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Description de IFS Ultimo

IFS Ultimo est une solution SaaS EAM de premier plan, axée sur la maintenance et la sécurité, avec un temps de retour sur investissement inégalé. IFS Ultimo est réputé pour son déploiement rapide, sa facilité d’utilisation et ses intégrations transparentes. Le logiciel combine des solutions industrielles prêtes à l’emploi avec une flexibilité suprême, tout en offrant une livraison continue en tant que véritable solution SaaS. IFS Ultimo permet aux clients d’améliorer la collaboration entre équipes, d’optimiser la productivité, de maximiser la disponibilité des actifs, de contrôler les coûts et de garantir la santé et la sécurité.

Qui utilise IFS Ultimo ?

Nos plus de 2 200 clients sont actifs dans le monde entier dans les domaines de l’industrie, de la logistique, des soins de santé, des infrastructures et des services.

IFS Ultimo Logiciel - 1
IFS Ultimo Logiciel - 2
IFS Ultimo Logiciel - 3
IFS Ultimo Logiciel - 4
IFS Ultimo Logiciel - 5

IFS Ultimo ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

IFS Ultimo

IFS Ultimo

4,4 (114)
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
65
3
4,2 (114)
4,2 (114)
4,3 (114)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
476,00 €
année
Version gratuite
Version d'essai gratuite
348
13
3,8 (1 479)
3,8 (1 479)
3,7 (1 479)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à IFS Ultimo

NetSuite
Fonctionnalités les mieux notées
Alerte de paiement en double
Plan comptable
Rédaction de chèques
TOPdesk
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des tickets de support
Notifications en temps réel
IBM Maximo Application Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la maintenance
Gestion des ordres de travail
Gestion des stocks
Maximo
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des techniciens
Maintenance préventive
Suivi des ressources
SAP Concur
Fonctionnalités les mieux notées
Demande de remboursement des frais
Gestion des reçus
Suivi des frais
Inform ERP
Fonctionnalités les mieux notées
Achats et réceptions
Gestion des commandes
Prévision des ventes
Planon
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des ordres de travail
Gestion du cycle de vie des ressources
Planification de la maintenance
Dynamics 365
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des bons de commande
Reporting financier
Revenu et bilan comptable
UpKeep
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des calendriers
Gestion des stocks
Suivi des ressources

Avis sur IFS Ultimo

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
4,2
Service client
4,3
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,2

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
45%
4
48%
3
7%
Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Administration publique, 501–1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Perfect for Enterprise Asset Management and Maintenance Management

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : As an administrator I have seen Ultimo go through many iterations over the years. Today it is much easier to administrate than previously since everything is web-based.

Avantages :

The application has an extensive back-office. It is a modular application that you can tailor specifically to your needs.

Inconvénients :

The application is surprisingly easy to use with extensive help file assistance, so there is nothing to complain about.

Petra
Application coordinator Ultimo (Pays-Bas)
Hôpitaux et soins de santé, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Good FMIS software, IT needs extra functionality

4,0 il y a 3 ans

Commentaires : Our Facility department uses Ultimo for registration, handling and maintenance (planning) of technical installations, Reservations of conferencerooms, requests for inventory (wheelchairs etc.), Building+space registration. Ultimo is used for over 10 years and has improved rapidly is this period.
Since last year, our employees use the selfservice-portal for report of incidents and requests, that are handled through the several backoffices. The Facility-backoffices that use Ultimo are TD, Servicedesk, security, cleaning.
Our department 'Medical Technology' uses Ultimo for registration and maintenance of medical instruments for over 10 years with use of links to GMG (AOC) and recently MTBook. Our department ICT uses Ultimo since last year for registration/handling of ICT-configurations and incidents/requests concerning the configurations and software. For ICT-matters the selfservice-portal was implemented to support our employees in reporting incidents/requests.

Avantages :

- Very flexible in changeing userinterface. Requests of users can easely be granted. Just be careful to keep the Ultimo-lookandfeel. - The use of selectionlists is al good alternative for reports. Because the use of relations between data, it is very easy to provide the users with information that can be exported tot Excel and PDF. - Facility management is fairly complete - Configuring of Ultimo to adapt it our organisation is easy: procesflows can be easily expanded. - Ultimo-Supportdesk always reacts - Consultant we hire is very competent.

Inconvénients :

- We perceive that the IT-module is not yet fully developed. - The implementation of processes is flexible, but obvious functionality is not available, like: -> a good system for relations between changejobs (this is only avaliable when using changetemplates, not when extra jobs are added) -> Good/simple forms for the reporter to do a request (like conditional fields, that appear depending in values filed in) -> Extensive dashboard possibilities - The configuration of Ultimo GO is difficult and not as flexible as the rest of Ultimo.

Wouter
IT application manager (Belgique)
Administration publique, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Ultimo the solution for maintaining all your assets

4,0 il y a 2 semaines Nouveau

Avantages :

Everything is highly customisable. The email integration works great for connecting different types of services in a very easy way.

Inconvénients :

The problem that you can connect a user to only one department. In our organisation users can have different roles and that can cause problems sometimes.

Joel
Directeur (Pays-Bas)
Automobile, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Good asset management software with many possibilities and functionalities

3,0 il y a 3 ans

Commentaires : Very complete asset software

Avantages :

The many possibilities and functionalities are great. This software can do a lot, almost anything is possible to manage assets properly. The possibilities to link to other software systems are also very nice.

Inconvénients :

User-friendliness can be improved and the software is complex to implement and set up.

Ilse
Applicatiebeheerder (Belgique)
Gestion de l'enseignement, 1 001–5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Review IFS Ultimo

5,0 il y a 4 mois

Commentaires : We are very satisfied with the different modules of Ultimo, which we have been using since 2009. Since August 2022 as a Cloud version, previously on premise.
In IFS Ultimo it is possible to organize your own processes as desired. The system can also be easily integrated with other systems. For example, we have integration with our own webshop, our own financial system and ITSM 4me.

Avantages :

- The good user interface with extensive help file assistance - The easy adaptability, very flexible. As administrator you can use an extensive backoffice which has improved greatly in recent years - The good integration options - The very good helpdesk support - The variety of modules that can be used. We use facility management, fleet management, inventory and purchasing, item distribution, key management, studio rental and infrastructure management. - Ability to create your own reports

Inconvénients :

- Some nice-to-have user interface features : double click on a grid, color rows in a selection list depending on status - More roles per user - Generating QR code for infrastructure is not yet possible