Qui utilise iMaint ?

Des clients de divers secteurs ont obtenu de très bons résultats grâce à iMaint. On peut citer comme exemples la fabrication, les écoles et les soins de santé, les administrations publiques et la flotte.

Description de iMaint

La GMAO/EAM (gestion des équipements) iMaint centralise les données et automatise les tâches de gestion de la maintenance, pour aider les entreprises à résoudre leurs problèmes critiques de maintenance et optimiser le retour sur investissement. Cette solution dispose d'une interface simple et facile à utiliser et est extrêmement personnalisable. Adapté aux entreprises de toutes tailles, iMaint peut facilement être déployée sur plusieurs sites et comprend des mises à jour gratuites. Les options incluent des solutions sur site ou hébergées dans le cloud, des capacités de maintenance conditionnelle et de suivi GPS, un accès mobile, un tableau de bord de maintenance, etc.

Informations sur iMaint

DPSI

http://www.dpsi.com

Fondé en 1986

Prix de iMaint

iMaint n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de iMaint est disponible à partir de 60,00 $US/mois.

À partir de

60,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Installation (Windows)

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation présentielle

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

iMaint - Fonctionnalités

Logiciels EAM (Enterprise Asset Management)
GMAO
Gestion de l'énergie
Gestion de la maintenance
Gestion de licence logicielle
Gestion des garanties
Gestion des installations
Gestion des ordres de travail
Gestion des pièces
Gestion des ressources informatiques
Gestion des stocks
Gestion des équipements
Planification de maintenance préventive
Accès mobile
Facturation
Gestion des clés et des serrures
Gestion des stocks
Gestion des techniciens
Gestion des étalonnages
Maintenance préventive
Suivi de l'historique des services
Accès mobile
Facturation
Gestion des clés et des serrures
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Gestion des techniciens
Gestion des étalonnages
Maintenance prédictive
Maintenance préventive
Planification
Suivi de l'historique des services
Suivi des ressources

Avis sur iMaint

Afficher 5 avis sur 17

Note globale
4,4/5
Facilité d'utilisation
3,9/5
Service client
4,9/5
Fonctionnalités
4,4/5
Rapport qualité-prix
4,4/5
James M.
Mechanical Planner / Scheduler
Biens de consommation, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 02/01/2019

"New User Review ( Royal Canin )"

Commentaires: Very Professional and Helpful Staff.

Avantages: The Setup and Usability of the Software, along with the ease of doing Work Requests VIA the Internet.

Inconvénients: Can't say I don't like anything about it so far.

Réponse de l'éditeur

envoyé par DPSI le 03/01/2019

Thanks for the kind review, James!

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 02/01/2019
Steve M.
Process Improvement Consultant
Produits alimentaires, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 04/12/2018

"iMaint Version 4.2"

Commentaires: The iMaint software is great but the customer support from DPSI is the best in the business. Every question I have had about this software over the last few years has been answered timely, explained thoroughly by a "real person" who understands the product and isn't just reading from a script. Everyone from DPSI has been a pleasure to work with!

Avantages: iMaint Version 4.2 is so much easier to use than previous versions and has great new features! The "Touch View" is very intuitive and operates in familiar screen tiles, much like a cell phone or tablet. The attachments feature allows PDF's, TIF and JPG files to be printed on work orders or used as a thumbnail "link to external resource". Now you can have detailed work instructions printed along with the work orders for PMs automatically through the scheduling. The Thumbnails to external resources create hyperlinks for files that can contain even more detailed information such as repair videos, manuals and other files that would be too large to store within the program. The new features in 4.2 make this software the best CMMS I have used to date.

Inconvénients: No real complaints about the software but the user manuals could be more visual and for new users an explanation of the theory behind "relational database management " and the importance of entering the correct type of data with consistent naming protocol because this affects the reporting features and the ability to gain insight into the some of the budgeting and staffing decisions a company could benefit from using the software. iMaint is more than just a program for generating work orders and doing inventory it is an effective management tool if fully utilized.

Réponse de l'éditeur

envoyé par DPSI le 03/01/2019

Thanks for the review, Steve!

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 04/12/2018
Robert Y.
Inventory CLerk
Production alimentaire, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 08/05/2020

"iMaint User"

Avantages: I like the functionality of it, easy to use and follow.

Inconvénients: I wish there was a better parts tree, like that of the asset tree. Or maybe adjusting the Asset tree, so that it can branch out more instead of being singular.

Réponse de l'éditeur

envoyé par DPSI le 12/05/2020

Thanks for your review, Robert!

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 08/05/2020
Chris F.
Maintenance Manager
Produits alimentaires, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    2/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    2/5
  • Probabilité de recommander le produit
    5/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 30/09/2019

"Lots of features, lots of work :("

Commentaires: Frustrating... a little... Took too much time to set up things for PM's and the reporting was never the way I needed it. Maintenance Calendar was non existent.

Avantages: iMaint has lots of options and features. Too many sometimes. The customer support is good, but it seemed I needed it more often than I should.

Inconvénients: There are too many steps to setting up simple repeatiing PM's.. It's just more complicated than it needs to be.

Réponse de l'éditeur

envoyé par DPSI le 07/10/2019

Chris, we are sorry you had issues using iMaint and appreciate your feedback. Although it is feature-rich, you can also customize the navigation tree and utilize form designer to simplify views for a basic user. There are 200+ report/graph templates that can be altered by the user, and you can create new reports as well. Our resource allocation module gives a calendar view of upcoming work and available resources. Additionally, we do offer numerous video tutorials and webinar opportunities where our users can gain more knowledge.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 30/09/2019
David M.
Transit Technology Analyst
Transport routier/ferroviaire, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 17/03/2020

"5 star support"

Commentaires: [SENSITIVE CONTENT HIDDEN] was absolutely fantastic. Didn't have to look much up because she knew everything :) Very personable, funny and was a joy to work with. She's what you would hope to have in customer service. Keep doing what you're doing!

Avantages: I like how my coworkers who use the software like it. I'm writing the review for Customer Support

Inconvénients: Not much to not like. Being in IT I know I don't have to dedicate hardly any time to the program because it just works

Réponse de l'éditeur

envoyé par DPSI le 20/03/2020

Thanks for the review, David. We're so glad to hear your experience with Customer Support went well!

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 17/03/2020