Qui utilise Virtuagym ?

Clubs de santé, entraîneurs personnels, physiothérapeutes, diététistes et autres professionnels de la santé et les entreprises liées au fitness.

Description de Virtuagym

Virtuagym est la solution par excellence pour les gestionnaires de club qui cherchent à amener leur club au niveau supérieur avec un fort engagement des membres et un logiciel de gestion puissant.
Vous envisagez de rouvrir votre salle de gym ? Les outils de planification et de gestion des absences en temps réel vous aideront à savoir qui se trouve dans votre salle de gym et quelles sont vos capacités pour héberger plus de personnes tout en respectant les règles de distanciation sociale.
Ça vous tente ? Réservez votre démo et préparez-vous à transformer votre club.

Informations sur Virtuagym

Virtuagym

https://virtuagym.com/software/en/

Fondé en 2008

Prix de Virtuagym

Virtuagym n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit. La version payante de Virtuagym est disponible à partir de 29,00 $US/mois.

Vidéo de Virtuagym
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À partir de

29,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

Virtuagym - Fonctionnalités

  • Accès mobile
  • Devis et offres
  • Gestion des tâches
  • Gestion du territoire
  • Génération de leads
  • Intégration des médias sociaux
  • Intégration du chat interne
  • Intégration du marketing automation
  • Lead scoring
  • Segmentation
  • Stockage de documents
  • Système de calendrier et de rappel
  • e-mail marketing

Logiciels de CRM : afficher la liste complète

  • Coaching sanitaire
  • Configuration et suivi des objectifs
  • Gamification
  • Gestion des avantages
  • Gestion des programmes
  • Portail des employés
  • Suivi de la santé
  • Suivi des activités
  • Évaluation des risques sanitaires

Logiciels de bien-être en entreprise : afficher la liste complète

  • Base de données de contacts
  • Calculateur d'impôts
  • Facturation des dépenses imprévues
  • Facturation des projets
  • Facturation en ligne
  • Facturation récurrente et des abonnements
  • Facturation à l'heure
  • Factures personnalisables
  • Gestion des demandes de paiement
  • Paiements en ligne
  • Paiements mobiles
  • Portail de facturation
  • Prise en charge de plusieurs devises
  • Traitement des paiements

Logiciels de facturation : afficher la liste complète

  • Achats
  • CRM
  • Facturation
  • Gestion de la formation
  • Gestion de projets
  • Gestion des commandes
  • Gestion des employés
  • Gestion des fournisseurs
  • Gestion des stocks
  • Gestion du marketing
  • Gestion financière
  • Mesure des performances
  • Planification
  • Suivi du temps et des dépenses

Logiciels de gestion d'affaire : afficher la liste complète

  • Accès mobile
  • Booking en ligne
  • Facturation
  • Gestion d'équipe
  • Gestion de site web
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des stocks
  • Gestion des visiteurs
  • Gestion des événements
  • Gestion du marketing
  • Point de vente (PDV)
  • Portail des membres
  • Suivi des présences
  • Traitement des paiements

Logiciels de gestion de club : afficher la liste complète

  • Base de données des adhérents
  • Gestion de site web
  • Gestion des applications
  • Gestion des comités
  • Gestion des cotisations
  • Gestion des événements
  • Portail des membres
  • Renouvellement d'abonnements
  • Répertoire de membres
  • Traitement des paiements
  • Types de membres
  • e-mail marketing

Logiciels de gestion des abonnements : afficher la liste complète

  • Calcul des heures supplémentaires
  • Gestion des calendriers
  • Planification du personnel
  • Portail libre-service
  • Rapports et analyses
  • Suivi FMLA
  • Suivi du temps

Logiciels de gestion des absences : afficher la liste complète

  • Emprunt et restitution en libre-service
  • Facturation
  • Gestion des abonnements
  • Gestion des classes et horaires
  • Gestion des contrats
  • Gestion des employés
  • Gestion des stocks
  • Gestion des événements
  • Gestion du marketing
  • Réservation en ligne
  • Suivi des présences
  • Traitement des paiements

Logiciels de gestion salle de sport : afficher la liste complète

  • Alertes/Notifications
  • Emplacements multiples
  • Gestion des réservations de chambres
  • Planification automatisée
  • Planification des cours
  • Planification des groupes
  • Planification des installations
  • Planification des rendez-vous
  • Planification des ressources
  • Planification du personnel
  • Planification en temps réel

