Description de Cin7

Cin7 est une plateforme de gestion des stocks automatisée destinée aux marques dont la croissance des revenus est de plus d'un million de dollars. Cin7 synchronise leurs stocks avec les ventes et commandes de tous les canaux de vente en ligne et physique, puis automatise le traitement des commandes pour en optimiser l'efficacité. Les marques qui vendent ou distribuent des produits s'aident de Cin7 pour réduire leurs coûts, leurs marges et leurs flux de trésoreries, tout en maintenant leurs stocks en toutes circonstances. Remarque : Cin7 ne convient pas à la gestion des actifs.

Qui utilise Cin7 ?

Les grossistes, les détaillants, les importateurs et les fabricants légers multicanaux se tournent vers Cin7 lorsqu'ils ont besoin d'une plateforme unique qui leur permet de maîtriser les coûts à mesure qu'ils se développent sur de nouveaux marchés et ajoutent des canaux de vente.

Où peut-on déployer Cin7 ?

Cloud, SaaS, web, Mac (ordinateur), Windows (ordinateur), Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

À propos de l'éditeur

  • Cin7
  • Situé à Auckland, Nouvelle-Zélande
  • Fondé en 2011
  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Allemagne, Australie, Brésil, Canada, Chine et 6 autres

Langues

anglais

À propos de l'éditeur

  • Cin7
  • Situé à Auckland, Nouvelle-Zélande
  • Fondé en 2011
  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Allemagne, Australie, Brésil, Canada, Chine et 6 autres

Langues

anglais

Cin7 en vidéos et en images

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Comparez le prix du logiciel Cin7 avec ses alternatives

295,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
279,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
499,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
20,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit

Fonctionnalités - Cin7

  • API
  • Accès mobile
  • Achats et réceptions
  • Alertes/Notifications
  • Archivage et rétention
  • Audit de l'inventaire
  • Base de données de contacts
  • CRM
  • Catalogage/catégorisation
  • Codes-barres et RFID
  • Commandes récurrentes
  • Comptes clients
  • Emplacements multiples
  • Entrée et sortie
  • Facturation
  • Fonctions pour vente au détail
  • Gestion 3PL
  • Gestion Import/Export
  • Gestion SEO
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de la chaîne logistique
  • Gestion de la qualité
  • Gestion de site web
  • Gestion des achats
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des canaux
  • Gestion des commandes
  • Gestion des exceptions
  • Gestion des expéditions
  • Gestion des factures
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des nouvelles commandes
  • Gestion des promotions
  • Gestion des remises
  • Gestion des renouvellements de commande
  • Gestion des retours
  • Gestion des réceptions et entrées
  • Gestion des stocks
  • Gestion des stocks de la vente au détail
  • Gestion des éléments
  • Gestion multicanal
  • Identification des produits
  • Importation et exportation de données
  • Intégration comptable
  • Intégration de marketplace
  • Intégrations de tiers
  • Kitting
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Optimisation des stocks
  • Opérations d'entreprise intégrées
  • Paiements électroniques
  • Panier d'achat
  • Personnalisation
  • Planification des ventes et des opérations
  • Point de vente (PDV)
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prise en charge de plusieurs formats
  • Prise en charge des bases de données
  • Protocole AS2
  • Prévision
  • Prévision de la demande
  • Prévision des ventes
  • Rapports de ventes
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Recherche/Filtre
  • Saisie de commande
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des commandes
  • Suivi des coûts
  • Suivi des numéros de série
  • Sécurité des données
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des cartes de crédit
  • Traitement des commandes
  • Traitement des paiements
  • Transformation des données
  • e-mail marketing
  • Étiquettes d'expédition

