Pour qui ?

Gestionnaires de ressources, gestionnaires de projet, producteurs et toute autre personne qui a besoin de planifier des ressources pour des projets.

Notes moyennes

71 avis
  • Note globale 4.5 / 5
  • Facilité d'utilisation 4.5 / 5
  • Service client 4.5 / 5
  • Fonctionnalités 4 / 5
  • Rapport qualité-prix 4.5 / 5

Informations sur le produit

  • À partir de 2,50 $US/mois
    Consulter les tarifs
  • Version gratuite Non
  • Version d'essai gratuite Oui, obtenez un essai gratuit
  • Déploiement Cloud, SaaS, web
  • Formation Documentation
  • Ressources d'aide Support en horaire de bureau
    En ligne

Informations sur l'éditeur

  • Resource Guru
  • http://www.resourceguruapp.com
  • Fondé en 2011

En savoir plus sur Resource Guru

La façon simple et rapide de planifier son personnel et d'autres ressources en ligne. Obtenez une visibilité sur votre équipe avec un calendrier intelligent. Faites glisser-déposer les réservations en quelques secondes. Gérez les vacances et autres congés. Une barre de disponibilité facilite la planification des capacités. La gestion des conflits vous aide à garder le contrôle. Tableaux de bord, notifications par e-mail et synchronisation du calendrier : tout le monde est au courant. Des rapports vous permettent de surveiller les taux d'utilisation. Aucun logiciel à installer. À partir de seulement 2,50 dollars par personne et par mois. Inscrivez-vous pour un essai gratuit de 30 jours.

Resource Guru - Fonctionnalités

  • CRM
  • Facturation
  • Gestion de projets
  • Gestion des devis
  • Gestion des documents
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des ressources
  • Génération d'offres
  • Outils de collaboration
  • Portail client
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Collaboration
  • Gestion des exigences
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des ressources
  • Gestion des tâches
  • Gestion du budget
  • Planification de projets
  • Suivi des statuts
  • Suivi des étapes
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Tableau de bord
  • Définition des priorités
  • Gestion des exigences
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des ressources
  • Gestion des tests et de l'assurance qualité
  • Gestion des tâches
  • Prise en charge de la méthode Agile
  • Prise en charge de la méthode Scrum
  • Roadmap stratégique de produits
  • Suivi des bugs
  • Suivi des statuts
  • Suivi des étapes
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Diagrammes de Gantt
  • Gestion des idées
  • Gestion des portefeuilles
  • Gestion des ressources
  • Gestion du budget
  • Modèles personnalisables
  • Méthodes Agile
  • Méthodes classiques
  • Outils de collaboration
  • Portail client
  • Suivi des étapes
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi progression/coût
  • Tableau kanban
  • Calcul des heures supplémentaires
  • Gestion des calendriers
  • Planification du personnel
  • Portail libre-service
  • Rapports et analyses
  • Suivi FMLA
  • Suivi du temps
  • Contrôle du processus d'approbation
  • Gestion des calendriers
  • Gestion des politiques de congés
  • Planification du personnel
  • Portail libre-service
  • Rapports sur les congés et les absences
  • Suivi FMLA
  • Allocation de ressources
  • Fonction de glisser-déposer
  • Gestion de l'utilisation
  • Gestion des capacités
  • Planification du personnel
  • Prévision de la demande
  • Recherche filtrée
  • Suivi des compétences
  • Visualisation de données
  • Budgétisation et prévision
  • Gestion des recrutements
  • Gestion des sous-traitants
  • Gestion du cycle de vie des employés
  • Main-d'œuvre variable
  • Planification
  • Pointage
  • Projection du travail
  • Suivi des compétences
  • Évaluation des performances
  • Analyse prédictive
  • Budgétisation et prévision
  • Calendrier de marketing
  • Collaboration
  • Configuration et suivi des objectifs
  • Gestion des dépenses
  • Organigramme de programmation
  • Outils de présentation
  • Planification des médias
  • Suivi des projets
  • Diagrammes de Gantt
  • Définition des priorités
  • Outils de collaboration
  • Suivi des statuts
  • Suivi des étapes
  • Suivi du pourcentage de progression
  • Suivi du temps et des dépenses
  • Suivi progression/coût
  • Tableau kanban
  • Diagrammes de Gantt
  • Définition des priorités
  • Gestion des modèles
  • Gestion des ressources
  • Gestion des tâches
  • Gestion du budget
  • Méthodes Agile
  • Méthodes classiques
  • Outils de collaboration
  • Suivi de la progression
  • Suivi des échéances
  • Tableau kanban
  • Alertes/Notifications
  • Emplacements multiples
  • Gestion des réservations de chambres
  • Planification automatisée
  • Planification des cours
  • Planification des groupes
  • Planification des installations
  • Planification des rendez-vous
  • Planification des ressources
  • Planification du personnel
  • Planification en temps réel
  • Accès mobile
  • Changement d'équipe
  • Distribution planifiée
  • Gestion de la paie
  • Gestion des ressources
  • Messagerie
  • Planification automatisée
  • Rapports et analyses
  • Suivi du temps en ligne
  • Collaboration
  • Gestion de projets
  • Gestion des campagnes
  • Gestion des documents
  • Gestion des tâches
  • Partage des fichiers
  • Suivi du temps

Avis les plus utiles sur Resource Guru

Resource Guru Review

Publié le 17/07/2019
Nancy E.
Location Manager
Logiciels, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
4/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Everyone has access to the schedule so each developer or designer not only knows what they're supposed to be working on, but what others are working on. We can schedule months into the future which helps us as we have projects that last months, not weeks.

