15 ans à aider les entreprises françaises
à choisir le meilleur logiciel

Description de HelpOnClick

L'équipe de HelpOnClick s'efforce de créer le logiciel qui aide les commerçants à discuter facilement avec les visiteurs de leur site web. Le chat en ligne simple et intuitif et le service d'assistance permettent aux clients de se concentrer sur les principaux points, augmentant ainsi les ventes et améliorant le support client.

Le logiciel HelpOnClick Live Chat inclut les principales fonctionnalités suivantes :
Surveillance du trafic en temps réel
Agent de chat virtuel
Icônes et textes personnalisables
Intégration à Facebook
Intégration aux principaux systèmes CRM, CMS et services d'assistance

Qui utilise HelpOnClick ?

HelpOnClick Live Chat est utilisé par les petites et moyennes entreprises du monde entier. Il est localisé dans plus de 20 langues et peut être mis en œuvre sur n'importe quel site web.

HelpOnClick Logiciel - 1
HelpOnClick Logiciel - 2
HelpOnClick Logiciel - 3

HelpOnClick ne vous convainc pas tout à fait ? Comparer avec une alternative populaire

HelpOnClick

HelpOnClick

4,6 (12)
7,20 $US
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
35
30
4,6 (12)
4,7 (12)
3,9 (12)
VS.
À partir de
Types de licence
Fonctionnalités
Intégrations
Facilité d'utilisation
Rapport qualité-prix
Service client
55,00 €
mois
Version gratuite
Version d'essai gratuite
183
245
4,3 (3 865)
4,2 (3 865)
4,3 (3 865)
Les jauges horizontales vertes représentent le logiciel le plus apprécié selon la note globale qui lui a été attribuée ainsi que le nombre d'avis.

Alternatives à HelpOnClick

Zendesk Suite
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion des billets
Gestion des tickets de support
Messagerie client en temps réel
Salesforce Service Cloud
Fonctionnalités les mieux notées
Base de données de contacts
Gestion des listes d'attente
Historique des clients
LiveHelpNow
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Alertes et remontée des problèmes
Relevé et historique des chats
Intercom
Fonctionnalités les mieux notées
Chat et messagerie
Messagerie client en temps réel
Messagerie instantanée
FocalScope
Fonctionnalités les mieux notées
Alertes et remontée des problèmes
Gestion des tickets de support
Notifications en temps réel
LiveAgent
Fonctionnalités les mieux notées
Chat proactif
Gestion des boîtes de messagerie
Journalisation des appels
HelpCrunch
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la base de connaissances
Gestion des contacts
Gestion des leads
Deskpro
Fonctionnalités les mieux notées
Gestion de la base de connaissances
Gestion des centres d'appel
Gestion des tickets de support
Helpshift
Fonctionnalités les mieux notées
Accès mobile
Intégration des médias sociaux
Portail libre-service

Avis sur HelpOnClick

Note moyenne

Note globale
4,6
Facilité d'utilisation
4,6
Service client
3,9
Fonctionnalités
4,4
Rapport qualité-prix
4,7

Avis classés par taille de l'entreprise (nombre d'employés)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Trouver les avis classés par note

5
58%
4
42%
Jarad
Jarad
Business Development Manager (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Sécurité et enquêtes, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

We Love HelpOnClick and Our Customers Do Too!

5,0 il y a 5 ans

Commentaires : We've been able to help so many customers with this app, that alone is worth its cost. A few customers have even used HelpOnClick to ask for quotes. We love it because it offers our customers a simple, easy way to get in touch with us and get most of their questions answered.

Avantages :

HelpOnClick was super easy to install on our website. As the administrator of the program, it's easy to add or remove users, create canned responses to quickly engage the customer, and it couldn't be easier for our website visitors to use.

Inconvénients :

Sometimes I forget to set the app to "offline" when I leave for lunch and a customer will try to chat with me when I'm not there. I wish it would automatically go offline once my computer went to sleep, but HelpOnClick will stay connected even when I'm gone.

Utilisateur vérifié
Utilisateur LinkedIn vérifié
Machines, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

Chatting like the best of them!

4,0 il y a 5 ans

Avantages :

The functionality. As the Admin for my company, I like being able to utilize the functionality at maximum capacity to better understand how my team is using the software, and how we can better serve our customers.

Inconvénients :

I'd like to better understand the path user's are taking when they are on my site when they leave a message. I'm not sure if this is through HelpOnClick or a third party, but I think the software should tell us more about what people are ready/looking at when they leave us a message after hours. This would be very helpful for us businesses, especially when user's don't specify which products they are interested in, or inquire about for pricing.

Réponse de l'équipe de HelpOnClick

il y a 5 ans

Thank you for your review. We will consider adding more information to the messages that are received in the offline mode.

Ronda
Ronda
CEO (É.-U.)
Utilisateur LinkedIn vérifié
Logiciels, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis
Source : GetApp

Poor Response from all levels

5,0 il y a 3 ans

Commentaires : The software itself is really nice and easy to use, however their customer service response needs to improve. At this point, we are debating if we even want to continue. Customer Service makes a difference and they don't offer that aspect of their business.

Avantages :

having a Desktop version was great since we don't keep browsers open.

Inconvénients :

Their customer service is very slow to respond, if they respond at all! Trying to live chat with them takes forever, which is bad when you are selling a live chat solution! They updated the software back in March and broke the desktop version, and have been told a fix is coming soon, 3 months later still waiting and still cannot get an email update or live chat connection to anyone.

Nancy
General Manager (Canada)
Santé, bien-être et fitness, 2–10 employés
Temps d'utilisation du logiciel : plus de deux ans
Source de l'avis

My appreciation of HelpOnClick

4,0 il y a 5 ans

Commentaires : I really appreciate this tool and even more when I see that customers love it too

Avantages :

Easy to use, easy to link to web site, service very appreciated from customers, helps to increase sales when the customer can have help live about a product that he wants to add to the cart.

Inconvénients :

It does not work well with Google chrome...I can only use it with Edge...I prefer Google. It would be nice to a visual sign at the same time as the sound...when you do not here the sound...we would be able to see that there is a message (would be nice at the bottom of our screen).

Réponse de l'équipe de HelpOnClick

il y a 5 ans

Nancy, thank you for your review. You might be interested in downloading a desktop application that can send both sound and visual notifications of an incoming chat.

Travis
General Manager (É.-U.)
Loisirs, voyage et tourisme, 51–200 employés
Temps d'utilisation du logiciel : 6 à 12 mois
Source de l'avis

Good value for small businesses

4,0 il y a 6 ans

Commentaires : Overall, this is a good value for small businesses and plan to continue using them.

Avantages :

Affordable compared to other options. Easy to use for basic chat functions.

Inconvénients :

The dashboard is limited on functionality and can be cumbersome for admins. Set-up can be tricky for non-computer programmers. When I went over my time limit there was not an easy way to upgrade, but I eventually figured it out (need a link or prompt from the dashboard). Tried to chat with them mid-day during the week, but it was not available. They did email me back the next day and explained how to find the upgrade option.

Réponse de l'équipe de HelpOnClick

il y a 6 ans

Hi Travis, Thank you for your review. We would be glad to know what other functionality you are looking for. It can be already there or on our TODO list.