Description de DEAR Systems

Intégrée à QuickBooks Online et à Xero, cette solution convient aux petites et moyennes entreprises des secteurs de la vente au détail, de la vente en gros, de la fabrication et de la production alimentaire qui doivent gérer des niveaux de stock. Elle couvre l'ensemble du cycle économique de la gestion des stocks. Les commerces de détail sur Shopify, Magento, Amazon et eBay intègrent DEAR Systems pour aller plus loin que la gestion des stocks. DEAR Inventory propose des fonctionnalités qui vous donnent les informations nécessaires pour gérer les coûts et maximiser la rentabilité.

Qui utilise DEAR Systems ?

Fabricants, distributeurs, grossistes, commerces de détail et opérateurs e-commerce.

Où peut-on déployer DEAR Systems ?

Cloud, SaaS, web, Mac (ordinateur), Windows (ordinateur), Linux (ordinateur), Chromebook (ordinateur), Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

À propos de l'éditeur

  • DEAR Systems
  • Fondé en 2012
  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Afghanistan, Afrique du Sud, Albanie, Algérie, Allemagne et 224 autres

Langues

anglais, chinois, zh-hant

À propos de l'éditeur

  • DEAR Systems
  • Fondé en 2012
  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Afghanistan, Afrique du Sud, Albanie, Algérie, Allemagne et 224 autres

Langues

anglais, chinois, zh-hant

DEAR Systems en vidéos et en images

DEAR Systems Logiciel - 1
DEAR Systems Logiciel - 2
DEAR Systems Logiciel - 3
DEAR Systems Logiciel - 4
DEAR Systems Logiciel - 5
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Comparez le prix du logiciel DEAR Systems avec ses alternatives

DEAR Systems

325,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
279,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
295,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit
499,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit

Fonctionnalités - DEAR Systems

  • Accès mobile
  • Achats et réceptions
  • Alertes/Notifications
  • Application mobile
  • Audit de l'inventaire
  • Base de données de clients
  • Base de données de contacts
  • Bons de commande
  • Budgétisation et prévision
  • CRM
  • Catalogage/catégorisation
  • Codes-barres et RFID
  • Commandes récurrentes
  • Comptabilité
  • Comptabilité clients
  • Comptabilité de base
  • Comptabilité fournisseurs
  • Comptes clients
  • Contrôle de qualité
  • Contrôles/Permissions d'accès
  • Devis
  • Données en temps réel
  • Facturation
  • Fonctions pour vente au détail
  • Gestion 3PL
  • Gestion d'entrepôt
  • Gestion de l'e-commerce
  • Gestion de la chaîne logistique
  • Gestion de la production
  • Gestion de la qualité
  • Gestion des bons de commande
  • Gestion des commandes
  • Gestion des demandes
  • Gestion des documents
  • Gestion des dépenses
  • Gestion des factures
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des immobilisations
  • Gestion des modèles
  • Gestion des nouvelles commandes
  • Gestion des rappels
  • Gestion des remises
  • Gestion des renouvellements de commande
  • Gestion des retours
  • Gestion des réceptions et entrées
  • Gestion des stocks
  • Gestion des taxes de vente
  • Gestion des éléments
  • Gestion financière
  • Grand livre général
  • Historique des clients
  • Identification des produits
  • Intégration comptable
  • Intégrations de tiers
  • Kitting
  • Lecture de codes-barres et de tickets
  • Marketing multicanal
  • Nomenclatures
  • Optimisation des stocks
  • Opérations d'entreprise intégrées
  • Panier d'achat
  • Planification de la production
  • Point de vente (PDV)
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Prévision
  • Rapports de ventes
  • Rapports et analyses
  • Rapports et statistiques
  • Rapprochement bancaire
  • Recherche/Filtre
  • Reporting financier
  • Saisie de commande
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi de l'inventaire
  • Suivi des commandes
  • Suivi des coûts
  • Suivi des frais
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement des commandes
  • Traitement des factures
  • Traitement des paiements
  • Traçabilité
  • e-mail marketing