Logiciels de planning : afficher la liste complète

  • Coaching d'entreprise
  • Coaching personnel
  • Coaching sportif
  • Configuration et suivi des objectifs
  • Correspondance tutorat/coaching
  • Facturation
  • Gestion des clients
  • Gestion des programmes
  • Planification des rendez-vous
  • Suivi de la progression

Logiciels de préparation physique : afficher la liste complète

  • Gestion des stocks
  • Gestion du personnel
  • Paiements en ligne
  • Planification des installations

Logiciels pour centres de yoga : afficher la liste complète

  • Classement de ceintures
  • Communication avec les membres
  • Facturation
  • Gestion des classes et horaires
  • Gestion des présences
  • Gestion des étudiants
  • Gestion des événements
  • Inscription en ligne
  • Point de vente (PDV)

Logiciels pour clubs d'arts martiaux : afficher la liste complète

  • Bibliothèque d'exercices
  • Plan de remise en forme
  • Programme de nutrition
  • Suivi des certifications
  • Suivi des présences
  • Traitement des paiements
  • e-commerce
  • Évaluations de la condition physique

Logiciels pour coachs sportifs : afficher la liste complète

  • Gestion des capacités
  • Gestion des membres
  • Gestion du marketing
  • Gestion du personnel
  • Paiements en ligne
  • Planification des cours
  • Point de vente (PDV)
  • Suivi des présences

Logiciels pour studios Pilates : afficher la liste complète

  • Facturation
  • Gestion des clients
  • Gestion des costumes
  • Gestion des cours
  • Gestion du personnel
  • Inscription en ligne
  • Paiements en ligne
  • Planification des cours
  • Point de vente (PDV)
  • Portail libre-service
  • Reporting
  • Suivi des présences

Logiciels pour écoles de danse : afficher la liste complète

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Avis sur Virtuagym

Afficher 5 avis sur 122

Note globale
3,6/5
Facilité d'utilisation
3,6/5
Service client
3,6/5
Fonctionnalités
3,6/5
Rapport qualité-prix
3,3/5
Oliver R.
Founder
Santé, bien-être et fitness, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/08/2018

"BUSINESS PLANNING AND CUSTOMER SUPPORT"

Commentaires: My business model required a software where we can prescribe and schedule exercise for business travellers and the Virtugym software has way exceeded our expectations and in fact has shaped our business plan much more than we could of antipated.

Avantages: The software is extremely versatile which has shaped the business direction of our physical activity intervention for the corporate market. The number of exercises and activities listed in the library is amazing, you can really shape your fitness programming to any demographic, we specialise in corporate health and the library provides everything and more for our exercise prescription. Finally, I find that the using the animated personal trainer is really motivating for clients as they are not intimidated by a perfectly toned personal trainer, which can be demotivating, this tool enables you to look at the character and visualise that you can do the exercise demonstrated by looking at an illustration.

Inconvénients: In the membership phase of setting up the software, it would be useful if you can delete membership you no longer wish to keep active, you can only disable them. However, when I asked a member of the customer support team did explain that other users accidentally deleted memberships, so this is why Virtuagym implemented the disable option. So I guess the users need to be more carefull.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Virtuagym le 22/08/2018

Hi Oliver,

Thank you so much for your amazing review and the time you took to write it!

We are so happy that you and your customers are happy with our product. Of course, we are aware that we can always improve and therefore customers like you who spend time to give us valuable feedback are truly important to us. Hopefully we'll be able to find a more elegant solution to the membership deletion in the future!

If you have any more feedback for us, please do not hesitate to reach out to us via chat or email!
- Anna, Virtuagym Client Success Department

  • Source de l'avis 
  • Publié le 20/08/2018
Susan M.
Office Manager
Santé, bien-être et fitness, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: 6 à 12 mois
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    3/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    7/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/07/2020

"Slow Start"

Commentaires: Client engagement is active with use of the platform.

Avantages: Our studio loves the Community feature of this product to share information, updates, and ease of engagement with clients. Ease of scheduling classes and other functions increases the more you use the platform. The use of groups for specific modalities and increased engagement with instructors is another plus. The mobile app and additional Nutrition App through the PRO feature is also a great feature to pair fitness and nutrition.

Inconvénients: The financial set-up was a nightmare at the start as we were not able to use US payment systems. The turn around time from PaySafe was not at all conducive to good business practices. This seems to have been recently rectified with the addition of other payment options.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Virtuagym le 31/07/2020

Dear Susan,

Thank you very much for your review!

