Description de Brandfolder

Brandfolder inspire l'utilisation, permet une découverte rapide et rationalise les flux de travail entre les équipes.

Qui utilise Brandfolder ?

Spécialistes du marketing (internes et agences), directeurs de marques (start-ups et grandes entreprise), équipes créatives (internes, agences et indépendants).

Où peut-on déployer Brandfolder ?

Basé sur le cloud
Sur site

À propos de l'éditeur

  • Smartsheet
  • Situé à Denver, É.-U.
  • Fondé en 2012

Assistance Brandfolder

  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Australie, Canada, États-Unis

Langues

anglais

À propos de l'éditeur

  • Smartsheet
  • Situé à Denver, É.-U.
  • Fondé en 2012

Assistance Brandfolder

  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Australie, Canada, États-Unis

Langues

anglais

Brandfolder en vidéos et en images

Brandfolder Logiciel - 1
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Brandfolder Logiciel - 3
Brandfolder Logiciel - 4
Brandfolder Logiciel - 5
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Brandfolder

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Version gratuite
Essai gratuit
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Fonctionnalités - Brandfolder

  • API
  • Alertes/Notifications
  • Archivage et rétention
  • Authentification unique
  • Autorisations basées sur les rôles
  • Bibliothèque des ressources
  • CRM
  • Catégorisation des ressources
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Conversion de fichier
  • Distribution
  • Gestion de projets
  • Gestion de versions
  • Gestion des documents
  • Gestion des flux de travail
  • Gestion des modèles
  • Gestion des métadonnées
  • Gestion des ressources numériques
  • Gestion des œuvres d'art
  • Intégrations de tiers
  • Marquage
  • Options de publication de contenu
  • Outils de collaboration
  • Partage des fichiers
  • Partage des ressources
  • Pour les petites entreprises
  • Rapports et analyses
  • Recherche en texte intégral
  • Recherche/Filtre
  • Règles relatives à la marque
  • Saisie de documents
  • Stockage de documents
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des activités
  • Suivi du ROI
  • Support vidéo

Alternatives à Brandfolder

Box est une plateforme de gestion de contenu moderne qui transforme la façon dont les organisations travaillent et collaborent pour leur permettre d'obtenir des résultats plus rapidement.
Mieux que les e-mails et les feuilles de calcul : demandes et approbations simplifiées, intégration de calendrier, soldes précis et configuration flexible.
Téléchargez, organisez et distribuez vos ressources numériques à partir d'un emplacement centralisé et sécurisé dans le cloud.
MarcomCentral permet à votre équipe d'accéder à un portail cloud de modèles marketing approuvés pouvant être personnalisés et distribués.
Un logiciel de gestion des ressources numériques et de bibliothèque multimédia dans une solution intégrée, sécurisée et économique. Nombre illimité d'utilisateurs dans tous les plans. En savoir plus sur Filecamp
Frontify est un DAM conçu pour rationaliser la gestion de marque entre les équipes de marque, de marketing, de conception, d’UX et de développement. En savoir plus sur Frontify
Seismic est le chef de file mondial des solutions d'aide au marketing et à la vente.
Une plateforme DAM éprouvée pour aider les équipes de contenu à stocker, partager, gérer et distribuer leurs ressources numériques de manière transparente et sécurisée.
Byndr is a new generation learning platform built to make learning easy, efficient, and exciting.
Plateforme sécurisée de partage de vidéos en ligne, de collaboration et de gestion d'actifs pour les professionnels de la création.
Organiser les ressources afin de les classer, de les trouver, de les récupérer, de les archiver et de les partager sans difficulté En savoir plus sur Extensis Portfolio
DocSend est une plateforme de partage sécurisée qui vous aide à identifier les personnes qui souhaitent faire des affaires avec vous et à protéger vos documents.
MediaValet aide les équipes marketing et créatives à gérer, collaborer et distribuer facilement leurs ressources marketing, leurs visuels et leurs contenus.

Avis sur Brandfolder

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,6
Service client
4,7
Fonctionnalités
4,5
Rapport qualité-prix
4,6

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
73%
4
26%
3
1%
Lindsey
SR. Marketing Consultant
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Great File Management Tool!

