Conversational Cloud

Description de Conversational Cloud

LivePerson est un des leaders du secteur des solutions de messagerie instantanée et de chat qui augmente les ventes et améliore le service client pour les entreprises de toutes tailles. La plateforme conversationnelle de LivePerson est intégrée aux canaux les plus populaires au monde, notamment la messagerie web et intégrée, les SMS, l'e-mail, Facebook Messenger, WhatsApp, Apple Business Chat, WeChat, Line, etc. La plateforme conversationnelle de LivePerson est conçue pour gérer des millions de messages à grande échelle et est approuvée et utilisée par de nombreuses entreprises du Fortune 500.

Qui utilise Conversational Cloud ?

Des entreprises de toutes tailles qui cherchent à transformer leur façon de communiquer avec leurs consommateurs pour augmenter leurs ventes et améliorer le service à la clientèle.

Où peut-on déployer Conversational Cloud ?

Cloud, SaaS, web, Android (mobile), iPhone (mobile), iPad (mobile)

À propos de l'éditeur

  • LivePerson
  • Situé à New York, É.-U.
  • Fondé en 1996
  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Afrique du Sud, Allemagne, Australie, Brésil, Canada et 13 autres

Langues

anglais, espagnol

Conversational Cloud - Prix

À partir de :

Non fourni par l'éditeur
  • Oui, essai gratuit disponible
  • Non, pas de version gratuite

Conversational Cloud n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit.

À propos de l'éditeur

  • LivePerson
  • Situé à New York, É.-U.
  • Fondé en 1996
  • Support téléphonique
  • Support 24/7 (réponse directe)
  • Chat

Pays disponibles

Afrique du Sud, Allemagne, Australie, Brésil, Canada et 13 autres

Langues

anglais, espagnol

Conversational Cloud en vidéos et en images

Conversational Cloud Logiciel - 1
Conversational Cloud Logiciel - 2
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Vidéo de Conversational Cloud
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Conversational Cloud

s/o
Version gratuite
Essai gratuit
s/o
Version gratuite
Essai gratuit
s/o
Version gratuite
Essai gratuit
14,00 $US/mois
Version gratuite
Essai gratuit

Fonctionnalités - Conversational Cloud

  • Accès mobile
  • Alertes/Notifications
  • Analyse de texte
  • Analyse des sentiments
  • Bot pré-configuré
  • CRM
  • Chat proactif
  • Chatbot
  • Collecte de données multicanal
  • Communication multicanal
  • Développement sans code
  • Enquêtes et feedback
  • Formulaire hors ligne
  • Gestion de la base de connaissances
  • Gestion de la communication
  • Gestion des commentaires
  • Gestion des commentaires négatifs
  • Gestion des e-mails
  • Gestion des enquêtes et sondages
  • Gestion des tickets de support
  • Géociblage
  • Historique des clients
  • Intelligence artificielle et machine learning
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégrations de tiers
  • Messagerie client en temps réel
  • Messagerie instantanée
  • Outils de collaboration
  • Portail libre-service
  • Prise en charge de plusieurs langues
  • Rapports et analyses
  • Rapports personnalisables
  • Relevé et historique des chats
  • Répondeurs automatiques
  • Segmentation de la clientèle
  • Stratégie de marque personnalisable
  • Suivi des interactions
  • Suivi des visiteurs de sites web
  • Tableau de bord
  • Tableau de bord d'activités
  • Traitement automatique du langage naturel
  • Transferts/Routage

Alternatives à Conversational Cloud

L'éditeur fournit aux entreprises des outils d'IA conversationnelle rentables pour le chat, les e-mails et les appels, afin de révolutionner les interactions client. En savoir plus sur Enterprise Bot
Vergic Engage est une plateforme d'engagement numérique qui offre une messagerie instantanée, des chatbots, des vidéos/audios et des réseaux sociaux en fonction de la valeur client.
Une plateforme sans code qui permet de créer des assistants virtuels et chatbots intelligents qui comprennent le langage naturel.
Plateforme de chat en direct automatisée aidant les agents et les consommateurs à communiquer sur plusieurs canaux numériques.
The All-in Automotive Messaging Software connecting Dealerships and Top car brands and their customers.
Un excellent service client commence avec un meilleur logiciel helpdesk. Gagnez plus de clients en offrant un excellent service client avec LiveAgent. En savoir plus sur LiveAgent
Le Live Chat de Smith.ai, avec des agents professionnels disponibles 24 h/24, 7 j/7 et soutenu par la technologie d'IA, est un moyen rapide et convivial de saisir et convertir des leads en ligne.
Heyday est une plateforme d'IA conversationnelle qui aide les commerçants de détail à communiquer avec leurs clients en ligne grâce à des achats vidéo et à un chat en direct.
Reduce your workload by connecting service channels, integrate your software and start automating today.
Drift combine le marketing conversationnel et les ventes pour aider les entreprises à augmenter leurs revenus et la valeur à vie des clients, plus rapidement.
The world's leading chatbots and voice bots are built by yellow.ai. We deliver 60% automation in the first 30 days of a bot going live.
TruVISIBILITY's suite of AI-driven, easy-to-use marketing apps is fully integrated and offers free monthly usage without a credit card.
Botnation est la plateforme numéro 1 en Europe de conception de chatbot très ergonomique et facile à mettre en place. En savoir plus sur BOTNATION AI

Avis sur Conversational Cloud

Note moyenne

Note globale
4,4 (39)
Facilité d'utilisation
4,3 (39)
Service client
4,2 (39)
Fonctionnalités
4,3 (39)
Rapport qualité-prix
4,2 (39)

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
62%
4
26%
3
5%
2
3%
1
5%
Temitope E.
Temitope E.
Helpdesk Analyst (Nigeria)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Design, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

My experience with Liveengage has been perfect.

