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Alemba Service Manager

Alemba Service Manager

Description de Alemba Service Manager

En tant que successeur du produit Service Manager de VMware (anciennement infraEnterprise), le logiciel de gestion de services informatiques vFire d'Alemba a hérité de plus de 20 ans d'expertise et offre une interface utilisateur véritablement innovante qui met l'expérience client au centre de ses préoccupations. Fondé sur les principes de l'éducation, de l'innovation et de la gamification, le produit révolutionnaire vFire d'Alemba illustre l'engagement de l'éditeur à développer des logiciels vraiment ludiques.

Qui utilise Alemba Service Manager ?

Non fourni par l'éditeur

Alemba Service Manager Logiciel - 1
Alemba Service Manager Logiciel - 2
Alemba Service Manager Logiciel - 3
Alemba Service Manager Logiciel - 4
Alemba Service Manager Logiciel - 5

Alemba Service Manager ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Alemba Service Manager

Alemba Service Manager

3,7 (6)
52,00 £GB
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
86
25
3,0 (6)
3,8 (6)
4,2 (6)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
45,00 £GB
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
123
29
4,6 (36)
4,6 (36)
4,7 (36)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Alemba Service Manager

HaloITSM
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des incidents
Gestion des tickets de support
Rapports d'incidents
Assyst System
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes et remontée des problèmes
Rapports et analyses
EcholoN
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la base de connaissances
Gestion des billets
Portail libre-service
SysAid
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes et remontée des problèmes
Gestion des billets
Gestion des tickets de support
Vivantio
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des incidents
Notifications en temps réel
ManageEngine ServiceDesk Plus
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des incidents
Gestion des tickets de support
Alloy Navigator
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des stocks
Gestion des tickets de support
Deepser
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des tickets de support
Notifications en temps réel
Summit
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des incidents
Notifications en temps réel
Suivi des ressources

Avis sur Alemba Service Manager

Note moyenne

Note globale
3,7
Facilité d'utilisation
3,0
Service client
4,2
Fonctionnalités
3,7
Rapport qualité-prix
3,8

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
33%
4
33%
3
17%
1
17%
Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Télécommunications, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Business Management

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Overall Its good tool for business for little tricky for users to understand initially.

Avantages :

Its good tool for creating Internal/external incidents. It helps in tracking records. It makes life easy.

Inconvénients :

Interface is little harder to understand and not much friendly. Deployment is harder. its also pricey.

Paul
Change, Asset and Configuration Officer (R.-U.)
Administration publique, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Fully featured system with plenty of configuration

4,0 il y a 8 mois

Commentaires : Great package and price to start with a software system that was functional but had issues to begin with. Since the upgrade to v10 and above ASM has been getting better and better and we are more than happy to keep using it for the future.

Avantages :

Since the latest versions the administration has been really come on. There is everything you need if you are willing to take onboard all of the features on offer. We've recently started using features to assist our automation and Alemba have everything we need.

Inconvénients :

It can be tricky to find some of the settings as they are tucked away or hiding (sometimes they are not in the help but that's rare). Earlier versions were buggy but since the commitment to better quality control the software has become very reliable and future features look very useful.

Kent
Materials Acquisition Manager (É.-U.)
Services et technologies de l'information, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Whoever designed this should put down the bong.

1,0 il y a 6 ans

Commentaires : After using this thing for the past 4 plus years, I learned that my organization is going with another solution very soon, which is one of the main reasons I am staying. I was honestly considering job hunting solely based on my experience with Vfire.

Avantages :

Nothing. there is no redeeming quality what-so-ever with this application.

Inconvénients :

The GUI is not only useless as a business application but an annoying thorn in the side of progress and efficiency. There is tons of useless space taken up by big blue bubble graphics where data should be. When you enlarge the view, it doesn't only increase the size of the text in the data fields but also every single graphical object on the screen and rearranges the placement to accommodate everything on the screen at once, to the point where your data is unreadable in the little window in the center of the screen. The animation transition from page to page lags and makes working with the data less than fluid. New pages open for certain data fields that takes you a more detailed window for that data even though you are working on a single record. In and out of multiple data sheets for one record is ridiculous. I could go on and on but steer clear of this train wreck if you want to save your company money and it's sanity.

jill
Service Desk Operational Analyst (Nouvelle-Zélande)
Gestion de l'enseignement, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

not sure what goes here

4,0 il y a 8 mois

Commentaires : overall I have been using this product for over 15 years and have seen many improvements and can t wait for the admin improvements

Avantages :

the ease of workflow management - the creation and setup of forms and workflow

Inconvénients :

html email templates and the small areas that admin have to work in

Peter
Service Management Lead (Australie)
Exploitation minière et métaux, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Excellent end-to-end automation and impressive process breadth

5,0 il y a 7 ans

Commentaires : Alemba has picked up product development from VMWare and given a new life to this fully featured service management system. Under the hood is a high performance automation engine and process support for the core and supporting ITSM processes. Amazing support and engagement from the Alemba team.

Avantages :

Automation from start (customer form submission, scheduled, etc.) to finish (backend script, orchestration engine, SQL command, etc.).

Inconvénients :

IT user interface takes some time to get used to, and isn't browser based