15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de Close

Close est un CRM de vente conçu pour aider les PME et les startups à transformer leurs leads en clients. Si vous êtes une équipe technique qui cherche à se développer sans pour autant dépenser des sommes excessives pour des logiciels d'entreprise, cet outil de vente peut être adapté à vos besoins. Close vous permet d'envoyer des e-mails, des appels et des SMS à vos clients potentiels à partir d'une seule boite de réception, sans aucun module complémentaire.

Doté d'outils de productivité tels que des flux de travail personnalisés, un numéroteur prédictif, l'automatisation de l'envoi d'e-mails non sollicités et des outils d'aide à la vente, vous atteindrez plus de leads, ferez un suivi plus fréquent et augmenterez rapidement votre chiffre d'affaires.

Qui utilise Close ?

Les équipes de vente internes qui souhaitent conclure davantage d'affaires et éviter les saisies de données manuelles.

Close Logiciel - 1
Close Logiciel - 2
Close Logiciel - 3
Close Logiciel - 4
Close Logiciel - 5

Close ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Close

Close

4,7 (160)
49,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
134
45
4,6 (160)
4,4 (160)
4,6 (160)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
15,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
104
231
4,3 (5 965)
4,2 (5 965)
4,4 (5 965)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à Close

HubSpot Marketing Hub
Fonctionnalités les mieux notées
Automatisation du marketing
Gestion des campagnes e-mail
e-mail marketing
Salesforce Sales Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Contacts partagés
Pour organisations et équipes commerciales
Suivi des clients
HubSpot CRM
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Gestion des contacts
Gestion des leads
Gmelius
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes/Notifications
Distribution d'e-mails
Suivi des e-mails
Hiver
Fonctionnalités les mieux notées
Distribution d'e-mails
Gestion des boîtes de messagerie
Suivi des e-mails
Outreach
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des leads
Gestion des performances
Pour organisations et équipes commerciales
Front
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Gestion des boîtes de messagerie
Partage des fichiers
GMass
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des campagnes e-mail
Rapports et analyses
e-mail marketing
Salesforce B2B Commerce
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de l'e-commerce
Gestion des commandes
Sécurité des données

Avis sur Close

Note moyenne

Note globale
4,7
Facilité d'utilisation
4,6
Service client
4,6
Fonctionnalités
4,3
Rapport qualité-prix
4,4

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
74%
4
22%
3
2%
1
2%
Kyle
Kyle
Head of Sales (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Construction, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Phone Heavy Sales Team's Dream

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : It is everything we need except dashboards. If your are an outbound or phone heavy sales ord

Avantages :

no fluff. there are not 3 different places to log contacts/opps/accounts/leads it is all on one page. It is simple yet surprisingly powerful. Every one of my reps added can't get over how easy and fluid it makes their life.

Inconvénients :

Dashboards are non existent. You will need to be comfortable with exporting/using zapier/or a few support partners to push your data into a visual appealing place

Todd
CEO (É.-U.)
Services et technologies de l'information, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

A great solution once you get it organized

5,0 il y a 2 ans

Avantages :

I love the Smart Views which allow custom filtering and sorting of leads. This helps me quickly review different types of leads based on lead score, when I talked to them last, and when I need to follow up with them again.

Inconvénients :

I wish basic text formatting was built into the note taking (especially bullet points). I understand with not going crazy with a WYSIWYG, but some simple formatting options would help for quicker note taking.

Jonathan
Insurance Agent (É.-U.)
Assurance, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Exceptional if it fits your business model, meh if it does not

3,0 il y a 6 mois

Commentaires : Features are clearly targeting the saas sales segment, which wasn't helpful for my agency which essentially is a retail business model. Lead management and the sales pipeline management were incredibly easy to get into however. Being able to create tasks, notes while in a call, messages, and emails all being automatically logged in a particular lead's profile was fantastic. The 'workflows' or automations on sending out follow ups on schedule and utilizing templates is also something awesome only found on CRMs that cost 4x as much; that's a great deal. However, as noted above, they didn't have retail business models in mind or maybe they don't have enough context. 1) There's no call history - Yes, their guide or protocol is to 'add as a lead' when a call comes in, but that's only DURING the call. So if a new lead calls in to your agency/store, and if the call ends and the lead isn't added, then the call's number/history is lost in the ether. If you've ever onboarded new employees, you know procedures like this won't be followed all the time. 2) There's no way to set business hours/voicemail-forward - I work past business hours to get extra admin work done; of course customers don't always look up business hours before calling and suddenly I have to listen to the ring tone for 30 seconds or pick up. 3) Big emphasis on 'Companies' as leads/customers vs Individuals - So on lead profiles, you can set an address, yes. But after setting the address, city, state, zip code, you can only see the city and state on the lead's profile (probably because of its intended use for B2B sales), but in a B2C context, it's vastly more helpful to see the full address for us. You can argue you can create custom fields, but it seems like a easy fix to just let users choose which address details are visible in that proper spot. This is just one example, there's also not really much functionality for MAINTAINING/RETENTION of clients after the sales aspect. Again, emphasis towards saas sales where the use-case is getting the sale and then passing off the client to another department; whereas in retail or agency use, we have to maintain that relationship or make product/service changes. All in all, incredibly useful focus on the outbound sales aspect, if your business model fits or if you want a dedicated sales CRM for a sales team. However, retail businesses, B2C, or in my case, insurance agencies, will need something more well-rounded.

Avantages :

What I liked about Close was the consolidation of tools into one CRM. The sales pipeline and lead management was incredibly intuitive and ready to jump into right out of the box.

Inconvénients :

Phone features are underdeveloped or possibly intentionally barebone.

Réponse de l'équipe de Close

il y a 6 mois

We appreciate your thorough review of Close, Jonathan. I've passed this feedback to our product team -- with an extra emphasis on the calling feature feedback.

Tony
CEO (Canada)
Photographie, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Close.com Can Make Your Business Run Efficiently and Problem Free

5,0 il y a 2 ans

Commentaires : We had another CRM system that was a lot more expensive and not very easy to use. Close.com is just a pure pleasure to work with and the entire team here is thrilled with it.

Avantages :

Platform is very easy to use and all employees just loved it the minute they tried it out. We all wonder why we didn't get this sooner. Close.com is also fun to use and everything is at your fingertips. Program works fast and makes the customer ticket system very efficient.

Inconvénients :

No cons at all. I mean it. This program Rocks:)

Eric
Founder (R.-U.)
Marketing et publicité, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 1 à 5 mois
Source de l'avis

Alternatives envisagées précédemment :

Close - Marketing Agency

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : Overall I would highly recommend the software to other businesses users I think it is far better than its competitors.

Avantages :

It is a great CRM for marketing and sales agencies. I would recommend the software if you do a lot of outbound sales and need to assign tasks to team members.

Inconvénients :

It is a little bit of a steep learning curve however once you get the gist of it everything becomes very easy.