Salesforce Essentials

Qui utilise Salesforce Essentials ?

SalesforceIQ CRM est adapté aux équipes de toute taille qui souhaitent gagner du temps, établir de meilleures relations et prendre des décisions plus pertinentes dans le domaine des ventes, des affaires, du développement, de la finance ou des services professionnels.

Description de Salesforce Essentials

Qu'il s'agisse de gérer un pipeline de ventes ou de conclure des accords de développement commercial, SalesforceIQ CRM (solution de GRC) élimine les étapes fastidieuses et manuelles du travail grâce à la capture automatique des données, ce qui permet de revenir aux relations qui importent le plus à l'entreprise. Les algorithmes de SalesforceIQ utilisent la science des données pour faire apparaître des informations cachées dans les e-mails, invitations et autres sources.

Informations sur Salesforce Essentials

Salesforce

https://www.salesforce.com/solutions/essentials/

Fondé en 1999

Prix de Salesforce Essentials

Salesforce Essentials n'est pas disponible en version gratuite mais propose un essai gratuit. La version payante de Salesforce Essentials est disponible à partir de 25,00 $US/mois.

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À partir de

25,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Oui

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

Salesforce Essentials - Fonctionnalités

Alertes sur les biens
Gestion des campagnes
Gestion des contacts
Gestion des leads
Mise en correspondance des clients et des biens
Segmentation
Suivi des interactions
Suivi des références
e-mail marketing
Accès mobile
Devis et offres
Gestion des tâches
Gestion du territoire
Génération de leads
Intégration des médias sociaux
Intégration du chat interne
Intégration du marketing automation
Lead scoring
Segmentation
Stockage de documents
Système de calendrier et de rappel
e-mail marketing
Automatisation du marketing
Catalogue de produits
Devis et offres
Gestion de projets
Gestion des campagnes
Gestion des centres d'appel
Gestion des contacts
Gestion des documents
Gestion des enquêtes
Gestion des leads
Gestion des listes
Gestion du territoire
Lead scoring
Pages de renvoi et formulaires Web
Suivi des interactions
Suivi des références
Support client
e-mail marketing
Devis et offres
Gestion des tâches
Gestion du territoire
Intégration des médias sociaux
Intégration du marketing automation
Lead scoring
Lecture de cartes de visite et de badges
Messagerie instantanée
Prévision
Segmentation
Stockage de documents
Système de calendrier et de rappel
Base de données de contacts
Contacts partagés
Gestion des leads
Gestion du pipeline de ventes
Importation et exportation de contacts
Outils de prospection
Recherche/Filtre
Segmentation
Suivi des interactions
Distribution de leads
Gestion des campagnes
Gestion des pipelines
Lead nurturing
Lead scoring
Outils de prospection
Saisie de leads
Segmentation de leads
Suivi des interactions
Suivi des sources
Alertes et remontée des problèmes
Assistant virtuel
Base de connaissances
Enquêtes et feedback
Gestion des centres d'appel
Gestion des e-mails
Gestion des flux de travail
Gestion des listes d'attente
Gestion des rendez-vous
Intégration des médias sociaux
Messagerie instantanée
Mesure des performances
Portail libre-service
Alertes et remontée des problèmes
Chat en temps réel
Communication multicanal
Gestion de la base de connaissances
Gestion des accords de service
Gestion des billets
Gestion des ressources informatiques
Intégration des e-mails
Monitoring réseau
Portail libre-service
Routage automatisé
Stockage de documents
Stratégie de marque personnalisable
Suivi des interactions

Avis sur Salesforce Essentials

Afficher 5 avis sur 98

Note globale
4,2/5
Facilité d'utilisation
3,9/5
Service client
4/5
Fonctionnalités
3,9/5
Rapport qualité-prix
3,9/5
Alex L.
Managing Partner
Événementiel
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 10/04/2018

"We love SalesforceIQ! Perfectly integrated and easy for my team to use."

Commentaires: So many. Ease of use, trackable for sales cycle, many more.

