InvGate Service Desk

Qui utilise InvGate Service Desk ?

Moyennes et grandes entreprises. Les entreprises privées, agences gouvernementales, organismes à but non lucratif et établissements scolaires comptent sur les ressources d'InvGate au quotidien pour répondre à leurs besoins en matière d'ITSM.

Description de InvGate Service Desk

Le centre de service d'InvGate est une solution web compatible ITIL avec une interface utilisateur innovante. Propose des processus relatifs aux incidents, problèmes, changements, biens et connaissances. Le centre de service offre une collaboration inégalée entre les utilisateurs, une automatisation performante et une gestion intelligente des cas d'assistance. Mise en œuvre sur site ou SaaS multilocataires dans le cloud. Configuration entièrement sans code, générateur de flux de travail graphique de type glisser-déposer, reporting de business analytics, tableaux de bord personnalisés, niveaux de service, cas d'assistance par e-mail et gamification.

Informations sur InvGate Service Desk

InvGate

http://www.invgate.com

Fondé en 2004

Vidéo de InvGate Service Desk
Play
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Présentation des tarifs de InvGate Service Desk

InvGate Service Desk n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit.


Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

InvGate Service Desk deployment and support

Ressources d'aide

  • Service de support permanent (réponse directe)
  • Support en horaire de bureau
  • En ligne

Déploiement

  • Installation (Mac)
  • Cloud, SaaS, web
  • Installation (Windows)
  • Mobile (iOS natif)
  • Mobile (Android natif)

Formation

  • Formation en ligne en direct
  • Webinaires
  • Documentation

InvGate Service Desk - Fonctionnalités

  • Catalogue de services
  • Gestion des billets
  • Gestion des connaissances
  • Gestion des contrats
  • Gestion des incidents
  • Gestion des ressources informatiques
  • Gestion des versions
  • Portail libre-service
  • Rapports de service

Logiciels de gestion des services informatiques : afficher la liste complète

  • Accès et contrôle à distance
  • Alertes et remontée des problèmes
  • Chat en temps réel
  • Communication multicanal
  • Configuration des workflows
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion des accords de service
  • Gestion des billets
  • Gestion des centres d'appel
  • Gestion des ressources informatiques
  • Intégration des e-mails
  • Intégration des médias sociaux
  • Macros et réponses types
  • Monitoring réseau
  • Portail libre-service
  • Rapports et analyses
  • Routage automatisé
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des interactions

Logiciels helpdesk : afficher la liste complète

  • Gestion de la configuration
  • Gestion de la disponibilité
  • Gestion de projets
  • Gestion des changements
  • Gestion des contrats/licences
  • Gestion des incidents
  • Gestion des problèmes
  • Gestion des versions et du déploiement
  • Portail libre-service
  • Suivi des ressources

Outils ITSM : afficher la liste complète

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Avis sur InvGate Service Desk

Read all reviews

Overall rating

4,6/5

Average score

Facilité d'utilisation 4,7
Service client 4,7
Fonctionnalités 4,4
Rapport qualité-prix 4,5

Review software

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Écrivez votre avis !
Andrés camilo G.
IT Manager Authorized Distributor at ESET Colombia
Services et technologies de l'information, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    5 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/02/2019

"This the best Helpdesk cloud based software"

Commentaires: We were a company which, being a provider of IT services, presented many problems associated with the service to our external clients, which is why after defining a strategy for the implementation of a help desk. After evaluating several solutions from the market, we made the decision to use Invgate Servicedesk since in addition to being aligned with ITIL, it allows the implementation of a service table in a quick and friendly way, the reports are quite detailed and the best is the gamification.

Avantages: Currently we are working to relaunch our help desk, because after the good reception of the clients we saw the need to adjust several additional options of the product.

Inconvénients: No Mobile App available for the users Android and IOS

  • Source de l'avis 
  • Publié le 14/02/2019
Windy H.
Senior Technical Program Manager
Logiciels, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    5 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    5 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 24/06/2020

"Stunningly beautiful yet powerful!"

Commentaires: We wanted a Service Desk solution that is easy to use and yet can accomodate complex workflow, InvGate Service Desk can answer all of these.
I have used ServiceNow & Heat, those products are very verbose in terms of wording. InvGate SD is concise less word but more to usable actions.
I would recommend this highly to other people looking for ITSM solution.

Avantages: - Easy to setup and easy to understand on daily usage, the relations between grouping, help desk and catalog is superb.
- Query builder is the one I like most, consistency across the system, you learn once and you can use similar familiar query.
- Gamification is fun!

Inconvénients: Built-in integrations to other platform or service is somewhat rather limited. But workaround for webcall and inbound API is welcome.

  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 24/06/2020
Greg D.
Assistant Director of Database Services
Enseignement primaire et secondaire, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    3 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    3 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 16/06/2017

"InvGate Service Desk Review"

Commentaires: InvGate is a pretty good product overall. There are a lot of little annoyances, but if they were to fix these, it could be a pretty great product.

Avantages: Affordable
Easy to setup
Ability to use variables when creating a ticket
Ability to add observers and collaborators to a ticket
Easy to do things like reassign and escalate

Inconvénients: No Due Date field unless you use SLAs
No ability to delete a comment or edit a comment
If you add a comment before selecting Solve (which ultimately closes the ticket), you have to enter your solution again and select Solve for your solution to show up as the resolution
If you added a comment to a ticket when the owner has an out of office notification turned on in their email, the out of office email would create a new ticket
When printing out a lit of tickets for a user, the font is so small, it's hard to read. Took me a while to come up with a roundabout way to do it so that it was easily readable.
Each comment in a ticket doesn't have the day and time the comment was made. You get more general time stamps like "14 hours ago", "2 weeks ago", or "a month ago". Would be useful to know the date and time so that you can tell if something was done at the end of the day or the beginning.

  • Source de l'avis 
  • Source : SoftwareAdvice
  • Publié le 16/06/2017
Utilisateur vérifié
Product Manager
Entreposage, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5 /5
  • Facilité d'utilisation
    3 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    3 /5
  • Rapport qualité-prix
    4 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/10/2019

"Service Desk has made our support manageable"

Commentaires: Despite it not being perfect, Service Desk has changed our support queue from being unmanageable to having everything tracked in one place, with time stamps and a request is never missed. Setup could be easier, but once complete, I would highly recommend this to a company looking to streamline their end-user support.

Avantages: -Very good end-user experience
-Never miss a request
-Integration with JIRA
-Application integration (widgets)

Inconvénients: -Setup is tedious
-Getting the correct permissions for all agents/users is a frustrating experience
-Somewhat confined to canned reports with little customization

  • Source de l'avis 
  • Publié le 23/10/2019
Cristian M.
IT Manager
Hôpitaux et soins de santé, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    4 /5
  • Facilité d'utilisation
    4 /5
  • Fonctionnalités
    4 /5
  • Support client
    4 /5
  • Rapport qualité-prix
    5 /5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/11/2019

"Service Desk Invgate"

Avantages: It is a visually beautiful tool. The operation is intuitive. It is easy to install and configure

Inconvénients: it would be missing that the entry of the initial information of the users in the requirements is improved

  • Source de l'avis 
  • Publié le 13/11/2019