Almabase

Almabase

par Almabase

Qui utilise Almabase ?

Pour les écoles de l'enseignement primaire et secondaire, les collèges et les universités disposant de petites équipes d'avancement (généralement moins de 20 ETP).

Description de Almabase

Almabase est une solution d'engagement qui vous permettra de stimuler la participation des anciens élèves aux dons, événements et programmes de bénévolat.

Vous obtenez des informations de contact mises à jour à partir de Facebook et LinkedIn, le tout fonctionnant avec votre base de données. Vous pouvez également gérer vos événements, l'e-mail marketing, le répertoire en ligne des anciens élèves, la carte des anciens élèves et le programme de mentorat.

Almabase est utilisé par plus de 250 petits centres d'avancement et est un partenaire technologique de Blackbaud.

Informations sur Almabase

Almabase

http://almabase.com/

Fondé en 2012

Prix de Almabase

Almabase n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit.

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

Almabase - Fonctionnalités

Logiciels de collecte de fonds
CRM
Don récurrent
Dons par SMS
Découverte de donateurs
Gestion des abonnements
Gestion des bénévoles
Gestion des campagnes
Gestion des donateurs
Gestion des dons
Gestion des enchères
Gestion des promesses de don
Gestion des subventions
Gestion des événements
Gestions des anciens élèves
Suivi des contributions
Traitement des paiements
Communautés de membres
Gestion de site web
Gestion des abonnements
Gestion des chapitres
Gestion des collectes de fonds
Gestion des comités
Gestion des cotisations
Gestion des élections
Gestion des événements
Gestion financière
Portail des membres
Publication d'offres d'emploi
Répertoire de membres
e-mail marketing
Forums de discussion
Gestion de contenu
Gestion de site web
Gestion des abonnements
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Gestion des événements
Idéation
Modération
Répertoire de membres
Base de données des adhérents
Gestion de site web
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Gestion des comités
Gestion des cotisations
Gestion des événements
Portail des membres
Renouvellement d'abonnements
Répertoire de membres
Traitement des paiements
Types de membres
e-mail marketing
Communautés de membres
Comptes de membre
Gestion de site web
Gestion des abonnements
Gestion des collectes de fonds
Gestion des listes
Gestion des événements
Portail des membres
Publication d'offres d'emploi
Répertoire de membres
Don en ligne
Don récurrent
Dons par SMS
Gestion des campagnes
Gestion des donateurs
Gestion des dons
Gestion des promesses de don
Gestion des reçus
Gestion des événements
Suivi des dons
Traitement des paiements
Facturation
Gestion des clients
Gestion des cours
Gestion des objectifs
Mentorat
Mentoring Program Management
Planification des rendez-vous
Suivi de la progression
Suivi des tâches

Avis sur Almabase

Afficher 5 avis sur 68

Note globale
4,7/5
Facilité d'utilisation
4,6/5
Service client
4,8/5
Fonctionnalités
4,5/5
Rapport qualité-prix
4,7/5
Kyle B.
Director of Alumni Relations
Gestion de l'enseignement, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 19/11/2019

"Almabase provides excellent value for our alumni"

Commentaires: Almabase is at the center of our alumni strategy. The goal is to provide alumni with a high-quality, tangible benefit to grow their affinity for our school and inspire volunteering, fundraising and more. The Almabase team is great to work with — not only addressing questions and issues quickly, but being a partner in devising our strategies.

Avantages: Product itself is super easy to use and the customer service is top-notch. Map feature is impressive and we have received great feedback from our alumni since launching recently. Almabase allows us to provide our alumni with a high-quality experience — keep them in touch, but also giving them networking/career opportunities they desire. The email functionality inside Almabase is so much better than other products like Constant Contact. We can easily segment and send communications by graduating class, location and more. The Engagement Snapshot is also a very useful tool — we can easily see how engaged our alumni are.

Inconvénients: No complaints so far! We have thoroughly enjoyed our time with the Almabase team so far.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 19/11/2019
Charlotte A.
Marketing Specialist/Alumni Relations
Enseignement supérieur, 10 001+ employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 13/09/2019

"Almabase Alumni Software has transformed the way we interact with alumni"

Commentaires: Overall just love it, we looked at other companies including Graduway, Almaconnect, Salesforce, Raiser's Edge, Mentor City, Alumni Channel, 360 Alumni and just so much more but we found Almabase to be the best option for the price, service, and functionality. As a small size school, we wanted an alumni network but knew that it wasn't going to have 10,000 alumni so they were able to work with us to find a pricepoint that was right for us.

Avantages: I love this software because it has many great features such as a giving platform which lets you organize campaigns for donations, an alumni map so you can see how big your alumni community has grown, the alumni database/directory which is so helpful for me to write notes/keep track of job placement/address information---it also syncs with Linkedin so when alumni get new jobs i don't have to manually add it. The customer service team is so helpful, they are available by email, chat, or phone and answer my questions almost immediately or within the day. There's also a job board for us to add jobs or alumni can add it too. There's also an email system so that's helpful. They even built me a student directory so students can have a profile too which we can transition into alumni accounts.

Inconvénients: Nothing, it works great. We've been really happy with it.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 13/09/2019
Reid F.
Director of Alumni Relations
Gestion de l'enseignement, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 22/05/2020

"ONE STOP SHOP!!!"

Avantages: The ability to house almost our entire alumni program on one platform has been the most impactful part of using this software. Prior to subscribing to the Almabase services, we had spreadsheets and documents across numerous sites. Now, we have our directory, events, and communication centralized in one place. This has been a game-changer for our program.

Inconvénients: The great thing about any issues we have had is that they are resolved almost immediately. The customer service has been exceptional and the Almabase staff takes the time to reach out to provide best practices and other ideas that similar schools are implementing throughout the year. We appreciate our ongoing relationship with Almabase to positively impact and bring together our alumni.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 22/05/2020
Virginia H.
Director of Publications and Marketing
Gestion d'organisme à but non lucratif, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    3/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    2/5
  • Probabilité de recommander le produit
    5/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 16/07/2018

"Used to set up an alumni database for our existing and lost alumni"

Commentaires: It was a useful tool in having all of your alumni information in one area and offered options that we ended up not using.

Avantages: The support staff was very helpful in the setup and in addressing any issues that we had. The overall building of the "base" was fairly easy.

Inconvénients: It didn't stand out enough as unique or needed to continue the yearly contract. We ended up using our new web platform to incorporate a signup form and keep alumni up to date.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 16/07/2018
Kyle T.
Director of Alumni Relations
Collecte de fonds, 201-500 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 03/04/2020

"Almabase Really Helped Our Alumni Association"

Commentaires: Could not be happier. TO the overall look and ease of the site to the care that the staff offers... there is no better fit for us.

Avantages: Almabase is extremely user friendly and easy to manage from a backend perspective. A lot of the site is customizable and the customer support team is always there to work with you through any issues you have. It is also extremely easy to integrate to our database at the school, which was super valuable.

Inconvénients: There's honestly and truly nothin that I dislike. The team at Almabase is always on working on new ways to improve their site, and will even take suggestions when you'd like to see something happen.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 03/04/2020