It is quite exciting to hear that our services have become an ally when it comes to helping your business not only meeting but also exceeding expectations in regards to client engagement.

We value your comments about the areas of opportunity you've shared as these allow us to better assess our priorities and improve while continuously building a completely functional solution for every single one of our clients!

Feel free to contact us at any time by emailing our support team at support@virtuagym.com we'll be there to effectively answer all questions and address any requests you may have.

All the best,

Your Virtuagym family!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 29/07/2020
Kayla D.
Owner
Santé, bien-être et fitness, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    1/5
  • Rapport qualité-prix
    3/5
  • Probabilité de recommander le produit
    5/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/03/2020

"Great App, horrible customer service"

Commentaires: I rate is a 5/5 for the App and a 1/5 for customer service.

Avantages: I wish I could rate this App 5 stars for everything as it has been an asset to my business. I use it every single day to run my online business, the app itself is very user-friendly for my clients and easy to use on the back end. It has many great features that make creating and following workouts very easy.

Inconvénients: If you are looking or in need of good customer service, this app isn't for you. They have failed me many times in the customer service department. Slow to respond, sometimes days when I need assistance urgently. My app was down for a month and a half earlier this year, what should have been my best month of the year ended up being my worst of all time. They have a great product, just need to put a lot of work into their customer service.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Virtuagym le 27/04/2020

"Dear, Kayla

Thank you very much for your review!

We are glad to hear that our app has become such an asset for the development of your business and that your clients find our many available features easy to use.

The situation you had mentioned about your app being down, did you mean that your entire app was actually down, or were you referring to the issue we had experienced with custom workouts not playing? As the only record of the issue that we have is with the workouts and that was due to YouTube changing their license agreement and unfortunately, that affected any business that relies on YouTube to share their videos.

We would love to hear more about your experience so we can continue to improve the service we provide to all of our clients.

Please email us at support@virtuagym.com and use the code JA18615 in the subject line.

Your feedback is very valuable and welcomed!

Sincerely,

Your Virtuagym Family."

  • Source de l'avis 
  • Publié le 16/03/2020
Nancy M.
Owner
Santé, bien-être et fitness, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    4/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/08/2020

"Virtuagym for the solo business owner"

Commentaires: They have been really receptive. When their rates did go up - I thought here we go again - and I would be switching software but we found a solution.

Avantages: I run boutique private training studio, as well run group classes at another facility. Because I am a sole operator, in my research many of these services can be too expensive as they are geared for gyms and bigger studios. Virtuagym worked with me to design a package that met my needs and I really appreciate that.

Inconvénients: The report system is geared towards gyms and recruiting new members. I have had the same members for years so would love to see reports broken down by product sold each month vs new members.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Virtuagym le 13/08/2020

Dear Nancy,

Thank you for sharing your thoughts about our services!

We're thrilled to hear that you found an all in one solution for your business to drive results and success while keeping it affordable.

Your comments are very valuable to us, which is why we'd like to encourage you to continue providing us with feedback and ideas for us to improve the system every time we can!

You can email us at support@virtuagym.com with suggestions such as the one you mentioned about reports and we'll be glad to embrace your petitions.

With warm regards,

Your Virtuagym Family!

  • Source de l'avis 
  • Publié le 08/08/2020
Jodie W.
Gym Owner
Santé, bien-être et fitness, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    9/10
  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/03/2020

"Great Options and Features"

Avantages: We wanted to set ourselves apart from all other Fitness Facilities in the area. Virtuagym gave us that ability. We were able to create and customize an App specific to our needs and have the ability to make changes as needed as we grow. I love that everything is in one place and we easily view sales and memberships.

Inconvénients: Some of the functions are not as user friendly as others. There seems to be added steps that could be better set up especially in Point of Sale.
It was a learning curve to switch to a new system for us, but it seems to be working smoothly now.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Virtuagym le 28/04/2020

"Dear, Jodie

Thank you for your review,

We are glad to hear that Virtuagym has become such a great asset to your business. We love the fact that you find our custom app a useful tool for your needs!

Your feedback is very valuable and we would like to hear more about those steps you consider unnecessary. Please email us at support@virtuagym.com using the code JA31136 in the subject line so we can set up a time to chat about your ideas and feedback. (remember, they are doing us a favor by spending their time on us to give us feedback, make it sound valuable to us as well)

Looking forward to hearing from you!

With warmest regards,

Your Virtuagym Family"

  • Source de l'avis 
  • Publié le 04/03/2020