Avantages: This software is awesome. It takes the stress out of constantly updating your CRM by making it seamless and integrated with our email. It captures a lot automatically, giving my team more time to close deals. We love the customizable pipeline features as well. Great software overall.

Inconvénients: I have hard time thinking of cons for this software. It was so easy for my team to implement. It is expensive I guess, that'd be the only con.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 10/04/2018
Utilisateur vérifié
Software Engineer
Internet, 51-200 employés
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 05/02/2019

"Great for Support"

Commentaires: I found this software very useful to our support team. It also integrated well with the regular Salesforce.

Avantages: We use desk.com for all support interactions. It was priceless for the support team to be able to route support requests to support members, and keep track of all interactions for each client to spot issues with our support team, or issues with the client being too much of a drain on our support resources. The statistics are neat too. We had some healthy competition with some of the support stats (how many emails, calls taken, etc.) Being able to see how many positive rated interactions was the ultimate statistic to have. Their API is essential to integrating notes and other issues into 3rd party solutions.

Inconvénients: This had a learning curve. They were also going through completely switching the UI at the time, so having a beta was nice, but some features were only available in the classic interface. The new one is much better and pleasing to the eyes.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 05/02/2019
Chance M.
Program Analyst
Services financiers, 1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    2/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    2/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    2/5
  • Probabilité de recommander le produit
    2/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 05/12/2016

"Do Not Assume Anything"

Commentaires: The best advice that I can give to a company considering purchasing Salesforce's Desk.com is to document every single expectation and need regarding a CRM tool. Do not assume any functionality exists, regardless of how simple and standard that functionality may seem. There are definitely features and functionalities that the average person might expect any modern system to offer which it does not. Examples:
List Views - Cannot sort by most fields, cannot add custom fields to list views, and cannot modify the number of records per page
Reporting - Cannot modify fields displayed in a report, cannot edit criteria for metrics, and cannot include custom fields in reports aside from picklists, and cannot export more than 2500 records at a time
Email - Does not include standard modern emailing functions such as underlining, highlighting, modifying font color, or pasting images/tables
Also, while some more complex workflows and automation can be built in Salesforce to update fields which are then passed back to Desk via Desk Connect (native sync between Desk and Salesforce), I strongly recommend against relying on Desk Connect for any business processes. Desk Connect can and has been turned off by Desk.com for all customers without first ensuring this is okay with the customer, interrupting daily business on a large scale. It is also extremely easy to break or surpass its capabilities of Desk Connect to the point that any modification, regardless of size, made to your Salesforce org must be communicated to Desk to ensure that Desk Connect will continue to function as expected. If you are a small-scale organization/team with very basic case tracking and reporting requirements capable, Desk may very well be the answer for you. But you still better be prepared with extensive documentation of all requirements and expectations for a tool like Desk, no matter how small or obvious they may be.

Avantages: Simple UI
Simple workflow building and management

Inconvénients: Extremely limited in its capabilities
Desk Support reps are not thorough when reading emails
ETA's on fixes/patches pushed back for months

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 05/12/2016
Brittney M.
Marketing Manager
Services aux consommateurs
Temps d'utilisation du produit: plus d'un an
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    3/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 20/03/2018

"This is a great tool for organizing your sales funnel."

Avantages: Time management and organization are the top reasons to use this software. Being able to include information on new prospects and clients is very helpful and it's easy to add to do items. The sales funnel process is user friendly and easy for other employees to view.

Inconvénients: It can be hard to create clear expectations between management and employees on what information or processes should be done. With so many options of where to save information it can look like information is missing if you don't look in the right place. Processes should be put in place by each organization to clarify how to use the software.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 20/03/2018
Gerson daniel C.
Member Experience Specialist
1 001-5 000 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 12/12/2017

"Desk.com makes our job a lot easier and it's CS team is really helpful when needed. Desk.com rocks!"

Commentaires: We got to have our email's interaction (with our customers) well organized. We can get through our data to send monthly reports with no problems.

Avantages: It is very user friendly. My team mates and I can navigate through our system with no complications.

Inconvénients: Not getting a pop-up message (notifications) w/o an additional feature is probably what I like least about Desk.com.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 12/12/2017