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Description de Cin7 Omni

Cin7 est une plateforme de gestion des stocks automatisée destinée aux marques dont la croissance des revenus est de plus d'un million de dollars. Cin7 synchronise leurs stocks avec les ventes et commandes de tous les canaux de vente en ligne et physique, puis automatise le traitement des commandes pour en optimiser l'efficacité. Les marques qui vendent ou distribuent des produits s'aident de Cin7 pour réduire leurs coûts, leurs marges et leurs flux de trésoreries, tout en maintenant leurs stocks en toutes circonstances. Remarque : Cin7 ne convient pas à la gestion des actifs.

Qui utilise Cin7 Omni ?

Les grossistes, les détaillants, les importateurs et les fabricants légers multicanaux se tournent vers Cin7 lorsqu'ils ont besoin d'une plateforme unique qui leur permet de maîtriser les coûts à mesure qu'ils se développent sur de nouveaux marchés et ajoutent des canaux de vente.

Cin7 Omni Logiciel - 1
Cin7 Omni Logiciel - 2
Cin7 Omni Logiciel - 3
Cin7 Omni Logiciel - 4
Cin7 Omni Logiciel - 5

Cin7 Omni ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Cin7 Omni

Cin7 Omni

4,3 (586)
325,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
139
44
4,2 (586)
4,1 (586)
4,1 (586)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
12,00 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
97
31
4,3 (618)
4,4 (618)
4,2 (618)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Cin7 Omni

Zoho Books
Fonctionnalités les mieux notées
Création des factures
Facturation
Facturation en ligne
NetSuite
Fonctionnalités les mieux notées
Alerte de paiement en double
Paiements électroniques
Rédaction de chèques
Extensiv Order Management
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des commandes
Gestion des stocks
Traitement des commandes
Xero
Fonctionnalités les mieux notées
Comptabilité
Compte de résultat
Création des factures
Brightpearl
Fonctionnalités les mieux notées
Facturation
Gestion des commandes
Gestion des stocks
Cin7 Core
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des stocks
Gestion des stocks
Suivi de l'inventaire
Fishbowl
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des bons de commande
Gestion des stocks
Gestion des stocks
QuickBooks eCommerce
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des retours
Gestion des stocks
Suivi de l'inventaire
Personica
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.

Avis sur Cin7 Omni

Note moyenne

Note globale
4,3
Facilité d'utilisation
4,2
Service client
4,1
Fonctionnalités
4,2
Rapport qualité-prix
4,1

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
54%
4
32%
3
6%
2
4%
1
4%
Sean
Sean
Owner
Utilisateur LinkedIn vérifié
Produits alimentaires, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Extremely powerful inventory and order processing and logistic package

4,0 il y a 3 ans
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Dean
Dean
Director (Australie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Fabrication électrique/électronique, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Geting on board with Cin7

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : The platform is clearly laid out and fairly easy to navigate. The move to the new Cin7 system has meant a mass migration of a lot of information but has been surprisingly easy to ensure all our stock is reflected and priced correctly in the new platform. The help feature and Cin7 academy have proved invaluable in filling any knowledge gaps, and we have received great assistance in ironing out any issues from the customer support given.

Avantages :

The onboarding experience has been going very smoothly largely due to the wealth of information provided thru the Cin7 Academy, as well as customer support given for any integration and learning issues through active meeting sessions. Our contact [SENSITIVE CONTENT] has been most helpful.

Inconvénients :

Have yet to run into any major hiccups as only in first month or so of using software, so far no major issues, platform can perform all tasks required as out previous software had.

Marcos
Marcos
Director of E-Commerce (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Emballage et conteneurs, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

CIN7 is Great for the Middle Tier company looking to move from small business

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : CIN7 was easy to implement into our Techstack, When placing orders on CIN7 it was made with ease. But CIN7 only works with small to mid-level businesses. If your company continues to grow, You will grow out of CIN7.

Avantages :

CIN7 works excellently as a Sales Tool, CRM, and Order Management software when connecting your eCommerce platform. it is excellent for Small businesses looking to get a grip on a more enterprise-level Inventory Management system.

Inconvénients :

CIN7 works great for a company not focused on manufacturing and just distribution. Due to CIN7 not being able to Commit stock for Backorders. Also not being able to have a Barcode System is a negative aspect.

Michael
Managing Director (Australie)
Vente en gros, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Worst Inventory System - RUN

1,0 il y a 8 mois

Commentaires : Run away - please do yourself the favour. It looks great from the outside, which is why we chose it. Spend a bit more money and invest in a good product

Avantages :

Cin7 Promises to do all the things you need

Inconvénients :

Cin7 has bugs throughout the system and the support is non existent to the point you simply cannot run a business using this software. We have had an inventory value difference of $80k that cannot be explained or fixed for over 12 months with zero support.

Kieron
IT and Marketing Manager (R.-U.)
Vente en gros, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

CIN7 in the first 6 months

4,0 il y a 5 mois

Commentaires : With most software companies such as SAP or Dynamics you would have on-boarding members onsite for a period of time and people on the phone while you transition. I felt that the on-boarding system used by CIN7 is very frustrating, you have to watch several academy videos to teach yourself the system and everything is done by emails that take a while to be answered and zoom calls. If you are stuck and just want to press on you are hindered my the time it takes to get the answers you need or actions in place. That said My on-boarding members are very proactive and knowledgeable and have helped create and manipulate functionality. Overall I am really pleased with the results and the future possibilities now we are using cloud based systems and CIN7. Our day 1 transition to completely move away from our old system went a smooth as can be and by day 2 the business was 95% functioning normally with almost all orders out the door. I take that as a result and look forward to integrating more systems and apps via API in the coming months.

Avantages :

Moving to a new system is always a worry for a multi currency multi million pound business. I felt the transition from an outdated desktop system was pretty smooth. The import features are excellent and extremely flexible for Customer/Supplier lists, stock,PO's and SO's. The ability to have multiple currency cost pricing on inventory items is excellent. Adding contract and discount pricing to clients on an individual bases works really well. Stock kits or BOM work nicely and the connection to our external accounting package seems solid.

Inconvénients :

I feel the WMS side for the warehouse needs more attention. The ability to see more order detail from the order screen is required, the ability to expand an order view from that screen would have been really useful to see what items are on the job as a minimum without having to release to pick to see the order. The packing section does not allow to select multiple orders to the same destination for packing together. Not being able to allocate a supplier bill to multiple PO's without merging them into a single PO.

Andrew
Consultant (Australie)
Construction, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Onboarding

5,0 il y a 12 mois

Commentaires : [sensitive content hidden] Made our overall experience great. No request was too small or difficult.

Avantages :

We have been using Cin7 in an existing business. For a few years now, but for this review, it’s a for a new business we have just set up. We were in a time crunch, so on boarding and to be sped up. We had [sensitive content hidden] as our onboarding manager, and he was exceptional. He was very helpful, prepped for our meeetings, and adaptable with all our requests. He made the experience super easy, and smooth from our first contact to complication.

Inconvénients :

When I reached out to cin7 at the start, it took close to 7 weeks to get onto someone who could help us. I sent in multiple sales call requests and emails, but no one got back to me. I had to get in contact with someone through the support team rather than the sales team.