Salesforce Essentials

Salesforce Essentials

Description de Salesforce Essentials

Salesforce Essentials permet de renforcer les relations clients grâce à un CRM (Customer Relationship Management) de vente et d'assistance combiné pour les petites entreprises ; il est facile à utiliser, à configurer et à entretenir. Essentials vous permet de passer moins de temps sur les feuilles de calcul et plus de temps à vendre en suivant vos e-mails, vos appels et vos réunions pour maintenir automatiquement les dossiers des clients à jour, sans la saisie fastidieuse des données. Essentials comprend également une tonne d'outils de productivité du service client pour aider à fidéliser chaque nouveau client.

Qui utilise Salesforce Essentials ?

SalesforceIQ CRM est adapté aux équipes de toute taille qui souhaitent gagner du temps, établir de meilleures relations et prendre des décisions plus pertinentes dans le domaine des ventes, des affaires, du développement, de la finance ou des services professionnels.

Salesforce Essentials Logiciel - 1
Salesforce Essentials Logiciel - 2
Salesforce Essentials Logiciel - 3
Salesforce Essentials Logiciel - 4
Salesforce Essentials Logiciel - 5

Salesforce Essentials ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

Salesforce Essentials

Salesforce Essentials

4,4 (180)
Indisponible dans votre pays
35,00 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
87
8
3,9 (180)
3,9 (180)
4,0 (180)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
Prix introuvable
Version gratuite
Version d'essai gratuite
322
13
3,8 (1 259)
3,7 (1 259)
3,7 (1 259)

Alternatives à Salesforce Essentials

NetSuite
Fonctionnalités les mieux notées
Alerte de paiement en double
Gestion d'entrepôt
Rédaction de chèques
Salesforce Sales Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de clients
CRM
Suivi des clients
Smartsheet
Fonctionnalités les mieux notées
Reporting et suivi de projet
Suivi des projets
Suivi des statuts
Odoo
Fonctionnalités les mieux notées
Comptabilité des fonds
Création de bons de travail
Recherche/Filtre
Bigin by Zoho CRM
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des contacts
Gestion des leads
Gestion du pipeline de ventes
Blackbaud Raiser's Edge NXT
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des donateurs
Suivi des dons
Traitement des paiements
Genesis Chiropractic Software
Fonctionnalités les mieux notées
Conformité pour le secteur médical
Gestion des dossiers patients
Notes SOAP
Citrix DaaS
Fonctionnalités les mieux notées
Authentification unique
Gestion des applications
Virtualisation des bureaux et applications
Rippling
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la paie
Inscriptions aux avantages en ligne
Versement direct

Avis sur Salesforce Essentials

Note moyenne

Note globale
4,4
Facilité d'utilisation
3,9
Service client
4,0
Fonctionnalités
4,1
Rapport qualité-prix
3,9

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
54%
4
33%
3
8%
2
3%
1
1%
Alex
Alex
Managing Partner (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Événementiel
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

We love SalesforceIQ! Perfectly integrated and easy for my team to use.

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : So many. Ease of use, trackable for sales cycle, many more.

Avantages :

This software is awesome. It takes the stress out of constantly updating your CRM by making it seamless and integrated with our email. It captures a lot automatically, giving my team more time to close deals. We love the customizable pipeline features as well. Great software overall.

Inconvénients :

I have hard time thinking of cons for this software. It was so easy for my team to implement. It is expensive I guess, that'd be the only con.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Marketing et publicité, 5 001–10 000 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Salesforce Essentials: The All-in-One Solution for Small Businesses

5,0 le mois dernier Nouveau

Commentaires : Salesforce Essentials is generally well-regarded as a powerful and comprehensive platform for managing customer relationships, sales, and marketing automation. It offers a range of tools and features, and can be highly customizable to fit the specific needs of businesses of various sizes. That being said, as with any software, there can be a learning curve and potential downsides to consider, such as cost and configuration complexity. Overall, Salesforce Essentials is a valuable tool for businesses looking to streamline their operations and grow their customer base.

Avantages :

All-in-one platform with CRM, sales and marketing automation, and customer service tools.Easy-to-use interface, even for non-technical users.Mobile app for on-the-go access.Highly customizable to fit specific business needs.Scalable to accommodate business growth.Integrates with other business tools.Offers strong customer support options.

Inconvénients :

Can be expensive, especially with additional features or users.Some users may experience a learning curve with the software.Advanced features may not be available in lower-priced plans.Configuration and customization can be complex.Requires a stable internet connection.Reporting functionality may be limited for some users.Additional fees may apply for advanced features beyond the base subscription cost.

Nathan
SDR (R.-U.)
Logiciels, 201–500 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Essential software for SDRs

3,0 il y a 2 mois Nouveau

Avantages :

Salesforce is great for storing prospects emails and phone numbers. In my previous role I use Salesforce to track the stage of each deal, to import stored contacts into Salesloft for my outreach and to check ex-client or ex trials of the platform (using the reports function) which in turn made my calls a lot warmer.

Inconvénients :

The 'Import to salesloft' button disappeared at least once week which impacted my sales cycle.

Katelynn
Grant Manager (É.-U.)
Collecte de fonds, 11–50 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus d'un an
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

Easy to Use

5,0 il y a 3 mois

Commentaires : Overall this is a great product. As a grant manager I use this to record all of my interactions with funders and potential funders and it has been the easiest to use product that I have used over my decade of experience.

Avantages :

I like that it works as a CRM even though it was created for a slightly different purpose. As a grant writer I can record every interaction with a funder and I can include the proposal and any other documentation we have received. It is easy to find the entire history with that organization and it really helps me track everything in one place.

Inconvénients :

I do wish the task tracking was set up a little differently, or at least customizable if it isnt already and I'm just not aware of it. I use task tracking to record every interaction I have with a funder but it doesn't perfectly fit for that. For instance I want to record that I emailed them and I have to select a "due date" but there isn't a due date for that. I just put today's date but I wish I could customize it so that it just said date. It would also be nice if I could record comments on the same page as I record a task but I have to save the task then reopen it and then I can write the comments detailing it.

Naomi
Naomi
Owner (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Vente au détail, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Alternatives envisagées :

If you are seriously committed to growing your business AND have the funds, it’s great!

4,0 il y a 2 ans

Commentaires : Extremely helpful and a semi-done for you type app! Baby start up companies I would probably steer them away, just so they don’t get overwhelmed in debt and finances immediately; they might have a better chance of reaching that ‘Fortune 500’ status if they so desire!

Avantages :

It can do almost anything you need or want it to, very well at that. As many softwares, the restrictions on certain tools lessen with the more money spent.

Inconvénients :

The prices are outrageous. As a small business owner; it is a horribly large pill to swallow to pay that steep of pricing- especially as you are beginning your journey of entrepreneurship! Is it worth it though? Yes.