15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de TenantCloud

TenantCloud est un service cloud gratuit avec des portails personnels pour les propriétaires, les locataires et les professionnels des services qui leur permet de payer et de percevoir un loyer en ligne, de communiquer, de stocker des informations relatives à la location, de télécharger des images d'emménagement/de déménagement, de gérer des demandes de maintenance, etc.

TenantCloud permet aux locataires de trouver un nouveau logement et de gérer les demandes de maintenance visuelles. Dans le même temps, les propriétaires peuvent gérer jusqu'à 75 unités gratuitement, collecter leurs loyers en ligne et publier leurs annonces sur plus de 25 plateformes !

Qui utilise TenantCloud ?

Locataires, propriétaires, gestionnaires immobiliers et professionnels des services.

TenantCloud Logiciel - 1
TenantCloud Logiciel - 2
TenantCloud Logiciel - 3
TenantCloud Logiciel - 4

TenantCloud ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

TenantCloud

TenantCloud

4,3 (352)
15,60 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
75
4
4,0 (352)
4,3 (352)
4,1 (352)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
50,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
113
17
4,5 (185)
4,6 (185)
4,6 (185)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à TenantCloud

Rentec Direct
Fonctionnalités les mieux notées
Création de baux
Gestion des biens
Paiements en ligne
Quicken
Fonctionnalités les mieux notées
Grand livre général
Reporting financier
Suivi des frais
Avail
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la maintenance
Gestion des documents
Paiements en ligne
Buildium
Fonctionnalités les mieux notées
Paiements en ligne
Portail des locataires
Suivi des locations
QuickBooks Desktop Enterprise
Fonctionnalités les mieux notées
Comptabilité
Reporting financier
Revenu et bilan comptable
PROMAS
Fonctionnalités les mieux notées
Aucune fonctionnalité n'a été évaluée par les utilisateurs de ce logiciel.
RentPayment
Fonctionnalités les mieux notées
Paiements mobiles
Paiements électroniques
Traitement des paiements ACH
Propertyware
Fonctionnalités les mieux notées
Paiements en ligne
Portail des locataires
Suivi des locations
Yardi Voyager
Fonctionnalités les mieux notées
Comptabilité
Facturation
Gestion locative

Avis sur TenantCloud

Note moyenne

Note globale
4,3
Facilité d'utilisation
4,0
Service client
4,1
Fonctionnalités
4,0
Rapport qualité-prix
4,3

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
55%
4
30%
3
9%
2
2%
1
5%
Kelly
Kelly
Administrative Assistant (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Immobilier, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

A great tool for property management

5,0 il y a 3 semaines Nouveau

Avantages :

Tenant cloud is easy to use for our tenants and for us. It makes it easy to track what is happening where. It allows an open line of communication with tenants and keeps all our documents in one place.

Inconvénients :

There are a few things I think could be better. - Options for creating a tenant profile, some of our tenants don't have or don't use email addresses, it should not be mandatory. There should be an option to create an account with just a mobile number. - You can't send group messages. - Can't invite to apply using a phone number. Often times people want us to text them a link and it is not an option.

Robert
CEO (É.-U.)
Immobilier, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Tenantcloud - The Goliath Slayer

4,0 il y a 8 mois

Commentaires : Great overall, highly recommend it. Just realize support is meh. It is way better than appfolio and a tenth the price AND easier to use. Did I say the support sucks?

Avantages :

There are so many features you have to have in a property management solution. I like the application system, background checks, automated ACH systems, ability to put my leases and proprietary documents in, listing ability, accounting systems, pretty much everything you need in here is done really nice. Most important it looks like a modern tool and works well on my phone, tablet, and computer. I reviewed many, many systems and most had a very old school and bulky user interface that was not enjoyable.

Inconvénients :

they change things and make old features paid for features...Their customer service and tech support is pretty crappy. Used to be phone call (which is the best), then chat (which is meh), now it is a stupid ticket system that creates LOADS AND LOADS of extra work on my part and I don't think the tech support actually reads the tickets.

Alexander
Property Manager (É.-U.)
Immobilier, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Skip this company!

3,0 l’année dernière

Commentaires : Completely dissatisfied.

Avantages :

There are very few things I like about this software, however for purposes of this survey I like the accounting features that allow us to generate reports to the owner for each building.

Inconvénients :

Customer service via ticket submission is HORRIBLE! They lack the personal touch, they reply with generic responses and DO NOT directly answer questions. Too many glitches on the tenant side of the platform; my tenants tell me all the time how this platform sucks. Biggest problem is the lack of support they offer when setting up profiles for both landlord & tenant.

Réponse de l'équipe de TenantCloud

l’année dernière

We are really sorry to hear about your experience with TenantCloud. We would like to reassure you that our Support Team does all that takes to help our customers. Please, feel free to email us at support@tenantcloud.com or give us a call at 1-888-364-7408 and we will be happy to assist you.

LaShanda
Broker (É.-U.)
Immobilier, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Tenant Cloud gets the job done for us

5,0 il y a 3 mois

Commentaires : The staff and customer service at Tenant Cloud has been great.

Avantages :

I like how clean the system is and easy to navigate.

Inconvénients :

The only thing thing that I can mention that I like the least is that I wish the payments could be faster. But this is not a Tenant Cloud issue, just a payment processing issue until we want to pay more for transactions or charge our residents to run transactions through their cards.

Denise
Broker | CEO (É.-U.)
Immobilier, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

ROOF Tenant Cloud Review

4,0 il y a 10 mois

Commentaires : I enjoy it, and wouldn't want to go to another company even though most of the things have been changed and features are now charging more. It's safer for me to stay with Tenantcloud because I am a loyal customer to good products.

Avantages :

The best part about Tenantcloud is that the customer service and sales have always been personable and available. I love the fact I can have me or my clients call in and they love having live help.

Inconvénients :

Since the trade from Dwolla to Stripe it's been difficult having new accounting protocol and keeping track of the income and expenses in real time.