Qui utilise Virtuagym ?

Clubs de santé, entraîneurs personnels, physiothérapeutes, diététistes et autres professionnels de la santé et les entreprises liées au fitness.

Description de Virtuagym

Virtuagym est une solution pour les gestionnaires de club qui cherchent à développer leur entreprise avec un fort engagement des membres et un logiciel de gestion performant. Les fonctionnalités disponibles sont nombreuses : programmation, planification de la nutrition et facturation automatisée. Vous avez tout ce qu'il faut pour améliorer votre efficacité et l'engagement de vos membres ainsi qu'augmenter vos profits. Ça vous tente ? Réservez votre démo et préparez-vous à transformer votre club.

Informations sur Virtuagym

Virtuagym

https://virtuagym.com/software/en/

Fondé en 2008

Prix de Virtuagym

Virtuagym est disponible à partir de 29,00 $US/mois. Virtuagym n'est pas disponible en version gratuite et ne propose pas d'essai gratuit. Voir plus d'informations concernant le prix de Virtuagym ci-dessous.

À partir de

29,00 $US/mois

Version gratuite

Non

Essai gratuit

Non

Déploiement

Cloud, SaaS, web

Mobile (iOS natif)

Mobile (Android natif)

Formation

Formation en ligne en direct

Webinaires

Documentation

Ressources d'aide

Support en horaire de bureau

En ligne

Virtuagym - Fonctionnalités

Logiciels de CRM
Accès mobile
Devis et offres
Gestion des tâches
Gestion du territoire
Intégration des médias sociaux
Intégration du chat interne
Intégration du marketing automation
Lead scoring
Segmentation
Stockage de documents
Système de calendrier et de rappel
e-mail marketing
Coaching sanitaire
Configuration et suivi des objectifs
Gamification
Gestion des avantages
Gestion des programmes
Portail des employés
Suivi de la santé
Suivi des activités
Évaluation des risques sanitaires
Base de données de contacts
Calculateur d'impôts
Facturation des dépenses imprévues
Facturation des projets
Facturation en ligne
Facturation récurrente et des abonnements
Facturation à l'heure
Factures personnalisables
Gestion des demandes de paiement
Paiements en ligne
Paiements mobiles
Portail de facturation
Prise en charge de plusieurs devises
Traitement des paiements
Achats
CRM
Facturation
Gestion de la formation
Gestion de projets
Gestion des commandes
Gestion des employés
Gestion des fournisseurs
Gestion des stocks
Gestion du marketing
Gestion financière
Mesure des performances
Planification
Suivi du temps et des dépenses
Accès mobile
Booking en ligne
Facturation
Gestion d'équipe
Gestion de site web
Gestion des abonnements
Gestion des stocks
Gestion des visiteurs
Gestion des événements
Gestion du marketing
Point de vente (PDV)
Portail des membres
Suivi des présences
Traitement des paiements
Base de données des adhérents
Gestion de site web
Gestion des applications
Gestion des comités
Gestion des cotisations
Gestion des événements
Portail des membres
Renouvellement d'abonnements
Répertoire de membres
Traitement des paiements
Types de membres
e-mail marketing
Emprunt et restitution en libre-service
Facturation
Gestion des abonnements
Gestion des classes et horaires
Gestion des contrats
Gestion des employés
Gestion des stocks
Gestion des événements
Gestion du marketing
Réservation en ligne
Suivi des présences
Traitement des paiements
Alertes/Notifications
Emplacements multiples
Gestion des réservations de chambres
Planification automatisée
Planification des cours
Planification des groupes
Planification des installations
Planification des rendez-vous
Planification des ressources
Planification du personnel
Planification en temps réel
Gestion des stocks
Gestion du personnel
Paiements en ligne
Planification des installations
Classement de ceintures
Communication avec les membres
Facturation
Gestion des classes et horaires
Gestion des présences
Gestion des étudiants
Gestion des événements
Inscription en ligne
Point de vente (PDV)
Bibliothèque d'exercices
Plan de remise en forme
Programme de nutrition
Suivi des certifications
Suivi des présences
Traitement des paiements
e-commerce
Évaluations de la condition physique
Gestion des capacités
Gestion des membres
Gestion du marketing
Gestion du personnel
Paiements en ligne
Planification des cours
Point de vente (PDV)
Suivi des présences
Facturation
Gestion de la concurrence
Gestion des cours
Gestion des instructeurs
Gestion des présences
Gestion des récitals
Gestion des stocks
Gestion des étudiants
Inscription en ligne
Paiements en ligne
Planification
Point de vente (PDV)

Avis sur Virtuagym

Afficher 5 avis sur 94

Note globale
3.6/5
Facilité d'utilisation
3.6/5
Service client
3.7/5
Fonctionnalités
3.7/5
Rapport qualité-prix
3.4/5
Oliver R.
Founder
Santé, bien-être et fitness, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 20/08/2018

"BUSINESS PLANNING AND CUSTOMER SUPPORT"

Commentaires: My business model required a software where we can prescribe and schedule exercise for business travellers and the Virtugym software has way exceeded our expectations and in fact has shaped our business plan much more than we could of antipated.

Avantages: The software is extremely versatile which has shaped the business direction of our physical activity intervention for the corporate market. The number of exercises and activities listed in the library is amazing, you can really shape your fitness programming to any demographic, we specialise in corporate health and the library provides everything and more for our exercise prescription. Finally, I find that the using the animated personal trainer is really motivating for clients as they are not intimidated by a perfectly toned personal trainer, which can be demotivating, this tool enables you to look at the character and visualise that you can do the exercise demonstrated by looking at an illustration.