Alternatives à Cin7

Solution de gestion d'entreprise intégrée qui automatise les processus financiers, de relation client et de chaîne d'approvisionnement.
Veeqo gère votre inventaire, vos commandes et expéditions, afin que votre marque se développe rapidement tout en garantissant aux clients l'expérience qu'ils méritent.
Les clients commerciaux peuvent faire leur choix parmi plusieurs éditions pour répondre à des exigences professionnelles ou techniques spécifiques :
Ensemble Open Source d'applications commerciales intégrées pour CRM (gestion des relations client), points de vente, sites web, e-commerces, vente, comptabilité, entrepôt, RH, projet et marketing. En savoir plus sur Odoo
Stitch est une plateforme de gestion des stocks et des commandes conçue pour les marques et les commerces de détail modernes à forte croissance.
Shopify Plus simplifie l'e-commerce en fournissant des logiciels de commerce multicanaux à forte croissance et à volume élevé.
Shopify est une plateforme de commerce qui permet à quiconque de vendre facilement en ligne, dans un point de vente et partout ailleurs.
Toast est un système de gestion de points de vente et de restaurants tout-en-un conçu pour améliorer l'efficacité et réduire considérablement les coûts.
Superbe logiciel de comptabilité en ligne hébergé dans le cloud destiné aux petites entreprises. Accessible partout, à tout moment. Demandez votre version d'essai gratuite maintenant !
Solution de gestion des commandes dans le cloud. Propose des fonctionnalités de gestion d'entrepôt, d'e-commerce et de gestion des stocks.
Expédition de colis multiples combinée à la gestion des commandes sur plusieurs canaux et à la gestion des stocks au sein d'une solution tout-en-un.
GoldFinch ERP offers a complete ERP solution for distributors and manufacturers on the Salesforce platform. Certified & 100% Native app
Système de caisse cloud destiné à la vente en magasin, en ligne et en déplacement. Utilisez un seul système pour vendre sur tous vos canaux.

Avis sur Cin7

Note moyenne

Note globale
4,3
Facilité d'utilisation
4,2
Service client
4,2
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,1

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
56%
4
30%
3
6%
2
4%
1
4%
David J.
David J.
Utilisateur LinkedIn vérifié
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis
Source : GetApp

Great Cloud based Software - Easy to use and lots of features

5 il y a 6 ans

Commentaires : We were a loyal system based inventory software user for almost 3 years (Inflow), everything with our previous software (Inflow) was good. As we have grown, we wanted multiple users and we looked at other options and decided we have to upgrade to a cloud based software. I personally did not want to go on the path of server, VPN etc.. We were very nearly about to sign in for another cloud based system and at the last minute we realised that it is not a special software for fashion industry.. We wanted a software that can cope with Size, Colour, Fabric, Style and Fit variations.. Thank God the other software people actually recommended Cin7 which is a Fashion Industry special software. We are so glad we made the move.. It makes our business day to day operation a breeze and our sales agents in multiple locations (Some offshore as well) entering orders directly into the system.. This cut down or data entry time dramatically.. also we are now able to see or "Out of stock items" by size.. Also the Web portal B2B is a God Send... Our customers love this feature.. I also have to say that the customer service experience I had is double 2 x 5 STAR... On Boarder Jeff made the whole operation so smooth that I never felt I was all alone in this journey... This is genuinely a good product backed by good people.. I recommend this to any business who are looking to upgrade from system based software to cloud based programme.. Thank you guys.. we are still a long way to go with implementing this software in our business, but I am confident that we will get through this..

Avantages :

Software specially designed for Fashion Industry.. Multiple Size, Style, Fit, Fabric etc.. No problem... Many advanced features like B2B webportal, Xero Integration, Email Integration etc at no extra cost. On-Board support is worth $$$$ of dollars.. They do this so well.. Thank you Jeff... Pivot table reports - We were used to excel reports.. But this Pivot table stuff is out of this world..

Inconvénients :

At times Crashes during log-ins.. I assume a bug... It is understandable considering cloud based system.. Not a major, but it will be great if they can rectify this soon. Automatic email reports.. for example a weekly email to our customers on stock or sales report etc would be a great feature. Simplified data entry short cuts (like Control + D - for entering same data for all lines) would be a great feature to add. Rather than Xero or QuickBooks, a simplified inbuilt payment system in Cin7 will be beneficial for small businesses who don't want to use accounting packages. Single user low cost (under $ 100 per month) version would benefit some small operators..

