Intercom

Qui utilise Intercom ?

Intercom compte plus de 30 000 clients payants dans le monde entier, dont des sociétés majeures à l'internationale comme New Relic, Sothebys et Shopify ainsi que des petites entreprises comme Airtable et Coda.

Description de Intercom

Intercom construit une suite de produits de messagerie pour les entreprises visant à accélérer leur croissance tout au long du cycle de vie du client. Il s'agit d'une plateforme de croissance complète pour le marketing, les ventes et le soutien. Les entreprises les plus prospères au monde, comme Atlassian, Shopify et New Relic utilisent Intercom afin de stimuler leur croissance par le biais de chats, de bots et de communications personnalisées avec les clients.

Informations sur Intercom

Intercom

https://www.intercom.com/

Fondé en 2011

Intercom Logiciel - 1
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Intercom Logiciel - 3
Intercom Logiciel - 4
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s/o
8,99 $US/mois
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Version gratuite

Version gratuite Non
Version gratuite Oui
Version gratuite Oui
Version gratuite Oui

Essai gratuit

Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui
Essai gratuit Oui

Déploiement et prise en charge de Intercom

Ressources d'aide

  • Service client/e-mail
  • FAQ/forums
  • Base de connaissances
  • Chat

Déploiement

  • Cloud, SaaS, web
  • Android (mobile)
  • iPhone (mobile)
  • iPad (mobile)

Formation

  • En ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation
  • Vidéos

Intercom - Fonctionnalités

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  • Rapports sur les pipelines
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Logiciels CRM immobilier : afficher la liste complète

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Logiciels d'email marketing : afficher la liste complète

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Logiciels de marketing automation : afficher la liste complète

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Intercom - Alternatives

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Avis sur Intercom

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Note moyenne

Facilité d'utilisation 4,4
Service client 4,3
Fonctionnalités 4,3
Rapport qualité-prix 4

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Liam M.
Liam M.
People Operations Manager
Logiciels, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/08/2019

"Not Much Competition"

Commentaires: Everything has been fantastic from the Customer Success-led implementation process to it being deployed to our users. Multiple compliments on the feasibility of use since purchasing.

Avantages: From both the administrative and user perspective, the ease of use and just overall depth of what you can create with the product is very impressive. It allows a great amount of customer support to be automated and simplify it's delivery via articles and a knowledge base that'll continually grow. Although it's not the biggest feature, as a user, I love that it's focused on getting you an answer/resolution the quickest way possible given the same entry method. Type "adding users" in an application with Intercom support will quickly both deliver you articles that can potentially solve your problem or will also quickly deploy a CSM to you to answer it directly in case it was a bit more complex. Best part though is the feedback cycle, you're typing exactly what you want to know into the application and if no articles return: New Content Topic.

Inconvénients: Theres really not much. I've run into situations where it was wrongly applied within other organizations and not properly resourced, giving a less than average experience. But that's not as much specific to Intercom themselves. Given they are the industry leader, it can come at a premium for a larger organizations.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 01/08/2019
Utilisateur vérifié
PM
Logiciels, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/02/2021

"Engagement with Customers is Great!"

Commentaires: It is an easy choice if you want to create unique, engaging customer journeys! It also connects to many other tools, so it's a great addition to any software stack.

Avantages: I like that we are able to gain insight, offer promos, convert leads, provide support, host a help center, and create unique customer journeys right from within one platform. The Inbox feature is very helpful in providing quick and easy support, especially when using the Intercom mobile app!

Inconvénients: There are few things I would consider cons about Intercom. I wish they offered a bit quicker support, as I often wait a day to hear back, but it is a minor detail compared to the value we get from using the platform.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Intercom le 04/03/2021

Thanks for taking the time to leave us this review and let us know how Intercom is helping you create unique, engaging customer journeys as well as integrate so well with your existing etch stack :)

Thanks for your feedback regarding our support response times. These vary based on the urgency of the issue as well as plan, but we always aim to get back as soon as possible. I'll make sure to pass this feedback on to our team here.

Thanks again,
Kate (Intercom - Customer Engagement)

  • Source de l'avis 
  • Publié le 25/02/2021
Tyler S.
Technical Account Manager
Logiciels, 5 001-10 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/08/2021

"Excellent option for live chat!"