Alternatives à DEAR Systems

Sage Inventory Advisor is a cloud-based inventory management solution for distributors, retailers and manufacturers.
Suite d'applications de gestion du capital humain : gestion des RH, des avantages sociaux, de la paie, du rendement et des talents.
NetSuite CRM+ offre à votre entreprise de puissantes fonctionnalités de front-office dans une solution CRM unique sur le cloud.
Logiciel web de gestion des points de vente au détail et des stocks conçu pour iOS. À partir de 99 dollars par mois.
Pastel est un moyen des plus simples pour les concepteurs et les développeurs de recueillir des opinions relatives à leurs créations.
Ensemble Open Source d'applications commerciales intégrées pour CRM (gestion des relations client), points de vente, sites web, e-commerces, vente, comptabilité, entrepôt, RH, projet et marketing. En savoir plus sur Odoo
MRPeasy est un logiciel de gestion de la production basé sur le cloud, abordable et convivial, destiné aux petits fabricants (10 à 200 employés).
Plateforme opérationnelle cloud tout-en-un de niveau entreprise permettant aux acteurs du commerce en ligne de gérer l'ensemble de leurs activités.
Les clients commerciaux peuvent faire leur choix parmi plusieurs éditions pour répondre à des exigences professionnelles ou techniques spécifiques :
Finale Inventory est un système de gestion des stocks des plus adaptables et flexibles pour prendre en charge les flux de travail de votre entreprise en croissance.
Une solution d'inventaire, de gestion des commandes et de fabrication pour les entreprises utilisant QuickBooks Online.
simPRO est une performante solution logicielle de gestion des interventions qui aide les entrepreneurs spécialisés à rationaliser leurs opérations pour augmenter leurs bénéfices.
Sage 300c aide les PME à gérer leur activité en éliminant les coûts et la complexité liés aux logiciels ERP traditionnels.

Avis sur DEAR Systems

Note moyenne

Note globale
4,3
Facilité d'utilisation
4,1
Service client
4,4
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
4,3

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
49%
4
38%
3
8%
2
3%
1
2%
Robert K.
Robert K.
Director (Australie)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services et technologies de l'information, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

IntegrationKings review of Dear Systems

5 l’année dernière

Commentaires : A great overall platform for anyone selling products in the market that wants to control their Inventory correctly and the workflows in relation to an Inventory business. Also from an accounting background it is a full end-to-end solution in relation to ensuring the accounting is 100% correct in the business.

Avantages :

The features we like most about Dear Systems and so do the clients we work with are: - Integrations around stock control and sales workflows with Woo Commerce and Shopify. - Complete bi-directional integration with Xero and QBooks Online. - Love the fact that we can do Supplier Deposits and Customer Deposits, tracking them correctly within the accounting system. - Also the fact that we can do multi-level Build of Materials for manufacturing clients and then sell via multiple of sales channel.

Inconvénients :

The features we least like most about Dear Systems: - Reporting in the platform takes abit to set-up and ensure you are getting the reporting you want out of the system. - Would like to see more integrations over time into the core platform overall as well.

Ben B.
Owner (Australie)
Produits alimentaires, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

What a relief

5 l’année dernière

Commentaires : DEAR Systems is everything I wanted Unleashed and MRP Easy to be. Its flexible to use, has ongoing gold standard support at no extra cost, has a great looking interface and has very customisable membership extras. I clearly cant talk more highly about DEAR and its because I had such a lousy time with the others.

Avantages :

Best support I have ever had with any business software. The live chat is full of highly experienced operators who respond very quickly to get you back on track. Very fast and easy to understand onboarding. Much less help needed than others. The video tutorials are excellent. The interface is modern looking. The process from CO to MO is visual and easy to follow. The Automation option is worth every dollar.

Inconvénients :

Not enough Business intelligence information. Not enough visual information in reporting like graphs and tables. There is a taste of it in the dashboard but thats the extent of it. B2B Portal needs the option to pick what products certain groups of stores get to see vs others.