Avantages: It's easy to use. Everyone can see what's on the schedule or what they are supposed to be working on. I can see how long a project is in our production queue to ascertain when we'll be finished. I can schedule vacations so others know which resources are available on which date.

Inconvénients: The times are sometimes not correct. It seems to think a work day is twelve hours long, instead of eight. It's hard to schedule several projects in the same day. It's easiest to assign a project for the whole day.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Resource Guru le 25/07/2019

Hi Nancy - thanks for your review. I just wanted to question a couple of things you wrote in the Cons section. You said the times are sometimes not correct - I'd love it if you can send us an example so we can troubleshoot it for you - we are not aware of this happening to any of our customers.

You also said, "It seems to think a work day is twelve hours long". I'm not sure where you see this info - it would be good to assist you further with this. By default a day is 8h long, but Normal Availability is totally customisable at a resource level - this is actually a feature we have that other products we've reviewed don't.

Finally you said, "It's hard to schedule several projects in the same day". Again, this is a limitation we found in other products which is why we made it easy to create as many bookings as you liked in a day - to a very granular level eg for as little as 1 minute.

Would love to hear from you ..

Best, Percy

A great way of organising your day

Publié le 15/01/2018
Nikki K.
Graphic Designer
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
4 / 5
Rapport qualité-prix

Avantages: That you can easily move jobs around if they need to change and can book off holiday time and meeting time so that you don't overbook yourself.

Inconvénients: The waiting time bit could be better if time is overbooked - doesn't allow for different lengths of working days.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Resource Guru le 17/01/2018

Hi Nikki,

Thanks for sharing your review of Resource Guru! I wanted to let you know that you can most definitely customise the availability of each of your resources on a daily basis - not every day has to have the same availability.

You can set resources normal availability (which is the availability which repeats on a weekly basis) and you can also create availability exceptions if you need to make a temporary change to someone's normal availability.

You might find this article on resource availability useful https://help.resourceguruapp.com/customer/portal/articles/2162590

I hope this helps, but please get in touch if you have any questions. We're always happy to help!

Thanks,
Kat

Easy to onboard and easier to use!

Publié le 13/08/2019
Melissa P.
Creative Resource Supervisor
Marketing et publicité, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
Support client
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Resource Guru helps our agency see availability of resources to ensure we are allocating projects efficiently. Without it, we were running blindly and were hoping that team members would speak up when they were too busy or too idle. Now, we can see this ourselves (days in advance) and prevent talented employees from going unused.

Avantages: - Color coding clients
- Being able to manually adjust hours/availability per resource
- Limiting permissions per user
- Adding in when employees are OOO
- Search feature to check skill sets and who has worked on which client before
- Saving searches so we can quickly view groupings of employees

Inconvénients: - I wish there was a way to search bookings for key words
- It's unfortunate that this tool doesn't link up with our PM tool, Asana
- There's no 'undo' button if you accidentally click and drag a booking unknowingly

The entire team are there to make sure your experience with the product is easy and beneficial.

Publié le 13/12/2017
Steve C.
Director
Conseil en gestion, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
5 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix
Probabilité de recommander le produit :
Très faible Très élevée

Commentaires: Provided visibility and allowed tracking of the team members, contract end dates and the ability to generate accurate invoices for the customer

Avantages: The product is easy to use and allows the administrator to manage teams, plan and review previous activities.
It can be used for recording or planning and gives a level of visibility that is lacking in a number of products.
Although the team are constantly looking at ways to improve the product, it never strays away from its core and prime functionality. Many products try to grow into a bigger, wider space and lose the key elements that attracted customers to the product in the first place.
A customer of ours was so impressed with the product that they too purchased it after seeing the value it afforded us.

Inconvénients: It would be great if there was an App which could be opened rather than a web browser, although this is only a minor consideration with the number of browsers out there.

Time management made easy!

Publié le 13/12/2017
Luke M.
SEO Manager
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
Provenance de l'utilisateur 
5/5
Note globale
5 / 5
Facilité d'utilisation
4 / 5
Fonctionnalités
5 / 5
Support client
5 / 5
Rapport qualité-prix

Avantages: The tool really makes time management easy and extremely visual. It does away with ugly excel spreadsheets and with a neat UX, it allows for easy time forecasting whilst also enabling you to easily keep on top of your time expenditure! I genuinely love this tool. Along with the tool, where there are areas for improvement, the development team are happy to listen and actually make changes based on feedback! I've provided feedback with a couple of times and both have been integrated into future updates - this is a company that listens and constantly develops for the users' needs.

Inconvénients: Very difficult to outline any main cons, as like I said above, any issues I've had with the tool historically, they've been resolved! If I HAD to provide one, it'll be how the tool works across different devices. It's not especially mobile friendly...but that's me scraping the barrel for a con.

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