Commentaires: Intercom was great to use for day to day work. I wouldn't hesitate to recommend it to someone looking for chat software.

Avantages: The interface of this software is extremely clean and easy to use. It's very easy to keep track of all of the different chats you're currently handling and to see who is waiting in the queue.

Inconvénients: Honestly there isn't much that I didn't like. The reporting wasn't quite as robust as it could have been, but that was my only qualm.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Intercom le 01/09/2021

Thanks for taking the time to leave Intercom a review, Tyler!

I love the interface too so always like hearing customers feel the same. It's great to hear that Intercom is allowing you track your customers better and know who is a priority in your queue in terms of SLAs.

Thanks for your feedback around reporting, we are always looking for ways to improve and reporting is something that we are constantly evolving. We have some exciting stuff coming down the line which I hope you will be pleased about!

Thanks,
Eabha (Customer Engagement)

  • Source de l'avis 
  • Publié le 24/08/2021
De L.
Sales
Services financiers, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    1/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/05/2021

"NOT $39 starting price anymore. $59 a month for basic chat function"

Commentaires: My overall experience with Intercom has been poor. we've been using them at the basic level for three years. I chatted with them to get a demo of their features to upgrade but they refused to give me a demo and finally set me up with a "30" call in which the rep tells me that she won't give me an upgrade after she finds out that i am not interested in the $500/mo annual contract. She says demos are for those upgrading to that level, instead, she'll send me links and prerecorded stuff. And that i can reach out if I have questions. The 30 min call was more like a 5 min conversation which was already difficult to set up. I've been in sales for over 15 year and when there is an upgrade opportunity regardless how small, I support that client. If Intercom was the only organization that did what they do, maybe I understand their cockiness and disregard for the smaller organizations. However, there are SO many competitors that provide you with very similar functionalities for less the price and with better customer support. So yes, I'm annoyed as I am a current user who is doing research on other competitors so I can stop being a customer.

Avantages: It's "popular" and works well if your company is enterprise sized.

Inconvénients: If you're a start up or a smaller business don't expect to get support. It's very expensive - starting at 59 dollars a month for one person accessing the basic chat. Sure they offer a few other things but like a team inbox? Most organizations already have an email system and a company chat in place. Next level up is $119 a month that gives you a few more functions. Until you are paying their $500 a month locked in an annual contract, you are "self serve" customer. Meaning, no support - just their faq/website. Can't even get a good phone call for help.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Intercom le 16/06/2021

Hi De,

Thanks for leaving us such a detailed and candid review. I'm sorry to hear that you are disappointed with your Intercom experience, it's certainly not what we aim for. While we do tier our support and sales resources based on subscription levels, the max you should be waiting for a response is 2 days. I'll flag this with both our Support and Sales team as it sounds like we haven't met this expectation in your case.

When it comes to pricing we have a number of plan available (including our Early Stage plan where eligible startups get advanced Intercom features and Early Stage Academy at a 95% discount). As Intercom has grown, our pricing has had to evolve alongside this and there's still work to be done in this area. We're aware that no pricing structure will suit every business type but our aim is to truly reflect the value that our product delivers, allowing both your business and ours to succeed. Your feedback is extremely helpful and will be passed on to the team.

  • Source de l'avis 
  • Publié le 26/05/2021
Utilisateur vérifié
Ceo
Internet, 11-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
  • Facilité d'utilisation
  • Fonctionnalités
  • Support client
  • Rapport qualité-prix
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/06/2021

"Great customer service tool for internet companies"

Commentaires: Great software, one of the few CRM that actually delivers real value and fosters taking care of customers, not tickets.

Avantages: Direct integration to your website or system and being able to feed data directly to intercom. You can then use that data to filter and manage customers.

Inconvénients: They have been launching new features but it feels like they are towards the higher priced plans, which may make it expensive if you got 10k or more users.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Intercom le 30/06/2021

Thanks so much for leaving us this review. It's great to hear we're delivering real value for your company and that our approach on prioritizing customers rather than tickets resonates with you.

Thanks again,
Kate (Intercom - Customer Engagement)

  • Source de l'avis 
  • Publié le 21/06/2021