Inconvénients: In the membership phase of setting up the software, it would be useful if you can delete membership you no longer wish to keep active, you can only disable them. However, when I asked a member of the customer support team did explain that other users accidentally deleted memberships, so this is why Virtuagym implemented the disable option. So I guess the users need to be more carefull.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Virtuagym le 22/08/2018

Hi Oliver,

Thank you so much for your amazing review and the time you took to write it!

We are so happy that you and your customers are happy with our product. Of course, we are aware that we can always improve and therefore customers like you who spend time to give us valuable feedback are truly important to us. Hopefully we'll be able to find a more elegant solution to the membership deletion in the future!

If you have any more feedback for us, please do not hesitate to reach out to us via chat or email!
- Anna, Virtuagym Client Success Department

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 20/08/2018
Alexander G.
Owner
Sports, 2-10 employés
Temps d'utilisation du produit: 1 à 5 mois
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    5/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    5/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 22/03/2020

"What you see is what you get"

Commentaires: Fantastic customer care experience, guided setup done with patience from one of their stuff, always available via phone for quick questions, the product is sleak and customisable to a great extent even without purchasing extra packets

Avantages: Full Features and the pricing scales depending on your business size. That means that you get full service no matter how small your business is. Once you grow, you start paying more. It's a fair model

Inconvénients: Still no Onefit integration but it's really a minor thing. I cannot find anything else to fault them for

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 22/03/2020
Rebecca C.
Personal Trainer
Santé, bien-être et fitness, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    5/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    5/5
  • Support client
    5/5
  • Rapport qualité-prix
    3/5
  • Probabilité de recommander le produit
    10/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 17/03/2020

"Satisfied customer "

Commentaires: I think a lot of work needs to be done on the client interface in terms of scheduling workouts and how they view these. The word that comes to mind is clumsy.

Avantages: Easy to use once you know how. I have been using this for bookings and managing my accounts and it works well.

Inconvénients: The cost to increase membership base. I run Group training and would love to be able to add these members onto the system but it is gets too expensive. If I could I would use the booking functionality more. Further to this the app in terms of clients experience is not great and east for clients to use and understand so I tend to not use this. When putting in place programmes for clients it is confusing for them to find the workouts. This needs to be simplified.

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 17/03/2020
Joost H.
Health- and Lifestyle counseler
Hôpitaux et soins de santé, 13-50 employés
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    3/5
  • Facilité d'utilisation
    2/5
  • Fonctionnalités
    2/5
  • Support client
    4/5
  • Rapport qualité-prix
    3/5
  • Probabilité de recommander le produit
    6/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 16/06/2016

"VG can be big"

Commentaires: I like VG because it offers it all. In the beginning the development went very fast, but lately I didn't see a lot of improvements. The small details make VG hard to work with. And also for training, I don't like it. It's to complex The supportservice is great and doing the best they can.
I hope the development will show some results in the next year.

Avantages: Virtuagym tries to be a total sollution, and will be that. But for no it's "in progress". Has a lot to offer.
The foodapp is great
Customer administrations is good, but need a lot of solvings
Roster app is great. Easy overview of groupsessons and PT.
Extra pay options are good.

Inconvénients: Trainingsapp is to difficult to use. Takes to much time to search for excersises.
App is not ready for Ipad.
Customer administrations is not perfect, but for that goal it has to be perfect. It's so unhandy that you cannot undo your actions.
Coachingapp is not usable to coach. I want to get a sigh when it's my cliënts birthday, when they want or need contact with an instructor.
Taskapp is not easy to use.

Réponse de l'éditeur

envoyé par Virtuagym le 06/07/2016

Hi Joost, thank you for your honest and elaborate feedback! We are very sorry to hear that you feel Virtuagym is not offering the things you need as a total package at this point. Lately we have focused a lot of attention on creating new option in our Financial part. For example, we now offer recurring online payments for the whole world! Next to that, we've had updates like iCal/Google Calendar connection with the scheduling app, scanning your POS items with a barcode scanner, more check-in options and in the next update you'll see we've been working hard on a Walkthrough system for new (and existing) customers! In the upcoming months, we expect to release more features regarding invoices, but also a new Schedule and of course the long awaited Workout Editor. We are still working on that, it's just a huge project! We'd love to have a call to talk about important things you feel are missing and how we could improve your experience. I will contact you later this week! Regards, Floor

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 16/06/2016
Alex G.
Owner
Santé, bien-être et fitness, Auto-entrepreneur
Temps d'utilisation du produit: plus de deux ans
  • Note globale
    4/5
  • Facilité d'utilisation
    4/5
  • Fonctionnalités
    4/5
  • Support client
    Sans note
  • Rapport qualité-prix
    Sans note
  • Probabilité de recommander le produit
    8/10
  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 06/03/2020

"Good product for my Online PT business"

Commentaires: Overall I'm satisfied to be able to have a tool that takes lots out of my plate in admin processes.

Avantages: Easy to create workouts and deliver them to my clients. Keeping track and accountability are major for keeping motivation. The business admin has been very helpful to keep finances easier

Inconvénients: The customer service communication at the beginning with me was not good, take to long for getting and answer. I see they have been working on it, but still, lots more to do to improve post-sales client service

  • Provenance de l'utilisateur 
  • Publié le 06/03/2020