5,0 il y a 8 mois
Sous-titres en français disponibles pour la vidéo
Brett
Brett
Software Engineer (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services financiers, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Robust, versatile and easy-to-use platform

5,0 il y a 2 semaines Nouveau

Commentaires : This platform has benefited our company in optimizing our workflow and digitizing high value information. It generates great efficiency and improves productivity for our company. It has increased the value of our company by having all the information gathered in one place, using standard workflows for all processes.

Avantages :

It's easy to use. Importing and exporting documents is easy. It allows you to upload many documents at the same time. It is really useful in the office to process a large number of documents every day. Designing and implementing the workflow is easy as it is done through an intuitive graphical interface. The mobile application is amazing, it can be accessed from anywhere and anytime. It has a robust security system that keeps the impost and created files protected.

Inconvénients :

The initial setup can be a bit complicated, but after configuring it, it is really easy to use.

Ali
Ali
Information Technology Adviser (Azerbaïdjan)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Single source and easy way to managing all digital assets

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : All content and files related to our brand are in one place available to our team and business partners, and with intelligent image and file search systems, let's imagine you have Google Images in control of your files. The ability to share files and determine the level of access is very useful, and it is possible to use the files in all applications and Softwares that we use daily, both offline and online. Superb Cloud-based Digital Asset Management platform with great integration without the learning need, because it’s super easy to use.

Avantages :

The ability to search for images and select similar photo works very smartly and excellent. Also, file sharing is useful for our team with the possibility of creating an access level, and the ability to use files in all tools, platforms, and software works great for us, this is superb integration capability when you are at real project understanding how it’s useful in reality.

Inconvénients :

The structure of folders and tags can be more intelligent than a method with artificial intelligence and logic, and currently does not match the other features of a cloud-based platform, and may require a more modern design. There are many ideas for managing smart tags and smart folders that I am sure the Brandfolder development team will achieve in the future.

Todd
Sales Manager (É.-U.)
Biens de consommation, 10 000+ employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Alternatives envisagées :

Did not deliver on pitch

3,0 il y a 3 mois

Commentaires : We are now several months into our role out and very frustrated. We spent time in the demo enviroment to ensure we had the capabilities required. Now that we are in our live environment we keep trying to follow our SOP and find that features demo'd were not included. Each step we take feels like we encounter a road block.

Avantages :

I like the search capability, clean design, and unlimited free guest users.

Inconvénients :

Cumbersome pricing and confusing demo sales practice. What we demoed was not what we got.

Jessica
Jessica
Game Programmer (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Makes it easy to share files with co-workers and clients

4,0 il y a 4 mois

Commentaires : The lockout imposed by covid prompted us to shift our focus to remote consultation. Using Brandfolder, we were able to give our customers big files quickly and easily. Using the Guest Uploads functionality, we can aggregate assets from our network so that we may all benefit from their contributions. Using this tool, our partners may upload huge files without having to send them over email.

Avantages :

The ability to tag assets makes them more discoverable, and that's something I'd want to see more of. In addition, I like the ease with which I can share any Brandfolder item with another user without them having to form an account. If you're looking for a tool that's straightforward to learn and use, this is the one. Sharing files with clients and coworkers has never been easier.

Inconvénients :

I can honestly say that Brandfolder has no drawbacks for me. Brandfolder has never let me down, and I've never had any issues with it in the past.

Robin
Senior Graphic Designer (É.-U.)
Produits alimentaires, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Review from the pizza industry

5,0 l’année dernière

Commentaires : My overall experience with Brand Folder has been great! We use it for two of our brands and everyone in-house is happy with it. We cut email management down a ton with franchisees going to Brand Folder first as a reference. Saves me ton of time packing and sending files to print vs. other products with very long upload times. Ease of use is huge for our group of users and we have no complaints about Brand Folder.

Avantages :

This product works perfect for us both in house and for our franchises. Helps me cut email management time back and forth down a ton. Great resource for franchises and vendors to visit first before taking up more time in-house. The ease of use goes unmatched by other software.

Inconvénients :

Wish our users could get auto generated updated when new items are available. Right now I create an email for them every quarter but I am always uploading new material.