5,0 il y a 4 ans

Commentaires : Liveengage has provided us with an effective medium to communicate with our clients. Thus we have greatly cut down on financial resource we spend maintaining telephone support, since most of our clients are very much comfortable contacting us via Liveenagege on our website.

Avantages :

Liveengage is very intuitive and thus very easy to use. All of my helpdesk colleagues have no complaints making use of this helpdesk solution ,same for new agent recruits whom we recently introduced to use this. I am able to monitor the number of web visitors on our website in real time ,and know their geographical location(this has helped the marketing department).I am able to know what part of the website a website visitor I am chatting with is at ,thus making it easy to better address their challenge. Liveengage is also very mobile friendly ,and this has made it easy for web visitors accessing our website to have a good experience chatting with our helpdesk team.

Inconvénients :

Liveengage has been our trustworthy helpdesk solution for the last two year period. There is absolutely no complaint from my end.

Basiirat A.
Basiirat A.
Customer Support Analyst (Nigeria)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Divertissement, 51-200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

A better way to connect with web visitors.

4,0 il y a 4 ans

Commentaires : LiveEngage serves as a connection between my organization and our customers. To my organization ,LiveEngage has gone beyond just being an help-desk solution , it has enabled us segment web visitors based on activities such as the part of our website they visit,how long they spend on a particular web page ,their past interaction with the help-desk team etc

Avantages :

LiveEngage is very user friendly and this is the first quality I look out for in any software solution. It enables customization including HTML integration which makes it easy for organizations to personalize the kind of content which comes along with having LiveEngage on their website. I like the real time monitoring feature which so makes it easy to know where every web visitor is at,on every given time.The customer support agents on LiveEngage is just an extra reason why I love this program , they are polite ,willing to help and are available at all times.

Inconvénients :

It takes a while and some in-house training for new users to effectively maximize the benefits of LiveEngage. However ,this tedious learning curve has an huge return on investment for every organization using LiveEngage.

Conner C.
Business Analyst (É.-U.)
Bijoux et produits de luxe, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Horrific customer service and stability

1,0 il y a 2 ans

Commentaires : Overall live engage is the worst live chat platform I have worked with. The chat feature often just kicks customers out of their chat which is a terrible experience. I have brought this up multiple times and have had no luck with help. Our account manager is oblivious and only contacts us when trying to sell us something. In general customer service is atrocious. We just had a system outage last 5 hours with no word from our account manager or a customer support representative. We will be finding another service provider as soon as possible.

Avantages :

Ease of use. Reporting package. Dashboard.

Inconvénients :

Customer service. Service outages. Glitches.

Réponse de l'équipe de LivePerson

il y a 2 ans

We're very sorry to hear you are having such a difficult time with our platform. We strive to maintain a superior uptime, but there are times we are unable to deliver :( Curious to know more about your glitches and how our customer service has been lacking for you. We want to make sure we address this for you immediately having customers get kicked off of chats is unacceptable and should never happen. If you're on our messaging platform, customers' conversations are asynchronous, and the chat history does not get deleted, so this should help. We hope you can reach out to us about these issues so we can resolve them for you ASAP!

Utilisateur vérifié
Senior Technical Support Associate (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 201-500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Great software but could use some upgrades

4,0 il y a 3 ans

Avantages :

The ability to pull reports is great. You can set custom dates and filter by specific departments if this software is being used by multiple departments. This helps easily track metrics such as average interaction times, wait times, and any abandoned interactions. This software also makes addressing customer concerns quick and easy in real time. Customer account details display when the interaction is taken.

Inconvénients :

The cons I saw with this software is the inability to prioritize chats or allow chats to be taken based on 'cherry-picking'. When you have paid support modals, the ability to be able to pull those interactions right away would be beneficial. You can only take interactions in the order that they are received in the queue. Support issues take a while to resolve.

Réponse de l'équipe de LivePerson

il y a 3 ans

Thank you for your review! In regard to the con you specified, you should work with your account manager to set that up! We DO in fact offer a configuration where certain departments, agent groups, or specific agent can get priority in receiving messages. You can also set up messages that come into specific departments (ie. message coming into support department vs sales department) to be prioritized over others so that higher-urgency messages can be responded to before lower-priority messages! Please do reach out to your account manager to implement this :) Thank you for taking the time to leave us a review!

Utilisateur vérifié
Account Management Specialyst (République dominicaine)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Services aux consommateurs, 501-1 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

LiveEngage probably the best app for web chatting

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : Overall I am satisfied with it, It is easy to use and access and has not glitched on me not even once.

Avantages :

- It is a great way to enable communication between customers and remote assistance. - Available to be used in multiple platforms. - Everything done through it can be tracked, monitored and measured. - It allows for customization of the general interface and also pre-written answers.

Inconvénients :

For as long as I have used it the only negative thing to it that I have been able to observe is that it does not collect customer's name in a way that it can label the chat with it. This can be really confusing when you have multiple chats opened named "visitor".

Réponse de l'équipe de LivePerson

il y a 2 ans

Thanks for taking the time to leave us a review. We're glad to help make your business more conversational and help provide more in-depth analytics to optimize your business and operations! There is a way to name your "visitor" to their actual name by connecting your sessions to your CRM, so we will be sure to reach out to you to help you set that up!