18 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de PressWise

Vous cherchez des moyens de rationaliser vos opérations, tout en offrant plus de services à vos clients ?
Avec PressWise, vous gérez l'ensemble de votre boutique avec une solution d'impression MIS et d'automatisation des flux de travail, de bout en bout, unique et abordable. PressWise est livré avec des fonctionnalités robustes telles que l'impression en ligne, l'estimation, l'établissement de devis, la gestion des commandes, l'expédition intégrée, le traitement et la possibilité d'intégrer la plupart des vitrines web et systèmes de comptabilité de back-end.

Qui utilise PressWise ?

PressWise est idéalement adapté aux fournisseurs de services d'impression de petite et moyenne importance qui cherchent à accroître leur efficacité opérationnelle et à augmenter leurs marges en automatisant leurs flux de travail et en réduisant les retouches.

PressWise Logiciel - 1
PressWise Logiciel - 2
PressWise Logiciel - 3
PressWise Logiciel - 4
PressWise Logiciel - 5

PressWise ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

PressWise

PressWise

4,6 (51)
495,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
30
1
4,4 (51)
4,6 (51)
4,6 (51)
VS.
Prix à partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
31
3
3,7 (214)
3,9 (214)
3,8 (214)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à PressWise

PrintSmith Vision
Fonctionnalités les mieux notées
Coût des tâches
Facturation
Suivi des coûts
Avanti Slingshot Print MIS
Fonctionnalités les mieux notées
Devis
Devis pour préimpression
Gestion des commandes
Midnight
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
QuickBooks Enterprise
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Rapprochement bancaire
Reporting financier
ePS Pace
Fonctionnalités les mieux notées
Achats et réceptions
Gestion des commandes
Gestion des stocks
DocketManager
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
Avanti
Fonctionnalités les mieux notées
Conformité fiscale
Gestion de la paie
Versement direct
Handwrite.io
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
InfoFlo Print
Fonctionnalités les mieux notées
Acheminement des tâches d'impression
Facturation des impressions
Suivi des coûts

Avis sur PressWise

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,4
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
63%
4
31%
3
6%
Beth
Beth
Purchasing Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Impression, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

PressWise

4,0 l’année dernière

Avantages :

Web-based, multiple users allowed, estimating tool

Inconvénients :

Look of the store-front. Not very professional looking right out of the box.

Brian
General Manager (É.-U.)
Impression, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Life Changing Upgrade for our center

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Excellent - life changing really for our shop. Workflow significantly improved with print files going directly to press, ready and imposed. Has freed up our graphics team to do what they do best, and CSRs have more time to consult with customers versus just keying orders all day long. Support team has been amazing. Everyone is friendly and super responsive. They want to know about problems, issues, or wishes and resolve things quickly. I've never worked with a software company that continuously improves their product the way PressWise does.

Avantages :

The estimating system is solid and intuitive. "Favorites" make every day jobs easy to write up. The most impactful parts however, are the asset management, integration with our existing online ordering system, and built in shipping module. Reorders are a breeze. Print files go right to the press device without ever having to touch the prepress department. Online order integration easily saves the work of a full time CSR every day. Ticketless workflow in production has taken our efficiency to the next level.

Inconvénients :

Integration with Quickbooks was new way of doing business for us, but we have adapted. Initially we were missing some information in reports we were used to having on hand, but the PW team helped us develop reports to get us what we needed. Shipping module is really helpful but still waiting on the new version to allow for shipments with multiple boxes per location. This will be another big event for us when released.

Réponse de l'équipe de SmartSoft

il y a 3 ans

What a wonderful review to read. I shared your post with our support and development teams, who were thrilled to hear your feedback on all their hard work.

Jeff
President (É.-U.)
Impression, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Review of PressWise

3,0 l’année dernière

Commentaires : We are 50/50. The QB integration is terrible. The ability to manage customer data and our team across multiple locations is very easy.

Avantages :

Ability to manage multiple locations, teams, and customer files is very convenient. Our delivery team and customers love the electronic delivery signatures and tracking.

Inconvénients :

Lack of integration with Quickbooks. Full data and descriptions do not import into QB. You only receive a brief line item. Orders are marked closed when data is sent to QB for accurate payment information and recording. The issue is that the order may still be in production and must be reopened. While this is a small step, it's doubling the manual actions needed to complete the order. Implementation was very slow. Even though you can "test", the issues did not show themselves until we jumped into using the software.

santiago
Administrative Manager (É.-U.)
Enseignement supérieur, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Great for Higher Education

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Overall we love presswise. It allowed us to work with fewer staff members and helped make online ordering a breeze for clients.

Avantages :

We really enjoy being able to use the system to place our orders and to process the mail list. It allows for the shop to be able to easily and effectively work together.

Inconvénients :

Kitting in the storefront. We would also like certain requests to be taken with more attention. I understand there is a lot of different ways to use the system but we have to create workaround in order for it to work how we want.

Réponse de l'équipe de SmartSoft

il y a 3 ans

Santiago, thank you for your kind words. It has been a pleasure to work with you and your talented team over the past couple of years. Looking forward to many more ahead.

Justin
Owner (É.-U.)
Impression, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Why we changed to PressWise

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : overall experience has been great. We procrastinated on our end and it was great having their team nudge us a long to get this software up and going.

Avantages :

Being on the cloud has been very useful to our sales and PressWise just fits our shop very well for digital and large format. If you are looking for a system and changing from an old software I would highly recommend PressWise simply how it easy it is to navigate through it coming from an old system.

Inconvénients :

Just like any new change it just took time getting use to. There are some items we liked a little better on our old software, but the pros defiantly out way the cons.

Réponse de l'équipe de SmartSoft

il y a 3 ans

Thanks for your kind words, Justin. It has been great to see your company's progress over the past 18 months. Send us an email with any of your 'wish it would do it this way' items and we'll definitely review them with the team!