0 il y a 8 mois

Avantages :

The organization on the Work Order Management is the best on any software that we've used. It's not perfect, but it's probably one of the best Work-Order Management systems for shops with a high volume of cars.

Inconvénients :

There are quite a few minor issues with the software that are not being resolved, ie: the signature is not stored at all at point of sale when using text-to-pay.

Emily
Service Advisor (É.-U.)
Automobile, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Easy to use, robust system

5,0 il y a 7 mois

Commentaires : Great program, easy to use and understand, great addition to the crm we were already using

Avantages :

Program is easy to use and easy to understand.

Chris
Service Advisor (É.-U.)
Temps d'utilisation du logiciel : Non fourni
Source de l'avis

Excellent shop tool, With more to come.

4,0 il y a 10 ans

Commentaires : This is an awesome tool for any shop! They are definitely on the right track for a great product and a step ahead of the game as far as other companies with similar products. The customer service was excellent with setting up, how ever it has been a lot more difficult to reach them do to our multiple lines with their systems how it separates our calls. Even by email they have received my messages and confirmed them when reached, but they were never really responded to.
That has been my only complaint. That out of the way, this has been an amazing product to improve our productivity! Inspections are a breeze for the technicians, the pictures and videos are of good quality, it's easy to attached items to an RO, you can get signatures on the tablet it self ( which could use some improvement as it can only store 1 signature at a time), Technicians can check labors, parts, sublet lines and even notes on a ticket off as they go, Jobs can be sorted by promise dates or assigned technicians and most importantly is it is quick! you click something and you're there.
Overall it was improved on work flow, there's certainly a few kinks as with any new product, but they work diligently to improve the system as often as possible.