Nasimul K.
Supply Chain Manager (Australie)
Logiciels, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Alternatives envisagées :

I am enjoying using DEAR system for inventory management

4 il y a 4 semaines Nouveau

Commentaires : I am a new user, I think it is a good system for the size of our business.

Avantages :

Fairly simple but flexible to use. I believe it will be easy to train a new user quickly.

Inconvénients :

The navigation area has room to improve

Moss J.
President (Canada)
Fabrication électrique/électronique, 11-50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : SoftwareAdvice

Disappointing

3 il y a 2 mois

Commentaires : There are so many great things to like about DEAR but so many to hate as well. My biggest complaint is that they do not listen to their customers. Basic features that other platforms have like Country of Origin and HS Codes are missing here. We use DEAR with Shipstation, Amazon, and Shopify. All of which support both of these features as they are requirements for international shipping. Due to DEAR's lack of implementation of this feature it requires manually updated these two manually for every product in DEAR whereas the other platforms all sync this information seamlessly. This creates a nightmare with large inventory catalogues and creating accurate commercial invoices. DEAR has a support forum where users can request new features and discuss bugs. Users, like myself, have gone on to this platform for years requesting certain simple features only to be told that you have to request it on the forum and depending on how many people actually like your feature request is how they rank if they are going to actually implement it. It seems most basic requests are ignored while they roll out new flashy features that don't work well either. I don't remember ever being so disappointed with software.

Avantages :

The user interface is nice and easy to use.

Inconvénients :

The bugs! There are so many little bugs that pop up all the time. We have a team of 10 people using DEAR and almost daily there are more bugs that need to be flagged to DEAR technical support and they always blame the user until finally they realize that it is actually a bug.

Réponse de l'équipe de DEAR Systems

le mois dernier

Hello Moss, Thank you for your feedback. DEAR is an out of the box solution where we expect our valued customers to adapt their business processors to match what we offer. We do provide a 28 day trial period for customers so that they can evaluate if DEAR is the right fit for them. We do take our customer feature requests (https://support.dearsystems.com/support/discussions/forums/1000108132) very seriously. The development process evolves around these requests (Development Roadmap - https://dearsystems.com/development-roadmap/). As much as we want to implement every request, we do not have unlimited resources to accommodate it all. The number of customers who have requests and how that feature will help the customer are a few of the selection criterias we use when selecting what gets added to the development roadmap. If you have any questions please reach out to us on support@dearsystems.com Regards, DEAR Team

Heather P.
Director of Operations (É.-U.)
Matériaux de construction, 2-10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

DEAR is Perfect for the Growing Business

5 il y a 3 mois

Commentaires : I worked with [SENSITIVE CONTENT] in the OnBoarding team and he was awesome! My implementation took a VERY LONG time due to our business being so busy. He was so patient and would contact me every 3 weeks or so to see how things were progressing. He took so much time to go over the product with me and my coworkers multiple times. He answered MANY LONG emails from me with tons of questions. He was always pleasant, happy, so helpful, and in my opinion the greatest secret weapon that DEAR has!! Now that my implementation is complete (thanks to him) I feel like I have lost a friend. He has assured me that the Support team are just as awesome and helpful as he has been - but I don't believe anyone will ever be as amazing as [SENSITIVE CONTENT] was! Thanks [SENSITIVE CONTENT]!!

Avantages :

I LOVE the fact that I can invoice before receiving the inventory physically. We work with an overseas company and their business practice is to invoice once the product leaves their hands, however accepting their invoice made my inventory way off in QBO. So glad to be able to maintain what the true physical inventory is and not have to try to keep up with the travelling inventory too.

Inconvénients :

The feature I would like the least is the CRM. I was really hoping that it would work for our sales team and that they would be able to have access to the inventory information easily. However, the CRM lacked a lot of the capabilities that our sales managers were looking for to help with managing their teams.