Réponse de l'équipe de Cin7

il y a 6 ans

Hi David, thank you for the overall 5 star review! It's great to hear you think the product is awesome and the staff at Cin7 have been helpful. Thank you for the great feedback especially about Jeff your on-boarder. Thank you for the honest feedback we're always looking to improve for our customers and this has been passed onto support. We look forward to the continued support and value you as a customer.

Sean S.
Sean S.
Owner & IT Manager (Nouvelle-Zélande)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Produits alimentaires, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Extremely powerful inventory and order processing and logistic package

4 il y a 3 ans

Commentaires : While challenging to learn and deploy, it's unique feature set and capabilities mean they don't have any one direct competitor and you'd have to piece together multiple platform and cloud services to get the same level of features and functionality.

Avantages :

Cin7 has allowed us to integrate and resolve most of our order processing, logistics, inventory and accounting functions into one platform. The API integration into Xero is critical for our business. The reporting capabilities are very powerful and can be used to resolve a number of sales, inventory and regulatory reporting requirements. There really isn't any product on the market that rolls all these features into one package.

Inconvénients :

The price is very expensive and the learning curve is quite steep. The CRM functions are pretty light and need fleshing out. Of most concern were the surprisingly large number of bugs and errors in the reports. Support has been responsive and fixed most issues we have discovered in a timely fashion, but it has been surprising how many bugs we have identified and had to report. This left us feeling like we were paying to be a beta tester. As time goes on and the product matures, this should become less of an issue and I don't consider it a deal breaker, but Cin7 could really improve in this area.

Réponse de l'équipe de Cin7

il y a 3 ans

Hi Sean, Thank you for your review. We are glad to hear that you found value in our software system and support team. We will share your feedback with the product team, as we are always looking for improvements.

Utilisateur vérifié
Director (Australie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Design, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Great Product but could be imporved with more user testing

4 il y a 3 semaines Nouveau

Commentaires : Service with onboarding has been great. Questions have been aswered in a prompt manner. Everyone we have spoken to has been very nice and determined to provide an aswer to questions.

Avantages :

It's early days for us. Cin7 seems like a powerful tool that we look forward to using to it's full potential. We are loving the degree of customisation. Reporting is a step up from other systems. Smart buyer tool is great.

Inconvénients :

There are some features that seem quite unintuitive. A great feature is often let down by poor UX and UI. Hopefully things will improve. No mobile app.

Scott P.
Head of Development and Integrations (R.-U.)
Bijoux et produits de luxe, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Alternatives envisagées :

Be very careful as the sales team are misleading

1 le mois dernier Nouveau

Commentaires : Absolutely terrible. Stay well away from this company. It's the worst company I have dealt with in 10 years of ecom. They very blatantly mis-sold their product just to get their sale. We would not have went any further with them if they had told the truth in the first place and now they have wasted our time and money.

Avantages :

There isn't much. There were issues with everything really.

Inconvénients :

The fact we were lied to by the sales team. We were told syncing between Shopify sites was 1 minute. Then while going through the onboarding process we found out it can take up to 2 hours. We now need to scrap all the work we have done with the onboarding and find a replacement. The support during the onboarding was also terrible. They would take days to respond then try and put pressure on us to get it. They just wanted the money and us out of the way.

Skye M.
General Manager (Australie)
Vente au détail, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Excellent onboarding service & thorough inventory system

5 il y a 3 semaines Nouveau

Commentaires : While a challenging step up from our previous inventory system, the Cin7 team were very helpful & attentive throughout the onboarding process and guiding us through familiarising ourselves with all its capabilities. The Cin7 Academy is a thorough resource and our dedicated specialist gave us confidence in the product with his quick & regular communication during the weeks of set up.

Avantages :

Allows us to integrate with our B2C Shopify store, B2B online store and 3PL order fulfilment, as well as managing our stock imports from external suppliers both domestically and globally.

Inconvénients :

We'd love more ability to tailor the look of our B2B store, however functionally it still meets all our needs